برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دیدار صمیمانه با خواننده های پاپ اعلام کرد:
پیروز ارجمند: سیستم خرید آثار موسیقی از طریق کارت‌های بانکی به زودی راه‌اندازی می‌شود
موسیقی ما – نشست صمیمانه دکتر «پیروز ارجمند»، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با خوانندگان موسیقی پاپ برگزار شد.

در این جلسه که حدودا سه ساعت به طول انجامید چهره هایی نظیر «سعید شهروز»، «بهنام صفاریان»، «مانی رهنما»، «کیارش حسن زاده»، «روزبه نعمت اللهی»، «حمید عسکری»، «شهاب رمضان»، «علی اصحابی»، «امیر تاجیک»، «بهنام صفوی»، «مهدی مدرس» و «ایلیا منفرد» حضور داشتند.

پیروز ارجمند نخست از سوابق هنری خود و فعالیت های موسیقایی که در گذشته داشته است سخن گفت. او معضلات و مشکلات خودش که در گذشته و در کسوت یک موزیسین با آنها مواجه بوده است را مطرح کرد ، شرح مختصری از پژوهشها و تحقیقاتی که پیرامون آسیب شناسی و معضلات حوزه موسیقی داشته است را نیز بیان کرد. پس از صحبت های «ابوالفضل صادقی نژاد» ، مسئول واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی ، خواننده ها یک به یک نظرات و مباحثی را مطرح کردند. در این جلسه اغلب صحبت های خواننده ها به نوعی درددل اهالی این حوزه بود. یکی از مهم ترین درخواست ها به شورای شعر و شورای موسیقی پاپ مربوط می شد که در آن برخورد سلیقه ای نباید صورت گیرد.

مبحث دیگر در مورد طول کشیدن پروسه نامه نگاری های بین دفتر موسیقی و حراست ارشاد بود. دکتر ارجمند در بخشی از صحبت هایش پیرامون این مسائل گفت: «فعالیت های شوراهای شعر و موسیقی به سمت تخصصی خواهد رفت تا نگاه به آثار و ایراداتی که از آنها گرفته می شود فنی تر باشد.» همچنین او وعده تسریع نامه نگاری های بین حراست و دفتر موسیقی را هم داد. مسئول واحد نظارت و ارزشیابی در ادامه افزود: «آقای ارجمند به بنده حق امضا داده اند تا کارهای هنرمندان سریع تر انجام گیرد و نامه ها به روز امضا شوند.» دغدغه دیگر خواننده های حاضر که همگی نسبت به آن گلایه شدید داشتند در حوزه کنسرت های شهرستانها بود. آنها اعلام کردند هر کسی به خود اجازه می دهد با هر نظر و سلیقه ای و هر ارگانی ، کنسرت ها را لغو کنند. در ادامه عنوان شد که مجوز کنسرت از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد صادر می شود ولی در دقیقه نود به دلایل معلوم و نا معلوم برنامه لغو می شود که این مساله به ساختار موسیقی پاپ لطمات زیادی وارد می کند. ارجمند پس از این موضوع نیز قول های مساعدی را به اهالی پاپ داد تا موانع برگزاری کنسرت های شهرستان ها برطرف شود. مدیر کل دفتر موسیقی روی بار کیفی آثار موسیقایی تاکید زیادی داشت. او اعلام کرد که به زودی کارشناسانی در بخش هایی نظیر صدا و گرافیک فعالیت خود را در این مجموعه آغاز خواهند کرد. وی هدف از این امر را بهبود کیفیت صدای آثار و طراحی های آلبوم ها عنوان کرد. علاوه بر این ، سایر کارشناسان در سطوح دیگری نیز به بررسی فنی و دقیق آثار خواهند پرداخت.

وی همچنین گفت که از این پس من نیز به شخصه بر روی سطح کیفی آلبوم ها نظارت می کنم و مسائل فنی را عنوان خواهم کرد تا یک موسیقی خوب ارائه شود. او گفت که از این پس سخت گیری ها بیشتر خواهد شد که هدف اصلی برای ارتقای کیفیت آثار خواهد بود ، زیرا آثار و تولیدات موسیقی در حکم حق الناس است زیرا همه تلاش اهالی این حوزه برای مردم است. یکی دیگر از مباحث خواننده ها که بر روی آن اتفاق نظر داشتند این بود که کارشناسی شدن خوانندگان حرفه ای که سابقه زیادی دارند و آثار متعددی را منتشر کرده اند منطقی نیست. ولی قطعا فعالیت ها و آثار چهره های جوان تر و تازه وارد باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. این نظر در بحث برگزاری کنسرت و صدور مجوزهای مربوطه نیز طرح شد.

پیروز ارجمند در زمینه صدور مجوزها خبر از راه اندازی یک سامانه الکترونیکی داد. همچنین اعلام کرد که اگر شخصی برای کنسرتی مجوز گرفت و شماره پرونده داشت نباید دیگر برای سایر برنامه ها مجددا همان مجوزها را دریافت کند. همچنین اعلام کرد که اگر شخصی برای کنسرتی مجوز گرفت و شماره پرونده داشت نباید دیگر لازم باشد که برای سایر برنامه مجددا همان مجوزها را دریافت کند. وی در ادامه از امتیاز مثبتی برای شرکت هایی خبر داد که سابقه تولید و پخش آلبوم ها و آثار خوب را دارند. بدین صورت که این شرکت ها اگر کارهای با کیفیت و بدون حاشیه ای تولید کرده باشد دیگر نیازی نخواهد داشت که برای انتشار آلبوم هایش از ارشاد مجوز بگیرد و خودش می تواند این کار را انجام بدهد. روند فوق برای این شرکت ها تا زمانی خواهد بود که شکایتی داشته باشند یا اثر غیر استانداردی را تولید کنند. او در ادامه اعلام کرد که به زودی بخش عمده فعالیت های شورای شعر و ترانه الکترونیکی خواهد شد. یعنی ارائه اشعار در قالب یک فایل خواهد بود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. سایر مجوزها نیز هم در قالب چنین سامانه هایی صادر خواهد شد.

