برنامه یاد بعضی نفرات
 
خالق «رو در و دیوار این شهر» در گفت‌وگو با «موسیقی ما»:
محمد زارع: من با این آلبوم احساس خطر نمی‌کنم
موسیقی ما – «محمد زارع» یکی از خواننده های موسیقی پاپ است که با وجود انتشار دو آلبوم فعالیت زیادی ندارد. اما ظاهرا یکی از دلایل حضور کمرنگ او به تولید آلبوم سوم مربوط می شود تا با دست پر به صحنه رقابت برگردد. محمد زارع در گفتگو با سایت «موسیقی ما» جزئیات آلبوم «رو در و دیوار این شهر2» را مطرح کرد و از سه گانه آلبوم هایی با این نام خبر داد.
 
  • *دلیل این تاخیر طولانی در انتشار آلبوم جدید شما چیست؟
پس از آلبوم «رو در و دیوار این شهر1» که در سال 85 منتشر شد یک سری اتفاقاتی رخ داد که من نتوانستم متاسفانه کار کنم و این تاخیر تا آلبوم «دیوونه از قفس پرید» ایجاد شد. کارهای آلبوم دیوونه از قفس پرید در سال 86 تمام شده بود ولی به دلیل مشکلاتی که من داشتم در سال 90 منتشر شد. ما بعد از آن اثر که زیاد هم جدی نبود تصمیم گرفتیم یک آلبوم خوب را کار کنیم. «زانیار خسروی» ، «شهاب رمضان» ، «امید حاجیلی» ، «امیر یگانه» ، «بهروز علیاری» ، «محمد کاظمی» ، «امیرعلی بهادری» و «علی دیباج» و چهره های دیگر ، تیمی هستند که با آنها کار کرده ام. فرق آلبوم «رو در و دیوار این شهر2» هم با آلبوم های قبلی من این است که در این مجموعه فقط یک شعر و ملودی از خودم دارم. همین بزرگترین تفاوت است زیرا در آلبوم های قبلی کلا شعر و ملودی ها برای خودم بود و محتوای این آلبوم صد در صد فرق می کند.
 
  • *چرا دست به چنین تغییر بزرگی زدید؟
من احساس کردم بهتر است که یک مقدار از ملودی هایی که خودم کار می کنم فاصله بگیرم و اینکه ترجیح دادم تنوعی در کارم ایجاد کنم. بالاخره جدا از تعریف هایی که از خواننده ها می شود یک سری انتقادات نیز وجود دارد. این بار سعی کردم بیشتر به انتقادات گوش کنم تا تعریف و تمجیدها!
 
  • *تنظیم ها چه سبکی دارند؟
آلبوم رو در و دیوار این شهر1 را که ضبط کردیم فول آکوستیک بود و در آن بیشتر از سازهای زنده استفاده شده بود. البته در این آلبوم هم سعی کردیم از نوازنده های خیلی خوب مثل «مسعود همایونی» ، «فیروز ویسانلو» ، «بابک ریاحی پور» و «پیمان لطیفی» استفاده شود. ولی بیشتر فضای این آلبوم الکترونیک است و اکت کارها بیشتر و مدرن تر است.
 
  • *فضای ترانه ها چگونه است؟
ترانه ها را با امیرعلی بهادری ، محمد کاظمی ، علی دیباج و مریم اسدی کار کردم و خودم هم یک ترانه دارم. فضای ترانه ها نیز تغییر کرده است و فکر می کنم این آلبوم بتواند آن اتفاقی که در این چند سال منتظرش بودم را برایم رقم بزند.
 
