برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگو با نامزد بهترین نوازنده سازهای ایرانی در دومین جشن سالانه «موسیقی ما»؛
پدرام درخشانی: این جشن باعث می‌شود سطح کیفی فعالیت‌های خود را ارتقا دهیم
موسیقی ما – تجربیات چندین ساله او در عرصه موسیقی تلفیقی به خلق آلبوم «رومی 3» منجر شد. آن اثر در اولین جشن سالانه «موسیقی ما» تندیس طلایی بهترین آلبوم موسیقی تلفیقی را کسب کرد. اما فعالیت‌های «پدرام درخشانی» در سال 92 بیشتر به مقوله نوازندگی و تولید آثار موسیقی در استودیو ختم شد. با این وجود وی در دومین جشن سالانه «موسیقی ما» به عنوان نامزد بهترین نوازنده سازهای ایرانی انتخاب شده است. همین اتفاق بهانه خوبی بود تا به سراغ این موزیسین پرانرژی برویم و از او در مورد تاثیرات جشن سالانه «موسیقی ما» بپرسیم:
 
  • *از اینکه از سوی کارشناسان بیشترین رای را در بخش بهترین نوازنده سازهای ایرانی به دست آورده اید چه احساسی دارید و آیا به فکر نامزدشدن در نظرسنجی «موسیقی ما» بودید؟
من در سال گذشته آلبوم نداشتم و فقط یک کنسرت برگزار کردم اما این روزها مشغول کار بر روی آلبوم جدید هستم. سال 92 بیشتر در بخش نوازندگی فعالیت کردم و حضور در بین نامزدهای این جشن برای من باعث افتخار و بسیار خوشحال کننده است. من بابت برگزاری مجدد این جشن و ادامه روند سال گذشته به شما تبریک می گویم. واقعا خوشحال هستم که با وجود تمام سختی‌ها همت کردید و این جشن برای سال دوم برگزار خواهد شد.
 
  • * برگزاری چنین نظرسنجی ها و جشن هایی چه تاثیری در روند موسیقی کشور دارد؟
در سال گذشته شور و هیجان زیادی بین اهالی موسیقی می‌دیدم و این شور و هیجان در من هم ایجاد شد. باعث می‌شود تا حضور موثرتری در بازار موسیقی داشته باشیم و من از همین الان سعی می‌کنم اثری تولید کنم تا بتوانم با آن در جمع نامزدهای سومین جشن سالانه «موسیقی ما» حضور داشته باشم. این برنامه‌ها در کشور ما بسیار کم است و واقعا خوب است که تکرار شد و خوشحال هستم که ما هم می توانیم در آن حضور داشته باشیم. این جشن باعث می شود که سطح کیفی فعالیت‌های خود را ارتقا دهیم.
 
  • * در مورد اینکه چنین جشنی با شعار همدلی اهالی موسیقی و توسط یک نهاد خصوصی برگزار می شود چه نظری دارید؟
مردم و کارشناسان موسیقی در سیستم رای گیری شما حضور دارند و این باعث می شود که نتایج کسب شده درست تر و صحیح تر باشد. تا اینکه یک شورا بخواهد نظر بدهد. حضور مردم و کارشناسان باعث تضمین خلوص این برنامه شما می‌شود. اگر هر نتیجه‌ای حاصل شود اهالی موسیقی می‌دانند که این نظر چهره‌های متعددی بوده است و نظر یک یا دو نفر نیست. امسال در همین بخش نوازندگی هم هنرمندان موسیقی ایرانی از غیرایرانی تفکیک شده‌اند که قطعا نتایج حاصل از این قسمت دقیق‌تر خواهد بود.
 
  • * به جز خودتان کدام یک از نامزدها را در این بخش شایسته کسب تندیس طلایی می دانید؟
در زمینه ساز خودم که مطمئنا از «اردوان کامکار» نام می‌برم و دوست دیگر من آقای «سیامک آقایی» هم از بهترین‌ها است. آقای «پاشا هنجنی» هم در ساز خودش حرفه‌ای است. در حال حاضر حضور ذهن ندارم اما سایر نامزدهای این بخش همگی از دوستان خوب و حرفه‌ای من هستند.
 
  • ارزیابی شما از اولین جشن سالانه موسیقی ما چه بود و چه بازخوردهایی را در مورد آن شنیدید ؟
آنها که خبر داشتند و از طریق اینترنت متوجه کسب جایزه من شده بودند تبریک می گفتند و کسب آن تندیس برای من یک اتفاق ماندگار بود. تا همین چند وقت قبل هم اثر آن تندیس باقی بود و از آن یاد می شد. مخصوصا برای آلبوم چنین جوایزی اهمیت دارد ولی کسب تندیس برای یک اثر موسیقی، ماندگار است. اما در کل ارزیابی من از برگزاری اولین جشن خوب بود و امیدوارم که امسال و در نوبت های بعدی به سطح استانداردهای بین‌المللی نزدیکتر شود.

 
  • *مهمترین برنامه ها برای سال 93؟
در مصاحبه‌های قبلی خودم هم اعلام کردم آثاری که مردم در موسیقی تلفیقی شنیده‌اند را به شکل درست به تصویر بکشم. این اتفاق بسیار پر‌هزینه است ولی این طرح را دقیقا از هفته گذشته اجرایی کردم. ابتدا موسیقی ضبط می شود و سپس وارد مراحل تصویربرداری می شویم. سعی می کنم این کار را تا زمستان روانه بازار کنم تا مردم موسیقی تلفیقی را به چشم ببینند. برای برخی از مخاطبان شاید این واژه موسیقی تلفیقی نامأنوس باشد ولی می خواهم به شکل اصولی این سبک را از قابت تصویر ارائه کنم. بیشتر کار من موسیقی بی کلام است و در این راه تجربیاتی که از گروه «آویژه» تا امروز کسب کرده ام را عرضه خواهم کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1393 - 11:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پدرام درخشانی: این جشن باعث می‌شود سطح کیفی فعالیت‌های خود را ارتقا دهیم | موسیقی ما