برنامه یاد بعضی نفرات
 
حلالمان کنید جناب «سرآغاز ترانه‌ی مشترک نویسی» در ایران!
جوابیه ترانه سرایان قطعه «نگرانتم» فرزاد فرزین به ادعای «میثم یوسفی» در «موسیقی ما»:
حلالمان کنید جناب «سرآغاز ترانه‌ی مشترک نویسی» در ایران!
موسیقی ما – بهمن بابازاده: در روزهای گذشته یادداشتی از سوی «میثم یوسفی» (ترانه سرا) با تیتر «نگرانِ نگرانت می‌شم!» در «موسیقی ما» منتشر شد که در آن، این ترانه سرا ادعاهایی را مبنی بر شباهت متن ترانه منتشر شده از «فرزاد فرزین» به برخی آثار خود را داشت و نقد هایی را به این قبیل رفتارهای برخی ترانه سرایان وارد دانسته بود. ادعایی که با واکنش شدید از سوی مخاطبان این خواننده مواجه شد تا سرانجام ترانه سرایان قطعه «نگرانتم» یعنی «حامد رجبی» و «مسعود محمدی» در یادداشتی، پاسخ ادعاهای این ترانه سرا را بدهند. متن حاضر، جوابیه‌ای ست که از سوی این دو ترانه سرا در اختیار «موسیقی ما» قرار گرفته است:

«کلا مثل بسیاری از چهره‌های امروز عرصه موسیقی کشور دنبال این نبوده و نیستیم که با جنجال سازی و سر و صدا، سعی کنیم خودمان را بالا بکشیم. هنرمند با هنر‌اش است که خودش را و کارش را اثبات می‌کند. اما چون احساس شد در نقد آقای "میثم یوسفی" روی ترانه "نگرانتم" با صدای فرزاد فرزین به ما، فرزاد فرزین و از همه مهم‌تر به شعور طرفداران بی‌شمار این خواننده توهین شده، چند خطی را در این باره نوشتیم. اولین سوالی که برای ما به عنوان ترانه سرایان این اثر پیش آمده این است که شما آقای یوسفی از کجا می‌دانید که ما در نوشتن ترانه‌ی مشترک دو ترانه‌ی نصفه را به هم می‌چسبانیم و یک ترانه‌ی جدید می‌سازیم؟!

نکند شما علم غیب دارید برادر و ما خبر نداریم. این اولین ترانه‌ی مشترک ما نیست که منتشر شده. شما می‌توانید به عنوان نمونه به ترانه‌های"میدونم" ، "یه زن" در آلبوم "شلیک "/ترانه ی "راه من" در آلبوم گروهی "دلصدا" با صدای فرزاد فرزین/ترانه‌های "موهای جوگندمی" و "من خیلی دیوونم" با صدای "رحمان عرب عامری" که پیش از این منتشر شده مراجعه کنید و ببینید آیا دو ترانه‌ی نصفه‌ی به هم چسبیده می‌بینید؟! سبک نوشتن ترانه‌ی مشترک ما این‌گونه است که از جرقه اولیه‌ی ترانه تا کامل شدنش شانه به شانه کنار همدیگر‌ایم . ما تقریبا روزی چندین ساعت با هم در ارتباطیم. در برخی اوقات چندین روز را برای نوشتن یک خط از ترانه با هم زندگی می‌کنیم. کوچک‌ترین جرقه‌های فکری‌مان را به هم می‌گوئیم تا به مرور ترانه به پختگی کامل برسد. بسیار کارگاهی‌تر از آن چیزی که شما فکرش را می‌کنید یا تجربه کرده باشید. زمان ترانه نوشتن، ما دو آدم مجزا نیستیم بلکه یک نفریم و اسم این یک نفر"حامد رجبی و مسعود محمدی" است.

جناب « سرآغاز ترانه‌ی مشترک نویسی » در ایران و شاید هم در جهان، آقای «میثم یوسفی»!

 نمی‌دانیم که شما از چه زمانی مشترک نویسی را با حسین غیاثی (که به عقیده‌ی ما بسیار از نظر سطح کیفی ترانه با شما متفاوت است)، شروع کردید. در مورد خودمان باید بگویم ما از سال 87 که ترانه نوشتن را بصورت جدی شروع کرده‌ایم تا به امروز در حدود 75 ترانه‌ی مشترک داریم که فقط 15 ترانه اجرا و منتشر شده و 15 ترانه دیگر که بیشتر در آلبوم جدید " فرزاد فرزین" و بخشی بصورت تک تراک است، در همین 2،3 ماه آینده منتشر خواهد شد. ترانه‌ی مشترک نوشتن به خودیِ خود حُسن نیست. شاید برای شما که با کسی مثل حسین غیاثی می‌نویسید، حُسن باشد اما برای ما ارتقای کیفی ترانه از اهمیت بیشتری برخوردار است که شاید با استفاده از دو فکر بهتر بشود به این هدف رسید. اما شما اصلا" نگران نباشید. اگر روزی خواستند به «سر آغازِ مشترک نویسی در ترانه» مدال بِدهند، ما حاضریم به افتخار حضور شما کنار بکشیم تا مبادا طرفداران میلیونی‌تان دلشکسته و سرخورده شوند...