  • *چه برنامه ای برای پخش این آلبوم دارید؟
زیرا آلبوم دیوونه از قفس پرید اصلا پخش مناسبی نداشت. زمانی که برای انتشار اختصاص داده ایم اواخر دی ماه است. یعنی نهایتا اگر خیلی با تاخیر رو به رو شود تا هفته اول بهمن منتشر می شود. فصل شلوغی است و خیلی از دوستان من در حال انتشار آلبوم های خود هستند. من با این آلبوم احساس خطر نمی کنم و سعی می کنیم یک رقابت سنگینی را با بچه ها شروع کنیم. به جز دمویی که از سایت «موسیقی ما» منتشر شد به زودی یک تیزر هم از آن ارائه می شود. با یک شرکت پخش بسیار خوب یعنی «سیما شهر» همکاری کرده ایم. قرارداد پخش هفته گذشته منعقد شد و تا آخر این ماه می توانید آلبوم را گوش کنید.
 
  • *در مورد رقابت گفتید و می خواهم بدانم چرا در این چند سال خیلی کم در جریان همین رقابت قرار داشتید؟
موقعیتی که برای من پیش آمد شرایط سختی بود که کمتر بچه های موسیقی به آن دچار می شوند. شاید تعداد انگشت شماری از بچه ها چنین بدشانسی آورده باشند و کم لطفی های یک سری از دوستان و سایر اتفاقات باعث شد که یک مدت من از صحنه موسیقی کاملا دور باشم. جدا از آلبوم رو در و دیوار این شهر1 که برای آن خیلی زحمت کشیده بودیم و با اتفاقات خوب همراه شد می خواهم بگویم دلایل سکوت این چند سال فقط به خود من باز نمی گردد. یک سری اتفاقات و کم لطفی ها پیش آمد ولی در نهایت توانستیم برگردیم و فکر می کنم این آلبوم بتواند تمام آن اتفاقات بد را جبران کند. ما از امروز که با دوستان صحبت شده بود به فکر کنسرت ها هستیم و یک سری اتفاقات خوب برای کنسرت های ما در حال رخ دادن است. فکر نمی کنم در موسیقی ما آنقدر جنبه رقابت وجود داشته باشد و هرکسی طرفداران خودش را دارد. هر قدر که بیشتر زحمت کشیده باشید و هوای مردم را بیشتر از لحاظ موسیقی داشته باشید طبیعتا مردم هم به سمت شما گرایش پیدا می کنند.
 
  • *بعد از این آلبوم حضور مستمر خواهید داشت یا اینکه باز هم نام شما را در میان آثار کمتر می شنویم؟
صد در صد همینطور است. انشالله یک یا دو هفته دیگر استارت آلبوم بعدی را می زنیم. با جمعی از ترانه سرایان و آهنگسازان و تنظیم کننده های جدید صحبت هایی را انجام داده ایم. انشالله پس از ایام عید نوروز برای مجوز ترانه های آلبوم جدید اقدام خواهیم کرد و تلاش می کنیم سال آینده آلبوم «رو در و دیوار این شهر3» را هم منتشر کنیم.
 
  • *انتخاب سریال دنباله دار اسامی رو در و دیوار این شهر کمی ریسک است.
ببینید ریسک نیست ولی یک برند است. به خاطر اتفاقی که برای من رخ داد خیلی از مردم اسم شخصی من را فراموش کردند. ولی اینقدر کار رو در و دیوار این شهر که با امید حاجیلی همکاری داشتم خوب بود که آن اشعار و تنظیم ها در ذهن مردم ماند. ما برای تداعی خاطره و اتفاقات خوب آن آلبوم و به احترام آن اثر ، آلبوم در دست انتشار را رو در و دیوار این شهر2 نام گذاری کردیم. فکر می کنم چیزی از ارزشهای آن آلبوم کم نمی کند و به آن اضافه هم خواهد کرد. از تنوع و فضای کارها در آلبوم جدید مطمئن هستم که مورد پسند همه قرار می گیرد.
 
  • *در همین تنوع قطعات یکدستی آنها رعایت شده است؟
محمد زارع همان محمد زارع است و تفاوتی در شخص من ایجاد نشده است. بیشترین تفاوتی که انجام شده است در نوع سازبندی کارها و تفاوتی است که احساس من با احساس ترانه سراها و ملودی سازهای دیگر دارد. محمد زارع سعی کرده آن کاراکتر خودش را حفظ کند ولی یک مقدار تنوع و خلاقیت های جدید داشته باشد.
 
