برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگوی سایت موسیقی ما با خوانندگان آلبوم «من و ما 1» - 3
علی لهراسبی: «گل رز» حتما موفق می‌شود
موسیقی ما - «علی لهراسبی» یکی دیگر از خوانندگانی است که در آلبوم «من و ما 1» حضور دارد. او چندی پیش قطعه «حس واقعی» که یک کار اسلو بود را در فضای مجازی منتشر کرد. لهراسبی یک قطعه ریتمیک برای این آلبوم تولید کرده است و شنیده می شود که اثر متفاوتی است. وی در گفتگو با سایت «موسیقی ما» نسبت به موفقیت این قطعه بسیار ابراز امیدواری کرد. علی لهراسبی همچنین درباره ادامه روند انتشار آلبوم های من و ما هم نکاتی را مطرح کرد.
 
  • *چه شد که به جمع خواننده های «من و ما» پیوستید؟
پیشنهاد این آلبوم ارائه شد و اسامی تمامی خوانندگان حاضر در آلبوم را نمی دانستم. اسامی که به من گفتند «شهرام شکوهی»، «رضا صادقی» و «محسن چاوشی» بود و به دلیل اینکه این عزیزان از دوستان خوب من هستند قبول کردم که قطعه ای در این مجموعه داشته باشم. در ادامه دوستان دیگری به این جمع اضافه شدند.
 
  • *عوامل تولید قطعه خودتان چه کسانی هستند؟
این اثر «گل رز» نام دارد که ترانه از سروده های «مهرزاد امیرخانی» است. «حسین قربانپور» وظیفه آهنگسازی را بر عهده داشته است. تنظیم کار هم اثری از «مهران عباسی» است و فکر می کنم یکی از بهترین کارهایی باشد که مهران تا کنون انجام داده است.
 
  • *به نظرتان این اثر موفق می شود؟
قطعه گل رز حتما موفق می شود.
 
  • *به چه دلیل؟
کار امروزی و ریتمیک است و استایل جدیدی در آثار من است. البته قطعات دیگری با این استایل دارم که به زودی منتشر می شود. در گل رز اصطلاحا همه چیز چفت شده است و فکر می کنم اتفاق خوبی برای آن رخ خواهد داد. خواننده هایی مثل ما هر اثری که منتشر کنند شنیده می شود. یک زمان به خاطر اسم خواننده همه کار را می شنوند ولی یک زمان از این مرحله فراتر می رود و موزیکی می شود که اصطلاحا می گیرد. امیدوار هستم که این اتفاق برای قطعه ما رخ دهد.
 
  • *انتشار آلبوم های «من و ما» چه تاثیری در بازار موسیقی خواهد داشت؟
ماهیت این اتفاق خوب و قشنگ است مردم پکیجی تهیه کنند و تک قطعات خواننده ها را به شکل رسمی بشنوند. منتهی این پکیج باید همگون باشد و مدیریت خوبی داشته باشد. برای رخ دادن اتفاقات بزرگ باید مدیریت دقیقی صورت گیرد و با هوشمندی و برنامه ریزی دقیق این آلبوم ها در بازار منتشر شود.
 
  • *دوست دارید که تک قطعاتی که تولید می کنید را از طریق این آلبوم به گوش مخاطبان برسانید یا در فضای مجازی منتشر کنید؟
حقیقتا تفاوت زیادی ندارد و تفاوت بیشتر در مقوله مالی است. در هر حالت قطعات به گوش مردم می رسد. برای خواننده های جوان حضور در این قبیل آلبوم ها بسیار مهم است. ولی قطعات خوانندگان شناخته شده در مدت کوتاهی به سراسر ایران می رسد. از این لحاظ که در مقوله مالی هزینه های تولید یک قطعه پرداخت می شود جذابیت وجود دارد البته به شرطی که مردم حمایت کنند. نسخه اصلی را تهیه کنند و دانلود نکنند. در غیر اینصورت برای تمامی عوامل تولید انتشار آلبوم با ضرر همراه می شود.
 
