برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگو با سایت «موسیقی ما» مطرح شد؛
پویا نیکپور: آتش گروه «دیوار» خاموش نشده است
موسیقی ما - سرانجام و پس از تأخیرهای مکرر، آلبوم تصویری گروه «دیوار» منتشر خواهد شد. پس از کنسرت موفق گروه دیوار در سال 91 زمزمه‌هایی مبنی بر انتشار آلبوم این گروه شنیده می‌شد و حتی تصاویری از پشت صحنه ویدئوهایی که قرار بود در این آلبوم باشد نیز منتشر شد. «پویا نیکپور» در گفتگو با سایت «موسیقی ما» جزئیات این آلبوم تصویری را بیان کرد. نیکپور ابراز امیدواری کرد که آلبوم صوتی دیوار هم به مرحله انتشار برسد. گفتنی است که «یاشار خسروی»، «پویا نیکپور»، «بابک ریاحی‌پور»، «مسعود همایونی»، «ایلیار خسروی» و «مهران فرشباف» اعضای گروه دیوار هستند که در اولین جشن سالانه «موسیقی ما» موفق به کسب جایزه مردمی در بخش قطعات تلفیقی و همچنین جایزه بهترین نوازنده‌های سال را نیز از آن خود کردند.. گفتگوی سایت «موسیقی ما» با پویا نیکپور را در ادامه می‌خوانید:
 
  • * آلبوم گروه «دیوار» شامل چند قطعه است؟
چهار قطعه.
 
  • * آلبوم‌های موسیقی معمولاً کمتر از 7 یا 8 قطعه ندارند. چرا این مجموعه تنها 4 قطعه دارد؟
همینطور است. این مجموعه شامل 4 ترک تصویری است و در قالب DVD منتشر می‌شود. این آلبوم حکم بازخوانی فعالیت‌های گروه «دیوار» را دارد. کارهایی که در کنسرت اجرا شدند، هر کدام متعلق به یک مجموعه بودند و هنوز زمان و انگیزه جمع‌آوری تمام آنها در یک آلبوم مستقل پیش نیامده است. بخشی از این چهار ویدئو شامل صحنه‌های کنسرت گروه دیوار است و بخشی هم موزیک ویدئوهایی است که توسط بچه‌های گروه در لوکیشن‌های مختلف ضبط شده است.
 
  • * زمان قطعی انتشار این مجموعه مشخص شده است؟
اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم ولی طی هفته‌های آتی از سوی شرکت «اکسیر نوین» به بازار عرضه می‌شود.
 
  • * چهار قطعه‌ای که برای این آلبوم انتخاب شده‌اند، در چه سبکی هستند؟
گروه دیوار متشکل از چند سبک است که به صورت پُلی‌استایل از آن یاد می‌شود. بیس و پایه موسیقی گروه، روی موسیقی راک سوار است و یک مقدار با «پراگرِسیو راک» تلفیق می‌شود و از سبک فانک در موزیک‌ها استفاده می‌شود. تا حدودی ورلد موزیک و نیو اِیج هم در کارها هست. در این چهار قطعه، این سبک‌ها شنیده می‌شوند. در کنسرت هم همین روال است و کمی هم به سبک جَز نزدیک می‌شویم. در واقع، یک سبک کلی از علایق و تجربیات اعضا است و کارهایی که در جاهای دیگر ارائه نمی‌کنند را در گروه دیوار می‌شنوید.
 
  • * آهنگساز و تنظیم‌کننده‌های چهار قطعه مذکور چه کسانی هستند؟
دو قطعه به آهنگسازی «بابک ریاحی‌پور» است که به صورت گروهی تنظیم‌شان کرده‌ایم. یک قطعه از «یاشار خسروی» است که آن هم تقریباً گروهی تنظیم شده است. یک قطعه هم از من است که قبلاً تنظیم شده بود. نوع کار اینگونه است که بیشتر، گروهی فکر کرده‌ایم.
 
