برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش«موسیقی ما» از اجراهای پاپ جشنواره موسیقی فجر
شب نوستالژیک «رضا یزدانی» با سه گانه «ساعت ها»
موسیقی ما – چهارمین برنامه پاپ بخش جنبی بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر توسط «رضا یزدانی» روی صحنه رفت.
این نخستین حضور یزدانی پس از انتشار هفتمین آلبوم خود بود زیرا وی چندی پیش آلبوم «ساعتا خوابن» را منتشر کرد.
او سال گذشته نیز در این جشنواره حضور داشت اما امسال با قطعات جدید و نوستالژیک تر روی صحنه رفت. گزارش سایت «موسیقی ما» از این کنسرت را در ادامه می خوانید:

در ساعت 22 کلیپی انیمیشنی از قطعه «مرگ تدریجی یک رویا» پخش شد. بلافاصله یک انیمیشن دیگر بر روی LEDهای سالن نقش بست که برای معرفی نوازنده ها بود. در این کلیپ خوش ساخت چهره کارتونی نوازنده ها دیده می شد که ساز خود را می نواختند و در همان هنگام وارد استیج می شدند. برنامه با قطعه پرانرژی «عشق پست مدرن» از آلبوم ساعتا خوابن آغاز شد و جنب و جوش عجیب یزدانی در این قطعه تماشاگران را به وجد می آورد.

او پس از این قطعه و ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: «در تور کنسرت های شهرستان و جشنواره فیلم فجر بودیم و به همین جهت فقط 6 قطعه از آلبوم جدید را آماده کردیم. قول می دهم که در کنسرت های آینده قطعات بیشتری از این آلبوم را اجرا کنیم».

«کجا گمت کردم» از آلبوم «خاطرات مبهم» به عنوان قطعه دوم انتخاب شده بود. در ابتدای این قطعه «میلاد عدل» به تکنوازی هارمونیکا پرداخت که با استقبال خوب حاضرین همراه شد.
در نیمه های این قطعه «ایمان جعفری پویان» با ساکسفون وارد شد و همزمان با نواختن ساز ، کنار تمامی نوازنده ها حاضر می شد. پس از قطعه «به دادم برس» از آلبوم «خاص» نوبت به قطعه «مهتاب تو فانوس» رسید.

در هنگام اجرای این قطعه کلیپ و تصاویر جالبی پخش می شد که با توجه به مضمون ترانه ، از ساحل و فانوس تا جاده چالوس و کافه و مترو در آن دیده می شد!
یکی از شاخصه‌های کنسرت‌های رضا یزدانی جلوه‌های تصویری آن است. زیرا او برای هر برنامه ویدئوها و تصاویر جدیدی را آماده می‌کند. قطعه بعدی «نقش اول» بود که با پخش تصاویر آپارات و فیلم و نوار و... و نواخته شدن ملودی های فیلم های مشهور توسط ایمان جعفری پویان سینمایی تر شد.

سپس رضا یزدانی گیتار الکتریک سفید خود را برداشت و به استقبال یکی از محبوب ترین قطعات خود رفت. در طول قطعه «طهران – تهران» او بیت معروف «اگه عاشقت نبودم پا نمی داد این ترانه...بی خیال بدبیاری زنده باد این عاشقانه» را نمی خواند و به جلوی استیج می آمد و با اکت های خوبش فقط ساز می زد.

در ادامه نیز قطعاتی چون «آدم یه جاهایی رو مجبوره» ، «بلاتکلیف» و «نوستالژی» و... را توسط یزدانی و گروه اجرا شد. «نوستالژی» دیگر قطعه پرطرفدار یزدانی بود که خیلی ها را یاد گذشته ها انداخت و قطرات اشک را در گوشه چشمان بعضی ها می شد دید.


* حاشیه ها:

*میلاد عدل (گیتار الکتریک) ، محمد خرمی نژاد (درامز) ، آرش زمانیان (گیتار بیس) ، مازیار احمدپور (گیتار الکتریک) ، شهروز برزوده (کیبورد و پیانو) و ایمان جعفری پویان (ساکسفون) به عنوان نوازندگان ارکستر در کنار رضا یزدانی حضور داشتند.

*«بهروز پایگان» و «هانیه ترکمان» مهمانان این برنامه بودند.

