برنامه یاد بعضی نفرات
 
رونمایی از آلبوم زمزمه‌ها در تالار وحدت؛
حمید متبسم و سالار عقیلی «ایران ای سرای امید» را به یاد محمدرضا لطفی اجرا کردند
موسیقی ما - کنسرت زمزمه‌ها به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی با ادای احترام به محمدرضا لطفی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی این کنسرت، در این اجرا که با مراسم رونمایی از آلبوم «زمزمه‌ها» همراه بود در ابتدای اجرا مجری برنامه به توضیحاتی در خصوص این اثر پرداخت و با معرفی حمید متبسم و آثارش در جایگاه یک آهنگساز خبر از انتشار همزمان این آلبوم با اجرای کنسرت در تالار وحدت را داد.

حمید متبسم آهنگساز و نوازنده تار و سه تار نیز قبل از اجرای کنسرت خطاب به تماشاگران گفت: بی‌شک همه دوستان از درگذشت زودهنگام محمدرضا لطفی ناراحت هستند من امشب با قرائت یک سوگنامه ادای احترامی به او خواهم داشت.

متبسم با خواندن متنی در سوگ استاد لطفی در قالب یک سوگنامه از همه مخاطبانش خواست به احترام این آهنگساز و نوازنده فقید یک دقیقه به پا خیزند و سکوت کنند.

این آهنگساز در ادامه افزود: اگر از آهنگسازی درباره اثرش پرسشی شود بهتر است سکوت کند و تاثیر کارش را در جامعه ببیند. من نیز به احترام شنوندگانم سکوت می‌کنم و به ارائه اثرم می‌پردازم.

بعد از صحبت‌های متبسم، این هنرمند همراه با سالار عقیلی و بهنام معصومی نوازنده تنبک بخش اول کنسرت زمزمه‌ها را شامل ضرباهنگ دشتی، پرواز خیال و تصنیف مهرگیاه با شعر سعدی اجرا کردند و سپس با استراحتی کوتاه گروه مضراب متشکل از امیرپویان بیگلر، پدیده احرار‌نژاد، آوا ایوبی، جلال امیر پورسعید: تار، بهنام معصومی: تنبک، افشین بابایی: سازهای کوبه‌ای، نوشین پاسدار، بهناز بهنام نیا: عود، سمیرا گلباز: سه تار، سالار عقیلی: خواننده و حمید متبسم نوازنده تار و آهنگساز به روی صحنه آمدند و مجموعه «زمزمه‌ها» را در پنج بخش با عنوانهای به رنگ خواب، از آیینه خورشید، با چشمه ساران، در شبی خزانی (به یاد استاد حسن کسایی) و تا دریای تو در مایه‌های ماهور، دشتی، شوشتری و همایون بر اساس اشعار عاشقانه شفیعی کدکنی اجرا کردند.

سالار عقیلی و حمید متبسم بعد از پایان اجرای برنامه و هنگامی که تماشاگران قصد خروج از تالار را داشتند دوباره روی صحنه آمدند و قطعه آخر خود را برای تماشاگران اجرا کردند که این قطعه به دلیل حال و هوای متفاوت آن با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شد.

عقیلی قبل از اجرای این قطعه خطاب به تماشاگران گفت: همانطور که می دانید متاسفانه چند روز پیش هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی شاهد از دست دادن یکی از بزرگان موسیقی این سرزمین یعنی استاد محمدرضا لطفی بود که بعد از مدت ها مبارزه با بیماری به دیار باقی شتافت. امشب گروه موسیقی مضراب می خواهد به سهم خود ادای احترامی به این استاد ارزشمند موسیقی ایرانی داشته باشد و بعد از اینکه همراه شما یک دقیقه سکوت خواهیم کرد قطعه «ایران ای سرای امید» را به روح پرفتوح استاد محمدرضا لطفی تقدیم می کنیم.

کنسرت «زمزمه ها» به رهبری ارکستر و آهنگسازی حمید متبسم، نوازندگی گروه مضراب، خوانندگی سالار عقیلی توسط موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار به مدیریت افشین معصومی برگزار شد. ضمن اینکه آزاده زمانی، آرش وطن خواه، مائده باقری و علی پیکانو گروه اجرایی، سحر طاعتی مدیر رسانه ای، علیرضا قدیری عکاس و ارد انزابی پور مشاور صدای این کنسرت موسیقایی بودند.


در این کنسرت که تکرار اجرای دیماه گروه مضراب بود هنرمندانی چون کیوان ساکت و صدیق تعریف نیز حضور داشتند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 14:07

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمید متبسم و سالار عقیلی «ایران ای سرای امید» را به یاد محمدرضا لطفی اجرا کردند | موسیقی ما