استدلال جالب تان حال ما را خوب کرد و خنده جمع را هم برانگیخت. ظاهرا شما استعداد بیشتری در طنازی دارید و این بخش از استعدادتان را هنوز نتوانسته‌اید کشف کنید. مگر می‌شود به دلیل شباهت یک واژه " نگران" ، ادعای کپی یک ترانه را از روی دیگری عنوان کنیم؟ به ماافتخار بدهید و 5 دقیقه وقت بذارید و دو ترانه را روی کاغذ بنویسید و با هم مقایسه شان کنید. بعد قضاوت با شما و وجدان بیدارتان. فقط حلالمان کنید که نمی‌دانستیم برخی واژه ها در فرهنگ لغات به نام شما ثبت شده و کسی حق استفاده از آنها را ندارد. شما به بزرگواری خودتان این جسارت ما را ببخشید...

محض اطلاع تان فقط می‌گوییم که مصرع"من هنوز نگرانتم"را فرزاد فرزین روی ملودی‌ای که برای ترجیع بند ساخته بود بداهه خواند و ما هم خوش‌مان آمد و ادامه‌اش دادیم. حالا اگه فکر می‌کنید قسمت"من هنوز نگرانتم ..." که به نظر ما به هیچ وجه به قدرت قسمت‌های دیگر ترانه نیست، شبیه ترانه‌ی "نگرانت میشم" شماست، که ما دیگر حرفی نداریم!

در مورد شنیدن ترانه‌ی "نگرانت میشم" که آقای... خوانده هم باید بگوییم بله. مگر می‌شود نشنیده باشیم؟ ما یکبار این ترانه را شنیدیم ولی باور کنید که هیچ رغبتی برای دوباره شنیدنش نداشتیم! نمی‌دانیم ایراد از ترانه بود یا ملودی یا اجرا (که مسلما" از اجرا نبوده)، اما واقعا" ارزش دوباره شنیدن را نداشت. اگر هم تیراژ این کار بالا بوده شک نکنید بخاطر پر طرفدار بودن خوانندش هست نه ترانه‌ی شما! حالا اگر شما ادعای محبوبیت و معروفیت بیشتری نسبت به ایشان دارید، آن حرف دیگری ست...

درباره قسمت آخر ترانه هم باید بگوییم که اصل این ترانه این بوده: با پارکهای شهر / بعد تو قهرِ قهر/ باور نمی‌کنی / از نیمکتا بپرس سیگارهای من / ترکم نمی‌کنن / باور نمی کنی / از پاکتا بپرس که به دلیل تغییرات ملودی و ایجاد حس عمیق‌تر دست به تغییرخط اول زدیم که شد:"بعدتو با کسی/قدم نمیزنم/از کوچه ها بپرس" با این‌که شاید از دید خیلی‌ها قافیه «نیمکتا» و «پاکتا» درست‌تر و بهتر از کوچه‌ها و پاکتا باشد، (که کاملا" با این نظر موافقیم) اما با توجه به محدودیت‌های ملودی، ما از این تغییر به دلیل حفظ حس درام راضی هستیم.

سوال دیگری که پیش آمد در مورد اظهارنظر شما در مورد نحوه‌ی خواندن "فرزاد فرزین" است. در این مورد خاص هم ما از طرف فرزاد از شما عذر می‌خواهیم. ببخشید که حواسشان نبود و جسارت کردند که در حال اجرا در برابر کارشناسانی هستند که علاوه بر ترانه سرایی و شاعری و روزنامه نگاری و منتقد موسیقی بودن(منقدی که در اواسط نقدهایش، آثار خود با چهره های خاص را مثال می‌زند!)، کارشناسی صدا و خوانندگی هم می‌کند! برای بار چهارم عرض می‌کنیم: «شما ما را ببخشید و حلالمان کنید...»

به عقیده ما "فرزاد فرزین"یکی از آرتیست‌ترین خواننده‌های پاپ داخل کشور است. یکی از معدود خواننده‌هایی که از ریسک کردن نمی‌ترسد و فضاهای جدید را با آگاهی امتحان می‌کند. خواننده تک بعدی نیست و به مخاطبانش احترام می‌گذارد. این را از اجراهای زنده و سورپرایزهایش در اجراهای زنده‌ای که تا به حال داشته، می‌توانید متوجه شوید. کسی که همین امسال عنوان بهترین خواننده اجرای زنده را در نظرسنجی مردمی  دوستان شما در «سایت موسیقی ما» کرده و خیلی جاها از جیب خودش برای لذت بیشتر طرفدارانش خرج می‌کند. فرزاد فرزین مثل عمده چهره‌های حاضر در بازار موسیقی، می‌تواند خودش هم ترانه بگوید، هم ملودی بسازد و هم تنظیم کند. ولی بخاطر احترام به مخاطبانش در آلبوم جدید خود که به زودی به بازار خواهد آمد، از ترانه سراهای خیلی خوبی مثل "روزبه بمانی" و "زهرا عاملی" و تو بخش تنظیم از بهترین‌هایی چون "سیروان خسروی"،"کوشان حداد "و"مهران خلیلی" کمک گرفته است.

