برنامه یاد بعضی نفرات
 
همایون نصیری در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
شاید دارکوب با سیاست‌های جشنواره همخوانی نداشته که دعوت نشده است
موسیقی ما- همایون نصیری گفت: هرچند امسال در جشنواره موسیقی فجر حضور نداریم ولی برای تمامی دوستانی که حضور دارند آرزوی موفقیت می‌کنیم.

همایون نصیری؛ سرپرست و نوازنده گروه موسیقی تلفیقی دارکوب در گفت‌و‌گو با موسیقی ما ضمن اعلام اینکه امسال گروه تلفیقی دارکوب، در جشنواره موسیقی فجرحضور ندارد، گفت: امسال از گروه دارکوب برای شرکت و حضوردر جشنواره موسیقی فجر دعوت به عمل نیامد، اما این دلیل نمی‌شود برای شرکت کننده‌ها آرزوی موفقیت نکنم. اگر هم دعوتی از سوی مسولان جشنواره داشتیم حتما در آن شرکت می‌کردیم، درست مانند سالهای قبل که بنا به دعوت مسولان و دبیر جشنواره شرکت کردیم.

این نوازنده در ادامه گفت: گروه دارکوب یک گروه تلفیقی است و شاید شرایط امسال جشنواره موسیقی فجر با گذشته متفاوت است. چرا که حضور گروه‌های مختلف بستگی به شرایط و سیاست گذاری‌های جشنواره دارد و اگر از دارکوب دعوتی نشده شاید با سیاستهای امسال جشنواره همخوانی نداشته است.

وی با اشاره به حضور دوسال گذشته گروه دارکوب در جشنواره موسیقی فجر، گفت: بودن یا نبودن در جشنواره فرقی برای گروه دارکوب ندارد چرا که ما در هر لحظه کار خود را انجام می‌دهیم و همانطور که می‌دانید یک ماه گذشته نیز کنسرت خود را برگزار کردیم.

نصیری در پاسخ به اینکه آیا استفاده از حضور گروه‌ها و خواننده‌های پاپ، به دلیل استفاده مادی و کسب در آمد برای جشنواره است، گفت: چنین سیاستی اصلا سیاست بدی نیست. از هر ژانر موسیقی در جشنواره باید حضور داشته باشد چرا که هر کسی با توجه به سلیقه‌ای که دارد دست به انتخاب می‌زند و قدرت انتخاب مردم نیز بالا‌تر می‌رود. آنچه که در این خصوص مهم است این است که مردم برای خواننده محبوب خود و موسیقی مورد علاقه اشان وقت و انرژی می‌گذارند و هزینه می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد: مهم این نیست که ما باشیم یا نباشیم، بلکه مهم این است که از آنچه به جشنواره می‌آید مردم استقبال کنند. یک سال ما حضور داریم و ممکن است سال بعد حضور نداشته باشیم و عدم حضور ما دلیلی بر این نمی‌شود که ناراحت باشیم. این همه گروه‌های مختلف هستند که باید در جشنواره شرکت کنند و جا برای همه باشد. نمی‌توان توقع داشت همه با هم در یک سال حضور داشته باشند. این خیلی خوب است که همه گروه‌ها فرصت حضور در جشنواره را داشته باشند و به همه آن‌ها این امکان داده شود. مطمئنا کسانی هم که در این دوره از جشنواره حضور دارند طبق سیاست‌های موجود انتخاب و دعوت شده‌اند.

همایون نصیری افزود: در کل سیاست گذاری‌های جشنواره موسیقی فجر، و اینکه چه چیزهایی باید باشند و نباید باشند، نیازمند بحث مفصلی است که در چنین مقوله‌های مختصر نمی‌گنجد. همین که این جشنواره برگزار می‌شود و گروههای پاپ نیز در آن حضور دارند، جای شکر دارد. فقط باید روندی برای بهبود آن در نظر گرفت و از آن حمایت کرد. چون حضور تک تک اهالی موسیقی به آینده‌ای روشن‌تر از فضای موسیقی خوشبین ترمان می‌کند.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1392 - 00:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شاید دارکوب با سیاست‌های جشنواره همخوانی نداشته که دعوت نشده است | موسیقی ما