برنامه یاد بعضی نفرات
 
از هشتم تا ۱۲ آبان ماه برگزار می‌شود؛
حضور «محسن شریفیان» در دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی
موسیقی ما - محسن شریفیان در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی به معرفی موسیقی سوگواری در بوشهر می‌پردازد. دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی با حضور هنرمندان کشورهای اسلامی از جمله ۲۰ هنرمند ایرانی در پایتخت سیاسی مالزی برگزار می‌شود. محسن شریفیان، سرپرست گروه لیان، یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در این مراسم است.

این جشنواره از هشتم تا ۱۲ آبان ماه امسال با مشارکت هنرمندان مسلمان ۱۰ کشوراسلامی در پوتراجایا، پایتخت سیاسی این کشور برگزار می‌شود. شریفیان به دعوت دانشگاه علمی- کاربردی فرهنگ و هنر (مرکز بوشهر) در این جشنواره شرکت می‌کند و به معرفی موسیقی سوگواری در زادگاه خود می‌پردازد.

نویسنده کتاب «اهل ماتم» به سابقه موسیقی سوگواری در بوشهر اشاره و بیان می‌کند: قدر مسلم موسیقی سوگواری در بوشهر از سابقه‌ای کهن برخوردار است. اما سوگواری فعلی و موسیقی ویژه آن در استان بوشهر به روزگار آل بویه برمی‌گردد؛ چراکه استان بوشهر در آن زمان یکی از مراکز مهم حکومت دیلمیان به شمار می‌رفته‌ و می‌توان گفت شروع عزاداری مذهبی شیعیان در این منطقة کهنسال به قدمت حضور دیلمیان در بوشهر یعنی حدود هزار سال پیش بر می‌گردد.

محسن شریفیان در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی که از ۸ تا ۱۲ آبان برگزار می‌شود به معرفی موسیقی سوگواری در بوشهر می‌پردازد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آبان 1393 - 11:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور «محسن شریفیان» در دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی | موسیقی ما