  • *برای کنسرت برنامه ای قطعی شده است؟
صحبت هایی انجام شده است و تا حدود هشتاد یا نود درصد پیشرفت داشته ایم. تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم تا به توافقات لازم برسیم. در این چند روز که کاور آلبوم منتشر شده است پیشنهادات خوبی را دریافت کرده ایم. در حال بررسی هستیم تا بهترین گزینه انتخاب شود. همزمان برای شهرستانها هم صحبت هایی داشتیم تا بتوانیم تور کنسرت ها را آغاز کنیم. در این چند روز ایمیل های متعددی داشتیم تا برای شهرستانها نیز برنامه داشته باشیم.
 
  • *و صحبت پایانی؟
در این مدت دوستان عزیزم خیلی به من کمک کردند. من درگیر استودیو «خلیج فارس» بودم که محل تمرین و سالن ضبط دارد و خیلی از موزیسین ها در این استودیو تمرین می کنند. راجع به آلبوم هم دوستان بسیار خوبی مثل «فرزاد جلالی» و «کارن زیاری» و موسسه «ندای هنر ایرانیان» به مدیریت «میثم معافی» و شرکت «سیما شهر» نیز من را مورد لطف خود قرار دادند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1392 - 22:45

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 25 دی 1392 - 11:08

دمو البوم که خیلی خوب بود امیدوارم جزء البوم های پرفروش سال بشه محمد زارع لیاقتشو داره.

شنبه 28 دی 1392 - 04:57
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

یاد رو در و دیوار این شهر بخیر
آلبوم دیوانه از قفس پرید که واقعا زیبا بود

واقعا محمد زارع حقش این جایگاه نیس... حقش بالاتر از ای حرفاست
به شخصه یکی از خواننده های محبوب من محمد زارعِ

***یه چاوشیست***

2.182.175.231
چهارشنبه 25 دی 1392 - 14:40

همون رودرودیوار این شهر هم همچین اهنگ مالی نبود و اونقدرا هم قشنگ نبود و یه اهنگ خیلی خیلی متوسط بود که حالا اقای زارع میخواد نام البوم دومش رو هم بذاره رودرودیوار این شهر 2.البوم قبلیش دیوانه از قفس پرید که فاجعه بود و من که چشمم به البوم جدیدش هم اب نمیخوره خوب از کار دربیاد.

چهارشنبه 25 دی 1392 - 17:56
عرفان

سلام نظر شما قابل احترام ..اما همون اهنگ هنوز هم بین مردم تازگی داره ودرضمن البوم دیونه از قفس پرید به نظر شما فاجعه بود.اما کاملا قابل دفاع بود...پیشنهاد میکنم یه بار دیگه البومو گوش کنید...

91.98.72.93
چهارشنبه 25 دی 1392 - 17:57
عرفان

سلام نظر شما قابل احترام ..اما همون اهنگ هنوز هم بین مردم تازگی داره ودرضمن البوم دیونه از قفس پرید به نظر شما فاجعه بود.اما کاملا قابل دفاع بود...پیشنهاد میکنم یه بار دیگه البومو گوش کنید...

