برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از انتشار آلبوم «یه حالی دارم این روزا» و در گفت‌وگو با «موسیقی ما» عنوان شد؛
علیرضا قرایی‌منش: «ژوان» را از خودم جدا نمی‌بینم
موسیقی ما – آلبوم «یه حالی دارم این روزا» با صدای «علیرضا قرایی منش» منتشر شد. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه موسیقی را با فعالیت در گروه «ژوان» آغاز کرد. پس از ممنوع‌الفعالیت شدن این گروه وی فعالیت‌های شخصی خود را پیگیری کرد و سرانجام با حضور چهره‌هایی نظیر «بهروز صفاریان»، «رضا تاجبخش»، «علی ضیایی»، «عرفان سلیمی» و «مهدیه عرب» و... این آلبوم را روانه بازار کرد. به بهانه انتشار این اثر دقایقی را با علیرضا قرایی‌منش گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید:
 
  • *در ابتدا کمی از آلبوم «یه حالی دارم این روزا» برای ما بگویید.
از سال 85 به دلیل برخی مسائل ممنوع الفعالیت بودیم و این اولین آلبوم من بعد از این هفت سال ممنوع الفعالیتی است. تمامی کارهای گروه «ژوان» را خودم می ساختم و تنظیم می کردم و کل آلبوم به استثنا دو تنظیم کار من بود. در این آلبوم هم سعی کردم همان استایل و فضا را یک مقدار مدرن تر و به روزتر ادامه بدهم. تلاش داشتم احساسی که در کارهای ژوان بود را باز هم داشته باشم تا عزیزانی که مخاطب ما بودند با یک شکست از لحاظ فضا رو به رو نشوند. همچنین از تنظیم های سه تن از بهترین ها یعنی «بهروز صفاریان» ، «رضا تاجبخش» و «علی ضیایی» استفاده کردم که از بهترین دوستان من هستند. قرار بود که در این آلبوم «مهران خلیلی» عزیز هم حضور داشته باشد و ترانه «روزبه بمانی» هم بود که این دو کار را برای آلبوم بعدی کنار گذاشتم و با کمال میل و افتخار استفاده می کنم. این دو اثر باید به آلبوم الحاق می شدند و به دلیل احتمال طولانی شدن پروسه الحاق چنین تصمیمی اتخاذ شد.
 
  • *چه شد که «بهروز صفاریان» به جمع تنظیم کننده های این آلبوم اضافه شد در حالی که او این روزها کم کار است؟
من خودم را ابتدا موزیسین می دانم و سپس فعالیت خوانندگی را شروع کردم. اکثر کارها را خودم می ساختم و تنظیم می کردم و این اولین بار است که از تنظیم های سایر دوستان هم استفاده می کنم. همیشه از بهروز صفاریان یک خاطره خوب در ذهن من بوده و هست. یاد دوران گذشته می افتم که فعالیت موزیک نداشتم ولی همیشه برای ایشان به عنوان یک پیشکسوت احترام قائل بودم و دوستشان داشتم. پیشنهادی را ارائه کردم و ایشان هم لطف کردند و وارد این پروژه شدند. با وجود کم کار بودن ایشان ، من افتخار این همکاری را داشتم و خیلی خوشحال هم هستم.
 
  • *مهمترین ویژگی این آلبوم چیست؟
من همیشه با کارهایی که کاملا غمگین و یا کاملا فضای شاد دارند ارتباط برقرار نمی کنم. همیشه سعی کردم این دو المان را با هم تلفیق کنم و در کارهایی که می سازم داشته باشم. این ویژگی نه تنها در این آلبوم بلکه در همه کارهای من وجود دارد. تا اگر کسی با حال خوب به کارهای من گوش کند بتواند آن فضای مثبت را داشته باشد. اگر هم حال و روحیه خوبی نداشته باشد ، بتواند با کارها ارتباط برقرار کند. مهمترین ویژگی کارهای خودم که دوست دارم همیشه پیگیری کنم این نکته است. از تلفیق این دو یک فضای خیلی جدیدی به وجود می آید که نه خیلی غم انگیز و نه خیلی شاد است.
 
  • *ولی در بازار موسیقی پاپ کارهای شاد خیلی بیشتر جواب می دهد!
من همیشه سعی کردم آن چیزی که حال خودم است را بسازم و می خواهم خودم باشم. متاسفانه یک مقدار سلیقه موسیقایی برخی ضعیف است و من زیاد به فضایی که عام می پسندد توجه نمی کنم. زیرا می خواهم خودم مولف باشم و خط مشی تعیین کنم. شاید این یک حرف بزرگ برای من باشد ولی سعی می کنم در این مسیر حرکت کنم. وقتی در جامعه می بینم که فضای شاد خیلی مد است این کار را انجام نمی دهم زیرا اگر شما هم در این فضا کاری تولید کنید دیگر گم می شوید. به همین جهت می خواهم حال و روحیه ای که دارم را ارائه کنم. این به معنای تولید یک موزیک قدیمی نیست و من روی حس کار صحبت می کنم. ساوندهایی که استفاده می کنم کاملا به روز است و اینکه کلا من فضای آکوستیک را خیلی دوست دارم. فضای آکوستیک هیچگاه کهنه نمی شود و خوشبختانه چون این فضا را در کارهایم می پسندم ، خدا را شکر کارهایی که می سازم متعلق به زمان خاصی نیست. البته من اعتقاد دارم اگر حرفی که از دل شما بر می آید و کاری که می سازید راست باشد ، مطمئنا به دل مردم هم خواهد نشست.
 
