برنامه یاد بعضی نفرات
 
17 تیرماه و در قالب گردهمایی نوازندگان سازهای کوبه‌ای صورت گرفت؛
نشست خالقان ریتم‌ها
موسیقی ما – گردهمایی نوازندگان سازهای کوبه ای به همت «همایون نصیری» و با همراهی «صمد طالقانی» برگزار شد. جمعی از اساتید و چهره‌های مطرح نوازندگی سازهای کوبه‌ای به همراه جوانان علاقه‌مند و فعال این حوزه شامگاه 17 تیرماه در سالن تمرین استودیو «سرنا» گردهم آمدند. این اساتید و نوازندگان در زمینه نواختن سازهای کوبه‌ای ایرانی و غربی نظیر پرکاشن، تمبک، دف و... به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف پرداختند. جلسه اول این برنامه بیشتر پیرامون آشنایی بیشتر نوازندگان با یکدیگر و طرح نظرات و پیشنهادات برای پیشرفت جلسات آینده بود.

همایون نصیری وظیفه مدیریت جلسه را بر عهده داشت و برنامه ابتدا با سخنان استاد «وحید اسداللهی» آغاز شد. در ادامه چهره‌هایی نظیر «گنجه‌ای»، «درشن آنند»، «مسعود حبیبی»، «حسین رضایی‌نیا» و «پرهام صارمی» پشت تریبون حاضر شدند. همایون نصیری در خلال صحبت‌های چهره‌های حاضر صرفا به بیان چند نکته بسنده می‌کرد اما در بخشی از برنامه گفت:«خود من هنوز هم انگیزه دارم که یاد بگیرم و جلو بروم. به همین دلیل است که از دوستان خواهش کردم تا منت بگذارند و دور هم جمع بشویم. این انگیزه را همه باید داشته باشند تا بتوانند فعالیت‌های بزرگ انجام دهند. خودمان شرایط را فراهم خواهیم کرد. از کنسرت در سالن‌های کوچک شروع خواهیم کرد تا برنامه‌های بزرگ برسیم. در همین جمع همکاری‌های بزرگی را می‌توان ترتیب داد و کنار هم قرار گرفتن چند نفر و نوشتن کار، زمینه ساز اتفاقات بزرگ است. در این جمع همه نوازندگان ریتم هستند و می‌خواهیم به سمت همدلی قدم برداریم. حتی در فقیرترین کشورها، ریتم جایگاه ویژه‌ای در فستیوال‌ها دارد ولی آرزو به دل ما ماند که یک فستیوال برای سازهای لاتین برگزار شود. فعلا از دست ما همین گردهمایی و همین صحنه بر می‌آید و نمی‌خواهیم بلند‌بالا فکر کنیم. حقیقت این است که الان این صحنه را داریم ولی باید استفاده کنیم. تمام بچه‌های نوازنده و اساتید باید فکر و طرح ارائه کنند. هدف این است که تعامل بیشتری بین بچه‌ها باشد و جوانترها با اساتید بیشتر آشنا شوند. این دیدارها شاید به همکاری های جدید و بزرگ ختم شود.»

سپس «علیرضا میرآقا»، «بهزاد ابطحی» و «کامران منتظری» هم به بیان نظرات خود پرداختند. اما یکی از بخش‌های این جلسه که با استقبال حضار رو به رو شد قرائت نامه استاد «بیژن کامکار» بود. این استاد موسیقی موفق به حضور در گردهمایی نوازندگان سازهای کوبه‌ای نشده بودند اما همایون نصیری، نامه وی را در سالن قرائت کرد. سپس «هانا کامکار» به نمایندگی از طیف بانوان نوازنده سازهای کوبه‌ای دقایقی را به سخنرانی پرداخت. نهایتا هم قرار شد که برای پایان هر یک از این جلسات موضوعاتی مطرح شود تا در برای جلسه بعد در دستور کار قرار گیرد. این بار به پیشنهاد همایون نصیری و موافقت اساتید و نوازنده‌ها مقوله استعدادیابی و کشف استعدادهای جدید از اقصی نقاط کشور مطرح شد. به این صورت که به عنوان مثال نوازنده‌های جوان بتوانند از طریق ارسال فیلم به این گردهمایی توانایی های خود را بروز دهند و بتوانند در سالنی نظیر همان مجموعه سرنا به اجرای برنامه بپردازند. البته قرار شد که جزئیات این پیشنهاد در جلسات تخصصی‌تری با حضور اساتید و نوازندگان مطرح مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

گفتنی است که این جلسه در ماه‌های آینده هم برگزار خواهد شد و تمامی نوازندگان سازهای کوبه ای می توانند در آن شرکت داشته باشند. 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1393 - 15:14

دیدگاه‌ها

یکشنبه 22 تیر 1393 - 10:08

عاليه....عاليه اين كار
احسنت به جناب آقاي نصيري بخاطر اين كار بزرگشون
مگه اينكه هنرمنداي ما به فكر سازهاي كوبه اي باشند وگرنه مسئولين كه اصلا براشون مهم نيست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشست خالقان ریتم‌ها | موسیقی ما