91.98.72.93
چهارشنبه 25 دی 1392 - 23:05
فراز رهی

دوست عزیز اگر توانایی انتقاد کردن داری ، نقد کن !! من هم طرفدار محسن چاوشی هستم ، فکر میکنم طرفداری آقای چاوشی عزیز انقدر شخصیت دارن که به یه اثر هنری نمیگن مالی نیست
ما به عنوان یه طرفدار میتونیم بگیم کجای یک اثر هنری ایراد داره یا دلیل دلچسب نبودن یک موزیک رو بگیم
فکر میکنم همه ما انقدر از موزیک سر در بیاریم که بتونیم به جای به کار بردن لفظ های بد ، با دلیل نقد کنیم
فکر میکنم سال 85 بود که من آلبوم رو در و دیوار این شهر رو شنیدم و هنوز هم گوش میکنم
چون آدم های بزرگی مثل همایون نصیری و بابک ریاحی پور و .... هنرنمایی کردن
و در اون سالهل آلبوم های در این سطح واقعا کم بود
و تنظیم های آکوستیک که از نظر من دلچسب و بینظیر بود .
من دلیل اینکه چرا هنوز بعد این همه سال این اثر هنری رو دوست دارم رو گفتم
شما هم به جای اینکه بگی مالی نیست میتونی انتقاد کنی و بگی چرا این اثر بد بوده از نظر شما ؟؟؟!!!

206.190.147.186
پنجشنبه 26 دی 1392 - 11:16
نبی سروی

آقای نوید چاووشی خراب کن ...

رو در و دیوار شهر از محدود تراک هایی ست که همه گیر شد و در زمان خودش درصد بالایی مخاطب به دست آورد .
خواننده ی تاپ پاپ من محسن چاووشی ست . آن زمان که شما نبودی ما با لنگ و کفش و خودکشی ممنوع ش زندگی کردیم ! ولی با اقتدار میگم تراک های چاووشی هیچ کدوم نتونستن همه گیر بشن ! و این یعنی ضعف ...
تراکی که همه گیر میشه خیلی کم ه و باید به سازندگان و خوانندگان و نوازنده گانش بسیار احترام گذاشت ... همه چی آرومه ؛ رو در و دیوار این شهر ؛ پر پرواز و ...

151.246.5.213
پنجشنبه 26 دی 1392 - 14:10
amir mahmudiyan

من از طرف تمام هوادارن محسن چاوشی از دوستداران محمد زارع عذر میخوام...
نوید بیشتر از این که بیاد از هنرمند محبوبش حمایت کنه داره اون و تمام خواننده های دیگه رو تخریب می کنه.

2.190.79.247
شنبه 28 دی 1392 - 12:40
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

نبی سروری
حرف بیخود و بی جهت نزن
مثه دوستمون نوید از روی غرض حرف نزن

واقعانکه برات متاسفام

5.201.148.163
چهارشنبه 25 دی 1392 - 15:37

به نظر من که یکی از بهترین آلبوم های امسال هست
امروز دوباره رفتم آهنگ رو در و دیوارش رو دانلود کردم ... صداش رو خیلی دوست دارم
دموی البومش هم که فوق العاده بود
با اینکه من زیاد در مورد موسیقی اطلاعات حرفه ای ندارم و فقط به عنوان یه شنونده آهنگ ها و آلبوم ها رو گوش می دم به نظرم توی دموهایی که از خواننده های مختلف دیدم البوم محمد زارع بیشتر به دلم نشست
منم مطمئنم آلبومش توی این شلوغی بازار موسیقی می تونه خوش بدرخشه
براش بهترین ها رو آرزو می کنم

چهارشنبه 25 دی 1392 - 23:00

دوست عزیز اگر توانایی انتقاد کردن داری ، نقد کن !! من هم طرفدار محسن چاوشی هستم ، فکر میکنم طرفداری آقای چاوشی عزیز انقدر شخصیت دارن که به یه اثر هنری نمیگن مالی نیست
ما به عنوان یه طرفدار میتونیم بگیم کجای یک اثر هنری ایراد داره یا دلیل دلچسب نبودن یک موزیک رو بگیم
فکر میکنم همه ما انقدر از موزیک سر در بیاریم که بتونیم به جای به کار بردن لفظ های بد ، با دلیل نقد کنیم
فکر میکنم سال 85 بود که من آلبوم رو در و دیوار این شهر رو شنیدم و هنوز هم گوش میکنم
چون آدم های بزرگی مثل همایون نصیری و بابک ریاحی پور و .... هنرنمایی کردن
و در اون سالهل آلبوم های در این سطح واقعا کم بود
و تنظیم های آکوستیک که از نظر من دلچسب و بینظیر بود .
من دلیل اینکه چرا هنوز بعد این همه سال این اثر هنری رو دوست دارم رو گفتم
شما هم به جای اینکه بگی مالی نیست میتونی انتقاد کنی و بگی چرا این اثر بد بوده از نظر شما ؟؟؟!!!