  • *در شماره های بعدی من و ما هم حضور دارید؟
نمی دانم هیچ چیز مشخص نیست و بستگی به شرایط من با تهیه کننده های این آلبوم ها دارد. اگر شرایط ما نزدیک باشد که همکاری خواهیم داشت.
 
  • *کلام آخر؟
قطعه گل رز را با یک شاخه گل رز به هرکسی که این کار را گوش می دهد تقدیم می کنم. از همه درخواست دارم که آلبوم را حتما تهیه کنند تا انگیزه تولید آلبوم های گروهی بیشتر شود. قاعدتا اگر این روند تداوم داشته باشد و با حمایت مردم همراه شود، آلبوم های بهتری هم تولید خواهد شد. لازمه این ارتقا، تهیه نسخه اصلی آلبوم است تا تعریف مالی برای تهیه کننده ها و تیم اجرایی آلبوم داشته باشد. شاید برای خواننده های این آلبوم تفاوت نداشته باشد که آلبوم را مردم بخرند یا دانلود کنند. زیرا همگی پول های خود را دریافت کرده اند ولی برای فرهنگسازی این موضوع و وقوع اتفاقات بهتر باید شاهد حمایت مخاطبان باشیم. مردم یک فیلم سینمایی را می بینند و سی دی آن را کنار می گذارند و تا مدتها به سراغ آن نمی روند. اما سی دی موسیقی همیشه تازگی دارد و سالها می توانند گوش کنند. برخی پس از شنیدن دموی کار گفتند و کامنت گذاشتند که چرا صدای «علی لهراسبی» متفاوت است؟ این یک موزیک ریتمیک است و با این فرکانس، موسیقی صدای خوبی می دهد. یک زمان صدا را لوکات می کنید و تغییراتی دیگری لحاظ می کنید که در میکس تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل این صدا با این کیو در موسیقی قشنگ شده است ولی صدا، صدای علی لهراسبی است. قبلا هم این سوال را پرسیده بودند و من هم گفته بودم که این به کیو صدا یا اصطلاحا زیر و بم کردن صدا مربوط می شود. اینگونه نیست که پیچ زیر دست ما باشد و هر موقع خواستیم صدا را زیر و بم می کنیم. این اتفاق باید در میکس رخ دهد تا موسیقی بهتر صدا دهد. در موسیقی ریتمیک باید صدا در موسیقی حل شود. یک زمان است که اگر کیو صدا آنگونه که دوست دارید باشد سپس متوجه می شوید که کار به بهترین شکل صدادهی ندارد. اما این قطعه میکس و مسترینگ خوبی دارد و امیدوارم مردم دوست داشته باشند. میکس این قطعه توسط مهران عباسی صورت گرفته است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 20:03

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 16:15

اهنگ خوبی بود...

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 16:40

عالی بود..
وقتی ولوم میدی واقعاجالب میشه...
نمره20برای گل رز...

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 16:50

*خواننده هایی مثل ما هر اثری که منتشر کنند شنیده می شود.*

اندکی تواضع برادر من ..

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 22:08
بهاره قورچیانی

خب راست گفته دیگه
من حتی یه تبلیغ تلوزیونی بانک ملت که با صدای ایشون بودو شنیدم
آهنگ که جای خود داره

2.179.11.16
چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 17:04

امیدوارم در البوم جدیدت شاهده همکاری مجدد با روزبه بمانی مهدی یراحی و بهروز صفاریان و محسن یگانه باشیم و اولین همکاریت با علیرضا افکاری
وخیلی خوب می شد با محسن یگانه رضا صادقی سعید شهروز مهدی یراحی و خشایار اعتمادی فیت می خوندی

.ی تو ضبح هم درباره عدم حضور محسن یگانه تو البوم قبلیت میدادی تو قبلا اعلام کرده بودی حضور دراه
و در انتخاب اسمه البوم بیشتر دقت کنید چون روبات بدترین انتخاب ممکن بود

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 18:07

خداییش یه قطعه بی نظیر توی آلبوم بود به نظرم بهترین آهنگای این آلبوم آهنگ علی لهراسبی مرتضی پاشایی و مهدی یراحی که مثل همیشه کارش عالی بود به نظرم این آلبوم بدون موزیک های این 3 تا خواننده درجه یک کشورمون هیچی واسه گفتن نداشت و بقیه قطعه ها بسیار ضعیف بودن انگار فقط میخواستن یه آهنگ تو این آلبوم داشته باشن دیگه فکر هیچیرو نکرده بودن.