درانتها باید بگویم که ما به عنوان ترانه سرایان این کار قبول داریم که هیچ کاری بدون نقص و ایراد نیست. این ترانه هم مثل همه‌ی کارها از این قاعده مستثنی نیست. اما خواهشا" در نقدهای بعدی‌تان دقت کنید. قلمی که دست شماست اعتبار شماست. ما تا امروز هیچ‌وقت اجازه در دست گرفتن آن‌ را نداده‌ایم و این جمله‌ها واکنش بود که متن شما باعث آن شد.

راستی حواستان باشد. دفعه بعد که قصد نقادی داشتید، در نقد تان هرگز از خودتان تعریف و تمجید نکنید. بگذارید مردم در مورد شما و آثارتان قضاوت کنند. ذوق زده هم نباشید از این‌که فلان کس قرار است ترانه شما را بخواند یا خوانده. اجازه بدهید آن اثر منتشر شود و مردم در مورد شما قضاوت کنند.


با احترام
«حامد رجبی» و «مسعود محمدی»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1392 - 15:54

دیدگاه‌ها

دوشنبه 15 مهر 1392 - 16:33

آفرین.احسنت،عشق است فرزاد فرزین

دوشنبه 15 مهر 1392 - 16:37

همین و میخواست ؟؟؟

دوشنبه 15 مهر 1392 - 16:48

نمیدونم چی بگم همه چیزو این دو ترانه سرای عزیز گفتن ... جای کلام دیگرو هم هم باقی نزاشتن ... ... فک کنم این آقا جواب نقد غیر منصفانشونو گرفتن .... ممنون از این دو هنر مند ... و فرزاد فرزین عزیز برای احترام گزاشتن به شعور مخاطب :* موفق باشین

دوشنبه 15 مهر 1392 - 16:49

مرسي حامد و مسعود عزيز من تو كامنتم يه بخشهايي از حرفاي شما را زدم واقعاً عالي گفتيد نقد وارده به هركاري ولي اين آقا خواست خودش را معروف كنه من نميدوم مسئولين اين سايت واسه چي مطلب اين آقا رو گذاشتند شايد خود مسئولين اين سايت مي دونستند كه اين آقا اينجوري كوچيك ميشه براش متأسفم.
هم به كاراي فرزاد جان نقد وارده هم به شعر هم به موزيك .
كار همه ي بازيگرا و خوانندهها و ... صدرصد بدون نقص نيست ولي اين كار خيلي زيبا بود من كه روزي حداقل 20 يا 30 بار گوش ميكنم به اميد موفقيت فرزاد و هر دوي اين عزيزان آينده اي روشن در از آن شماست. مرسي

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:00

این یه تیکش خیلی باحال بود:

سوال دیگری که پیش آمد در مورد اظهارنظر شما در مورد نحوه‌ی خواندن "فرزاد فرزین" است. در این مورد خاص هم ما از طرف فرزاد از شما عذر می‌خواهیم. ببخشید که حواسشان نبود و جسارت کردند که در حال اجرا در برابر کارشناسانی هستند که علاوه بر ترانه سرایی و شاعری و روزنامه نگاری و منتقد موسیقی بودن(منقدی که در اواسط نقدهایش، آثار خود با چهره های خاص را مثال می‌زند!)، کارشناسی صدا و خوانندگی هم می‌کند! برای بار چهارم عرض می‌کنیم: «شما ما را ببخشید و حلالمان کنید...»

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:08

حامد و مسعود عزیز تر و تمیز جوابشو دادین ... ایول حال کردم
یه ترانه برای ا ..نوشته هوا برش داشته . در ضمن محسن چاووشی رو خوب اومدی

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:12

""""ما یکبار این ترانه را شنیدیم ولی باور کنید که هیچ رغبتی برای دوباره شنیدنش نداشتیم! """"
من طرفدار 2 آتیشه فرزاد فرزین نیستم!
اما شما که میگی رغبتی به دوبره شنیدن آهنگ نگرانت میشم آقا ا... نداشتید خیلی خنده داره!
فکر کردین الان چه قد مطرح هستید؟!؟!!؟!؟
خیلی دست بالا گرفتین خودتونو دیگه!
متاسفم

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:19

من از طرفداران بسيار علاقه مند به فرزاد فرزين هستم اما تنها حسي كه داشتم در هنگام شنيدن اين ترانه همين كپي برداري شديد و حتي ناشيانه از نگرانتم ميشم ابي و سيگار رستاك بود كهان دو بسيار زيبا و اين معجون نازيبا بود و رغبت نكردم دوباره بشنوم.. فقطاز اقاي فرزاد فرزين تعجب كردم كه راضي به اجراي اين كار شدند

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:19

هر بحثی که پتانسیل جنجالی شدن داشته باشه یه ورش به میثم خان یوسفی ختم میشه!!

