برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب مجموعه مستند گزارش اشک از شبکه اول سیما؛
«وداع» به روایت حسام‌الدین سراج
موسیقی ما - سومین مستند گزارشی «سوره؛ گزارش اشک» با سوژه آلبوم عاشورایی «وداع» امشب از شبکه یک روی آنتن می‌رود.در مستند «سوره، ‌گزارش اشک» تولید «سازمان تلویزیونی سوره» که امشب ساعت ۲۰ از شبکه یک پخش می‌شود؛ مراحل شکل‌گیری آلبوم «وداع» به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار موسیقی عاشورایی، ‌ از زبان سازندگان آن روایت می‌شود. در این برنامه حسام‌الدین سراج (خواننده)، سید محمد میرزمانی (آهنگساز)، ‌ اصغر فردی (شاعر) و رضا مهدوی (کار‌شناس موسیقی) جایگاه آلبوم «وداع» در عرصه موسیقی عاشورایی و تاثیر اشعار «عمان سامانی» در محبوبیت این آلبوم را بررسی می‌‌کنند.

آلبوم وداع را از گریه‌های پدر دارم
حسام‌الدین سراج در این برنامه از تاثیر آشنایی‌اش با اشعار عمان سامانی در دوران کودکی می‌گوید: «پدرم معمولا شعر عمان می‌خواند و اشک می‌ریخت. از‌‌ همان روز‌ها آرزو داشتم اگر زمانی کار موسیقیایی انجام دادم، ‌ حتما کاری بر اساس اشعار عمان انجام دهم»

توفیق وداع از عمان سامانی می‌آید
رضا مهدوی (ار‌شناس موسیقی) هم در این برنامه عوامل محبوبیت آْلبوم «وداع» را بررسی می‌کند و می‌گوید: «توفیق آلبوم وداع این است که در آن از اشعار عمان سامانی استفاده شده است. از گنجینه اسرار، ‌ چون قبلا همه از اشعار محتشم کاشانی استفاده می‌کردند... بخشی از موفقیت این آلبوم هم مدیون اصغر فردی است»

سازمان تلویزیونی سوره مجموعه مستندهای کوتاه گزارشی «سوره؛ گزارش اشک» را با همکاری شبکه یک سیما و با موضوع هنر و ادبیات عاشورایی تهیه کرده است. این مجموعه با ریتمی سریع و مخاطب‌انگار و با حضور هنرمندان، شاعران، نویسندگان صاحب‌نام و کار‌شناسان زبده هنری و ادبی تلاش می‌کند طعم یک ژورنالیسم خوب تلویزیونی در زمینه هنر و ادبیات را به مخاطبان بچشاند.

مستندهای گزارشی سوره که آثار، چهره‌ها و رویدادهای شاخص هنری و ادبی را معرفی و بررسی می‌کند از ۲۵ آذرماه ‌ هر شب حدود ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. نخستین سری از این مستندهای ۱۰ دقیقه‌ای با نام «گزارش اشک» به هنر و ادبیات عاشورایی اختصاص دارد. این مجموعه پس از پایان ایام عزاداری نیز ادامه خواهد یافت و به موضوعات عمومی هنری و ادبی خواهد پرداخت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1392 - 15:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «وداع» به روایت حسام‌الدین سراج | موسیقی ما