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 19:11

بازم قطعه تقلیدی دارن برای انتشار
؟؟؟؟

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 23:40
فرزانه

من با نظر شما موافق نیستم
درسته که خیلیا گفتن استایل خوندن شبیه کارهای بنیامین شده اما نمیشه اسم تقلید روش گذاشت
مگه ما چند نوع سبک خوندن و آهنگسازی داریم که بگیم اولین نفری که رفت سراغش بقیه همه دارن تقلید میکنن؟
مثل این میمونه که بگید از این به بعد هرکی راک تو ایران کار کنه تقلید از رضا یزدانی و محسن چاووشیه
و یا هرکی موزیک آروم عاشقانه بخونه تقلید از علی لهراسبیه چون علی لهراسبی ۱۰ سال پیش با این سبک وارد موسیقی شد و شناخته شد!!!برای همینم طرفداراش سلطان عاشقانه ها صداش میکنن
این ترانه و ملودی این سبک خوندن رو می طلبید و تو آهنگای منتشر شده از علی لهراسبی سبک متفاوتی داشت و شبیه کارای خودش نبود

31.31.76.184
چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 19:26

طرفدارش نیستم ولی خدایی همیشه عالی میخونه...ماشالا

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 19:36

من این قطعه رو خیلی دوست داشتم.به نظرم قطعه قشنگی بود
تو کارهای علی لهراسبی یه سبک جدید و متفاوت بود.
به تمام عوامل خسته نباشید میگم

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 20:23

سلام.همون اول که گوش کردم،معلوم بود متفاوته.خدا حفظت کنه.موفق باشی

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 20:52

صد در صد لهراسبی موفقه

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 22:07

جالب بود و دوست داشتنی
ولی بنظرم قطعه حس واقعی بی نظیر بود...

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 22:49

امیدوارم که رای بیاره ولی اقای لهراسبی با این صدای زیبا و جذاب و یک خواننده کاملا حرفه ای امیدوارم که دوباره با گروهی حرفه ای وبالا در سطح خودشون کار کنند که واقعا از همه لحاظ نامبر وان بشن....

چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 23:51

نظر شخصی من اینه که این اهنگ اگه با صدای محسن یگانه و بنیامین خونده میشد قطعا اتفاق سکوت و دنیا دیگه مث تو نداره براش رخ میداد و حتی به ضبط های ماشین ها هم راه پیدا میکرد فقط نمیدونم چرا کارای لهراسبی فقط تیتراژاش به ضبط های ماشین ها راه پیدا میکنه مث دلنوازان و فاصله ها اما این کارش به نظر خودش باید به سیستم های صوتی ماشین ها راه پیدا کنه باید منتظر بود ببینیم چنین اتفاقی میوفته چون مردم ایران کلا غیر قابل پیش بینی هستند و تابع مد هستند امیدوارم این اتفاق رخ دهد

پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 00:51

خودم خیلی از کاراشو دوست دارم مخصوصا البوم 14 و همینطور تصمیم و همینطور بعضی از ترک هایی که به عنوان تیتراژ ارایه کرد اما اخیرا کارهاش اون طراوت و گیرایی خودشو نداره و یه حس تکراری رو به ادم منتقل میکنه وبه نظر من فقط میخواد بخونه و کمیت کارو میسنجه نه کیفیت. مخصوصا البوم اخیرش که جز یکی دو تا کار خوب بقیه همش در سطح معمولی و متوسط بودن و همینطور ترک های اخیرشون . البته گل رز خیلی بهتر از چند اثر قبلیش بود.... این نظر شخصی منه چون انتظارات از افرادی مثل ایشون همیشه بالاست اینو گفتم که شاید به مذاقه بعضی از طرفداراش خوش نیاد.....

پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 02:09

علی جان بدون شک یکی از بهترین قطعه های آلبوم گل رز هست.

پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 09:41

از وقتی که از بهروز صفاریان و مهدی یراحی و روزبه بمانی فاصله گرفت روز به روز کاراش ضعیف تر شد.راجع به این قطعه هم باید بگم این سبک خوندن کشف بنیامین بود که کلمات ترانه رو پشت سر هم ادا می کنه.امیدوارم در ادامه علی لهراسبی البوم چهارده رو ببینیم.

پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 10:50

من از مخاطبین موسیقی ما میپرسم انصافا این قطعه شبیه هفته عشق بنیامین نیست؟ یا حتی میشه گفت ملودی ترجیع بند کپی شده !!!!

پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 14:00
تینا

نه :| هیچ ربطی به هم ندارن

فقط استایل خوندناشون شبیه به همه

128.204.203.103
پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 21:44
مازیار ...

موافقم،خیلی شبیه هستش...

2.176.97.109
جمعه 14 شهریور 1393 - 01:43
soniya

چه ربطی داره؟ مثل این می‌مونه بگی چون چشمای آسیایی‌ها مشکیه پس همه‌شون شبیه همن!

192.198.86.87
پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 11:39

بعد از البوم روبات که شاید یه جورایی ناامیدکننده بود(البته این نظر شخصی منه)، دو تک آهنگِ آخر، ( حــــــس واقـــــعــی و گـــــل رز ) واقعا خوب بودن........خسته نباشی عــلـی آقا

پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 11:53

منتظر شنیدن قطعاتِ دیگه ات با این استایل جدید هستیم....:)

پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 13:07

بسیار زیبا و شنیدنی بود

جمعه 14 شهریور 1393 - 01:46

تو بی‌نظیری لهراسبی هیشکی نمی‌تونه مثل تو این‌قدر متفاوت باشه
با «لهراسبی» تفاوت را احساس کنید

جمعه 14 شهریور 1393 - 15:07

شخصا فقط شرشر بارون رو تو البومش دوست داشتم و به نظرم البومش موفق نبود اما انصافا گل رز بهترین قطعه ی البوم گروهی بود.
واقعا راست میگه کار مهران عباسی خیلی خوب بود.

جمعه 14 شهریور 1393 - 18:46

بعد از البوم فاجعه ی ربات که واقعا گفتن لقب فاجعه هم واسش کمه از بس ضعیف بود این تک ترک هم بسیار متوسط بود و انگار علی لهراسی البومهای 14 و تصمیم یادش رفته چطور باید بخونه!!

شنبه 15 شهریور 1393 - 01:44
nila amin

شمارو دیگه همه میشناسن !!!!
کامنت خالی هم بذاری میفهمیم چی میخواستی بگی و منظورت چی بوده !!!
کسی مجبورت نکرده برای همه خواننده ها کامنت بذاری که !!! به خودت اینقدر فشار نیار ... خسته میشی !

151.238.191.51
جمعه 14 شهریور 1393 - 20:49

وای البوم ربات که خیلی اعصاب قوی وی گوش اضافه میخواست که بتونی ی اهنگشو گوش کنی اهنگاش خیلی بد بودن ادم سردرد میگرفت اقای لهراسبی خواننده مورد علاقه و محبوب منه وقتی هم این البومو گرفتم به امید شنیدن ی سری اهنگ خوب بود تازه کلی ام به اطرافیان پیشنهاد خریدشو دادم ولی وقتی گوش دادم واااااای خیلی بد بود فقط ی اهنگ اولشو میشد گوش کردو واقعا دیگه این سبکی خوندن اقای لهراسبی با سلیقه من جور در نمیاد....

شنبه 15 شهریور 1393 - 10:14
هانا حسینی

به نظر من آهنگ مرتضی پاشایی خیلی خوبه. و آرامبخش. خاطره حتما گوش کن. مطمئنم خوشت میاد.

2.187.212.214
دوشنبه 17 شهریور 1393 - 13:47

سلام
علي لهراسبي = تكصداي موزيك پاپ ايران
كاره گل رز بهترين قطعه آلبوم من و ما 1 بود.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی لهراسبی: «گل رز» حتما موفق می‌شود | موسیقی ما