برنامه یاد بعضی نفرات
 
جزئیات کنسرت - تئاتر «در روزهای آخر اسفند ...» از زبان خالقانش؛
بهروز صفاریان و اشکان خطیبی ترانه‌های ماندگار جهان را به تالار وحدت می‌آورند
موسیقی ما - «بهروز صفاریان» با همراهی یک ارکستر کاملاً حرفه ای در حال تمرین برای اجرای کنسرت-تئاتری به نام «در روزهای آخر اسفند...» است.

اجرایی که قرار است از 5 اسفند در تالار وحدت روی صحنه برود و با توجه به محتوای برنامه، پیش بینی می شود استقبال قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

محتوای برنامه آن طور که «اشکان خطیبی» به خبرنگار «موسیقی ما» گفت، از این قرار است که سناریوی اتفاق افتاده برای اعضای گروه «یلو داگز» در قالبی نمایشی روی صحنه رفته و در این بین، اعضای ارکستر با خوانندگی «اشکان خطیبی» قطعات کلاسیک دهه های 50 تا 90 اروپا را اجرا کنند که آثار «جان لنون»، «استینگ» و... از جمله آثاری هستند که قرار است به صورت زنده اجرا شوند.

خبرنگار «موسیقی ما» سری به محل تمرین این ارکستر زده که چکیده ای از تمرین اعضای این ارکستر را در ادامه می خوانید:

استودیوی موزه موسیقی محلی است که برای تمرین این برنامه در نظر گرفته شده است. بیشتر اعضا سر وقت در محل تمرین حاضر شده اند و منتظر اعضای کر و اشکان خطیبی اند.

اشکان بالاخره با چند پوستر برنامه از راه می رسد و با همه خوش و بش می کند. درباره نوع گرافیک پوستر از همه نظرخواهی می کند تا نظر گروه را درباره خروجی نهایی بگیرد.

اینجا همه «سعید»ند. اتفاق جالبی که برای خود ما هم جالب بود و اینکه همه اعضای حاضر همدیگر را «سعید» صدا می زنند. ایده ای که «بهروز صفاریان» در محل تمرین پیاده کرده و همه یکدیگر را با این نام صدا می کنند! ایده جذابی که روی صورت خیلی ها لبخند آورده و باعث شده همه شش دانگ حواسشان را به کار بگیرند.

بهروز صفاریان وسط استودیوی تمرین ایستاده و در حال مدیریت ارکستر است. «رضا تاجبخش» و «امیرمیلاد نیکزاد» هم وارد محوطه تمرین می شوند تا برای دقایقی تمرین تحت تأثیر حضور این چهره ها باشد. حضور این چهره ها با استقبال صفاریان و خطیبی رو به رو شد. بعد از دقایقی اوضاع به حالت عادی خود بر می گردد و تمرین گروه با جدیت تمام ادامه پیدا می کند و اشکان خطیبی در حال مرور آثار عمدتاً انگلیسی زبانی است که خیلی ها با آنها خاطره دارند.

تمرین برای ناهار تعطیل می شود تا قرمه سبزی های داغ، خستگی اعضای ارکستر را در کند.

کافه موزه موسیقی دنج ترین جایی است که می شود یک ناهار داغ را با خیال راحت خورد و پای صحبت «اشکان خطیبی» نشست.

او درباره کنداکتور این برنامه می گوید: «ماجرا قرار است یک اجرای توأم با موسیقی باشد که به هر حال سناریوی جالبی هم در بخش نمایشی دارد. می خواهیم به تراژدی اتفاق افتاده برای گروه «یلو داگز» و داستان آن بپردازیم و از یک زاویه جدید محتوای آن را نمایش دهیم. موسیقی نوستالژیک دهه های مختلف جهان، محوریت بخش موسیقی این برنامه را تشکیل می دهند. رضا یزدانی هم در اواخر اجرا روی صحنه می آید و با یک ایده جذاب به اجرای برنامه می پردازد.»

گروه بعد از صرف ناهار به تمرین خود ادامه می دهد تا «سعید»ها با انرژی دوچندان برای یک اجرای ویژه آماده شوند.

گفتنی است کنسرت-تئاترِ «در روزهای آخر اسفند...» به نویسندگی و کارگردانی «محمد رحمانیان» قرار است از 5 اسفند در تالار وحدت روی صحنه برود تا اهالی موسیقی و تئاتر در تجربه ای جدید، هنرشان را در معرض دید دوستداران هنر قرار دهند.

سرپرست ارکستر این پرفورمنس را «بهروز صفاریان» بر عهده دارد و نوازنده های شاخصی چون علی بیرنگ، آرش سعیدی، امین طاهری، امیر دانایی، بهنود فدوی، صابر جعفری و فرشاد حسامی (پروگرمر) در آن حضور دارند.

«اشکان خطیبی» و «غزل شاکری» خواننده-بازیگر این کنسرت-تئاتر هستند و «رضا یزدانی» نیز در این برنامه به شکلی ویژه حضور خواهد داشت.

