برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرهاد فخرالدینی با مهرنوازان پا به صحنه اجرا می‌گذارد؛
چوب رهبری به دست اهلش رسید
موسیقی ما - رهبر سابق و بنیانگذار ارکستر ملی پس از سال‌ها دوری از صحنه برای رهبری در ارکستر مهرنوازان دوباره پا به سالن کنسرت می‌گذارد. فرهاد فخرالدینی که از شاخص‌ترین آهنگسازان کشورمان است اجرای گروه مهرنوازان در برج میلاد را در تاریخ ۱۳ و ۱۵ اسفندماه رهبری خواهد کرد. خوانندگی این اجرا نیز برعهده سالار عقیلی قرار گرفته است. فخرالدینی درحالی رهبری این ارکستر را پذیرفت که در ‌سال۹۰ با همین گروه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی اجرایی را تجربه کرد.

فخرالدینی درباره این اجرا به «موسیقی ما» گفت: «ارکستر مهرنوازان ارکستری خصوصی است که ۲‌سال پیش با همین تیم آن را اجرا کردیم. در واقع این ارکستر ارتباطی با دولت ندارد. الان هم مدتی است برای یک اجرای با همکاران درحال کار و تمرین هستیم.

استاد فخرالدینی در بخشی از سخنانش در مورد قطعاتی که در این کنسرت اجرا خواهد شد گفت: «برنامه‌ای کاملا جدید را در نظر گرفته‌ایم که با برنامه‌های قبلی متفاوت است. رپرتواری متنوع از مجموعه آثار آهنگسازانی چون استاد تجویدی، مهندس همایون خرم، جواد لشکری، علی اکبر قربانی، شهرام توکلی، فریدون حافظی و خودم اجرا خواهد شد».

فخرالدینی در ادامه سخنانش با اشاره به گروهی که با آن‌ها کار می‌کند گفت: همه دوستانی که در این برنامه حضور دارند از برگزیدگان ارکستر سمفونی تهران و به خصوص ارکستر ملی هستند و در کنار هم تیم خوبی را شکل داده‌اند. همگی برای من محترم هستند و نمی‌توانم هیچ کس را به عنوان نوازنده شاخص معرفی کنم چرا که از نظر من همه این دوستان در کار خود شاخص هستند.»

این آهنگساز موسیقی ملی با اشاره به وضع ارکستر‌ها در ایران و احتمال حضور مجددش به‌عنوان رهبر دایم یکی از ارکستر‌ها گفت: «اگر شرایط به صورت تمام و کمال برای ارائه کار هنری آماده شود و اوضاع به نحوی پیش برود که هنرمندان خواستار آن هستند البته که کار خواهم کرد. اما در ۴‌سال گذشته جفاهای زیادی به موسیقی شد که مسئولان در ابتدا باید آن را جبران کنند. حرف‌های خوبی در این زمینه توسط مدیران مطرح شده که امیدواریم به عمل هم برسد. در این سال‌ها به اندازه کافی به موسیقی ظلم شده و ما اهالی موسیقی منتظر روی خوش هستیم تا بتوانیم با جان و دل و دست پر برای مردم عزیز کار کنیم.»

فخرالدینی در پایان سخنانش ا اشاره به عدم حضور کیوان ساکت که در کنسرت قبلی همین گروه تکنواز تار بود و با اشاره به انتخاب عقیلی برای اجرای مجدد این برنامه افزود: «با آقای عقیلی سابقه همکاری داشته‌ام و بعد از کناره‌گیری‌ام از ارکستر ملی با هم در ارتباط بودیم. در ضمن با توجه به رپرتواری که در دست داشتیم و رضایت از خواننده گروه همکاری با ایشان را ادامه دادم. از سوی دیگر تنوع وقتی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد که شما در طول ‌سال اجراهای بیشتری داشته باشید. امیدوارم در آینده و برای اجراهای نزدیک‌تر از ۲‌سال به ۲‌سال بتوانیم خوانندگان دیگر را هم در گروه داشته باشیم.»
 
  • لوریس چکناواریان: امیدوارم جوان‌ها از حضور آقای فخرالدینی در صحنه استفاده کنند
انتشار خبر فعالیت دوباره فرهاد فخرالدینی که ازجمله چهره‌های تأثیرگذار در عرصه موسیقی ارکسترال ایرانی است باعث خوشحالی چهره‌های فعال در عرصه موسیقی کشور شد. لوریس چکناواریان که او هم به‌عنوان رهبر می‌ه‌مان با ارکسترهای مختلف کشور و البته ارکسترهای کشورهای دیگر همکاری داشته درباره این خبر به «موسیقی ما» گفت: «در ابتدا باید بگویم از بازگشت آقای فخرالدینی به عرصه اجرا خوشحالم و می‌خواهم آرزو کنم خداوند به او سلامتی و انرژی دهد تا مسیری که نیمه‌کاره مانده بود را به نحو بهتر پیگیری کند»

چکناواریان در ادامه با اشاره به سابقه همکاری‌اش با فخرالدینی افزود: «موسیقی فخرالدینی از نمونه‌های قابل اتکاست و آهنگسازی‌های او زیبایی را در دل خود دارد. با ایشان سابقه همکاری به‌عنوان رهبر می‌ه‌مان را داشته‌ام و امیدوارم با نوشتن آهنگ‌های زیبا از سوی ایشان بتوانم دوباره با فخرالدینی همکاری کنم.»

