برنامه یاد بعضی نفرات
 
واکنش‌ها به ویدئوی قطعه «چرا رفتی» ادامه دارد؛
توضیحات آهنگساز «چرا رفتی» در خصوص ویدئوی جنجال‌برانگیز این روزها
موسیقی ما - از آخرین روزهای اسفند 92 که آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» اثر «تهمورس پورناظری» و با صدای «همایون شجریان» منتشر شد، توانسته با سرعت عجیبی در میان مردم نفوذ کند. اما در کنار واکنش‌های مثبتی که خود آلبوم به دنبال داشت، ویدئویی که از قطعه «چرا رفتی» بر روی اینترنت قرار گرفت و پس از آن روزی چندین مرتبه از شبکه PMC پخش شد، بازخوردهای متفاوتی به دنبال داشت؛ ویدئویی با بازی سحر دولتشاهی، باران کوثری، مهرداد صدیقیان، نوید محمدزاده و... و به کارگردانی «باران کوثری» که با واکنش‌های مثبت و منفی و جنجال‌های فراوان همراه شد.
 
به دنبال این اتفاقات، «تهمورس پورناظری» آهنگساز پروژه «نه فرشته‌ام نه شیطان» یادداشتی منتشر کرد و در آن توضیحاتی در خصوص این ویدئو و حواشی به وجود آمده برای آن ارائه داد؛ از جمله جلب توجه عموم به جمله‌ای که در ابتدای این ویدئو آمده: «این تصاویر تنها برای استفاده در مراسم رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» ساخته شده‌اند.»
 
متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:
 
عزیزان هنردوست؛
نوروز امسال خداوند به من و «همایون شجریانِ» عزیز هدیه‌ای ماندگار داد و آن راه‌یافتن اثر «نه فرشته‌ام نه شیطان» به دل بسیاری از شما نازنینان بود.
پس از بیکران سپاس از این‌همه مهری که به این کار نشان داده‌اید، چند نکته را واجب به بیان دانستم:
 
1- از آنجا که مراسم رونمایی این آلبوم در نوع خود بی‌سابقه بود (از نظر تجربی)، تصاویری برای این اثر تهیه شد که تنها و تنها برای خالی نبودن صحنه «تالار وحدت» به هنگام پخش کارها به آن‌جا رسید و به هیچ عنوان قصد ما [از این حرکت] ساختن کلیپ نبود.
 
2- خیلی از عزیزان حاضر [در تالار] اقدام به فیلمبرداری از این تصاویر نموده و آن را با کیفیت نامناسب در شبکه‌های مجازی منتشر کرده بودند و خیل انبوهی از مخاطبان این کار، خواستار دیدن این تصاویر بودند؛ پس انتشار نسخه باکیفیت آن تنها پاسخی بود به درخواست آن عزیزان.
 
3- آهنگ «چرا رفتی» از رسانه‌های مختلف پخش شد و به دلیل قرار نداشتن ایران در قانون کپی‌رایت جهانی، دست برای جلوگیری از پخش یا حتی دریافت حقوق مادی آن کوتاه بوده و هست؛ چنانچه در ایران خودمان، هزاران سایت به صورت علنی این اثر را برای دانلود غیرقانونی گذاشته‌اند و صد افسوس که هیچ نهادی به خود زحمت جلوگیری از ضایع شدن حقوق صاحبان اثر را نمی‌دهد.
 
4- واکنش‌های بسیاری به این تصاویر [داده] شد که در نوع خود کم‌نظیر بود. بخشی بسیار خوشایند و بخشی سازنده و بخشی دیگر بسیار غم‌انگیز. خوشایند از این‌همه توجه، سازنده [از این جهت] که ایرادات را به زبان تعهد و انسانی می‌گفت و اما بخش افسوس‌برانگیز آن‌که زیرنویس‌هایی با گفتاری  به دور از ادب و فارغ از تربیت داشت که نشان از خشم بود و نه دلسوزی.
 
