برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر ارشاد به بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پيام داد؛
جنتی: موسیقی می‌تواند در تحولات جامعه نقش مهم و مثبتی ایفا کند
موسیقی ما- علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بيست و نهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر پيام داد.

علي جنتي در اين پيام آورده است: موسیقی ملی ایران به عنوان هنری ریشهدار و با ظرفیت، پس از انقلاب اسلامی و متناسب با رویکردهای متعالی آن، بر خلاف موسیقی قبل از انقلاب، مورد توجه مردم فرهیخته ایران قرار گرفت و در جهت تقویت روحیه انقلابی، دفاع مقدس، سازندگی و مقاومت ملت متناسب با ادوار مختلف سه دهه اخیر در کنار مردم نقش آفرینی نمود. امروز نیز دوباره شنیدن آن نواهای خاطر‌ه‌انگیز به بازسازی تصاویر و رویدادهایی در اذهان میانجامد که تاریخ کشور را از سلطه استبداد داخلی و استعمار خارجی رهانید. همین دستاورد‌ها مبین این حقیقت است که موسیقی، با منشاء و هدف روحانی و معنوی‌اش، می‌تواند در تحولات جامعه نقش مهم و مثبتی ایفا کند.

وي در ادامه آورده است: بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌، جلوه گاه حضور متعهدانه هنرمندان عرصه موسیقی در آئین‌های ملی و مردمی و فرصتی است برای تبلیغ آرمانهای والای ملت ایران و بازشناسی ظرفیت‌ها و اثرگذاری هنر موسیقی در تعالی فرهنگی و پیوند عاطفی و اتحاد و یکپارچگی ملت ایران، ملتی که جوانان پر شور اکثریت تأثیرگذار آن را تشکیل میدهند، بی‌تردید موسیقی‌دانان و هنرمندان فرهیخته عرصه موسیقی ایران، آنان که با سال‌ها تحصیل و ممارست بر دانش موسیقی احاطه یافته‌اند ودل در گرو فرهنگ و هنر این سرزمین دارند، در پیشرفت فنی و تکنیکی این هنر و تعالی مفاهیم و خلق آثار ارزشمند هنری، نقش ممتاز و متمایزی بر عهده دارند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل و تقدیر از همه هنرمندان فعال در عرصه موسیقی کشور، راهبردها و رویکردهای نوین خود را در جهت تسهیل شرایط برای انجام شایسته فعالیت آن عزیزان در رشته‌های مختلف هنری با بهره‌گیری از همه ذخایر مادی و معنوی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور تدارک و تدبیر خواهند نمود .

از خداوند متعال توفیقات روزافزون جامعه هنری ایران را در پیشرفت و تعالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی مسألت دارم.

علی جنتی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1392 - 11:24

دیدگاه‌ها

یکشنبه 20 بهمن 1392 - 23:51

در ایران ارزش موسیقی به ملی-مذهبی-سیاسی(بهتره بگیم حکومتی) بودنشه دیگه... واگه بخواین کسی رو ملاک قرار بدین همینا هستن!!
اما در واقع بیشتر موسیقی های پاپ دارای مضمون عاشقانه و بیشتر موسیقی های سنتی عاشقانه-عارفانه هستند...
حرف هایی که اینجا خوندم در آینده بهش میخندن اما الآن به قدری رسوخ کرده که وقتی میبینم به خواننده ای توهین میشه به جای دفاع از موفقیت کاری و اخلاق حرفه ای قطعات ملی-مذهبی رو به رخ میکشند

دوشنبه 21 بهمن 1392 - 13:37

آقا من نمی دونم چرا همش باید بگیم : "موسیقی ملی ایران به عنوان هنری ریشه‌دار و با ظرفیت، پس از انقلاب اسلامی و متناسب با رویکردهای متعالی آن، بر خلاف موسیقی قبل از انقلاب، مورد توجه مردم فرهیخته ایران قرار گرفت" چرا همه چی بعد انقلاب واقعا متحول شد؟؟!!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جنتی: موسیقی می‌تواند در تحولات جامعه نقش مهم و مثبتی ایفا کند | موسیقی ما