آهنگساز سمفونی رستم و سهراب در پایان سخنانش گفت: «امیدوارم جوان‌ها از حضور آقای فخرالدینی در صحنه استفاده کنند و از شما ممنونم که چنین خبر خوبی را به من دادید. از سوی دیگر به کارهای دولت در بخش فرهنگ امیدوارم و خود رئیس‌جمهوری هم در مورد راه‌اندازی دوباره ارکستر ملی وعده‌هایی داده‌اند. می‌دانم آقای مرادخانی دارند کار خود را خوب انجام می‌دهند. امیدوارم حضور این مدیران و البته حضور هنرمندان بتواند به فرهنگ کمک کند.»
 
  • سینا سرلک: آرزو می‌کنم همچون گذشته آقای فخرالدینی را در بالا‌ترین حد از صلابت ببینم
استاد فخرالدینی که بنیانگذار ارکستر ملی ایران است در طول سال‌های رهبری این ارکستر با خوانندگان جوانی همکاری کرد که بعد‌ها برای خود نامی دست و پا کردند. ازجمله این نام‌ها می‌توان به علیرضا قربانی، سینا سرلک و سالار عقیلی اشاره کرد.

سینا سرلک خواننده آواز ایرانی که در سنین جوانی سابقه همکاری با فخرالدینی در ارکستر ملی را داشته درباره بازگشت فخرالدینی لب به سخن گشود و دراین‌باره به «موسیقی ما» گفت: «بسیار خشنودم که آقای فخرالدینی پس از کناره‌گیری از ارکستر ملی دوباره اجرا خواهند داشت چرا که ایشان ازجمله چهره‌های ارزشمند در موسیقی ایرانی‌اند که وجودشان برای بهبود وضع موسیقی ضروری است».

سرلک در ادامه سخنانش با اشاره به سابقه همکاری با فخرالدینی افزود: «در زمانی که ایشان رهبر ارکستر ملی بودند از ایشان بسیار آموختم و همیشه در کارنامه هنری‌ام از آن تجربه به‌عنوان یک افتخار یاد می‌کنم.»

خواننده آلبوم «بی‌منت می‌» در ادامه به آخرین تجربه فخرالدینی در مسند رهبری ارکستر ملی گفت: «سال ۸۸ سولیست ارکستر ملی بودم و با خداحافظی ایشان از ارکستر ملی من هم تصمیم گرفتم در ارکستر ملی نخوانم. درواقع خروج هر دو ما از ارکستر به صورت همزمان اتفاق افتاد. آن‌گونه که شنیده‌ام ارکستر ملی هنوز هم تعطیل است.» سرلک با اشاره به راه‌اندازی ارکستر ملی توسط فخرالدینی گفت: «ایشان ارکستر ملی را مانند یک پدر راه انداختند و برای قدکشیدن و موفقیت فرزندشان زحمات زیادی را متحمل شدند.»

این خواننده آواز ایرانی در ادامه در مورد خصوصیات رهبری فخرالدینی افزود: «از جمله خصوصیات ایشان مهرورزی ایشان به اعضای گروه و خواننده و در کنار آن جدیت مثال‌زدنی است که در کارشان دارند. به همین خاطر بود که در زمان حضور در ارکستر ملی دقت و جدیت را در چهره و کار اعضا می‌شد دید. به عبارت دیگر این حجم از تمرین و کار با ترکیب‌بندی‌سازی منحصربه‌فرد فقط از کسی چون آقای فخرالدینی بر می‌آمد.»

سرلک در پایان با آرزوی سلامتی برای استاد فخرالدینی گفت: «آرزو می‌کنم همچون گذشته آقای فخرالدینی را در بالا‌ترین حد از صلابت ببینم و جامعه هنری قدردان هنرمندان و گوهرهای گرانبهایی که برای مردم کار می‌کنند باشد.»

از نکات جالب این خبر حضور سالار عقیلی پرکار در مسند خواننده ارکستر مهرنوازان است. عقیلی از روزهای همکاری با ارکستر ملی فاصله زیادی دارد. او امروز ازجمله خوانندگان پرکار موسیقی کشور است
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1392 - 08:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چوب رهبری به دست اهلش رسید | موسیقی ما