رایسا آوانسیان، ملانی آوانسیان و صحرا بیرنگ، همخوان های خواننده اصلی اند و پیش فروش حضوری بلیت های این برنامه در فروشگاه «بتهوون» آغاز شده است.

کسانی هم که تمایل به خرید اینترنتی این برنامه دارند می توانند از طریق سایت http://www.tiwall.com و سایت ایران کنسرت اقدام به خریداری بلیت آن نمایند.

گفتگوی ویدئویی «موسیقی ما» با «بهروز صفاریان» و «اشکان خطیبی» که درباره این اجرا و جزئیات و حاشیه های آن است را می توانید به همراه عکس های دیدنی «سعید عبداللهی» از تمرین و حواشی آن در ادامه ببینید و دانلود کنید:

گفت‌وگو: بهمن بابازاده
تصویربردار: سعید عبداللهی
روزهای آخر اسفند...
دانلود
در روز‌های آخر اسفند...
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 بهمن 1392 - 00:53

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 24 بهمن 1392 - 17:34

کاشکی از بهروز صفاریان هم می پرسیدن با چه خواننده هایی همکاری میکنه این روز ها
و چرا با علی لهراسبی ومهدی یراحی همکاری نمی کنه

پنجشنبه 24 بهمن 1392 - 19:35

جالب و دیدنی به نظر میاد.....

پنجشنبه 24 بهمن 1392 - 19:36

بليطش يه كم زيادي گرونه .

پنجشنبه 24 بهمن 1392 - 19:56

علی بیرنگ عزیز، مرد دانای موسیقی ایران.

پنجشنبه 24 بهمن 1392 - 23:43

من که آرزوی کنسرت رو به گور میبرم...
مصاحبه آخر بهروز صفاریان رو که میخوندم گفته بود یک استودیوی کاملا مجهز در سطح بین المللی احداث شده تو ایران که تقریبا میتونه یک سکوی پرتاب بین المللی برای موسیقی ایران باشه...
آلبوم این گروه هم ثابت کرد که چقدر فرشاد حسامی و بهنود فدوی تو کارشون نوآور هستند...
بهروز صفاریان این روزا خیلی زحمت میکشه دمش گرم... موسیقی پاپ بعد از انقلاب مدیون بهروزصفاریان هست و خواهد بود... منتظر وصیت نامه با تنظیم ایشون هم هستم...

جمعه 25 بهمن 1392 - 00:28

چرانميشه وارد ساىت شد ؟؟؟من قسمت مربوط به عضوىتو پرکردم اما وقتى اىمىل و پسوردمو ميزنم تاوارد ساىت شم ميگه حساب کاربرى شما تاىىد نشده يامسدود است!!!
هيچ ايميل تاييدى هم برام نمياد که حسابمو فعال کنم!!!
ممنون ميشم اگه رسيدگى کنىن

جمعه 25 بهمن 1392 - 01:14

عالیه دیگه چی از این بهتر اول معروف شدن بعد هنرمند شدن :) ایشالا همه بازیگرا تشریف بیارن بشن خواننده و موزیسین عالیه

جمعه 25 بهمن 1392 - 18:06

سلام . چون این پست مطمئنا پر بازدید خواهد بود این کامنتو تو همین پست میذارم.
این مطلب راجع به محسن چاوشی هستش اگه دوست دارین تا آخرش بخونین.متاسفانه اخیرا برخی هوادار نماها میان به موسیقی ما و نظراتی میذارن که واقعا با خوندش یه حس نفرتی از محسن چاوشی عزیز به انسان دست میده.لطفا با قوه تشخیص خودتون تشخیص بدین که چه کسی طرفدار واقعه چاوشیه و چه کسی هوادار نما.
همانطور که میدونید محسن چاوشی برنده بهترین آلبوم تو سال 91 شد از موسیقی ما پس این غیر ممکن نیست که به هر طریقی بخوان تخریبش کنن...
شما میتونین این تخریبو حتی از نام کاربری اون طرف هم تشخیص بدین.وقتی شخصی با نام کاریری مثلا((هوادار سلطان محسن چاوشی کبیر))میاد تو سایت پر بازدیدی مثل موسیقی ما و همه خواننده های دیگه رو تخریب میکنه و به تعریف از چاوشی میپردازه کاملا پشت پرده، آشکار و مبرهن است.
با نهایت احترام به طرفداران همه خواننده های محبوب و جوان ایرانی.

جمعه 25 بهمن 1392 - 18:55

پول جدیدا خیلی مد شده و افراد بی پول نیان تو موزیک دیگه راحت میشه دید بهترین تنظیم کننده های ایران البوم میسازن واسه بی سوادهای موسیقی و اونا هم راحت میخونن حیف
اصلا منظورم به شخصی نیست ولی یاد گذشته بهروز صفاریان و محمد اصفهانی بخیر
دوستی نوشت طرفدار چاووشی اهل تخریب نیست این درست نیست یک شخص رو بزرگ کنید و بقیه رو بکوبید چرا که همه مردم یه سری خواننده دوست دارن و یه سری هم نه و نظر بد میدن فقط مربوط به محسن چاووشی نیست همه خواننده ها دوست ندارن طرفداراشون اهل تخریب باشه با اینکه من با خیلی خواننده ها مشکل دارم از خوندن و موزیک و...
تخریب رو همه طرفدارای خواننده ها انجام میدن در کل جهان چه داخل چه خارج پس یک امر طبیعی هست و همون فرد که تخریب میکنه نظرش قابل احترامه و طرفدار هست
من رو طرفداران خواجه امیری سال پیش روانی عقده ای و... گفتن و از این بدتر داریم؟ولی من گذاشتم رو احساس طرفدار چون دوست دارن خوانندشون رو و این پاکی طرفداره که راحت نظرشو میگه