5- ای‌کاش آنانی که این تصاویر را به هر دلیل خوش نداشتند، نوشتار آغازین آن را می‌خواندند تا درمی‌یافتند که این یک کلیپ نیست.
 
سپاسگزار تمامی عزیزانی هستم که در انجام مراسم رونمایی و تهیه این تصاویر، در کمترین زمان و بدون چشمداشت مالی مارا یاری کردند. دست‌شان را با افتخار می‌بوسم و آرزو دارم همت بزرگان و نیکان، ایران‌زمین را از بنیادگرایی برهاند.
 
تهمورس پورناظری
هفدهم فروردین۹۳
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 15:20

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 19:05

با وجود اینکه توی بعضی قسمتاش حرکتاشون با اون لحظه ی اهنگ نمیخوند اما قشنگ بود...
کاش بهشون حمله نمیشد. حالا دیگه تا صد سال دیگه عمرا اگه جرات ساختن کلیپ(به قول خودشون تصاویر!) داشته باشن

پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 18:11
محمد- ن

متاسفانه توی ایران اینقدر کم روی آهنگ ویدئو می سازن که برای این کار تبهری ندارن.
طرح ویدئو کهنه بود و خیلی جاها حرکات افراد خیلی اغراق آمیز بود.
اما دلیل این همه واکنش تند رو نمیدونم چیه.

درباره ی آهنگ هم که اجرای همایون عالی بود .دمش گرم.

5.234.77.251
چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 21:22

خیلی هم زیبا بود

چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 21:39

کلیپ خوبی نبود اتفاقا خیلی کیفیت خوب بود و اصلا فیلم برداری افراد داخل سالن نبود و بد بودن کلیپ رو گردن شخص نندازین خواهشا
کلیپ ضعیف با کارگردانی خیلی ضعیف ولی موسیقی و صدای عالی
با تشکر از همایون شجریان عزیز

پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 14:29
احمد

دوست گرامی کاش قبل از نتیجه گیری و کامنت گذاری، مورد شماره 2 متن را دوباره می خواندی. ذکر کردند که کلیپ با کیفیت را خودشان منتشر کرده اند و جای دیگر گفتند که این کلیپ فقط برای رونمایی بوده، چرا به متن توجه نمی کنی؟ نخوانده جواب میدی؟

91.243.170.213
چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 22:02

به خدا پوسیدیم از بس که منتظر دیدن کلیپ هایی موندیم که هیچ وقت ساخته نشد یا اگرم ساخته شد هیچ وقت پخش نشد
نمیدونم این کارها برای چیه اما امیدوارم که سازندگان کلیپ ها رو دلسرد نکنه
جز یه ایراد کوچیک که توی کامنت مهیار به اون اشاره شد به نظرم در کل خوب بود
و این که خوب کاری کردید که پخشش کردید دمتون گرم

پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 00:35

اخه چرا همه چیز رو با هم قاطی مکنید .... خانم کوثری شما بازیگری یا کارگردان ... اگه همین کلیپ ه به اینککارها ش (قاظی زاده ، و...) میدادن، مطمئن باشید اینطوری نمیشد ... مشکل اینه هیچکس سز جاش نیست

پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 14:37
احمد

پدر جان اگه به این کاره بودنه، شما هم نباید کامنت بدی، چون این کاره نیستی! چندین غلط املایی در همین دو سه خطی که نوشتی وجود داره. اصلاً شاید شما داری درس می خونی، همزمان کامنت هم میذاری! اشکالی داره؟!

