برنامه یاد بعضی نفرات
 
سجادی: نشان عالی بنیاد نیاوران طراحی می‌شود
مراسم معارفه مدیر جدید بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار شد
موسیقی ما - علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه سید عباس سجادی که به سمت مدیر بنیاد نیاوران منصوب شد گفت: فرهنگسرای نیاوران مرکز تنفس حوزه هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با توجه به اینکه در بخش تئا‌تر، موسیقی و آموزش فعالیت‌های بین‌المللی داریم؛ امیدواریم بتوانیم با بهره‌برداری از امکاناتی که بنیاد نیاوران دارد فعالیت‌های مستمر و گسترده‌ای در این حوزه‌ها انجام بدهیم.

او افزود: یکی از برنامه‌هایی که قصد داریم که در فرهنگسرای نیاوران آن را دنبال کنیم راه‌اندازی مستر کلاس‌های متعددی در بخش‌های موسیقی و تئا‌تر است و با توجه به برنامه‌هایی که در پیش داریم مسئولیت‌های عباس سجادی بسیار گسترده و متنوع خواهد شد.

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: فعالیت‌هایی که بر عهده عباس سجادی در بنیاد نیاوران گذاشته شده، بسیار متنوع است و فعالیت‌های نیاوران نباید در حد و اندازه‌های معمول باشد. بلکه این فعالیت‌ها باید در قد و قامت کشور اتفاق بیفتد و با توجه به‌شناختی که از عباس سجادی دارم بزودی شاهد این رویداد‌ها در فرهنگسرای نیاوران خواهیم بود.

مرادخانی با اشاره به دهه فجر گفت: این روز‌ها برنامه‌های متعددی را باید به همین مناسبت دنبال می‌کنیم و به تازگی پیشنهاد ساخت چندین سمفونی را داده‌ایم؛ از جمله سمفونی امام خمینی (ره) و تمام این فعالیت‌ها به نوعی از منظر هویتی برای ما دارای اهمیت هستند.

او در بخش دیگر سخنانش با انتقاد از برخی از روحیات ایرانیان گفت: متاسفانه ما در معرفی بزرگان خود کوتاهی کرده‌ایم و وقتی می‌بینیم که بزرگی داریم که با جدیت در حوزه‌ای که هست فعالیت می‌کند سعی داریم به نوعی او را یا نبینیم و یا او را پنهان کنیم. اما در سایر کشور‌ها چنین نیست و به بزرگان خود آن گونه که شایسته آن‌ها است ارج می‌نهند.

معاونت هنری ادامه داد: باید تلاش کنیم که تمام کاستی‌هایی که برای معرفی بزرگان‌مان اعمال کرده‌ایم را برطرف کنیم؛ تا بتوانیم هنرمندان واقعی‌مان را به نسل‌های بعد معرفی کنیم که وقتی اسم هنرمندان پیشکسوت می‌آید جوانان آن‌ها به طور شایسته بشناسند.

مرادخانی با بیان این مطلب که ما ایرانی‌ها با فرهنگ غنی خود به بسیاری از ملت‌ها کمک کرده‌ایم گفت: بسیاری از ملت‌ها ایران را به عنوان نماد بارزی از هنر و هنرپروری می‌شناسند و روند فعالیت ما باید به گونه‌ای باشد که این روند تداوم داشته باشد و برای محقق کردن چنین امری باید به بهترین شکل از امکانات و نیروهای خود استفاده کنیم و باید قدردان تمام پیشتیبانانی باشیم که در این راه قدم زده‌اند و باید ما نیز به گونه‌ای شایسته مسئولیت‌هایی که برعهده‌مان سپرده‌اند را اداره کنیم و به آیندگان بسپاریم.

در ادامه مراسم حکم مدیریت بنیاد نیاوران از سوی علی مرادخانی معاونت هنری به عباس سجادی اهدا شد و سجادی پس از دریافت این حکم گفت: خدا را بسیار شاکرم که به من این لطف را داد که در فرهنگسرای نیاوران بتوانم خدمتگزار مردم باشم. من حکم ندیده نیستم که هنگام دریافت آن را بوسیدم؛ اما این حکم برای من بسیار ارزشمند است، چون آن را از دست علی مرادخانی دریافت می‌کنم. چون علی مرادخانی مراد من است. من پیش از این نیز این افتخار را داشته‌ام که در خدمت آقای مراد خانی باشم.

او در ادامه از تمام مدیران و دوستانی که در این مراسم حضور بهم رسانده‌اند قدردانی کرد و گفت: قدردان زحمات تمام مدیرانی هستم که پیش از من در این مجموعه فعالیت کرده‌اند و امیدوارم زمانی که این سمت را واگذار می‌کنم شرمنده خودم و هیچ‌کس نباشم و بتوانم از پس مسئولیت‌هایی که برعهده‌ام گذاشته شده برآیم.

سجادی در ادامه از صافی رئیس سابق فرهنگسرای نیاوران و کلانتری مدیرعامل پیشین بنیاد نیاوران قدردانی کرد و گفت: آقای صافی یکی از مدیران خوب و موفق است که شبکه ۳ را در  صدا و سیما بنیان‌گذاری کرد و ۹ سال مدیریت این شبکه را برعهده داشت.

