برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت انتشارات ماهور؛
«تلخ و شیرین» لیلی افشار منتشر شد
موسیقی ما - «تلخ و شیرین» تازه‌ترین تجربه لیلی افشار توسط انتشارات ماهور روانه بازار شد.

«طرح‌های موسیقایی» اوسپنسکی بر اساس رمان «یوجین اونِگین» اثر پوشکین، بخش عمده این آلبوم را پوشش می‌دهد. به گفته لیلی افشار این برای اولین بار است که این اثر در دنیا اجرا می‌شود.

سناتا کنُچرتاتا اپوس برای گیتار و ویولن اثر نیکولو پاگانینی بخش دیگر این مجموعه را شکل داده است. همچنین «قصه تانگو» اثر استور پیاتزولا هم سومین بخش این مجموعه موسیقایی است که توسط لیلی افشار تنظیم و نواخته شده است.

لیلی افشار درباره این مجموعه نوشته است: ایده ضبط این اثر با کنجکاوی من در باب طرح‌های موسیقایی اوسپنسکی بر اساس رمانِ یوجین اونِگین اثر پوشکین پا گرفت. وقتی دریافتم این کار پیش‌تر ضبط نشده است، بر خود واجب دانستم موسیقی دانان برجسته را برای اجرای قطعه و، در ‌‌‌نهایت، پدید آوردن این ضبط که نخستین در جهان است گرد هم آورم.

شکل گیری اثر مزبور بر اساس رمان یوجین اونِگین و سازبندی منحصر به فرد آن برای هشت نوازنده با سازهای درامز، باس، کلارینت و گروه سازهای زهی به همراه گیتار بود که توجه و علاقه ی مرا برانگیخت. اطلاع از داستان و گوش فرا دادن به قطعه ی برنامه ای، ضمن پیوند دادن قرن های نوزدهم و بیستم، به روشنی شخصیت قهرمانان مرد و زنِ آفریده ی پوشکین و اوسپنسکی را بر ما آشکار می‌ سازد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1393 - 17:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «تلخ و شیرین» لیلی افشار منتشر شد | موسیقی ما