برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از ماه ها انتظار علاقه مندان؛
«مسیحا»ی سراج سرانجام منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی مسیحا با صدای حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی پس از ماه‌ها انتظار منتظر شد. «مسیحا» آلبومی است متشکل از دو سی دی که بطور ضمنی به زندگی نرجس خاتون دختر یوشعا پسر قیصر روم می‌پردازد. زنی که با ازدواج با امام حسن عسگری (ع) نقش مهمی در تاریخ اسلام پیدا کرد.

به گزارش موسیقی ما، این مجموعه روایتگر داستان بانویی است که علاوه بر افتخار عروسی پیامبر اسلام، امیر مومنان، حضرت صدیقه کبری و ده فرزند معصومشان، به مقام مادری امام عصر ما، حجه باقی الهی، حضرت محمدبن الحسن عسگری (عج) نیز مفتخر است.

 «مسیحا» بر اساس اشعاری از حافظ، سعدی، مرحوم سید مرتضی میر فخرایی، ایت الله محمدحسین غروی اصفهانی و مرحوم قیصر امین‌پور ساخته شده است.

این مجموعه شامل ۱۵ قطعه شعرخوانی و ۱۱ تصنیف است. دکلمه‌ها توسط ژاله صادقیان اجرا شده و تصانیف توسط حسام الدین سراج خوانده شده است.

در بخش سازهای سنتی تار، سه تار، عود و تنبور را بهرام خانی نواخته است. کوروش بابایی (کمانچه)، داود ورزیده (نی)، شاهرخ رستم (تبنور و مراژ) و شهلا رضایی (تنبور). در بخش سازهای غربی هم میثم مروستی، علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی (ویولن)، سهراب بره‌مندی (ویولا)، کریم قربانی و داود منادی هم ویولون سل نواخته‌اند. این مجموعه توسط مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و در آستانه ماه محرم روانه بازار موسیقی شده است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آبان 1393 - 15:34

دیدگاه‌ها

دوشنبه 5 آبان 1393 - 11:57

نوع نگاه آقاي سراج به موسيقي بسيار عالي و متعالي است و درود به ايشان

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مسیحا»ی سراج سرانجام منتشر شد | موسیقی ما