  • *از زمانی که فعالیت های شخصی خودتان را آغاز کردید همیشه جلوی اسم «علیرضا قرایی منش» نام «ژوان باند» نیز درج می شد. این ارتباطی که هنوز بین اسم شما و گروه ژوان هست را دوست دارید؟
پدیدآورنده این گروه خودم بودم و حتی نوازندگی و بعضا میکس و مستر کارها را هم انجام می دادم. نت به نت آن آثار را با علاقه کار کردم و ژوان را از خودم جدا نمی بینم. کارهای سال های اخیر من خوشبختانه یا متاسفانه به نام ژوان بوده است. من زیاد در کارها اسم درج نمی کردم و انتهای ویدئوها معمولا اسامی را می نوشتیم. این اسم ژوان را خودم ذکر می کنم به دلیل اینکه ماهیت گروه به خودی خود بد نبود و زحمتش را کشیدم. دلیل دیگر یادآوری برای کسانی است که ما را دوست داشتند تا بدانند کارهای آن گروه را ساختم و زحمتش را کشیدم.
 
  • *برای ساخت این آلبوم بر اسم ژوان تکیه کردید و یا کلا قصد داشتید یک کاراکتر متفاوت از خود ارائه کنید؟
دوست داشتم کاراکتر مستقل از خودم نشان دهم ولی روحیه و فضای فکری من همان کارهای ژوان است. در این آلبوم نیز همان خط مشی را با یک فضای مدرن تر ارائه کردم. نمی خواهم ارائه یک کاراکتر مستقل به این قیمت باشد که مخاطبان با یک شوک رو به رو شوند و شاید موزیک من را همانطور دوست داشته باشند. زمانی که موزیک را شروع کردم حرف دلم بود و هنوز هم همانطور است. نمی خواهم برای ارائه یک تفاوت ، صداقتی که در آثارم داشتم را از بین ببرم.
 
  • *حرفی مانده؟
 برای کلام آخر حرف های زیادی وجود دارد. آلبوم خودم به تازگی منتشر شده است و آلبوم «حمید حامی» عزیز هم چند روز قبل روانه بازار شد. در آن آلبوم هم افتخار می کنم که آهنگسازی یک قطعه را انجام داده ام. این صحبتی که می خواهم بیان کنم مختص خودم یا حمید نیست بلکه تمامی دوستانی که این روزها آلبوم منتشر می کنند را مدنظر دارم. در پشت آثاری که مخاطبان گوش می کنند زحمت بسیار زیاد و فراتر از تصور وجود دارد. از تمام مردم و مخاطبان عزیز درخواست می کنم اگر موزیک هنرمندی را دوست دارند برای پایداری و ادامه فعالیت او حتما سعی کنند که آلبوم او را اورجینال تهیه کنند. اگر هم این امکان را ندارند می توانند از سایت های خرید قانونی آثار موسیقی استفاده کنند. واقعا خیلی کم لطفی است که اگر شخصی موسیقی یک هنرمند را دوست دارد و فقط آن اثر را دانلود کند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:50

دیدگاه‌ها

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 18:26

البومش گوش کردم البوم خوبی بود
موسیقی خوبی داشت
ولی خوب جای کار خیلی داره هنوز
یه مقدار هم فضای بعضی اهنگا شبیه به هم بود
ولی در به خصوص نسبت به بعضی از این البوم هایی که جدیدا اومده و ضعیف بودن ، این البوم خوب بود

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 18:45

سلام به تمامی مدیران زحمت کش سایت موسیقی ما و تبریک به هواداران زانیار عزیز
حتما خبر دارید که یکی دیگر از خواننده های خوب کشورمون آقای سعید کرمانی مجوز گرفتن از شما خواهش میکنم ترک ها و آلبوم جدید سعیدو حتما حتما در سایتتون قرار بدید
با تشکر فراوان

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 16:16
عباس

آقا مطمئنی سعید کرمانی مجوز گرفته؟ منبع خبر رو میشه بگید؟

174.127.81.6
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 18:46

عالی بود... این روزا خواننده ای که موزیسین باشه و خودش مولف ملودی ها و تنظیم ها باشه واقعه کمه!!
فقط بهروز صفاریان نقش کمی داشت...

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 21:28

گروه ژوان رو بخاطر علیرضا دوست داشتم . علیرضا قرائی منش از هر نظر چه سبک ، چه صدا ، چه شخصیت چه اخلاق چه استایل از همه نظر تمامی ویژگی های یک خواننده مطرح و متشخص رو داره افتخار میکنم که یکی از طرفدارای پر و پا قرص علیرضای خوب و دوست داشتنی هستم واسش بهترینهارو آرزوووو میکنم امیدوارم بزوودی شاهد کنسرت های بیشمارش در سرتاسر ایران باشیم به خصوص شهر بندرعباس که این روزها میزبان خواننده های مطرح ایرانی هست . علیرضای گل بی نهایت خودت و صداتو دوووسسس دارممم ♥

جمعه 15 فروردین 1393 - 14:59

سلام.آقای قرایی منش کارشونو بلدن. آلبوم تکنیکی و استانداردی بود ولی چون مردم ما آهنگهای ضعیف زیاد گوش کردن ارتباط برقرار کردن با آهنگهای حرفه ای و موسیقی استاندارد براشون سختتره.باید سلیقه مردمو بالا برد که هر کار پر اشتباه و پیش پا افتاده ای رو گوش ندن.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا قرایی‌منش: «ژوان» را از خودم جدا نمی‌بینم | موسیقی ما