برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شب عید قربان و در سالن همایش های برج میلاد
«احسان حق شناس» با «یوسف تیموری» روی صحنه آمد
موسیقی ما – بهمن بابازاده: خواننده آلبوم «فرکانس» در شب عید قربان بزرگترین کنسرت خود را در سالن همایش های برج میلاد روی صحنه برد. «احسان حق شناس» که شامگاه 23 مهرماه نخستین اجرای خود را در سالن برج میلاد روی صحنه می برد، با اتفاقات و غافلگیری های زیادی کنسرت اش را برگزار کرد تا حاضرین در سالن شبی پرهیجان را تجربه نمایند. در ابتدای این برنامه نور سالن کاملا گرفته شد و در تاریکی مطلق صدای مکالمه تلفنی خصوصی دو نفر که مشخص بود یکی از آنها احسان حق شناس است، به یک باره و بدون هیچ مقدمه اش پخش شد. محتوای مکالمه هم بدین گونه بود که ظاهرا حق شناس به دلیل ترافیک کمی با تاخیر به سالن قرار است برسد و یکی از دوستانش زودتر از او رسیده و در حال آدرس گرفتن از اوست و به دلیل تاریکی محل، به جای «بک استیج» به اشتباره به روی صحنه آمده و در حال گیتار زدن است. این فرد پشت به جمعیت نشسته و در حال گیتار زدن بود که «حق شناس» به یک باره روی صحنه آمد و وقتی شاخه های نور روی فرد مهمان انداخته شد، جمعیت حاضر چهره او را شناختند. او کسی نبود جز بازیگر سینما و تلویزیون «یوسف تیموری».

این بازیگر به محض دیدن جمعیت شگفت زده شد و کار تا جایی پیش رفت که زبانش بند آمد و نمی توانست صحبت کند. حق شناس از او خواست کلاهش را در بیاورد و او را به عنوان مهمان وبژه برنامه به حاضرین معرفی کرد تا از مردم خواست او را تشویق کنند تا از این به بعد اشتباهی به جای سالن VIP به روی صحنه نیاید.

این OPENING جالب، ایده خوبی بود تا برنامه این خواننده با یک شروع جدید و متفاوت آغاز شود. پس از این شروع جالب، تیزری از ال ای دی های برنامه پخش شد و نوازنده ها به ترتیب معرفی شدند و روی صحنه آمدند. لباس نوازنده ها جوری طراحی شده بود که در بخش هایی از آن طرح هایی به صورت شب رنگ استفاده شده بود و وقتی نور سالن گرفته می شد، علامت های موسقیایی روی لباس های گروه، جلوه خاصی به صحنه می داد. ریز بینی طراح و کارگردان هنری برنامه تا حدی بود که حتی برای این قبیل اتفاقات هم برنامه ریزی انجام شده بود.

حق شناس با قطعه «وابسته» برنامه اش را آغاز کرد و به روی صحنه آمد. او به ترتیب قطعاتی از سه آلبوم «تیک تیک»، «کی فکرشو می کرد» و «فرکانس» را اجرا کرد که در این بین استقبال خوبی از قطعات «دریا»، «تهرون» و «نفسام» صورت گرفت.

ترکیب اجرای قطعات نیز جوری بود که این خواننده قطعات آرام و ریتمیک را به صورت یکی در میان می خواند تا فضای برنامه اش از یکنواختی در بیاید.

در اواسط برنامه بود که به یک باره نوای «نی انبان» از پشت صحنه به گوش رسید و در شگفتی همه حاضران «محسن شریفیان» (سرپرست گروه لیان و از نوازنده ها و موزیسین های سرشناس و چیره دست موسیقی نواحی کشور) روی صحنه آمد تا قطعاتی را به عنوان نوازنده مهمان گروه، در کنار این خواننده به اجرای برنامه بپردازد.

شریفیان با همان نوع خاص لباس پوشیدن خود (که برگرفته از فرهنگ غنی موسیقی جنوب کشور است) روی صحنه آمد و با همان اَکت ها و انرژی خاص همیشگیی اش، چنان شور و حالی به سالن داد که بسیاری به صورت ایستاده به تشویق او گروه پرداختند.

بعد از اجرای یک قطعه حق شناس تشکری ویژه از شریفیان به عمل آورد و گفت :«محسن شریفیان از خوب های موسیقی در کشور است ولی دلیل اصلی اینکه او امروز اینجاست، یک چیز دیگر است. او علاوه بر اینکه دوست خوب من است، همشهری من هم هست و همین باعث شد قبول کند و امروز اینجا باشد و هم ما خوشحال باشیم و هم شما این چنین از او و گروه انرژی بگیرید.»

شریفیان یک قطعه دیگر را هم در کنار گروه به هنرنمایی پرداخت و صحنه را ترک کرد تا فضای سالن کاملا با حضور او و هنرنمایی اش در کنار گروه دگرگون شود. حق شناس هم با دیدن این فضای پر انرژی، از ارکستر اش خواست که یک قطعه تند و ریتمیک را بزنند تا انرژی سالن همینطور بالا بماند که با استقبال ویژه حاضرین در سالن رو به رو شد.

این خواننده در ادامه برنامه اش چند قطعه را با دو نوازی ویلن و گیتار کلاسیک اجرا کرد تا این برنامه که به گواه اکثر حاضریندر سالن، بهترین کنسرت این خواننده بود را به اتمام برساند.

حق شناس در انتهای برنامه اش به درخواست حاضرین قطعه «دریا» را باز هم با حضور «محسن شریفیان» خواند تا انتهای برنامه اش، با همان فضای پرانرژی تمام شود.

حاشیه ها:

* امیر طبری، نیما نکیسا و حمید شفیع زاده از جمله مهمانان این برنامه بودند.

* «علی حق شناس» (برادر احسان حق شناس) مدیریت اجرایی کنسرت را بر عهده داشت.

* بهنام کریمی رهبر ارکستر احسان حق شناس در این برنامه بود.

* این برنامه به همت موسسه «آوای باران» به مدیریت «منوچهر حسنی» روی صحنه رفت.

* پدر و مادر «پیام شمس» (تنظیم کننده اکثر قطعات آلبوم فرکانس) مهمانان ویژه برنامه بودند که از سوی احسان حق شناس به جمعیت حاضر معرفی شدند.

* کلیپی در ابتدای برنامه پخش شد که بسیار خوش ساخت و قوی تدوین شده بود این کلیپ را سیاوش خلبانی ساخته بود.

* «سیاوش خلبانی» کارگردانی هنری این کنسرت را بر عهده داشته است.

* کنسرت این خواننده در برج میلاد در حالی روی صحنه رفت که هفته گذشته گزارش ویژه «موسیقی ما» درباره عدم اجازه برگزاری برنامه به برخی چهره های پاپ در این سالن واکنش های زیادی را در پی داشت. در این بین حضور نام «احسان حق شناس» در آن گزارش به عنوان کسی که برای نخستین بار قرار است در این سالن به اجرای برنامه بپردازد، با برخی واکنش ها رو به رو شده بود که کنسرت این خواننده با حضور محسن شریفیان و برنامه های جالب توجه این برنامه باعث شد صحت این انتخاب، مورد تائید بسیاری از حاضران قرار بگیرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مهر 1392 - 13:53

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «احسان حق شناس» با «یوسف تیموری» روی صحنه آمد | موسیقی ما