برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «مکث» در گفتگو با «موسیقی ما»:
کیارش حسن زاده: عادت کرده‌ام که جار و جنجال نداشته باشم
موسیقی ما - کیارش حسن زاده ار قدیمی های موسیقی پاپ در کشور است و سابقه انتشار آلبوم و حتی کنسرت گذاری برای چهره های پرطرفدار را نیز در کارنامه خود دارد. این چهره با همراه «کامران تفتی» در صدد انتشار آلبوم جدیدش «مکث» است که قرار است به زودی روانه بازار شود.
 
  • *عوامل آلبوم جدید چه کسانی هستند؟
ترانه ها از سروده های «عبدالجبار کاکایی» ، «هستی رعیت» ، «مهدیه فراهانی» ، «شیوا پروندی» ، «سهیلا شکرآبادی» ، «بهادر ابراهیمی» و «بهزاد مهدوی بخش» است. هشت ملودی را خودم ساخته ام و دو ملودی از ساخته های «بهزاد گرجی» ، یک اثر از «امیر طبری» و ملودی یکی دیگر از آثار توسط «عرفان جهانگیر» ساخته شده است. شش تنظیم از «علی ملک پور» دارم که یکی از تنظیم کننده های جوان است. «مهدی سفیدگر» ، «شاهین خسروآبادی» و «بهزاد گرجی» دیگر تنظیم کننده های آلبوم هستند.
 
  • *داستان حضور «کامران تفتی» از کجا شروع شد؟
«کامران تفتی» یکی از دوستان قدیمی من است و صدای خوبی دارد. خیلی سال است که می خواستم چنین آلبومی را منتشر کنم یعنی فرمت کافی شاپی داشته باشد. مثلا شش یا هفت قطعه آرام در مدل کافی شاپی داشته باشد. پس از اینکه در این زمینه جدی تر شدم با کامران صحبت کردم و یک مقدار تردید داشت زیرا هنرپیشه هایی که وارد عرصه موسیقی شده اند موفقیت چندانی نداشتند. او گفت که از سوی خواننده های دیگر پیشنهاد قطعه دوصدایی هم داشته است.
 
  • *کلا سابقه موسیقی نداشته ؟
شاید دوست نداشته باشد برخی مسائل درباره او را بگویم. من می دانم خودش گیتار می زند و با نرم افزارهای موسیقی آشنایی دارد. خودش ترانه ها و دکلمه های زیادی دارد و اصلا تصمیمی برای ورود حرفه ای به این کار نداشت. کارها را دوست داشت و موقع ضبط دکلمه ها با فرمت های مختلف امتحان کردیم زیرا جزو بازیگرانی است که صدا دارد.
 
  • *آماده سازی این مجموعه چقدر طول کشید؟
حدودا شش ماه. یکی از دلایل طول کشیدن این بود که کارهای زیادی را عوض کردم. هفت قطعه از این دوازده اثر از ابتدا بوده و الان هم هست و چند کار را عوض کردم.
 
  • *زمان بندی تو برای آن چگونه است؟
الان تبلیغات را شروع می کنم و فکر می کنم اواخر بهمن یا اوایل اسفند کار را منتشر کنم.
 
  • *به دلیل شلوغی بازار یک کم تعجب کردم.
مشکلی نیست و کار شنیده می شود.
 
  • *زمانی که من خودم پوستر آلبوم را با حضور تو و کامران تفتی دیدم برای خودم هم جالب بود. می خواستم بدانم این استارت همکاری چگونه زده شده است؟ آیا رزومه قبلی بوده ؟
الان دیگر حدود شانزده سال می شود که در موسیقی هستم. کلا عادت کرده ام که جار و جنجال نداشته باشم و چراغ خاموش کارها را جلو ببرم و پس از قطعی شدن اعلام رسمی کنم. در آن مقطعی که با کامران کار می کردم هیچکس در جریان نبود زیرا نمی دانستیم نتیجه کار چگونه خواهد بود و تردیدهای مختلف داشتیم. الان که می بینید تعداد ترک ها دوازده یا سیزده است به این دلیل که تصمیم خودم را به سمتی بردم که کارها فقط اسلو نباشد.
 
  • *از اهالی موسیقی هم مشاوره گرفتی؟
بله. از یکی دو نفر از چهره های صاحب نظر مشورت های جزئی گرفتم.
 
