برنامه یاد بعضی نفرات
 
محمد منتشری «شورآفرین» را خواند
با یادی از اسماعیل مهرتاش؛
محمد منتشری «شورآفرین» را خواند
موسیقی ما - خواننده پیشکسوت کشورمان از انتشار جدید‌ترین آلبوم خود با عنوان «شورآفرین» خبر داد و گفت: این آلبوم را به یاد اسماعیل مهرتاش اجرا و روانه بازار موسیقی کرده‌ام. محمد صفار منتشری، خواننده پیشکسوت کشورمان در گفت‌و‌گو با موسیقی ما با اعلام خبر انتشار آلبوم جدید خود گفت: «شور آفرین» جدید‌ترین آلبوم من در مقام خواننده است که با احترام و ادای دین به استاد اسماعیل مهرتاش تقدیم شده است.

وی با تاکید بر یادوتاره استاد اسماعیل مهرتاش در این آلبوم گفت: این آلبوم شامل قطعاتی همچون پیش در آمد (بامشاد)، پادشه خوبان، جانان (کرشمه)، خوش آمد گل (شهناز)، نسیم بهار (شور)، تکنوازی سنتور (در آمد)، چهار مضراب (شور آفرین)، رنگ شهر آشوب است که در گوشه‌ها و دستگاه‌های حسینی، دوبیتی، بزرگ و کوچک، در آمد ترک، رضوی، شور، درآمد، خارا، شهناز، قرچه، فرود و شادلین اجرا شده‌اند.

وی با بیان اینکه این آلبوم هم اکنون در بازار موسیقی موجود است، گفت: قطعات این آلبوم را هنرمند عزیز محمد رحمانی ساخته است و خود نسبت به تنظیم آن‌ها اقدام کرده است. همچنین ترانه‌های آن توسط حسین لاهوتیان، حافظ، مولانا و رهی معیری سروده شده است.

محمدصفار منتشری از اساتید آواز معاصر ایران و از شاگردان استاد اسماعیل خان مهرتاش است.

محمد صفار منتشری از برجسته‌ترین هنرآموختگان جامعه باربد و از شاگردان پ زنده یاد استاد اسماعیل مهرتاش با مقدمات موسیقی نزد پدر آشنا شد و با ورود به جامعه باربد، ردیف آوازی را نزد مرحوم مهرتاش فرا گرفت. سپس در محضر استادان احمد عبادی و اصغر بهاری ظرایف موسیقی ایرانی را آموخت. داشتن استعداد خداداد و حافظه قوی همراه با فعالیت مداوم در جامعه باربد و همکاری مستمر با هنرمندان فعال در اجرای طرحهای هنری استاد مهرتاش سبب شده پس از گذشت سال‌ها، محمد منتشری گنجینه‌ای غنی از فرهنگ موسیقی ویژه تهران را به سینه حفظ کرده باشد. از آوازهای معروف او بیات تهران و کوچه باغی‌ها تا ترانه‌های کسب و کار و.. فرهنگی از موسیقی کوچه-محله‌های تهران قدیم است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:11

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد منتشری «شورآفرین» را خواند | موسیقی ما