  • * گروه دیوار در سال 91 بسیار پرکار بود و در سال 92 هم به عنوان یکی از برندگان اولین جشن سالانه «موسیقی ما» انتخاب شد. اما دلیل فعالیت کم گروه دیوار از سال گذشته تا امروز چیست؟
بیشتر وقت ما در سال گذشته برای ضبط این کارها صرف شد و آنطور هم نبود که هیچ فعالیتی نداشته باشیم. در این مدت مشغول ضبط و میکس و مسترینگ و تولید ویدئوها بودیم. منتهی سرعت حرکت گروه دیوار به دلیل مشغله اعضای گروه که هرکدام به نحوی در گروه‌های مختلف حضور دارند، کم است. من هم که وظیفه رهبری ارکستر «رضا صادقی» را بر عهده داشتم. این شد که نتوانستیم برای یک حرکت بزرگ، گردهمایی داشته باشیم. توجهات شرکت طرف قرارداد ما هم بیشتر معطوف برگزاری کنسرت برای خوانندگان طرف قراردادشان است و معمولاً برای فعالیت‌های دیگر فرصتی به دست نمی‌آید. البته به این دلایل نمی‌توانیم بگوییم که آتش گروه دیوار خاموش شده است. انگیزه‌های ما جمع شد و ضبط و تولید آثار را در این یک سال اخیر پیگیری کردیم. انگیزه اعضای گروه دیوار در جهت ارائه موسیقی مورد علاقه دوستان است و صراحتاً می‌گویم که در گروه ما هیچ‌گونه انگیزه مالی وجود ندارد. گاهی هم خرج‌هایی هست که باز نمی‌گردد.
 
  • * از مدت‌ها قبل صحبت‌هایی مبنی بر انتشار آلبوم گروه دیوار شنیده می‌شد. اما تأخیر طولانی در انتشار باعث سردرگمی علاقه‌مندان این گروه شده است، کمی در این زمینه برای ما توضیح دهید که اصل داستان چیست.
به دلیل مشغله من در همکاری با گروه‌های مختلف و رهبری چند ارکستر حقیقتاً خیلی فرصت پیگیری نداشتم. اخیراً متوجه شدم که ظاهراً مشکلی در انتشار این آلبوم پیش آمده است. البته از جهتی هم درگیری‌های اعضای گروه دخیل بود. خود من مسترها را خیلی دیر آماده کردم و تصاویر کلیپ‌ها هم با تأخیر آماده شد. سیاست‌های کاری شرکت هم اینگونه است که در یک فصل خوب و زمان مناسب، این کار را وارد بازار کنند. عجله‌های بچه‌های گروه باعث می‌شود که برخی اخبار را با شتاب اعلام کنند و فکر می‌کنم باید این بخش را بر عهده شرکت گذاشت. آلبوم «راه بی‌پایانِ» من یک سال و نیم در اختیار شرکت بود تا در زمان مقتضی منتشر شود که متأسفانه به خوبی دیده نشد. امیدوارم این اتفاق برای آلبوم گروه دیوار رخ ندهد. نکته مهم تفاوت اثر ما با کارهای پاپ است که آلبوم‌های پاپ بسیار فصلی هستند و به محض اینکه از زمان انتشار بگذرد، کارها اصطلاحاً قدیمی یا بیات می‌شود. اما آلبوم دیوار محدودیت زمانی ندارد و هر موقع که منتشر شود، تازه است. یکی از تفاوت‌های مهمی که گروه‌های بزرگ دنیا با گروه‌های ما در ایران دارند این است که آنها معمولاً اولویت را روی اجراهای خودشان می‌گذارند. نوازندگان برتر کشور ما عموماً درگیر ضبط‌های استودیویی خوانندگان مختلف و اجراهای صحنه‌ای آنها و تدریس خصوصی هستند. این باعث می‌شود که اولویت‌های آنها دیر یا پایمال شود و کاری که مورد توجه همه بود، با تأخیر منتشر شود.
آلبوم دیوار (Teaser)
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1393 - 13:28

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 19 تیر 1393 - 12:45

پس کی میااااااااااد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پنجشنبه 19 تیر 1393 - 13:51

خیلی وقته تیزر البوم گروه دیوار منتشر شده من نمیدونم موسیقی ما چرا حالا گذشته ؟!

پنجشنبه 19 تیر 1393 - 14:00

خیلی مشتاقم آلبوم این گروه منتشر بشه و ببینم که واقعا چه خبره که این همه سر و صدا کردند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پویا نیکپور: آتش گروه «دیوار» خاموش نشده است | موسیقی ما