برنامه یاد بعضی نفرات
 
به منظور برگزاری کنسرت در روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته؛
کیوان ساکت و سالار عقیلی به شیراز می‌روند
موسیقی ما - کیوان ساکت برای برگزاری کنسرت، در همراهی با سالار عقیلی به شیراز می‌رود. کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در همراهی با سالار عقیلی و گروه سازهای سنتی حودش یازدهم و دوازدهم دی‌ماه جاری هر شب دو سانس (ساعت ۱۸و ۲۰: ۳۰) در تالارحافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

ساکت در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی ما درباره اجرای پنجشنبه و جمعه همین هفته گفت: «این بار در شیراز با گروهی مرکب از سالار زمانیان (تار و تار باس)، کیارش ساکت (تار)، اشکان مرادی (کمانچه)، علی اکبر خادم (تنبک)، مهدی غلامی (دف)، علی احمدی (سنتور) و بهنام ابوالقاسم (پیانو)، با حضور سالار عقیلی به عنوان خواننده در صحنه حاضر خواهم شد.»

این نوازنده تار و سه تار با اشاره به اینکه پیش از این چندین بار تجربه دو نوازی تار و پیانو را در شیراز داشته است افزود: «قسمت اول در کنسرت پیش رو که متشکل از دو قسمت است، با تکیه بر موسیقی بی‌کلام و کیفیت اجرای سازی اجرا خواهد شد. البته این بار سعی داریم ضمن به نمایش درآوردن قابلیت‌های اجرایی تار، برنامه را به نحوی طراحی کنیم که تازگی و طروات داشته باشد. این نکته را از بابت گفتم که معمولا در اجراهی موسیقی ایرانی پس از گذشتن دقایقی از آغاز برنامه مردم دچار ملامت و خستگی می‌شوند. من در این اجرا سعی کردم کار را به نحوی طراحی کنم که گذشت زمان برای مردم لذت بخش باشد.»

وی با اشاره به دلایلی که باعث می‌شود اجرای پیش رو جذاب باشد گفت: «تنوعی که در ریتم آهنگ‌ها، نوع اجرا و تازگی قطعات وجود دارد ما را به این هدف خواهد رساند.»

ساکت که به تازگی و بعد از پشت سر گذاشتن اجراهای موفق در اروپا به ایران بازگشته درباره رپرتوار اجرای شیراز گفت: «دو قطعه فانتزی خاطره‌ها و فانتزی یاد‌ها که تا پیش از این تنها یکبار در برج میلاد اجرا شده‌اند را برای تار و پیانو تنظیم کرده‌ام که با این تنظیم برای اولین بار را شیراز اجرا می‌شود. تصانیفی که ساخته‌ام هم برای اولین بار در شیراز با صدای زیبای سالار عقیلی شنیده خواهند شد. «دیدارشرق وغرب»، «شیوه نوین آموختن تاروسه تار»، «درسایه‌ساربید»، «چرخ نیلوفری»، «باموج تاکرانه» «حرکت دائمی» و «کی می‌رسدباران» و «می‌تراود مهتاب» از جمله‌ای قطعات هستند. حرف در مورد این اجرا زیاد است اما امیدوارم مردم با شنیدن موسیقی که ارائه می‌دهیم آن‌ها را دریابند.»

ساکت که از جمله آهنگسازانی است که با دو گروه (ارکستر بزرگ و گروه نوازنده‌های سنتی) در اجراهای مختلف به روی صحنه می‌رود این بار با گروه نوازندگان سنتی‌ در حافظیه شیراز هنر نمایی خواهد کرد. این استاد موسیقی ایرانی به عنوان سخن پایانی در این باره گفت: «حضور با گروه بزرگ ۶۴ نفره در سالن‌های موجود در شهرستان‌ها فرآیندی هزینه بر است و همیشه امکانش وجود ندارد. به همین خاطر معمولا فقط در کنسرت‌هایی که در تهران برگزار می‌کنیم آن گروه به روی صحنه می‌روند.»
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1393 - 00:13

دیدگاه‌ها

سه شنبه 9 دی 1393 - 11:25

به به

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیوان ساکت و سالار عقیلی به شیراز می‌روند | موسیقی ما