  • *کلا بیشتر موافق بودند یا مخالف؟
کار را اگر کسی گوش کند موافق است. من که خوانندگی خودم را انجام می دادم ولی اگر کامران در صنف خودش می خواست با کسی مشورت کند قاعدتا به او می گفتند که این کار را انجام ندهد. زیرا اکثر هنرپیشه هایی که به موسیقی ورود کردند با موفقیت رو به رو نبودند. به جز «محمدرضا هدایتی» که تا حدی برخی کارهای او به دل نشست و امیدوارم در ادامه موفق باشد. سایرین موفقیت چندانی نداشتند. کامران قوت صدا را داشت و این ریسک بیشتر برای او بود ولی اصطلاحا دلی وارد این کار شده بود. ممکن بود اگر با چند نفر از همکاران خود مشورت کند به او می گفتند که این کار را انجام ندهد.
 
  • *پیش بینی خودت برای آلبوم چیست؟
بله قطعا. مطمئن هستم که شنیده می شود و چند کار هم هیت می شود. البته کلا صدای من حسی است و فضای خودم نیز همین گونه است. در کارهای آرام هم مطمئن هستم قطعات زیادی شنیده می شود زیرا ترانه ها حرف برای گفتن دارند. آهنگ هایی خودم ساختم واقعا حسی بوده است. کاور یک آهنگ قدیمی هم دارم که کلا بازخوانی کرده ام.
 
  • * از زمان انتشار آلبوم قبلی دو سال گذشته. درست است؟
اواسط سال 89 منتشر شد.
 
  • *این چندمین آلبوم تو است؟
فاصله زیادی هم بین انتشار آنها داشتی. آلبوم «مکث» پس از آلبوم های «دوتا قلب یادگاری» ، «یه خاطره» و «دارم میرم» چهارمین آلبوم من است. فاصله بین آلبوم ها که زیاد بود و این بار عجله کردم که وقفه بیشتری نیفتد. واقعا نمی رسم و تقریبا در این پنج ماه اخیر هیچ کاری را خودم در شرکت انجام نمی دهم و الان فقط به کار خوانندگی خودم می پردازم. در گذشته مثلا به طور همزمان کنسرت سه خواننده در سه شهرستان را داشتیم که همگی مدیریت می خواهد.
 