چهارشنبه 25 دی 1392 - 23:02

دوست عزیز اگر توانایی انتقاد کردن داری ، نقد کن !! من هم طرفدار محسن چاوشی هستم ، فکر میکنم طرفداری آقای چاوشی عزیز انقدر شخصیت دارن که به یه اثر هنری نمیگن مالی نیست
ما به عنوان یه طرفدار میتونیم بگیم کجای یک اثر هنری ایراد داره یا دلیل دلچسب نبودن یک موزیک رو بگیم
فکر میکنم همه ما انقدر از موزیک سر در بیاریم که بتونیم به جای به کار بردن لفظ های بد ، با دلیل نقد کنیم

پنجشنبه 26 دی 1392 - 01:23

اقای فراز رهی خدمتتون عارضم که البوم دیوانه از قفس پرید البومی بود به شدت یکنواخت و تکراری با اهنگسازی و تنظیم و ترانه های ضعیف که شاید فقط 2 ترک از این البوم متوسط بود و اون هم اهنگی بود که اسمش رو یادم نیست ولی یه تیکه ش میگفت: خطا کردم گناه کردم میدونم اشتباه کردم و یکی دیگه ش هم میگفت :خواب دیدم از تو دور شدم که حتی این 2 ترک هم نمیشه گفتن خوب بودن بلکه در بین دیگر اهنگای این البوم متوسط بودن و باقی بسیار ضعیف.اون ترانه ی رودرودیوار این شهر هم تاریخ انقضایی کوتاه مدت داشت که بعد از یه مدت کوتاه فراموش شد و دیگه نمیشه با این حربه ها و گذاشتن نام اون اهنگ روی البوم جدید مردم رو مجبور کرد البوم رو خریداری کنن.در ضمن من اقای بابک ریاحی پور رو اصلا نوازنده ی خوبی نمیدونم و خیلی ها هستند که از اقای ریاحی پور بهترن

پنجشنبه 26 دی 1392 - 14:59

این آقای طرفدار محسن چاوشی وقتی بابک ریاحی پورو نوازندهی خوبی نمی دونه دیگه لازم نیست باهاش بحث کنیم :) محمد زارع عشقه

پنجشنبه 26 دی 1392 - 15:29

دمو رو گوش کردم واقعا عالی بود خسته نباشی فکر کنم این آلبوم بترکونه

پنجشنبه 26 دی 1392 - 19:02

اصلا هم جالب نبود.. من با نويد موافقم...
اگه آهنگ رو در و ديوار اين شهر ايشون تركوند و همه گير شد پس بنيامين و خاطره ها و محمد اصفهاني ها چي بگن؟!؟!
چرا الكي جو ميدين و جناب فراز رهي شما از نزديكان ايشون نيستين گويا كه اينجوري سنگ به سينه ميزنيد؟!؟!؟ بحرحال شنوده عاقل هست و با اين جو دادن ها هم كسي به جايي نميرسه
اين آقا اگه قرار بود به جايي برسه همون موقع ميرسيد

جمعه 27 دی 1392 - 00:21

امیدوارم که آلبوم خوبی از آب درومده باشه ، عوامل کار که واقعا حرفه ای ان

جمعه 27 دی 1392 - 22:10

سهیل جان نوید جان
دوستان خوب و عاقل و همه چیز دان من من به شخصه وقتی اون زمانی که ترک فوق هیت رو در و دیوار این شهر اومد هیچ نشان و اسمی از ایشون نمی دونستم اما ترکش واقعا هیت شد

شما هم خودتو بکش حسادت چشم ها را کور میکند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد زارع: من با این آلبوم احساس خطر نمی‌کنم | موسیقی ما