برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست خبری کنسرت «شیپور صلح» با حضور قمصری، کیارس و معتمدی برگزار شد؛
علی قمصری: صدای کر کننده موسیقی تجاری به گوش می رسد
موسیقی ما - نشست خبری کنسرت «شیپور صلح» با حضور علی قمصری، بردیا کیارس و محمد معتمدی در تالار رودکی برگزار شد.

علی قمصری که آهنگسازی «شیپور صلح» را بر عهده دارد با اشاره به کنار هم قرار گرفتن هنرمندان هم نسل برای این پروژیه موسیقایی گفت: اتفاق جالبی است که چهره‌هایی از نسل خودمان که اشتراک‌هایی با یکدیگر دارند‌، در کنار هم قرار گرفته‌اند، امیدوارم نتیجه‌اش همه را راضی کند. قرار گرفتن این تعداد هنرمند در کنار یکدیگر که هر کدام ایدئولوژی خود را دارند و دارای سلیقهٔ شخصی هستند، اتفاق بزرگی است؛ اما من در این راستا نگرانی نداشتم، زیرا هنرمندانی که در این کار من را همراهی کردند، همه اخلاق حرفه‌ای داشتند.

قمصری در ادامه با اشاره به پیگیری‌های چهرساله‌اش به منظور به ثمر نشستن شیپور صلح خاطر نشان کرد: نوازندگانی که قرار است این پروژه را روی صحنه ببرند، در تمام این چهار سال در مرحلهٔ ساخت و ضبط در کنار من بودند و به‌خاطر بزرگ بودن حجم پروژه، این کار زمان زیادی برد. در این مدت، نوازندگان از من می‌پرسیدند که این کار چه زمانی منتشر می‌شود‌، تا این‌که دوماه پیش با «بردیا کیارس» تماس گرفتم و قرار شد شیپور صلح را با همراهی «ارکس‌تر مجلسی» روی صحنه ببریم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به رپرتوار کنسرت پیش رو افزود: چهار قطعهٔ این کنسرت به‌صورت مستقیم مرتبط با موضوع صلح است که بی‌کلام محسوب می‌شوند و هر قطعه سولیست خود را دارد. پاشا هنجنی به‌عنوان سولیست نی‌، پویا سرایی‌ سولیست سنتور‌، شروین مهاجر‌ سولیست کمانچه‌ حضور دارند و من نیز در یکی از قطعات سولیست تار هستم‌. البته همایون نصیری هم دیگر سولیست در یکی از قطعات حضور دارد که به گمان قطعه غیر منتظره‌ای برای مخاطبان خواهد بود.

مصنف آثاری چون آب، نان، آواز و چه آتش‌ها در بخش دیگری از سخنانش با بیان این جمله که صدای کر کننده موسیقی تجاری به گوش می‌رسد گفت: در این شرایط هر موسیقی به نام موسیقی ایرانی به مخاطب معرفی می‌شود. این کنسرت می‌خواهد توجه به موسیقی جدی را نشان دهد و بگوید که موسیقی جدی می‌تواند با شکوه باشد و مخاطب را سیراب کند. رعایت استاندارد‌ها هم یکی دیگر از اهداف ما است. این مجموعه از ابتدا به‌شکل ارکسترال ساخته شده بود و یکی از قطعات به‌صورت سمپل با عنوان «او از جنگ خسته است» در فضای مجازی منتشر شده بود. این‌که ما نام «شیپور صلح» را برگزیدیم، معنایش این نیست که صرفا می‌خواهیم کنسرت ما بار تبلیغاتی داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست بردیا کیارس گفت: این پروژه برای من بسیار جذاب و شیرین است. اعضای این کار حدود ۲۰ سال است که همدیگر را می‌شناسند، ما همه یک‌جا درس خوانده و با هم کار کرده‌ایم. این پروژه باعث شد دوباره جمع شویم و با هم روی سن برویم که مسبب آن علی قمصری بود. امیدوارم با حمایت ارگان‌های مختلف، این کار در تهران و شهرستان‌ها به‌خوبی روی صحنه برود.

وی در ادامه درباره سازبندی پروژه موسیقایی شیپور صلح گفت: با توجه به قطعاتی که علی قمصری نوشته، سازبندی کار به‌صورت کامل است. سکشن بادی و سازهای زهی به اضافهٔ سازهای پرکاشن ایرانی در این اثر به صدا درمی‌آیند و گروه آوازی تهران نیز به‌عنوان گروه کُر در کنار ما است.
رهبر سابق ارکس‌تر ملی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر علت جابجایی معتمدی و قربانی خاطر نشان کرد: ابتدا قرار بود این کنسرت شهریور برگزار شود‌ و علیرضا قربانی هم در کنار ما بود، اما از آنجا که کنسرت به مهرماه موکول شد، تاریخ‌های علیرضا قربانی با ما یکسان نبود و اینجایگزینی برای او مقدور نبود. البته محمد معتمدی جایگزین علیرضا قربانی نیست و هر هنرمندی جایگاه خود را دارد. من در گذشته در ارکس‌تر ملی با معتمدی همکاری کردم و به‌جرات می‌گویم که او یکی از توانمند‌ترین خوانندگان نسل ما است.

معتمدی خواننده جوان و خوش صدای موسیقی ایرانی نیز در این باره گفت: ما همه برای فرهنگ ایران تلاش می‌کنیم و هر کدام از ما خوانندگان هم که در پروژه‌ای قرار بگیریم، جای دیگری را تنگ نخواهیم کرد.

وی در ادامه سخنانش به تشریح پروژه پرداخت و افزود: اکنون مشغول تمرین برای کنسرت «شیپور صلح» هستیم. علاوه بر این‌که این کار یک پروژهٔ موسیقایی محسوب می‌شود، نگاهی جهانی نیز دارد و قرار است صدای صلح‌خواهی مردم ایران را به گوش جهان برساند. پیامی از دوستی و مهربانی که برای همهٔ دنیا است.

خواننده آلبوم باده تویی و سراسر مه در بخش دیگری از سخنانش بخش آوازی کنسرت پیش رو را اینگونه تشریح کرد: یکی از قطعاتی که در این کنسرت اجرا خواهند کرد، ‌ قطعه‌ای به نام «میهن» با شعری از حسین فرهنگ‌مهر است. فکر می‌کنم این کنسرت نماد موسیقی و هنر مستقل است. من، علی قمصری و بردیا کیارس همیشه بار مادی و معنوی پروژه‌هایمان را خودمان به دوش می‌کشیدیم و تلاش می‌کردیم خودمان مولف کار باشیم. معمولا پروژه‌های ما حمایت نشده‌اند.

وی در ادامه با اشاره‌ای غیر مستقیم به ارکس‌تر ملی و ارکس‌تر سمفونیک گفت: ما در این سال‌ها فقط دو ارکس‌تر داشتیم که از حمایت دولتی برخوردار بودند؛ اما اکنون آن دو ارکس‌تر را هم نداریم. افرادی مانند بردیا کیارس و علی قمصری جزو سرمایه‌های موسیقی این کشور هستند. اگر سال ۹۳ هم بگذرد و کشور نتواند از وجود این دو هنرمند استفاده کند، این یک خسارت ملی است.

گفتنی است پروژهٔ موسیقایی «شیپور صلح» با صدای محمد معتمدی و به آهنگسازی علی قمصری، ۲۶ مهرماه در سالن همایش‌های برج میلاد و با رهبری بردیا کیارس روی صحنه خواهد رفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1393 - 14:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی قمصری: صدای کر کننده موسیقی تجاری به گوش می رسد | موسیقی ما