برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیام تسلیت بزرگان موسیقی به مناسبت درگذشت استاد لطفی؛
«کیخسرو پورناظری» و «حسین علیزاده» فقدان زنده یاد لطفی را تسلیت گفتند
- کیخسرو پورناظری: فقدان لطفی بس تلخ و زودهنگام بود
-حسین علیزاده: آن نغمه سرا از تو چرا جدا شد...


موسیقی ما - اساتید موسیقی اصیل ایران، واقعه درگذشت استاد «محمدرضا لطفی»، از بزرگان عرصه آهنگسازی و نوازندگی تار و سه تار ایران را تسلیت گفتند.

استاد «کیخسرو پورناظری»، آهنگساز گروه شمس، در پیامی که به این مناسبت منتشر کرده آورده است: «خبر بس تلخ و زودهنگام بود. فقدان محمدرضا لطفی ضایعه دردناکی برای جامعه موسیقی است. او از تواناترین اساتید ایران در آهنگسازی، نوازندگی و تدریس بود. چهره شناخته شده، مطرح و موثری که کارهای باقی مانده از او جز ماندگار ترین آثار هنری این مرز و بوم است. درگذشت استاد بزرگ موسیقی ایران را از جانب خود و گروه موسیقی شمس به خانواده گرامیشان، جامعه موسیقی و دوستدارانشان تسلیت می گویم و برای آنها آرزوی صبر دارم. امیدوارم شاگردانشان چراغ راه این خدمتگزار واقعی موسیقی ایران را روشن نگه دارند».

همچنین استاد «حسین علیزاده» که در کانون موسیقی «چاووش»، همکاری نزدیک و خاطره سازی با زنده یاد لطفی داشت، یادداشتی به این مناسبت منتشر کرد. این یادداشت بدین شرح است:
"آن نغمه سرا از تو چرا جدا شد"
محمدرضا لطفى از ما جدا شد...
ملت ايران، امروز در سوگ خاطرات و زندگى عاشقانه‌شان نشسته‌اند، تا جاودانه نغمه‌هايش را بر لب داشته باشند.
ياد و خاطره محمدرضا لطفى جاودان
حسين عليزاده
١٢ ارديبهشت ١٣٩٣
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 04:03

دیدگاه‌ها

شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 11:15

روحش شاد.

شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 15:41

علیرضا افتخاری دقایقی پس از شنیدن خبر درگذشت "محمدرضا لطفی" در گفتگو با «نسیم» گفت: اگر بخواهم صادقانه بگویم در حال حاضر چهارستون بدنم به خاطر این خبر غیرقابل باور در حال لرزش است زیرا این استاد پیشکسوت موسیقی خیلی خیلی زود از کنار ما رفت.
وی در ادامه افزود: به جرات می گویم، خیلی مفت و آسان ایشان را از دست دادیم و حالا حالا جای خالی وی در حوزه موسیقی کشور پر نخواهد شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: استاد لطفی، استعداد خود در هنر موسیقی را به کمال رساند و وام خود را به این دنیا و هستی عطا کرد و به همه اهالی موسیقی لطف داشت و آنهم به علت اخلاق نیکو و شایسته وی بود.
وی در ادامه گفت: این استاد در دنیای موسیقی، خیلی بی وفایی دید اما دم نزد و با منش و مرام خود به مانند بزرگان سکوت پیشه کرد.

افتخاری در خصوص کنسرت پیش روی خود گفت: به واقع دل و دماغی برای اجرا برایم نمانده است اما بنا به تعهدی هنری خود تمام تلاش خود را برای اجرای ایده آل برای من نمانده است.
وی گفت: بدون شک یک قسمت ویژه برای استاد لطفی در این اجرا در نظر خواهم گرفت که با همفکری با آقای پرنیا، قطعاتی از استاد لطفی را برای اجرا انتخاب می کنیم.
وی در پایان گفت: می خواهم در اجرای پیش روی خود در فراغ استاد ناله سر دهم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کیخسرو پورناظری» و «حسین علیزاده» فقدان زنده یاد لطفی را تسلیت گفتند | موسیقی ما