برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو با نامزدهای دومین جشن سالانه «موسیقی ما»؛
همایون نصیری: اگر نامزد نمی‌شدم هم صد در صد در این جشن حضور پیدا می‌کردم
موسیقی ما - «همایون نصیری»، نوازنده ی سرشناس سازهای کوبه‌ای که با هنرمندان سرشناسی چون همایون شجریان و احسان خواجه امیری همکاری نموده است و خود نیز سرپرستی گروه موسیقی «دارکوب» را بر عهده دارد، در گفت و گو با «موسیقی ما» از جشن سالانه موسیقی ما سخن گفت. آلبوم «لیوا» از گروه دارکوب که تابستان سال گذشته توسط موسسه «ایرانگام»  روانه ی بازار موسیقی کشور شده بود، در میان آلبوم‌های تلفیقی سال 92، نامزد کسب عنوان بهترین آلبوم این بخش هم از نگاه کارشناسی و هم از نگاه مردمی شده است. همچنین نام «همایون نصیری» به عنوان یکی از نامزدهای بخش نوازندگان سازهای غیر ایرانی به چشم می‌خورد.
 
  • * نسبت به پارسال یک قدم جلوتر هستیم
سرپرست گروه «دارکوب» در خصوص نامزد شدن این گروه در قسمت آلبوم‌های تلفیقی به «موسیقی ما» گفت: «از این که آلبوم دارکوب هم در بخش کارشناسی و هم در بخش مردمی نامزد شده است، خیلی خوشحالم. این به این معناست که نسبت به پارسال که از دید کارشناسان جایزه گرفتیم، یک قدم جلوتر هستیم؛ چرا که امسال از طرف مردم هم توانستیم رأی بیاوریم. پس موسیقی ما در آلبوم «لیوا»، عمومیت بیشتری پیدا کرده که هم نظر کارشناسان و هم نظر مردم را جلب نموده است. این بسیار عالی است و تا همین مرحله هم که کاندیدا شده‌ایم برایم بسیار ارزشمند است».
  • * پیش بینی‌اش را نمی‌کردم!
وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی نامزد شدن آلبوم «لیوا» در هر دو بخش مردمی و کارشناسی را می‌کرد یا خیر، اظهار داشت: «نه، چرا که به نظرم آلبوم «لیوا»، آلبوم خاصی است. سعی ما این بود که تمام قطعاتش کاملاً فنی باشد. از این رو مخاطب خاص دارد و پیش آمدن تا این مرحله خوشحال کننده است».
  • * جشن امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود
این نوازنده ی سرشناس سازهای کوبه‌ای، در خصوص «جشن سالانه موسیقی ما» گفت: «برگزاری این جشن توسط بخش خصوصی، اتفاق بسیار مهمی است که تا به حال نداشته‌ایم. این نظرسنجی و مراسم، موجب ایجاد یک رقابت سالم و نیز ایجاد انگیزه در موزیسین‌ها می‌شود. اینکه یک موزیسین بتواند رأی بیاورد، مقام کسب کند و نظر مخاطبان و کارشناسان را جلب کند، خیلی خوشحال‌کننده است». وی افزود: «علاوه بر این مسائل، این جشن فرصتی است که هر سال بتوانیم با بقیه همکاران و موزیسین‌ها از ژانرهای مختلف، زیر یک سقف جمع شویم و این اتفاق بسیار خوشانید است. جشن پارسال خیلی خوب بود و اطمینان دارم امسال بهتر از سال گذشته برگزار خواهد شد».
 
  • * همه ی نامزدهای نوازندگی، هنرمندان تراز اول کشور هستند
این نوازنده که با سرشناس‌ترین هنرمندان و گروه‌های موسیقی کشور همکاری نموده است، درباره سطح کیفی نظرسنجی سال 92 گفت: «سطح این نظرسنجی چه در بخش آلبوم‌ها، چه نوازنده‌ها و... خیلی خوب بوده است. با نگاهی به اسامی نامزدهای نوازندگی، می‌بینیم که همه ی آنها نوازندگان تراز اول کشور هستند و نمی‌توان گفت کدام یک از دیگری بهتر است. در نسل امروز موسیقی کشور، موزیسین‌های بسیار خوبی حضور دارند که چرخ موسیقی را رو به جلو حرکت ‌می‌دهند و هر کدام در ژانر کاری خودشان برای این دوره از موسیقی کشور زحمت می‌کشند و لایق بهترین‌ها هستند».
  • * اتفاق مهم این است که همه زیر یک سقف جمع می‌شوند
نصیری ادامه داد: «اول یا دوم شدن در این بین چندان مهم نیست و مهم این است که موزیسین‌ها دیده شوند. امیدوارم همه به آنچه حقشان هست برسند؛ هر چند از نظر من اینکه چه کسی برنده شود فرق چندانی نمی‌کند، چرا که تک تک آن‌ها موزیسین های تراز اول این مملکت هستند و اتفاق مهم این است که همه زیر یک سقف جمع می‌شوند».

سرپرست گروه «دارکوب» همچنین گفت: «باعث افتخار من است که نامم در کنار همکاران هنرمندم قرار گرفته است. 9 نفر از نامزدهای بخش نوازندگی، از اعضای گروه دارکوب هستند و این خیلی خوشحال کننده است که در این گروه چنین چهره‌هایی حضور دارند».
  • * این جشن را متعلق به خودم و همکارانم می‌دانم
همایون نصیری با اشاره به اهمیت حضور در این جشن تصریح کرد: «اگر نامزد نمی‌شدم هم صد در صد در این جشن حضور پیدا می‌کردم. چرا که من جزیی از جامعه ی موسیقی کشور هستم و به عنوان کسی که سال هاست در ژانرهای مختلف فعالیت کرده‌ام، این جشن را متعلق به خودم و همکارانم می‌دانم و این حق من است که در این جشن حضور داشته باشم. حال اگر رأی بیاورم باعث خشنودی است و سعی می‌کنم این موفقیت را در سالهای آتی نیز حفظ کنم و اگر نه هم که باید ببینم ایراد کار کجا بوده که نتوانسته نظر سایرین را جلب کند».
  • * دارکوب‌ها باز می‌گردند
همایون نصیری درباره برنامه ی پیش روی گروه «دارکوب» به «موسیقی ما» گفت: «با انگیزه ی بالا، مشغول تولید آلبوم جدید هستیم. چند قطعه ضبط و آماده شده و می‌توانم بگویم در اواسط راه هستیم و آلبوم جدید حتماً امسال منتشر خواهد شد. پس از ماه‌های محرم و صفر و بلافاصله بعد از انتشار آلبوم، کنسرتمان را با قطعات جدید برگزار خواهیم کرد».
 
وی افزود: «گروه دارکوب وارد فصل جدیدی از فعالیت‌های خود شده است. به تدریج خودمان را پیدا کرده‌ایم و قدم به قدم به سمت پختگی پیش می‌رویم. در این آلبوم علاوه بر هنرمندان قبلی، «علی زند وکیلی» و «رضا کولقانی» به عنوان خواننده به جمع ما اضافه شده اند».
منبع: 
اختصاصی موسيقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1393 - 21:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون نصیری: اگر نامزد نمی‌شدم هم صد در صد در این جشن حضور پیدا می‌کردم | موسیقی ما