در مورد آلبوم محسن چاوشی چند ماه دیرتر و بعد از اینکه قراره همکاری شکل بگیره نظر میدین...

در مورد آلبوم احسان خواجه امیری هم از همه ی زوایای مذکور عرض اندام میکنین...

به عنوان یک پیشکسوت در آهنگسازی علیرضا افکاری رو زیر سوال میبری....

در قامت یک خواننده که حتما هم بخاطر شرایط ناپاک دیگه نمیخونه خوانش فرزاد فرزین رو به چالش میکشی...

و نهایتا به عنوان یه روزنامه نگار یا شاید هم فقط یه منتقد شرایط بحرانی موسیقی رو بررسی میکنین...
به راستی شما کی هستین؟

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:21

من از طرفداران بسيار علاقه مند به فرزاد فرزين هستم اما تنها حسي كه داشتم در هنگام شنيدن اين ترانه همين كپي برداري شديد و حتي ناشيانه از نگرانتم ميشم ابي و سيگار رستاك بود كهان دو بسيار زيبا و اين معجون نازيبا بود و رغبت نكردم دوباره بشنوم.. فقطاز اقاي فرزاد فرزين تعجب كردم كه راضي به اجراي اين كار شدند

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:30

امیدوارم آقای میثم یوسفی از این گفته ها پند بگیرن تا اینقدر راحت زحمات دیگران رو زیر سوال نبرند !

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:36

خیلی ممنون از آقا ی حامد رجبی و مسعود محمدی بزرگوار به خاطر این جوابیه ی دندان شکن.
من روزی که نقد آقای یوسفی رو خوندم انقدر عصبی بودم که از ترسم جوابی ندادم چون خیلی بد میشد اگر حرفی میزدم و بعد پشیمون میشدم,اما الان با خوندن این جوابیه واقعا آروم شدم و خوش حالم که بالاخره ایشون جوابشون رو گرفتن.
به قول آقای رجبی و محمدی:«شما ما را ببخشید و حلالمان کنید...»

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:38

با تشکر از مسعود محمدی و حامد رجبی عزیز ، کلامتان فوق العاده زیبا و بدون هیچ نقص و غرضی بود ، واقعا که جواب دندان شکنی دادید ...

زنده باد فرزاد عزیز که با ترانه سرایان خوبی مثله شما همکاری میکنند ...

به امید موفقیت بیشتر شما در این عرصه

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:42

گفتم آقای یوسفی جنگی که خودتون شروع کردید هنوز یک لحظه نشدید باختید...
به شعور مردم احترام بزارید

دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:53

خیلی خوب بود دیگه هممون فکر کنم متوجه شدیم همه چی کامل بود ممنون موسیقی ما که پاسخ طرفین دیگه ماجرا رو منتشر کردی این درسته همکاری روزبه و سیروانم خیلی خوبه اون جمله اخر درباره محسن چاوشی هم برام جالب بود !(فرزاد فرزین مثل عمده چهره‌های حاضر در بازار موسیقی، می‌تواند خودش هم ترانه بگوید، هم ملودی بسازد و هم تنظیم کند.) فقط این جمله یه کم برام شائبه داره

دوشنبه 15 مهر 1392 - 18:19

زنده یاد فرزاد و این دو شاعر دوست داشتنی .... ما تا تهش از فرزاد فرزین حمایت میکنیم ....

دوشنبه 15 مهر 1392 - 18:24

آقایون رجبی ومحمدی قطعا کسی که ترانش رو اون خواننده میخونه بهتر از شما ترانه میگه یا شاید عرضه ی بیشتری داره! برای مثال عرض میکنم که اقای بمانی چه ترانه های قوی و خوبی رو به ... دادند و میبینیم چه ترانه های بی سروته رو تحویل خوانندگان داخل میدهند. در مورد طرفداران بی شمار آقای فرزاد فرزین هم باید بگم این بزرگواران کسی هستند که وقتی ایشون آهنگ کاور میخونند و کل ملودی وکال رو استفاده کردند میگویند ترجیع بند و شباهت و الهام گرفته شده!!! کاش طرفدارامون هم فهمیده باشند! خواه کاور خواه ارجینال راستی یادم رفت بگم ترانه ی میدونم از آلبوم شوک ترانه و ملودیش از کجا الهام گرفته ؟ قبلا شنیده بودیم. اگه لازم باشه لینکش هم میزاریم بزرگوار! شما هم ما رو حلال کن بخاطر کمی فهم در تشخیص کاور و شباهت و کپی

دوشنبه 15 مهر 1392 - 18:33

آقای محمد مسعودیفر این یه تیکشو دوباره بخون :
نمی‌دانیم ایراد از ترانه بود یا ملودی یا اجرا (که مسلما" از اجرا نبوده)...

دوشنبه 15 مهر 1392 - 18:44

خیلی خوب صحبت کردن،لازم بود واقعا.مرسی.