مدیرعامل بنیاد نیاوران در ادامه با اشاره به همکاری‌اش با علی مرادخانی در موسسه نغمه‌شهر گفت: علی مرادخانی فردی بسیار پر انرژی است و همواره در هر سمتی که هست کارهای بزرگی انجام می‌دهد. زمانی که او این سمت را به من محول کرد با زبان و بیان شیرین خود گفتند که عباس آقا خیلی کار داریم و من هم امیدوارم که بتوانم از پس این سمت جدید به خوبی برآیم.

او با اشاره به دهه فجر گفت: فجر آفرینان سهم بزرگی برگردن ما دارند و ما امیدواریم که با دوی ماراتنی که سال‌هاست آغاز کردیم این انقلاب و ارزش‌های آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

سجادی با اشاره به امکانات بنیاد نیاوران گفت: فرهنگسرای نیاوران ظرفیت بالایی دارد و در طول سال‌های گذشته فعالیت‌های بنیاد نیاوران فراز و فرود‌های متعددی را پشت سر گذاشته است. این فرهنگسرا دو سالن خوب تئا‌تر دارد و با وجود دو گالری بزرگ از ظرفیت خوبی در بخش تجسمی برخوردار است. در این سال‌ها در بنیاد نیاوران کمتر به موسیقی و ادبیات بهاء داده شده است که قصد دارم این بخش‌ها را قوی کنیم و فعالیت مستمر و پیگیری در این بخش‌ها داشته باشیم.

 او از دیگر برنامه‌های که قصد دارد در بنیاد نیاوران به مرحله اجرا برساند به برگزاری هفته‌های دوستی و فرهنگی کشور‌ها اشاره کرد و گفت: همچنین در آینده نزدیک قصد داریم جشنواره فرهنگی و هنری بنیاد نیاوران را راه‌اندازی کنیم و همچنین نشان هنری فرهنگسرای نیاوران را طراحی کنیم و در طول سال چندین بار این نشان را به هنرمندان اهدا کنیم.

سجادی با اشاره به بنای فرهنگسرای نیاوران گفت: این بنا بسیار منحصر به فرد است و در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است و با راه‌اندازی بخش فعالیت‌های معماری در بنیاد نیاوران قصد داریم که دانشجویان رشته معماری نیز فرهنگسرا را خانه خود بدانند.

در ادامه این مراسم اسماعیل آذر دبیر گروه شعر و ادب موسسه فرهنگی اکو نیز در سخنانی از آینده روشن مجموعه نیاوران خبر داد و در ادامه از دوران ۲۰ سال آشنایی خود با عباس سجادی خاطراتی را تعریف کرد.

علی جهاندار از دیگر هنرمندانی بود که روی سن فرهنگسرای نیاوران با آواز و صدای منحصر بفرد خود حاضران را به وجد آورد. در ادامه مراسم پس از سخنرانی محمد حسین حجازی، مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۷، همایون حسینیان با سخنان طنز در باب حال و هوای این مجلس حاضران را به خنده واداشت.

سپس محمدعلی بهمنی با خواندن شعری از مجموعه اشعارش فضای محفل را گرم‌تر کرد.

همچنین در این مراسم سامان احتشامی به همراه علی زندوکیلی قطعه "رفته" زنده یاد همایون خرم را اجرا کردند. سامان احتشامی در این مراسم در سخنان کوتاهی گفت: من واقعه انتصاب عباس سجادی را به سمت مدیریت بنیاد نیاوران تبریک می‌گویم و خیلی خوشحالم که نیاوران بزودی به یکی از فضای‌هایی تبدیل می‌شود که اهالی موسیقی می‌توانند آن را خانه خود بدانند.

در این مراسم که با استقبال پر شور هنرمندان و مدیران روبرو شد، هنرمندانی همچون، لوریس چکناوریان، پرویز کلانتری، داوود گنجه‌ای، هوشنگ کامکار، علی شیرازی، حمیدرضا نوربخش، رضا مهدوی، فاضل جمشیدی، هنگامه اخوان، بهاره رهنما، سامان احتشامی، فرهاد هراتی، پریچهر خلوتی، رازمیک اوهانیان، حسن مهرجهردی و مدیرانی چون مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، حسین طاهری مدیر مرکز هنرهای نمایشی، مرتضی باقرنژاد مشاور اجرایی معاونت هنری، علی ترابی مدیر عامل انجمن موسیقی، ندا انتظامی مدیر روابط عمومی معاونت هنری، سید قاسم ناظمی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، سید هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، محسن کلانتری مدیرعامل پیشین بنیاد نیاوران و ... از حاصران در این مراسم بودند.

در پایان مراسم، مهمانان و هنرمندان با حضوری گرم و صمیمی برای پذیرایی در کافه گالری، به هوای سرد زمستانی نیاوران گرما بخشیدند. اجرای این برنامه را محسن حسن‌زاده رئیس روابط عمومی تئا‌تر شهر برعهده داشت.
منبع: 
هنرآنلاین - عکس‌های اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1392 - 14:36

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 15:09

از این اتفاق خجسته بسیار خوشحالم. می دانم که آقای سجادی، این مرد شریف، به خوبی از عهده این سمت بر خواهد آمد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراسم معارفه مدیر جدید بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار شد | موسیقی ما