برنامه یاد بعضی نفرات
 
هفته گذشته در مراسمی ویژه اتفاق افتاد؛
تقدیر از «روزبه نعمت الهی» در جشنواره «کیش مهر»
موسیقی ما - خواننده آلبوم «داروگ» در جشنواره «کیش مهر» مورد تقدیر قرار گرفت. «روزبه نعمت الهی» که در چندین اثر خود از سروده‌های شعرای کلاسیک و به ویژه «مولانا» بهره برده است، در نخستین دوره ی این جشنواره که برای بزرگداشت «مولانا» برگزار می‌شود، ضمن اجرای زنده ی آثار خود در فضای باز خانه هنرمندان، از سوی برگزار کنندگان مورد تقدیر واقع شد.
 
این هنرمند بعد از این برنامه درباره علاقه اش به حضرت مولانا و استفاده از اشعار او به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «عشقی که خودم با توجه به فضای خانوادگی و تحت تاثیر پدر و مادرم، نسبت به اشعار کلاسیک و به ویژه آثار حضرت «مولانا» داشتم، باعث شد از این اشعار استفاده کنم و هدف این بوده در آثارم، این عشق را مانند واکسن به مخاطب تزریق کنم».
 
او با اشاره به دشواری‌های استفاده  از اشعار کلاسیک در موسیقی پاپ اظهار داشت: «خواندن بسیاری از این آثار ریسکی بزرگ و کار دشواری بوده است. مانند «خواجه سلامٌ علیک...» که ساخت ملودی روی آن بسیار دشوار بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند مردم آن را پس خواهند زد و حتی شاید مورد تمسخر واقع شود. همین پیچیدگی و دشواری انگیزه‌ام را در کار بیشتر می‌کرد و مانند حل یک معادله ی پیچیده ی ریاضی، برایم لذت بخش بود».
 
وی افزود: «هدف من در کارم در همه این سالها این بوده که بتوانم به نوعی پل ارتباطی بین موسیقی امروزی و اشعار کلاسیک باشم. هرچند خیلی از ترانه سرایان و شعرای معاصر هم آثار خوبی دارند، اما قطعاً در نگاه کلی، آنچه امروز سروده می‌شود قابل مقایسه با اشعار کلاسیک ما نیست. چرا که اشعار کلاسیک هنوز و بعد از این سالها، تازگی دارند و گذر زمان جذابیت آنها را از بین نبرده است.
 
نعمت الهی اظهار داشت: «متاسفانه کم پیش می‌آید جوان امروزی اشعاری از مولانا، حافظ، سعدی، سنایی، دهلوی و... را حفظ باشد. اما شاید همراه شدن آن با موسیقی پاپیولار امروزی، در این مسئله تاثیرگذار باشد. اخیراً اتفاقات خوبی افتاده و هنرمندانی چون «همایون شجریان» که موسیقی‌شان کمی مردمی‌تر شده، باعث شده‌اند مخاطبین با زیبایی‌های موسیقی اصیل ایرانی هم انس پیدا نموده و به آن گرایش پیدا کنند و این خوشحال کننده است».
 
نعمت الهی در پایان تصریح کرد: «هدف اصلی من از کار موسیقی این بوده که تأثیرگذار باشم. از آنجایی که صاحب اصلی هنر خداوند است، حس می‌کنم مسئولیتی درباره آن دارم که باید به جا بیاورم؛ مثل تأثیرگذاری این صدا روی مخاطب. شاید عام مردم مخاطب این آثار نباشند و کاری که پیچیدگی کلامی داشته باشد را نپسندند. این را از موسیقی‌های امروز که کلام در بسیاری از آنها سطحی است می‌توان فهمید. اما من دلم می‌خواهد در عمق بیشتری از دل مخاطبین رخنه کنم».
 
*****
روزبه نعمت الهی همراه با گروه خود به نمایندگی از نسل جوان موسیقی در این جشنواره به اجرای زنده آثار خود پرداخت. در ادامه عکس‌های «سعید عبداللهی» از این اجرا و مراسم تقدیر از «روزبه نعمت الهی» در جشنواره «کیش مهر» را مشاهده نمایید.
 
گفتنی است او در ادامه ی تور کنسرت‌هایش، 16 مهر 1393 در رشت کنسرت برگزار خواهد کرد.
منبع: 
اختصاصی موسيقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1393 - 13:01

دیدگاه‌ها

شنبه 12 مهر 1393 - 15:05

ممنون بابت عکس ها...
عالی بودن.
و از همه عالی تر روزبه نعمت الهی عزیز...

یکشنبه 13 مهر 1393 - 10:50

از آهنگ های روزبه هجرانی و نفس کشیدن رو خیلی دوست دارم
روزبه تو کاراش خیلی موفقه...
و ممنون بابت عکساتون.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تقدیر از «روزبه نعمت الهی» در جشنواره «کیش مهر» | موسیقی ما