دکتر ارجمند از یک اتفاق جدید هم برای نخستین بار سخن به میان آورد. او اعلام کرد تعداد 2700 دستگاه که فعلا با نام «باکس» از آنها یاد می شود به زودی وارد کشور خواهد شد و طراحی آنها کاملا سفارشی و مخصوص ایران است. مردم از طریق این دستگاه ها که در اماکن فرهنگی و هنری قرار خواهد گرفت می توانند توسط کارت بانکی نسبت به خرید آثار موسیقایی اقدام کنند. به این ترتیب که اثر مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و دستگاه فایل صوتی آن اثر را به مخاطب ارائه می کند. هزینه های عاید از فروش آثار موسیقایی توسط این دستگاه ها به حساب خواننده ها واریز خواهد شد. مدیر کل دفتر موسیقی در توضیح دلیل برگزاری این جلسه به برنامه های آینده خود اشاره کرد. او اعلام کرد که قصد داشته نظر اهالی موسیقی را بداند و سپس با سایر مسئولین پیرامون موضوع موسیقی جلساتی را داشته باشد. وی همچنین اعلام کرد که این قبیل جلسات در آینده نیز برگزار خواهد شد و هر کدام از خواننده ها می توانند مشکلات و مسائل خود را مستقیما با وی در میان بگذارند.

گفتنی ست روز سه شنبه هشتم بهمن نیز حدودا چهل نفر از تهیه کنندگان و مدیران شرکت های حوزه موسیقی در دیدار جداگانه ای که بیش از چهار ساعت به طول انجامید با «پیروز ارجمند» دیدار داشتند که گزارش مشروح به زودی در «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 بهمن 1392 - 01:50

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 10 بهمن 1392 - 12:43

اقای ارجمند خیلی خوشحال کنندس این دیدار هایی که جدیدا انجام میشه
ولی خواهشمون اینکه یه فکری به حال این جشن هایی که هی لغو میشن و شعر ها و البومایی که مجوز نمیگیرن و خلاصه وضعیت فعلی موسیقی که داره بحرانی میشه بکنید چشم امیدمون به شماهاس...
ممنون بابت گزارش موسیقی ما

پنجشنبه 10 بهمن 1392 - 14:30

«کارشناسی شدن خوانندگان حرفه ای که سابقه زیادی دارند و آثار متعددی را منتشر کرده اند منطقی نیست. ولی قطعا فعالیت ها و آثار چهره های جوان تر و تازه وارد باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.»
یعنی چه برادر من؟ آثار هر کسی با هر سابقه ای که دارد باید بررسی شود. چه ربطی دارد که حالا چون من به یک خواننده ای علاقه دارم و یا عده زیادی به او علاقمندند، پس آثارشان سبک سنگین نشود؟ این بسیار حرف بدی بود.

جمعه 11 بهمن 1392 - 15:26
شراره

کاملا باهاتون موافقم
این کار یعنی تبعیض بین خواننده های کشورمون
این کار ی نوع بی احترامی به خوانندگان جدیدی هستش که تازه به عرصه موسیقی پا گذاشتن

128.140.97.217
جمعه 11 بهمن 1392 - 18:54
شیرین...

خب دیگه یکی مثل خواجه امیری و یگانه و چاووشی و اصفهانی و .... امتحان خودشون و پس دادن...قبول داشته باش که نباید با این خواننده ها مثل رفتاری که با یه تازه کار و دارن،داشته باشن.مثلا ممیزیه کارای اصفهانی مشخصا بی معنیه...شاعرا و آهنگسازایی که این دوستان باهاشون کار میکنن همه افراد کار کشته و اهل فنن،به نظرم ممیزی کردن آثار این دوستان اصلا رفتار مناسبی نیست.

5.250.100.227
جمعه 11 بهمن 1392 - 02:01

این مراسما خوبه به شرطی که نتیجه داشته باشه. نه اینکه خواننده دو سه سال وقت بزاره آلبوم جمع کنه آخرشم یا مجوز نمیگیره و یا بالاخره اگه مجوز گرفت میره رو سایتا و همه دانلود میکنن و هیچ برگشت مالی واسه صاحبان اثر نداره و اونارو دلسرد می کنه. امیدوارم هر چه زودتر وضع موریک کشورمون بهتر بشه...

جمعه 11 بهمن 1392 - 02:26

امیدوارم دوباره باکارشناسی شدن آثار چه از لحاظ صدا تا گرافیک و... دوباره موسیقی ما رو به چند سال گذشته برنگردونه.
کارشناسی های سلیقه ای و ممیزی های بی مورد ...
قرار بود فضای کشور امنیتی نشه که ظاهرا این اتفاق داره می افته به شکل دیگری
مشکل موسیقی ما عدم آموزش و تربیت خواننده،ترانه سرا و غیره است.

جمعه 11 بهمن 1392 - 15:52

از اقاي ارجمد بخواهيد كه كاري كند كه تمام اين خوانندهاي pop مثل فرزاد فرزين ، بنيامين ، حميد عسكري ، سيروان و... بتوانند دباره در برج ميلاد كنسرت بدهند .
حتما اين موضوع را به كوش اقاي ارجمند برسانيد با تشكر.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیروز ارجمند: سیستم خرید آثار موسیقی از طریق کارت‌های بانکی به زودی راه‌اندازی می‌شود | موسیقی ما