دوشنبه 15 مهر 1392 - 18:53

دیگه کسی که نقد غیر منطقی می نویسه همینجوری باید باهاش حرف زد...
در ضمن اگه امثال این تخریب چیا زمان جنگ بودن که ما این همه شهید نمی دادیم..فقط بلدین تخریب کنید یه اثرو؟؟!!!تا دیروز که کاور کاور می کردین الانم شده ترانه تکراری؟؟؟!!!
احسنت به حامد رجبی و مسعود محمدی عزیز موفق باشد
من امروز اومده بودم که تو یادداشت این عزیز منتقد یادداشت بنویسم که اصلا رو سایت ندیدم دیگه و چشمم به این جوابیه افتاد...گاهی لازمه جواب دادن تا آدما فکر نکنن می تونن مثل زوروzoro پیشتاز باشن و فکر کنند و بعد حرف بزنن....

دوشنبه 15 مهر 1392 - 18:59

خیلی عالی و محترمانه جواب حرف های اقای یوسفی رو دادن...واقعا با هر خطش کلی حال کردم ...خیلی حساب شده جوابشون رو دادن...به امید موفقیت فرزاد فرزین و همکاران با اخلاق ایشون در گروهشون...

دوشنبه 15 مهر 1392 - 19:02

خوشحالم كه همه كساني ك با فرزاد فرزين كار مي كنند مثل خود فرزاد چنان محترمانه جواب طرف مقابلشونو ميدن كه طرف ديگه نتونه............
خوشحالم ك طرفدار فرزاد فرزينم.از شعرهاي حامد رجبي و مصعود محمدي عزيز هم نهايت لذتو ميبرم و تا حالا ميدونم قطعاتي كه اشعار اين دو عزيز بوده مورد استقبال شديد طرفدارا قرار گرفته
ممنونم كه جواب اين آقاي مثلا منتقد رو انقد قشنگ جواب داديد

دوشنبه 15 مهر 1392 - 19:09

مرسی ممنون اقایان رجبی و محمدی خدایی گفتنی ها گفتید خوبم گفتید دمتون گرم :)

دوشنبه 15 مهر 1392 - 19:10

عالی بـــــــــود ... ممنونم از حامد و مسعود عزیزم

دوشنبه 15 مهر 1392 - 19:14

الآن این محترمانه بود مثلا...
واقعا متاسفم ، میگن آقای یوسفی محترمانه صحبت نکرده که به نظرم اصلا هم اینطور نبود بعد حالا خودشون...

دوشنبه 15 مهر 1392 - 19:17

واقعا عالی بود دستتون درد نکنه
تا چند وقت پیش همه با ملاحظات جواب می دادن ولی شما کاملا ترکوندین
عالی بود ممنون و مرسی
به افتخار فرزاد وفرزادی هاش......

دوشنبه 15 مهر 1392 - 19:28

واقعا آروم شدم با این جواب مرسی از شما که خوندید و اومدید و جوابشو دادید!
مخصوووووصا تیکه ی ایراد از طرز خوندن فرزاد!
خیلی خوشحالم که تاحالا هوادار فرزاد و صداش نبودید چون واقعا معلومه هیچی از موزیک و آهنگ سرتون نمیشه ترانه ای که فرزاد تو گلو خونده کدومه؟!!!!!! تو گلو!!!!!!!!!! اونم به خاطر نداشتن ملودی خوب!!!!!!!
بیخیال بابا !!!!!!!!!!!!!!!!!!

دوشنبه 15 مهر 1392 - 19:46

عالی بود ممنون...

دوشنبه 15 مهر 1392 - 20:01

جواب خوبی بود ولی بیشتر با این حال کردم که فرزاد فرزین در مقابله این همه توهین هیچی نمیگه واقعا که با شخصیته من عاشقه این آهنگ شدم خسته نباشید میگم به همه اعضای گروه

دوشنبه 15 مهر 1392 - 20:06

عالي بود...

دوشنبه 15 مهر 1392 - 20:13

واقعا جواب منصفانه و عالییییییییییییییی بود
امیدوارم اقای یوسفی بلاخره به خودشون بیان واسه همه اظهار نظر نکنن

دوشنبه 15 مهر 1392 - 20:28

ايووووووووول به حامد رجبي و مسعود محمدي :)

دوشنبه 15 مهر 1392 - 20:42

آقای یوسفی امیدوارم با این جوابیه به این نتیجه رسیده باشین که در افتادن با فرزاد و گروهش و به خصوص ماها طرفدارای دو آتیشش نباید در بیفتید...
امیدوارم این براتون تجربه شده باشه.
در ضمن فرزاد تو ایران تکه.کسایی هم که باهاش کار میکنن همین طور.
امیدوارم دیگه از این نقد های الکی و از سر حرص از شما منتشر نشه.
به قول آقای رجبی و آقای محمدی ((قلم شما اعتبار شماست))

دوشنبه 15 مهر 1392 - 20:49

عالی بود ........................... مخصوصا اوونجایی که از فرزاد فرزین عزیز به عنوان چهره نام برده شده بود. همه فرزاد به خاطر صدا و احترامی که به هواداراش میگذاره دوست دارن نه چهره بودن ........................
به هر حال هر کنشی یه واکنشی داره.
فرزاد و تیمش همیشه بهترین هستن .