شنبه 26 بهمن 1392 - 00:23

اقا میثم همچین ماجرا رو مرموز کردی که انگار قتلی اتفاق افتاده و کاراگاهان هنوز مونفق به دستگیری قاتل نشدن.ماجرا خیلی ساده ست من هوادار استاد محسن چاوشی کبیر هستم و اگه قصد تخریب داشتم خیلی راحت میومدم از استاد چاوشی انتقادهای الکی میکردم نه اینکه بیام و ازش حمایت کنم

شنبه 26 بهمن 1392 - 14:35

به به یک بند بسیار حرفه ای مخصوصا (ارش سعیدی) و (امیر دانایی) عزیز.
هنر نمایی این دو نفر میتونید در قسمت های 5 و 6 (شوخی کردم) کاریی از (مهران مدیری) ببینید!
به دوستان راک دوست حتما توصیه میکنم تا ببینند که بچه های ایران چه میکنند!!!

شنبه 26 بهمن 1392 - 16:00

همکاری مجدد اصفهانی با صفاریان و فریدون... چ شود!!

شنبه 26 بهمن 1392 - 17:58

کاش هر کسی به حرفه خودش میرسید
بازیگر بازیشو میکرد و خواننده موزیک اجرا میکرد
این اقای اشکان خطیبی چرا باید بخونه ؟ میدونید ما چقدر خوانندهای خوب داریم که منتظر این موقعیتها هستن ولی چون اشنا ندارن چون پول ندارن چون ارتباط با کسی ندارن باید حسرت بخورند
چرا بهروز صفاریان که ما در کنار ش.ع و دکتر اصفهانی و بزرگان موسیقی دیده بودیمش الان باید به این شکل کار کنه ؟ ایا واقعا اگه یکی که بازیگر نیست ولی از این بازیگرها و فوتبالیستها خیلی خواننده تر باشه ایا این تنظیم کننده ها حاضر میشن که باهاشون کار کنند ؟!

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 16:35
مهران

قربون دهنت .

5.202.136.218
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 10:38
Amirhossein Persian

گلومون پاره شد بس که ازین حرفا زدیم!!!
هرچی میگیم همه میگن حسودی نکنید !!! آخه چه حسودی ؟؟ حرف منطقیه !!! من وقتی معروف باشم و با بهترینای موسیقی ایران برخورد داشته باشم معلومه که میتونم بهترین تیم موسیقی رو داشته باشم !!! اونوقت بقیه که استعداد و سواد موسیقیشون بیشتره چی ؟؟؟ ...
اعتماد به نفسم حدی داره به خدا ...

37.137.137.159
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 19:57
رضا

واقعا حرف دل همه رو زدی................همینه که موسیقی ما اصلا پیشرفتی نداره.............وقتی بعضی ها که از موسیقی سررشته ای ندارن الکی الکی بیان تو موسیقی همینه....................

31.170.48.183
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 00:27

Kash bebinim baad nazar bedid va mohemtar az oon ibke ta oonjai ke fahmidam ahanga engilisie.chand ta khanande too iran hastand ke mitoonan engilisi bekhoonan

دوشنبه 28 بهمن 1392 - 14:35

مگه میشه کار بهروز صفاریان بد باشه

سه شنبه 29 بهمن 1392 - 02:15

ایکاش بجای ترانه های انگلیسی میشد ترانه های نوستالژیک دهه 40و50 خودمون اجرا بشه.اگرچه برای آقای خطیبی احترام قائلم و دوستشون دارم،ولی وقتی اصرار ایشون به "نوستالژیک بودن ترانه های 40-50 سال قبل انگلیسی برای خیلی از ایرانی ها" رو میبینم یه جورایی کفرم در میاد.

چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 23:30

@behgol;namayesh musighie'taranehaye ghadimi ke tabestoon era shod taraneha farsi bood…in dar vaghe yek versione bozorgtari az hamoon kare.
oon kar ham az hamin gorooh bood

پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 03:20

امیر!ممنون.درباره این نمایش زیاد شنیدم ولی متاسفانه ندیدم و نمیدونستم که قالب کار شبیهه.

یکشنبه 4 اسفند 1392 - 00:05

سلام. لطفا اجازه بدید این تبلیغ دیده بشه :-)
یک خرید اینترنتی و آسان داشته باشید و در ثواب سود 10% ای که صرف امور خیریه می شود سهیم باشید :-)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهروز صفاریان و اشکان خطیبی ترانه‌های ماندگار جهان را به تالار وحدت می‌آورند | موسیقی ما