برنامه یاد بعضی نفرات
 
تورج شعبانخانی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
مردم خواننده های خوب را از بد تشخیص می‌دهند
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: تورج شعبانخانی این روزها مشغول آهنگسازی برای تعدادی از خواننده های جوان است. این آهنگساز در گفت و گو با موسیقی از همکاری خود با خواننده های جوان خبر داد و گفت: همکاری با خواننده های جوانی را به تازگی آغاز کرده‌ام که به زودی این همکاری در قالب آلبوم منتشر و روانه بازار موسیقی خواهد شد.

شعبانخانی در معرفی این خوانندگان گفت: از آنجایی که من در همکاری با خواننده های جوان المانهایی همچون صدا و اخلاق را معیار انتخاب قرار می‌دهم، در این همکاری با خواننده جوانی به نام اشکان شهیدی وجد به انتشار یک آلبوم اقدام خواهم کرد که از صدای نسبتا خوبی برخوردار است و امیدمی رود از خوانندگان مطرح سالهای آینده شود. این آلبوم هم اکنون در مرحله آهنگسازی و ضبط به سر می‌برد.

وی افزود: حسین شریفی از خوانندگان ایرانی مقیم آلمان است که در یک آلبوم با وی همکاری کرده‌ام. همکاری با این خواننده جوان نیز جزو همکاری‌های خوب من به شمار می‌رود. همچنین با مجیدعباسپور آلبومی را در دست ساخت دارم که قرار است تا سال آینده روانه بازار موسیقی شود.

شعبانخانی همچنین از ساخت یک فیلم مستند با محوریت زندگی خود خبر داد و در این باره اظهار داشت: این فیلم مستند به زندگی خصوصی و کاری من را به تصویر می‌کشد و من در آن به بیان خاطرات و زندگی خود پرداخته‌ام. این کار یک کار سنگین است و زمان بسیاری را از من گرفته است. تهیه کنندگی آن را نیز حمید مولوی به عهده دارد. ایشان این فیلم را به من پیشنهاد دادند و من پذیرفتم که در آن به بیان ناگفته‌هایی از موسیقی زندگی‌ام بپردازم.

وی درادامه از هجوم افراد مختلف جامعه به سمت خوانندگی گلایه کرد و خاطر نشان کرد: آهنگساز باید حواسش باشد که با چه کسی همکاری می‌کند و قرار است چهدخروجی از این همکاری منتشر شود. اما نهایتا این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کاری خوب است و چه کاری بد است. آن‌ها با گذشت 34-35 سال در این زمینه کاربلد شده‌اند. ممکن است جوان‌ها اشتباهاتی را منجر شوند ولی محال است دیگر بزرگ‌ترها در این خصوص انتخاب اشتباه داشته باشند. بنابراین چندان جای نگرانی ندارد.

آهنگساز «گل گلدون» متذکر شد: مردم دیگر قدرت تشخیص دارند و می‌توانند کسی را که صدا ندارد با کسی که صاحب صدا و سبک هست را از هم متمایز کنند و این جای امیدواری دارد. کسی که صدا نداشته باشد و به زور پول به این عرصه آمده باشد شاید شهرت پیدا کند اما این شهرت نهایتا یک سال دوام خواهد داشت. در حالی که آنهایی که عمیق‌تر با این قضیه برخورد می‌کنند، در تاریخ ماندگار می‌شوند و نامشان ثبت خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: کارهایی که سمپل نباشند، آکوستیک ضبط شده باشند، دیجیتال نباشند و تکنیکی و عمقی باشند منجر به ماندگاری خواننده خوض صدا و با تکنیک خود خواهند شد، در غیر این صورت خواننده به زودی از این عرصه محو می‌شود.

شعبانخانی با اشاره به اینکه این قضیه از سال 85 به این سو، شکل گرفته است، گفت: سیل ناخوانندگان به این عرصه زیاد است ولی کمتر کسی را می‌توانید ببینید که خوب و خوش صدا باشد و بتواند از پس اجرای یک آلبوم ماندگار برآید. من خیلی‌ها را جواب کرده‌ام تا به این خوانندگان رسیده‌ام. چرا که بر این باورهستم صرف پول نباید کاری را انجام داد، بلکه باید به خوبی و ماندگاری یک اثر نیز اندیشید.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1392 - 07:26

دیدگاه‌ها

شنبه 9 آذر 1392 - 14:43

من هم با اقاي شعبانخاني موافقم واقعا الان هركي از راه رسيده خواننده شده

شنبه 9 آذر 1392 - 15:54

سابقه درخشانی دارند و موسیقی پاپ خوب توسط ایشون و چندنفر به جاهای بزرگی میتونست برسه اما بیش از حد به مقوله ی صدا میپردازن... بله صدا یکی از فاکتورهای اساسی خوانندگی محسوب میشه اما امروزه ملودی و اجرا اهمیت بیشتری دارن مخصوصا مورد دوم که میتونه با صدای نه چندان عالی اما با پرفورمانس دلنشین شنونده رو به اوج ببره... همه ی افرادی که موفقیت بلندمدت داشتن صدای بینظیر نداشتن نمونش هست...ممنون

شنبه 9 آذر 1392 - 19:05
ali zzz

آره نمونش همه خواننده های مطرح امروز صدا نداران(بخونید تقلیدین/بی خلاقیت/تکراری/کم سواد)ولی تو اجرا هی دکور رو دکور میزارن هی تری دی تری سی! میچینن میشن خواننده خوب از نظر شما و مردم هنر شناس!ما.

89.165.61.100
یکشنبه 10 آذر 1392 - 14:19
قیماخ

منظور من اجرای زنده نبود اجرای ترانه بود در ضمن من خودم با این ادا و اطوارهای الکی و حیف و میل کردن پول و لباس های آنچنانی و کنسرتهای اقتباس شده از اجراهای غربی که هیچگونه سنخیتی با آهنگهای اجرا شده ندارن مخالفم و اون رو شیره مالیدن سر شنونده میدونم.
فراموش نکنیم بزرگترین خواننده های تاریخ موسیقی به اصطلاح ایشون صداهای بد داشتن و خواننده ی بد(؟) بودن در عین حالی که مردم اون ها رو انتخاب کردن. صدای پرفکت توی موسیقی سنتی ایرانی یک ضرورته ولی توی موسیقی پاپ یک امتیاز قابل توجه... همین

151.247.87.76
دوشنبه 11 آذر 1392 - 02:25
ali zzz

قیماخ جان!بهترینهای تاریخ صدای بد نداشتن در سبک خودشون بهترین کار رو در اجرای زنده نه مرده اجرامیکردن عزیزم!نه تقلید نه کم حجم نه ادا نه غلو نه فالش نه...

188.159.217.129
یکشنبه 10 آذر 1392 - 02:10

با احترام به پیشکسوت بودن اقای شعبانخانی باید بگم من ایشون رو یک اهنگساز و نوازنده ی بسیار معمولی هستن که کارهاشون از نبوغ خاصی برخوردار نیست.

یکشنبه 10 آذر 1392 - 11:33

خوب بود ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مردم خواننده های خوب را از بد تشخیص می‌دهند | موسیقی ما