دوشنبه 15 مهر 1392 - 21:46

ذوق زده هم نباشید از این‌که فلان کس قرار است ترانه شما را بخواند یا خوانده. اجازه بدهید آن اثر منتشر شود و مردم در مورد شما قضاوت کنند.محسن چاووشی رو خوب اومده

دوشنبه 15 مهر 1392 - 22:34

افرين به ترانه سرايان قوي و با شخصيت مانند فرزاد فرزين كه فهميدند بايد بعضي وقتها جواب بعضيارو داد وگرنه فكر ميكنن حق دارن به هر نحوي. به خوانندهاي موفقي مثل فرزاد عوض خسته نباشيد اين حرفاي نابجارو بزنن قطه نگرانتم عاليييييي بود همه خسته نباشيد

دوشنبه 15 مهر 1392 - 23:32

لاااااااااااااااااااایک

دوشنبه 15 مهر 1392 - 23:50

متاسفانه در کشور ما روی آثار فرهنگی و هنری هرگز نقدی صورت نمی گیره و چیزی که به عنوان " نقد " مطرح هست فقط توهین و تمسخر و بی احترامی هست ! وقتی هم که صاحب اثر ناراحت و دلخور میشه ، به جنبه ی نقد نداشتن محکوم میشه !
هیچ کجای دنیا این اتفاق مرسوم نیست که همه کس راجع به همه چیز نظر بدن و کارشناسی و نقد بکنند به غیر از کشور عزیزم ایران و مردمش :)
خیلی خوب بود اگر دوستان لطف می کردند و سرجای خودشون می نشستند و پا در کفش دیگران نمی کردند !

سه شنبه 16 مهر 1392 - 00:00

بدونِ تایید یا ردِ کلیتِ مطلبی که میثم یوسفی نوشته، باید به چند نکته در موردِ این نوشته و نظراتی که در پی‌اش آمده، اشاره کرد:
- در قالبِ شبهِ هنری ترانه، شبیه به قالب‌های هنری، یک تِم یا پی‌رنگ وجود دارد که شالوده‌ی اثر را می‌سازد و برداشت یا اقتباس به کپیِ نعل به نعلِ یک اثر از اثری دیگر گفته نمی‌شود. در این دو ترانه پی‌رنگ یکی‌ست. کسی رفته است و آن‌که مانده نگرانِ اوست و حتا نگرانِ رفتارِ آن‌دیگری (که رقیبش به‌حساب می‌آید) با معشوق. بنا بر این مساله اصلاً تکرارِ واژه‌ی «نگران» در دو ترانه نیست.
- این‌که کسی بگوید فلان خواننده وقتی صدایش را توی گلویش نمی‌اندازد، شنیدنی‌تر است، تعریف به‌حساب می‌آید نه نقدِ منفی. شیوه‌ای که فرزاد فرزین (متاثر از لحنِ و خوانشِ فریدون فروغی) پیش گرفته‌بود و در یکی دو کارِ اخیرش اصلاح شده، تنها باعثِ کم‌تر شنیده‌شدن و بروزِ محدودتر توانایی‌هایش بود. اگر کسی پیش از این هم چنین انتقادی می‌کرد، انتقادی سازنده و مثبت بود و هجمه‌های استادیومی هواداران در این مورد عجیب و کوته‌نظرانه است.
- وقتی نقدی درباره‌ی اثری نوشته می‌شود (چه روا و چه ناروا)، پاسخِ‌گویی مؤلف کارِ نابه‌جایی‌ست. درواقع مؤثر و مؤلف حرف‌شان را با کارشان زده‌اند و استقبال یا عدمِ استقبال از آن و رویکردِ مثبت یا منفی منتقدان، تبعاتی قابل پیش‌بینی است که حق شنودگان و منتقدان است. اگر منتقدی دیگر نقدِ میثم یوسفی را نقد می‌کرد، کاملاً پذیرفتنی و قابلِ قبول بود اما به این‌شکل، عملاً شاهدِ شکل‌گرفتنِ دعوایی کودکانه هستیم.
-

سه شنبه 16 مهر 1392 - 00:11

دمشون گرم یعنییییییییی عالی بود
ممنون حامد رجبی و مسعود محمدی
و از همه بیشتر ممنون از هوادارای فرزاد عزیز(دوستای گلم)

سه شنبه 16 مهر 1392 - 00:21

ممنونم ازحامدرجبي ومسعودمحمدي که جواب خيلي خوبي به اين آقا وهمه مخالفان فرزادعزيز دادند! درجواب آقاي سجاد هم بايدبگم که اولاميدونم توآلبوم شليک بودنه شوک!دوماهم اگه دقت ميکرديد مي ديديد که درتوضيحات آلبوم فوق العاده زيباي شليک نوشته شده ورس اول وکال قطعه ميدونم برگرفته ازترانه يوناني!کاش شماهم يه کم بادقت تربوديد!شماچطوربه خودتون اجازه ميديد به طرفداران فرزادفرزين توهين

سه شنبه 16 مهر 1392 - 00:39

دستتون درد نکنه دلمون خنک شد ممنونیم

سه شنبه 16 مهر 1392 - 01:11

من طرفدار فرزاد نیستم و نبودم (بعد از یه سری اتفاقا دیگه کاراشو گوش نمیکنم) ولی وجدانا نگرانت میشم ... هـــیـــچ ربطی به این تراک نداره.هیچ سرقتی انجام نشده.
در ضمن این بیت رو کاش نمی نوشتین آقایان محمدی و رجبی عزیز : سیگار هایم ترکم نمیکنن ...باور نمیکتی از پاکتا بپرس! خیلی بیت سبک و نچسبی هستش .