91.243.170.213
پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 13:21

حاوی یهودی دوربین ثابت نشستن و سر اوون دادن که کارگردان نمی خواد.همچین می گن کارگردانی کرده انگار دادن فیلم تیتانیوم ساخته.فقط آهنگ زیبای آقای همایون شجریان بود که رو ضعف ولی سرپوش گذاشتن. دم آقای شجریان گرم.چند سال بود که به آهنگ اینطور گوش نکرده بودم.خیلی اثر نافذ و با ارزشی خلق کرده.عالی.عالی

پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 14:12

اول از همه باید بگم ک کاملا مشخص بود ک این کلیپ، کارگردانی بسیار بد و همینطور تدوینی بد دارد
و ادامه باید بگم ک باتوجه به نوشته اول کلیپ (اگر هم این متن را در نظر نگیریم) بسیار فاصله داشت این ویدئو با چیزی ک آن را بنام کلیپی ک برای یک آهنگ میسازند، میشناسیم و از نظر من خیلی غیر حرفه ای و بسیار بد ساخته شده بود و اصلا در خور استفاده از مراسم رونمایی نبود
فعلا همین

پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 18:03

اگر واقعن طرفدار همايون شجريان هستيد نبايد براي ايشون و همكارانشون باعث ايجاد حاشيه براشون و همچنين البوم زيباشون بشين.... من از نظر احمد جان بسيار متشكرم كه بسيار منطقي جواب بعضي افراد به ظاهر بافرهنگ ميدن ...

پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 18:42

باران کوثری رو دوست میدارم چون هم بازیگر خوبیه هم اینکه هیچگاه نون به نرخ روز خور نبوده مانند خیلی از بازیگرها که خودشون رو به سیاست فروختن خانم باران کوثری همیشه در کنار مردم بوده.

جمعه 22 فروردین 1393 - 15:33

متاسفم...ما مردمی هستیم که دنبال سوژه میگردیم برای مسخره کردن...این کلیپ هر چقدر هم بد باشه نباید اینجوری باهاش برخورد می شد...در ضمن کشور ما پره از سوژه های اجتماعی که اگه همین افراد انرژی خودشون روی این سوژه ها متمرکز کنند میشه کلی فرهنگ سازی کرد

جمعه 22 فروردین 1393 - 19:42

متاسفانه هنوز تکلیف موسیقی مشخص نشده. مشخصه های موسیقی خوب یا بد چیست؟آیا نشان دادن سازهای موسیقی خوب یا بد است؟ این همه اساتید شعر و موسیقی در مملکت در قید حیاتند ، اینها کمتر از یک ورزشکار یا بازیگر در تلویزیون دیده شده اند. چه رسد که بیایند در مورد موسیقی سخن بگویند. تا مردم فرق موسیقی خوب و بد از هم تشخیص دهند. چون مرزهای خوب و بدش مشخص نیست هرکس یک برداشت از موسیقی دارد یکی این قطعه ویدئویی را منحرف کننده می داند یکی بر عکس.
امیدوارم که یک روز هم یک کانال موسیقی در کنار کانال ورزش ، آی فیلم و ... اضافه شود.

جمعه 22 فروردین 1393 - 19:43

متاسفانه هنوز تکلیف موسیقی مشخص نشده. مشخصه های موسیقی خوب یا بد چیست؟آیا نشان دادن سازهای موسیقی خوب یا بد است؟ این همه اساتید شعر و موسیقی در مملکت در قید حیاتند ، اینها کمتر از یک ورزشکار یا بازیگر در تلویزیون دیده شده اند. چه رسد که بیایند در مورد موسیقی سخن بگویند. تا مردم فرق موسیقی خوب و بد از هم تشخیص دهند. چون مرزهای خوب و بدش مشخص نیست هرکس یک برداشت از موسیقی دارد یکی این قطعه ویدئویی را منحرف کننده می داند یکی بر عکس.
امیدوارم که یک روز هم یک کانال موسیقی در کنار کانال ورزش ، آی فیلم و ... اضافه شود.

شنبه 23 فروردین 1393 - 11:02

حتی برای رونمایی البوم هم کار تکراری و ضعیفی بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود توضیحات آهنگساز «چرا رفتی» در خصوص ویدئوی جنجال‌برانگیز این روزها | موسیقی ما