برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفت‌و‌گو با موسیقی ما مطرح شد:
مهرنیا با سالار عقیلی، کمانگری و شادُروان آلبوم می‌دهد
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: سرپرست گروه همایون از همکاری خود با چند خواننده و انتشار آلبوم‌هایی با صدای آن‌ها خبر داد. مهران مهرنیا در گفت و گو با موسیقی ضمن اعلام خبر همکاری خود با خواننده های جوان عرصه موسیقی سنتی، گفت: چند آلبوم آماده انتشار دارم که در همکاری‌های مختلف من با خواننده های مختلف تولید شده است. یکی از این آلبوم‌ها با صدای امیر اثنی‌عشری است که تاکنون تمامی قطعات آن ضبط شده و آماده انتشار است اما هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

وی درباره این آلبوم و جزییاتش افزود: برای واگذاری این آلبوم با شرکت‌های مختلفی وارد صحبت شده‌ایم اما هنوز به توافق قطعی نرسیده‌ایم. این آلبوم دارای هشت قطعه بود که یکی از آن‌ها حذف شد و با هفت قطعه روانه بازار موسیقی خواهد شد.

این مدرس تار و سه تار خاطر نشان کرد: مبنای ساخت و انتشار این آلبوم بر روی آواز است و در آن دو قطعه آوازی از خانم قمر و طلی بازسازی و اجرا شده است. همچنین یک پیش در آمد قدیمی و یک رِنگ قدیمی دی کنار تصنیف‌های این آلبوم خودنمایی می‌کند.

مهرنیا با اشاره به این که قرار است در جشنواره موسیقی فجر امسال این قطعات را در قالب کنسرت اجرا خواهند کرد، گفت: علاوه بر این، آلبوم‌های دیگری را آماده انتشار دارم که از این میان می‌توان به آلبومی در همکاری با سالار عقیلی، اشکان کمانگری و مهیار شادُروان اشاره کرد.

وی افزود: ضبط هر سه آلبوم به پایان رسیده و میکس و مسترینگ آن‌ها نیز انجام شده است. در حال حاضر نیر به دنبال تهیه کننده هستیم تا هر چه زودتر آنهار را منتشر کنیم و در دسترس علاقه‌مندان قرار دهیم.

این نوازنده در پایان گفت: قبل از محرم و صفر قرار بود کنسرتی در شهر همدان برگزار کنیم که بنا به دلایلی این امکان فراهم نشد و ما نیز از برگزاری آن فعلا منصرف شده‌ایم. احتمالا بعد از ماه صفر پیگیر این کنسرت خواهیم بود تا بتوانیم آن را برگزار کنیم.

مهران مهرنیا، نواساز و نوازنده و مدرس تار و سه تار، دوره عالی سه تار و تار را در محضر استاد محمدرضا لطفی گذراند و سپس آموزش این دو ساز و همچنین پژوهش در زمینه موسیقی را آغاز کرد. در سال هفتاد و سه گروه همایون را به منظور بازسازی تصانیف قدیمی ایران تاسیس و به همراه این گروه کنسرت‌های متعددی را اجرا کرد.

 مهرنیا تصانیف استاد طالع را گرد آوری کرد و پس از اجرا در چند کنسرت، این آثار را با عنوان «طالع مهر» گردآوری و تنظیم کرده است.

مهرنیا در نخستین برنامه نقد نغمه به عنوان منتقد در کنار هوشنگ کامکار قرار گرفت.
منبع: 
اختصاصي موسيقي ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آذر 1392 - 02:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهرنیا با سالار عقیلی، کمانگری و شادُروان آلبوم می‌دهد | موسیقی ما