برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرود روی ماه
جیمز بلانت
موسیقی ما - جواد رهبر: جیمز بلانت، خواننده و ترانه‌سرایی که پنج بار نامزد جایزهٔ گرمی شده، دربارهٔ چهارمین آلبوم استودیویی‌ خود با عنوان «فرود روی ماه» (Moon Landing) که چند هفته‌ای است وارد بازار شده توضیح می‌هد.
 
به گفتهٔ موزیسین انگلیسی انتخاب ترانه برای این آلبوم جدید حکم «سفری واقعی» برای او داشته و چند ترانهٔ بسیار شخصی در این آلبوم هست: «با در نظر گرفتن مخاطب در ذهنم شروع به نوشتن ترانه‌ها کردم. ترانه‌ها را هم خیلی صادقانه ضبط کردم. رفتم سراغ تام راث‌راک و ترانه‌های این آلبوم را مثل آلبوم «بازگشت به بدلام» (Back to Bedlam) بدون عقد قرارداد اولیه با پخش‌کننده‌ای بزرگ یا با توجه به مخاطب نهایی ترانه‌ها ضبط کردیم. پشت عنوان استودیویی بزرگ پنهان نشدم. در عوض، من و تام به ساده‌ترین شیوه‌ای که بلد بودیم ترانه‌ها را ضبط کردیم. صداقت واقعی این آلبوم از این‌جا می‌آید.»
 
بلانت دربارهٔ محتوای ترانه‌های آلبوم می‌گوید: «این آلبوم دربارهٔ تجربه‌های سه‌ سال گذاشته‌ام است. آلبوم بسیار شخصی‌ست و به همین خاطر بعضی از تجربه‌های ناخوشایند من هم وارد آن شده است. به نظرم دارم دربارهٔ تجربه‌های واقعی انسانی ترانه می‌نویسم.»
 
اولین تک‌ترانه‌ای که از آلبوم تازهٔ بلانت منتشر شد، «قلب آتشین» (Bonefire Heart) بود که بلانت آن را همراه رایان تدر، خوانندهٔ گروه «وان ریپابلیک» نوشته: «من و رایان با هم دوست هستیم و این ترانه را در طول مسیر تور جهان سال گذشته‌مان نوشتیم. ترانهٔ جمع‌وجور و جالبی است. معنی‌اش ساده است چون ما همه به عنوان انسان نیاز به ارتباط انسانی با یکدیگر داریم.»
 
بلانت دربارهٔ ترانه «میس امریکا» (Miss America) می‌گوید: «این ترانه را دربارهٔ ویتنی هیوستن فقید نوشته‌ام. من بسیار تحت تاثیر استعداد شگفت‌انگیز و صدای فوق‌العاده شنیدنی هیوستن قرار داشتم. ترانه‌ام هم درباره‌ٔ تراژدی از دست دادن اوست.»
 
بلانت می‌گوید ترانهٔ محبوب‌اش در این آلبوم «آتش دوستانه» (Blue on Blue) است: «این ترانه دربارهٔ دو سرباز از یک طرف جنگ است که به صورت اتفاقی به سمت دیگر شلیک می‌کنند. گاهی اوقات ما آن‌هایی را که خیلی دوست داریم مورد آزار و اذیت قرار می‌دهیم.»
 
کار نوشتن ترانه‌ها و ضبط آلبوم یک سال طول کشیده: «کار روی این آلبوم تجربهٔ خیلی خوبی بود اما خوشحالم که آن دوره تمام شده و از استودیو بیرون آمده‌ام و می‌توانم اجرای زنده داشته باشم. قرار است سال آینده تور جهان داشته باشم و در چین هم روی صحنه خواهم رفت.»
 
بلانت در طول دورهٔ فعالیت‌های هنری‌اش موفق به کسب جوایز متعددی از «جوایز بریت» و «جوایز موزیک ویدیو شبکهٔ ام‌تی‌وی» شده است. از او حدود 17 میلیون آلبوم و 20 میلیون تک‌ترانه در سراسر جهان به فروش رفته و چهار ترانهٔ شمارهٔ یک هم داشته که مشهور‌ترین آن‌ها ترانهٔ «تو زیبایی» (You’re Beautiful) است.      
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1392 - 11:58

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 19 آذر 1392 - 20:40

بلانت فوق العاده ست!

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 11:13

بلانت را دوست می دارم و از مخاطبین ترانه هایش هستم . مدتی بود منتظر آلبوم جدید او بودم و از سایت شما این خبر را دریافت کردم.
سپاس

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جیمز بلانت | موسیقی ما