برنامه یاد بعضی نفرات
 
تازه‌ترین آلبوم باب دیلن به نام «سایه‌هایی در شب» منتشر می‌شود؛
باب دیلن جاودانه‌های فرانک سیناترا را بازخوانی می‌کند
موسیقی ما - باب دیلن در آلبوم تازه‌اش به نام «سایه‌هایی در شب» که در سال ۲۰۱۵ منتشر می‌شود، ۱۰ ترانه از بهترین کارهای فرانک سیناترا را بازخوانی کرده است.

«من می‌توانستم هر صدایی را از آواز او بشنوم؛ صدای خدا، صدای کائنات، صدای مرگ، همه چیز... » این جمله‌ای است که باب دیلن در توصیف خواننده محبوبش فرانک سیناترا گفته است.

باب دیلن خواننده ۷۳ ساله امریکایی اعلام کرده است که تازه‌ترین آلبوم خود به نام «سایه‌هایی در شب» (Shadows in the Night) را به طور کامل به بازخوانی ترانه‌هایی فرانک سیناترا اختصاص داده است. این آلبوم که سی و ششمین آلبوم استودیویی باب دیلن است شامل ۱۰ آهنگ معروف سیناترا است که در فوریه ۲۰۱۵ از طرف شرکت کلمبیا رکوردز منتشر خواهد شد. این آلبوم نخستین کاری است که بعد از سه سال از دیلن منتشر می‌شود. آخرین آلبومی که از او منتشر شده Tempest نام دارد که سال ۲۰۱۲ به بازار آمده و ۱۲۵ میلیون نسخه در سراسر جهان از این آلبوم به فروش رفته است.

دیلن درخصوص این آلبوم می‌گوید: مدت‌ها بود که در فکر ساخت این آلبوم بودم، اما شهامت شروع کار و انجام تنظیمات پیچیده لازم و آماده سازی و پالایش آن‌ها برای یک ارکس‌تر ۵ نفری را نداشتم. بچه‌های ارکس‌تر این آهنگ‌ها را خیلی ساده اجرا و ضبط کردند بدون اینکه از هدفون یا اتاقک خوانندگی یا وسایل مکانیکی استودیویی استفاده کنند.

دیلن افزود: به نظر من این کار بازخوانی آهنگ‌های سیناترا نیست. این ترانه‌ها بار‌ها بازخوانی شده‌اند. در واقع کاری که من و گروهم کردیم کشف این آهنگ‌ها بود. ما آن‌ها را از دل خاک درآوردیم و مقابل نور خورشید گذاشتیم.

این آلبوم شامل ترانه‌ای است به نام «ماه شب چهارده و آغوش خالی» که باب دیلن اخیرا آن را منتشر کرده. سیناترا این ترانه را در ۱۹۴۵ خوانده که بر اساس یک قطعه موسیقی از سرگئی راخمانینف ساخته شده است.

دیلن در این مجموعه همچنین «شب‌های طلسم شده» (Some Enchanted Evening) و ترانه مشهور «برگ‌های خزانی» (Autumn Leaves) را بازخوانی کرده که این قطعه در واقع ترجمه ترانه‌ای به زبان فرانسوی سروده «ژاک پرور» شاعر معاصر این کشور است که نخستین بار «ایو مونتان» آن را خوانده است. «ادیت پیاف» خواننده بزرگ فرانسوی پیش‌تر هر دو نسخه انگلیسی و فرانسوی این آهنگ را اجرا کرده است.

فرانک سیناترا خواننده و بازیگر امریکایی که در سال ۱۹۹۸ درگذشته است، موفق‌ترین خواننده تک‌خوان اواسط دهه ۱۹۴۰ شناخته می‌شود. او به خاطر صدای صاف و شخصیت جذاب خود شهرت داشت. سیناترا در عین حال یکی از اعضای گروه دار و دسته موش‌ها (Rat Pack) بود که دیگر اعضای آن دین مارتین، سامی دیویس جونیور و پی‌تر لاوفورد بودند.

نشریه رولینگ استون از سیناترا به عنوان بزرگ‌ترین ترانه‌خوان پاپ سده بیستم یاد کرده‌است. او در دوران کاری خود بیش از ۱۴۰۰ ترانه اجرا کرد و ۱۰ جایزه گرمی گرفت. سیناترا همچنین در ۵۸ فیلم بازی کرد و برای فیلم «از اینجا تا ابدیت» ساخته فرد زینه‌مان در سال ۱۹۵۳ برنده اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

فرانک سیناترا در سال ۱۳۵۳ (۱۹۷۵) به ایران سفر کرد.

۱۰ آهنگی که باب دیلن از سیناترا بازخوانی کرده از این قرارند:
Shadows in the Night tracklist
1. I’m a Fool to Want You
2. The Night We Called It a Day
3. Stay With Me
4. Autumn Leaves
5. Why Try to Change Me Now
6. Some Enchanted Evening
7. Full Moon and Empty Arms
8. Where Are You?
9. What’ll I Do
10. That Lucky Old Sun
 

مترجم: عاطفه بزرگ نیا
منبع: 
منبع: تلگراف - (باز نشر از هنرآنلاین)
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1393 - 17:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود باب دیلن جاودانه‌های فرانک سیناترا را بازخوانی می‌کند | موسیقی ما