سه شنبه 16 مهر 1392 - 07:25

جواب اين دوستان به اقاي يوسفي اصلا منصفانه نبود و خيلي تند بود و نازيبا .
در ضمن آهنگ نگرانت ميشم آقاي ميثم يوسفي كه آقاي .... خوندند بسيار بسيار زيباتر و قوي تر از آهنگ آقاي فرزاد فرزينه. و اين مسئله جاي بحث كردن نداره و اصلا اين دو قابل قياس باهم نيستند . در ضمن آهنگ نگرانت ميشم آقاي ا... هم ملودي هم شعر و هم اجرا بسيار قوي بود و خيلي جالب بود كه اين عزيزان گفتند يكبار شنيدن و رغبتي به دوباره شنيدنش نداشتند كمي خنده دار به نظر مياد . بهتر منصفانه حرف بزنيم .

سه شنبه 16 مهر 1392 - 11:09

دم حامد و مسعود گرم جواب قاطعی دادند ....

سه شنبه 16 مهر 1392 - 11:33

این جوابیه عالی بود حرف نداشت امیدوارم که این آقا جوابشون رو گرفته باشن
مرسی آقایان رجبی و محمدی برای این جوابیه کاملا منطقی و عالیتون
فرزاد همیشه بهترین هست و همیشه هم با بهترینها همکاری میکنه این رو میشه از کارهاش و اجراهاش متوجه شد و یکی از این بهترینها این دو شاعر جوان و خوش آتیه کشورمون آقایان رجبی و محمدی هستن واقعا آهنگ میدونم ، یه زن ، راه من واقعا کارهای زیبای این دو خواننده هستن البته کارهایی که برای فرزاد فرزین انجام دادن رو میگم
آهنگ نگرانتم هم حرف نداشت واقعا زیبا و احساسی بود این ترانه ، و اجرای زیبای فرزاد فرزین هم زیبایی این ترانه رو دو چندان کرد
یک تشکر از آقایان رجبی و محمدی عزیز که برای شعور هواداران فرزاد فرزین و همچنین برای خود فرزاد فرزین احترام قائل شدن و اومدن به نقد نابجا و الکی این آقا پاسخ دادن
با آرزوی موفقیت برای فرزاد فرزین و تیم حرفیشون

سه شنبه 16 مهر 1392 - 12:08

این متن یه جاهاییش توسط موسیقی ما سانسور شده . پارااگراف آخر به طور خودجوش حذف شده ... چرا؟

سه شنبه 16 مهر 1392 - 13:34

واقعا جنبه نقد رو ندارید ...
هر کس به شما حرفی بزنه .. می خواهید جواب بدید . طرف رو تحقیر کنید .. متاسفم برای شما 2 نفر ...
بزرگواری و گشت برای این موقع هاست .. با زدنبال شهرتن اینا ...

سه شنبه 16 مهر 1392 - 15:29

نتيجه گيرى:
نه كسى بلده كاملاً منطقى نقد كنه طورى كه بتونه همه ( يا اكثراً) رو متقاعد كنه
نه كسى تحمل شنيدن نقد رو براى پيشرفت خودش داره ( اين كه شما فرمودين ديگه رغبتى به دوباره شنيدن آهنگ نگرانت ميشم نداشتين بيشتر از اينكه به خاطر خود آهنگ باشه كاملاً مشخصه كه يه جورايى حكم مقابله به مثل رو داره )
به هر حال اينجا ايرانه...

سه شنبه 16 مهر 1392 - 15:45

به نظر من این که نقد جناب یوسفی کمی تند بود ، قبول
حرف های شما شما شعرا هم بسیار خوب و بجا بود قبول
اما گاهی حرف حق شنیدن هم بد نیست
میثم یوسفی نوشته بود که مخاطب کار های فرزاد فرزین نبوده
شاید دلیل نقد این کار همون اسم آهنگ نگرانت میشم بوده و به نظر بنده کمی هم حق با ایشون هست
شنونده واقعن احساس می کنه که شعر یه جاهایی کامل نیست
همین طور که خودتان هم قبول کردید ...
درسته که نباید توی این طور نقد ها و بحث ها مثال زد ، آن هم مثالی که به خود جناب یوسفی مربوط هست ، اما شما هم نباید این طور بی انصافی می کردید ، و نگرانت میشم رو کوچک بنویسید ...
----
نظر خودم اینه که این آهنگ فوق العاده است ، بسیار لذت بردم از طرز خواندن فرزاد فرزین و موزیک کامل این کار
خیلی خیلی جذبم کرد و امیدوارم این سبک خواندن رو بیشتر ازش بشنوم
قدرتی که توی صدای فرزاد فرزین هست توی این سبک بیشتر به چشم میاد .

