برنامه یاد بعضی نفرات
 
میلاد درخشانی: من یک موزیسین تجربی هستم و دوست دارم به سبک های مختلف سرک بکشم!
سرپرست گروه «افشارستان» از آلبوم باکلام خود می‌گوید:
میلاد درخشانی: من یک موزیسین تجربی هستم و دوست دارم به سبک‌های مختلف سرک بکشم!
موسیقی ما – وحید لشکری: «میلاد درخشانی» که از ابتدا در کسوت نوازنده و آهنگساز خود را در عرصه موسیقی مطرح کرده است ، تابستان امسال با اعلام خبر آلبوم جدید خود سرو صدای زیادی را باعث  شد. او اعلام کرد که این آلبوم جدید با کلام است و خودش همه قطعات را خواهد خواند. چندی بعد نیز قطعه «تو خداوند منی» را منتشر کرد و مخاطبان او نظرات متفاوتی نسبت به تجربه جدید این هنرمند داشتند. درخشانی در گفتگو با سایت «موسیقی ما» از روند تولید این آلبوم و استراتژی کاری خود سخن گفت:


* از آلبوم جدید چه خبر؟
مرحله ضبط و رکورد آلبوم تقریبا تمام شده است و در مرحله میکس و مستر قرار دارد که بسیار مهم و زمانبر است. یک مقداری روی این قسمت تمرکز بیشتری داریم و به دلیل اینکه تمامی سازها به صورت آکوستیک ضبط شده است سختیهای خودش را دارد. نمیتوانم زمان دقیقی برای انتشار اعلام کنم ولی تمام تلاش و برنامههای ما بر این است که تا قبل از سال 93 در بازار منتشر شود. اگر هم موفق به این امر نشویم که انتشار آن به اردیبهشت ماه موکول می شود.

* تغییراتی هم در تیم تولید داشتهاید؟
نوازندههای زیادی با ما همکاری کردهاند که طی چند وقت اخیر چهرههای جدیدی نیز به جمع ما اضافه شدند. همه از بهترینها و نوازندههای بسیار خوب موسیقی هستند و خوشحال هستم که موفق به همکاری با آنها شدهام. از جمله عزیزان حاضر در این آلبوم میتوانم به «پدرام درخشانی»، «رضا تاجبخش»، «یاشار خسروی»، «پاشا هنجنی»، «همایون نصیری»، «شروین مهاجر»، «دارا دارایی»، «آرش پژندمقدم»  «نیما رمضان»، «اشکان آبرون» و... اشاره کنم. قسمت خوانندگی آلبوم را خودم بر عهده دارم و سازهای «عود»، «تار»، «گیتار»، «سهتار» و «ماندولین» و برخی از سازهای کوبه ای را نیز نواختهام.

* چرا فقط از سازهای آکوستیک استفاده کردید و با سمپل موافق نیستید؟ وقت و هزینه و انرژی چند برابری از شما گرفته میشود و شاید بدون سازهای آکوستیک تا الان حداقل دو آلبوم را جمع میکردید.
متاسفانه عدهای از دوستان فقط به انتهای ضبط و اینکه چه زمانی وارد بازار میشود نگاه میکنند. به پروسه ضبط نگاه ویژهای دارم و لذتبخشترین قسمت ماجرا همان تولد یک اثر است که زیبایی ویژهای دارد. بعضی وقتها پس از اتمام ضبط یک قطعه غصه میخورم که به پایان آن کار داریم میرسیم. ضبط کار برای من بسیار جذاب است به همین جهت وقتی که میتوانیم از یک ساز به صورت آکوستیک استفاده کنیم دیگر بهره گرفتن از سمپل بیهوده است. زیرا روح نوازنده در آن اثر وجود دارد و اگر شما هم به تمام آثار برجسته دنیا نگاه کنید متوجه میشوید که فقط درصد کمی از آلبوم سمپل است. ولی در ایران به دلیل آسان شدن مرحله ضبط و کمهزینه بودن آلبوم، بیشتر کارها با سمپل ضبط میشود که معمولاً نتیجه اثر جالب نخواهد بود. البته به ژانر اثر هم مرتبط است، ولی من با این شیوه کار نمیکنم. هرقدر هم پروسه ضبط طول بکشد آنقدر برایم لذتبخش است که به انتهای آن نگاه نمیکنم.