  • *دغدغه خودت شخصا خوانندگی است یا بیزنس؟
از الان به بعد دیگر خواننده است. تقریبا پنج سال ممنوع الکار بودم و بعد از آلبوم یه خاطره ، داغ خوانندگی بودم و چند ترک آن آلبوم هم شنیده شد. چند قرارداد کنسرت بسته بودم ولی در آن مقطع دقیقا بدترین مقطع موسیقی یعنی نسل خواننده هایی مثل من بدترین نسل است. یعنی می شویم نسل دوم یا سومی که آمدیم و مقطعی بود که نه برج میلاد بود و سالن میلاد نمایشگاه را هم جمع کرده بودند. زمان آلبوم یه خاطره در سال 85 قرارداد کنسرت برای فرهنگسرای «بهمن» بسته بودم. مقطعی بودم که «علیرضا عصار» و «فرمان فتحعلیان» در همین فرهنگسرا بهمن کنسرت برگزار می کردند. آلبوم منتشر شده بود و برای شهرهایی نظیر زاهدان و بندرعباس هم قرارداد بسته بودم. کارها خوب بود و به ممنوع الکاری خوردم و فکر هم نمی کردم این مدت طول بکشد. قرار بود اگر هیچ کلیپی از من طی سه تا شش ماه در شبکه های ماهواره ای پخش نشود و هیچ کاری انجام ندهی همه چیز درست می شود. با تمام شبکه های ماهواره ای تماس گرفتم و درخواست عدم پخش آثارم را داشتم ولی در مدت سه تا شش ماه کار من درست نشد. باز هم داغ و دنبال خوانندگی بودم و پس از یک یا یک سال و نیم دیدم که خبری نمی شود. از آن زمان کارهای شرکت را پیگیری کردم و جلو آوردم. یعنی سعی کردم کم کم کارهای شرکت را توسعه بدهم. زمان انتشار آلبوم «دارم میرم» کارها و تنظیم ها کهنه شده بود. به من گفتند که ممنوع الکاری شما حل شد و همان زمان یک تعداد کار آماده داشتم. موزیک هایی داشتم که در سال های قبل ساخته بودم و برخی از آنها را نیز برای دوستان دیگر تولید کرده بودم که هنوز نخوانده بودند. ممنوع الکاری من که حل شد برخی از این آثار را از آن دوستان پس گرفتم و در آلبوم خودم قرار دادم. ولی هر کاری کردیم تنظیم ها به روز نشد و فقط کمی آنها را به روزتر کردیم. معضل دیگر آلبوم دارم میرم این بود که تکثیر آن را به شرکت «ریزموج» ندادند و کلا مستر آن آلبوم خیلی شارپ و تیز است. یعنی کسی که گوش می دهد متوجه می شود که شارپ و تیز است. این جزئیاتی که می گویم ریزه کاری هایی است که واقعا در کار موسیقی تاثیر دارد. الان من ترتیب ترک های آلبوم جدید را نمی دانم زیرا مستر سه کار تمام نشده است. تا زمانی که مستر تمامی قطعات تمام نشود واقعا نمی توانید تصمیم قطعی داشته باشید. در مستر گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که اگر شما بخواهید قطعه ای را هفتمین کار قرار بدهید ناگهان به عنوان ترک اول انتخاب می کنید. پس از آلبوم دارم میرم یک اتفاق خوب این بود که وارد مسیر تلویزیونی شدم و قبلا به دنبال این مساله نبودم. کسانی که الان در این مقطع در نظارت و ارزشیابی سازمان هستند خیلی تیم خوبی هستند و باعث شدند پای بچه هایی مثل ما که اصلا فکر نمی کردیم وارد تلویزیون شویم باز شود. زمانی هم که به دیدار این دوستان رفتم با احترام برخورد کردند. مدتی بعد هم تماس گرفتند و از من خواستند که آثاری را ارائه کنم. در یک مقطع سه ماهه مجوز سازمانی حدودا ده ترک را اخذ کردم. در این مدت برنامه های ارگانی و شهرستانی خوبی هم داشتم.
 
  • *پس از انتشار این آلبوم در تهران کنسرت خواهی داشت؟
بله.
 
  • *با توجه به حضور کامران تفتی فکر می کنم داستان کنسرت خوب بشود؟
من پس از ورود این آلبوم به بازار کلا به صورت جدی خوانندگی را خواهم داشت. یک سری آثار با مجوز ارشاد دارم و در این زمانی که تا انتشار آلبوم داریم آنها را به صورت تک قطعه منتشر می کنم. این قضیه تک ترک را کاملا ادامه می دهم و پس از ورود آلبوم وارد فاز کنسرت ها می شوم. هنوز قطعی نیست و احتمال اینکه ده روز پس از انتشار آلبوم کنسرت داشته باشم زیاد است. برنامه ما اجرای همین آلبوم است که در اصل کنسرت آلبوم مکث خواهد بود. شاید تمام قطعات دو صدایی با کامران را اجرا نکنیم ولی تعداد زیادی از این ها را انتخاب می کنیم و شاید کامران هم روی استیج حاضر شود و دوصدایی اجرا کنیم.
 
  • *زمانی را بگو که خودت پیش بینی می کنی دقیقا در همان زمان آلبوم منتشر می شود.
آخر بهمن یا اوایل اسفند. واقعیت این است که می خواهم با کنسرت هماهنگ کنم. در این زمان کارهای زیادی دارم و باید با بچه ها کارها را آماده کنیم و مجوز اجرای آنها را اخذ کنم.
 
  • * حرفی مانده؟
از «ساناز یوسفی» ممنون ام که همه بحث های مجوزی ما را انجام دادند. حامد مهدوی و عرفان جهانگیر که در این آلبوم خیلی زحمت کشیدند. سیاوش خلبانی هم در بخش عکس زحمت ما را کشید و مهتاب رخصی هم مدیریت تولید را انجام داده اند. از سایت «موسیقی ما» هم که بدون هرگونه غرض ورزی ای سالهاست که در بخش اطلاع رسانی موسیقی در کشور فعال است، ممنون ام. امیدوارم همیشه این بی طرفی تان را حفظ کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 - 12:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیارش حسن زاده: عادت کرده‌ام که جار و جنجال نداشته باشم | موسیقی ما