سه شنبه 16 مهر 1392 - 15:54

جوابيه ي خوبي بود.

سه شنبه 16 مهر 1392 - 16:05

ايووول عالي جواب داديد وااقعا فرزاد تکه

سه شنبه 16 مهر 1392 - 16:07

عالـــــــــــی بود...
جواب کاملا منطقی....
ممنون آقای محمدی و رجبی...

سه شنبه 16 مهر 1392 - 20:21

آقایان محترم : شما هم ببخشید و حلال کنید خوانندگانی که توانایی و استعدادشون تو یه کار خلاصه نمیشه و هم شعر میگن هم میخونن هم ملودی میسازن وهم...! ببخشید شما واقعا :|
و درضمن ببخشید مارو که تا الان نمیدونستیم کسی که این کارا رو بکنه بی احترامی به مخاطبش کرده.. عجبــــــ دنیا پیشرفت کرده :|

سه شنبه 16 مهر 1392 - 23:59

شما قدرت ترانه های میثم یوسفی رو می خواین با ترانه های این دونفر مقایسه کنید؟ عجیبه. چه کار دوست داشتنی تا به حال از این دونفر شنیدین؟

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 00:00

شما قدرت ترانه های میثم یوسفی رو می خواین با ترانه های این دونفر مقایسه کنید؟ عجیبه. چه کار دوست داشتنی تا به حال از این دونفر شنیدین؟

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 01:02

من بعد از شنیدن قطعه ی دوریت که یه سری شبهاتی که داشت تصمیم داشتم از فرزاد دوری کنم ولی نمیدونم چی تو حس خوندنش و ملودی هاش وجود داره که خیلی معتاد میشم به کاراش مخصوصا ماه عسل که شاهکاره ... امیدوارم همین روند جدی اخیرشو (منهای آهنگ شوخی!) ادامه بده.فرزاد حسش خیلی به من نزدیکه.در ضمن فرزاد جان نیازی نیست همیشه آکوردای خیلی سنگین و عجیب غریب بذاری تو میزانا.همین کار ماه عسل به نظر من دلیل موفقیتش ملودی بی آلایش و زلالش هستش.دیگه خودت بهتر از من میدونی موسیقی اول حسه بعد اگه مجالی باشه میرسیم به تکنیک و این حرفا.با آرزوی سلامت برایت

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 15:52

کلا نظرات من تایید نمیشه مرسی

یکشنبه 21 مهر 1392 - 20:37

1ــ ترانه‌ی حامد/مسعود به‌استثنای بند اول، ترانه‌ی متوسط رو به پایینی بود.
2ــ اما... یاداشت میثم یوسفی، نه تنها موضوعیت نداشت؛ بلکه یک حس نارسیستیک غلیظ درش موج می‌زد که آدم رو نگران می‌کرد. نگاهِ در این سطح، از بالا به پایین و ارباب به رعیت گونه‌ی آقای یوسفی رو از ایرج جنتی عطایی هم نمی‌شه برتافت.
3ــ حامد/مسعود گرامی؛ در جوابیه‌تون از کلمه‌ی «خواهشا" » استفاده کردید.
«خواهش» واژه‌ی عربی نیست، بنابراین تنوین نمی‌گیره. از شما که در حوزه‌ی ادبیات فعالیت می‌کنید انتظار میره که حداقل در مطالبتون ایراد دستوری نداشته باشید!!
اگه تنوین دوست داریم، بهتره بنویسیم لطفا"
در غیر این صورت «خواهشمندم» یا «خواهش می‌کنم» از نظر دستوری پیشنهاد می‌شه.

شنبه 27 مهر 1392 - 13:39

من خیلی وقته کارهای ترانه سراها رو دنبال می کنم.اینکه چون آقای میثم یوسفی ترانه سراست و شاید اندازه ی یه خواننده پاپ معروف نباشه دلیل نمیشه که شخصیت ایشون و کوچیک جلوه بدین.شما هیچوقت نمیتونن میثم یوسفی رو با امثال این آقایون مقایسه کنین.واقعا خنده داره.
من هنوز که هنوزه ترانه نگرانت میشم آقای ا .. و به دادم برس رضا یزدانی که آقای یوسقی ترانه شو گفتن و می شنوم و هیچوقت خسته نمیشم.

پنجشنبه 23 آبان 1392 - 22:24

حامد/مسعود عزیز من و فکر می کنم 90 درصد از ترانه سراها حتی اسم شمارو تا به حال نشنیدیم ...و کاملا با نقد شما مخالفم

سه شنبه 13 خرداد 1393 - 15:10

عااااالي بود بي نظييير بود بي نهايت متشكريم اقاي رجبي و اقاي محمدي ^_^

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حلالمان کنید جناب «سرآغاز ترانه‌ی مشترک نویسی» در ایران! | موسیقی ما