*در زمان کوتاه تنفس بین برنامه «علی اوجی» مدیر برنامه یزدانی روی استیج آمد و در سخنانی از دست اندرکاران کنسرت و جشنواره تشکر کرد. همچنین او خبر برگزاری کنسرت این خواننده در 11 و 22 اسفندماه را داد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1392 - 01:17

دیدگاه‌ها

شنبه 26 بهمن 1392 - 09:20

کنسرتی پر از تکرار و به دور از کارهای متفاوت و پرمغز ایشان
آقای یزدانی به خاطر آهنگ‌های متفاوت (که به ژانر راک میل می‌کنند) و شعرهای پرمغز خود، یزدانی شدند، همچنین بنده به عنوان مخاطب همیشگی کنسرت ایشان، همیشه از تفاوت‌های کنسرتی با کنسرتی دیگر و زجمتی که برای کنسرت کشیده می‌شد (در مقایسه با خوانندگان به اصطلاح بازاری) لذت می‌بردم. اما دیشب نه آنچنان خبری از اون آهنگا بود و نه تفاوتی نسبت به کنسرت‌های قبل ایشان مشاهده می‌شد! (جز اجرای چند آهنگ از آلبوم "ساعتا خوابن") نمی‌دونم، شاید آقای یزدانی یادشون رفته، چرا یزدانی شدند و چرا خاص هستند و چرا مخاطبان خود را دارند. صرف بشکن زدن و دست زدن در کنسرت، مطمئناً انتخاب‌های بهتری از آقای یزدانی وجود دارند. به علاوه آلبوم "ساعتا خوابن" واقعاً آلبوم خوبی بود ولی به نظرم اگر قرار باشد از میان آهنگای جدید آن، چهارتا آهنگ انتخاب شود، انتخاب‌های بهتری از "تهران‌گردی"، "نقش اول"، "عشق پست مدرن" و "مهتاب تو فانوس" وجود دارد. انیمیشن روی نمایشگرها نیز تفاوتی با کنسرت‌های قبل نداشت و حتی طرز چینش افراد نوازنده، دیالوگ‌های صرفاً مخاطب‌پسند آقای خاص و یا حتی خارج زدن آقای عدل موقع نواختن سازدهنی در قطعه‌ی "کجا گمت کردم"! همه و همه به عاریت از کنسرت‌های قبلی بود.
در انتها ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای آقای یزدانی، امیدوارم کاستی‌های این کنسرت خیالبافی بنده‌ی حقیر و یا به خاطر خستگی گروه بعد از کنسرت‌های متعدد برگزار شده در سراسر کشور بوده باشد و آقای یزدانی هم در کنسرت 11ام و 22ام مثل همیشه گل بکارند...

شنبه 26 بهمن 1392 - 18:22
آسمان آبی

دوستِ عزیزم. همه میدونن که کنسرتهایی که در جشنواره برگزار میشه اصولا کیفیت کنسرت های مستقل رو نداره. مطمئن باشید تفاوت و کیفیت رو در کنسرت های 11 و 22 اسفند به وضوح همه خواهند دید :)

178.18.24.67
یکشنبه 27 بهمن 1392 - 10:42
بابک

با شما موافقم اما متاسفانه اجراهای خواننده ها در جشنواره همیشه سطحی و با عجله بوده . دلیلش مشخص نیست این همه تفاوت با اجراهای قبلی و عادی !

151.240.89.105
یکشنبه 27 بهمن 1392 - 23:57
فرشید

یعنی اینقدر بی اهمویت کنسرت جشنواره، خب قبول نکن،که بعد بگن وقت نداشتیم زیاد تمرین کنیم،من اومدم اهنگ های البوم اخر رو بشنوم، کنسرت مجانی نیست که خواننده بهونه بیاره وقت نداشتم، وقت نداری قبول نکن کنسرت رو جناب یزدانی

5.237.39.109
شنبه 26 بهمن 1392 - 12:06

سایت موسیقی ما هر کجای این دنیا کنسرت برگزار میشه هم قبل از اجرا وهم بعد از اجرا خبرشو کار میکنه . الا منطقه غرب کشور. چراشو نمیدونم . نمونش همین خبر کنسرت علی لهراسبی تو ساری که همین چند روز پیش خبرش رو سایت اومد. ..اول اسفند گروه سون تو سنندج کنسرت داره ما تازه دیروز خیلی اتفاقی با خبر شدیم .امروز هم با عجله برای خرید بلیط مراجعه کردیم اما بلیط تموم شده بود...قبلا هم کنسرت مرتضی پاشایی تو سنندج کنسرت بابک جهانبخش تو همدان و چند تا کنسرته دیگه همینجور از دست ما پرید. و سایت موسیقی ما خبرهای موسیقایی منطقه غرب کشور رو پوشش نمیده به همین راحتی!!!

شنبه 26 بهمن 1392 - 18:11

من اگه جای اقای یزدانی بودم با دسته گلی که ایشون سر البوم فاجعه ی ساعتا خوابن به اب دادن دیگه تا اخر عمر بی خیال کنسرت گذاشتن میشدم

سه شنبه 29 بهمن 1392 - 15:19

اگه می دونستم که قراره 11 اسفند هم ایشون کنسرت داشته باشه اصلا این کنسرت رو نمی رفتم ....حیف شد. دیگه پول ندارم........

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب نوستالژیک «رضا یزدانی» با سه گانه «ساعت ها» | موسیقی ما