*از ترک «تو خداوند منی» بگویید و اینکه باز هم نسبت به کارهای قبلی شما متفاوت بود. چه نظراتی را تاکنون دریافت کردید؟
«تو خداوند منی» یکی از ترکهای این آلبوم است. یکی از ژانرهایی است که برای اولین بار آن را ضبط میکردم و فضای موسیقی راک در این قطعه شنیده میشود که با سازبندی راک هم اجرا شده و هیچ ساز ایرانی ندارد. انتقاد خاصی را نشنیدم و تمام مسیجهایی که میآمد را به دقت بررسی میکردم و خدا را شکر مخاطبان راضی بودند. با وجود اینکه تجربه اول من در این سبک بود. من یک موزیسین تجربی هستم و دوست دارم به سبکهای مختلف سرک بکشم! یک ژانر بهخصوص را برای کار کردن مدنظر ندارم و در آینده هم سبکهای مختلفی را با آگاهی کار میکنم و نمیخواهم به زور کار یا تلفیقی را انجام بدهم که در آن آگاهی ندارم. هر کاری که میکنم با تفکر و اطلاعات کافی است.

* پس از گفتگویی که تابستان با هم داشتیم، برخی از مخاطبان نسبت به اینکه به صورت جدی وارد عرصه خوانندگی شدهاید مخالف بودند و برخی هم کاملاً این حرکت را تایید کردند. آیا قصد دارید که از نوازندگی فاصله بگیرید؟
اولاً این آلبوم اصلاً خوانندهمحور نیست و موزیک بر خوانندگی ارجح است. لازم نبود که خواننده آنچنانی استفاده کنم، زیرا خودم حس درونی قطعات را بیشتر میشناسم. ضمناً آن موزیکها و ترکها برای صدای خودم ساخته شده و بهتر میتوانم آنها را اجرا کنم و از پس احساساتی که دارند بر بیایم. من خواننده نیستم و ادعایی در این زمینه ندارم و الان که در حال ضبط این مجموعه هستم در تلفیق صدای خودم و موزیک اشکالی نمیبینم. نوازندگی من پابرجا است و بلافاصله پس از این آلبوم یک آلبوم تصویری بیکلام به همراه گروه «افشارستان» ضبط خواهم کرد. یعنی به کارهای بیکلام و نوازندگی من خدشهای وارد نمیشود و دوست دارم تجربه خوانندگی هم داشته باشم. الان بحثی نمیتوانیم داشته باشیم و باید آلبوم منتشر شود و ایرادی از لحاظ خوانندگی و آهنگسازی اگر وجود داشت باید آن موقع نقد شود.

* حرفی مانده؟
در راهی که در موسیقی انتخاب کردهام به ژانرهای مختلف نگاه میکنم و دوست دارم مخاطبان من هم این برداشت را در مورد من داشته باشند. اگر من کاری را انجام میدهم و به سمت سبکی میروم فقط یک علاقه شخصی و تجربه جدید است. تمام تجربیات به کمک من میآیند تا بتوانم رنگ و بوی موسیقی درون خودم را پیدا کنم و جلو بروم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1392 - 00:24

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 10 آذر 1392 - 09:24

به نظر من مهارت در زدن همه ی سبک ها لازمه که اقای درخشانی این مهارت رو داره ...

یکشنبه 10 آذر 1392 - 09:48

تو خداوند منی واقعا کار زیبایی بود
مخصوصا که صدا دهی این کار با میکس و مستر سیروان بسیار عالی بود کیفیت کار عالی بود
نوازنده هاهم که سنگ تمام گذاشتن,همه چی خوب بود
مرسی میلاد درخشانی

یکشنبه 10 آذر 1392 - 16:01

خیلی کارات قشنگن میلاد نمیتونم بهت انتقادی وارد کنم اصلا و ابدا

یکشنبه 10 آذر 1392 - 22:02

بسیــــــــــار منتظریممممممممممم ♥

چهارشنبه 13 آذر 1392 - 22:27

میلاد درخشانی یکی از بهترین هاست بی صبرانه منتظر کاراش هستم..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد درخشانی: من یک موزیسین تجربی هستم و دوست دارم به سبک‌های مختلف سرک بکشم! | موسیقی ما