برنامه یاد بعضی نفرات
 
آکادمی موسیقی هزارصدا
با حضور عبدالجبار کاکایی، مانی رهنما، مهرداد نصرتی، رستاک حلاج و با استقبال چشمگیر علاقمندان موسیقی
اولین برنامه آکادمی موسیقی هزارصدا برگزار شد
موسیقی ما- یاسمن امانی: اولین نشست آکادمي ‌موسیقی «هزار صدا» با حضور بیش از 500 نفر از اهالی موسیقی، ترانه‌سرایان، خوانندگان، نوازندگان و دیگر هنرمندان کشورمان روز پنجشنبه 21 شهریور ماه ساعت 15 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی کشورمان در حالی فعالیت خود را در فرهنگسرای ارسباران آغاز نمود که تالار هنر این فرهنگسرا مملو از جمعیت مشتاقی بود که از یک ساعت قبل برای حضور در این آکادمي پشت در‌های سالن به انتظار ایستاده بودند.

«آرش نصیری»، مدیر و مجری این برنامه با قرائت بیانه‌ای اهداف برگزارکنندگان این آکادمي موسیقی را رشد و تعالی موسیقی و ترانه‌ی کشور در سایه‌ی بررسی و نقد آثار تولید شده دانست و اظهار داشت که این برنامه بسیار مدیون انجمن‌های ترانه‌سرایی است که سال‌هاست در کنار هنر ترانه کشور ایستاده و فعالیت مي‌کنند. نصيري عنوان كرد: «اين برنامه ادامه طبيعي و منطقي اتفاقاتي است كه در حوزه كلام آهنگين و آهنگ كلمات افتاده است. به اين ترتيب اين برنامه فرزند انجمن ترانه‌سرايان، خانه ترانه، عصر شعر و ترانه و جلسات ديگر ترانه و مديون كساني‌ است كه در اين سال‌ها دلسوزانه و متعهدانه اين راه را هموار كرده‌اند.»

آرش نصيري بعد ازپایان قرائت بیانیه برنامه، «رستاک حلاج» را برای اجرای زنده‌ی موسیقی و افتتاح این آکادمي‌ موسیقی به روی صحنه دعوت کرد. رستاک حلاج در میان تشویق چشمگیر حاضرین به صحنه آمد و به اجرای دو قطعه‌ی «جَوون‌مرگ» و «پاییز» پرداخت و در انتهای اجرایش این خبر را به طرفدارانش داد که در انتهای برنامه نیز به مناسبت اختتامیه اولین برنامه آکادمي موسیقی «هزارصدا» اجرای دیگری خواهد داشت. در ادامه‌ی برنامه، نصیری عبدالجبار کاکایی و ابراهیم اسماعیلی را در حوزه‌ی کارشناسی ترانه و مهرداد نصرتی را در حوزه‌ی کارشناسی آهنگسازی و تنظیم و مانی رهنما را در حوزه‌ی کارشناسی آواز برای کارشناسی آثار به روی سن فراخواند.

این برنامه مهمان ويژه ديگري هم داشت كه پدرام اميني ابيانه بود و به عنوان نوازنده مهمان به همراه دو تن از شركت‌كنندگان در برنامه نوازندگي مي‌كرد. اميني در ابتداي برنامه قطعاتي در سبك فلامنکو نواخت و سپس اولین اجراهای زنده توسط کورش بَرجن انجام شد که با بررسی توسط داوران در سطح کارهای متوسط قرار گرفت و سپس آرين جعفري با همين گروه خوانندگي كرد كه كارش از نظر حجم صدا و نوع خواندن مورد تاييد نسبي ماني رهنما قرار گرفت. در ادامه برنامه، مانی رهنما معیار صدا را در چند عنصر مهم جای داد مثل رنگ، جنس صدا، اوج و تن صدا، تحریر درست و بجا در صدا، موزیکالیته و هماهنگی صدا با موسیقی که بر اساس هر کدام از موارد فوق، امتیاز آن صدا را مشخص مي‌کرد.

منصور فرهادیان، محسن فرهمندی و دانیال صدری خواننده‌های بعدی برای اجرای زنده بودند که کارهای آن‌ها با واکنش‌های متفاوتی از سوی کارشناسان و مردم مواجه گردید. رهمنا خوانندگي صدري را هم در سطح نسبي خوبي دانست و تماشاگران نيز كارش را با تشويق‌هاي خود مورد تاييد قرار دادند. علیرضا ظریف با تکنوازی گیتار اجرای بعدی را برعهده داشت که جمعیت به شدت تحت تاثیر اجرای وی قرار گرفتند و پس از اتمام اجرا، وی مورد تشویق چشمگیر مردم واقع شد. ترانه‌ی این کار توسط علی سلیمانی سروده شده بود و با ملودی توحید کاظمي‌ بسیار مورد توجه داوران قرار گرفت و امتیاز خوبی را کسب کرد.

قبل از اجرای خواننده بعدی، زهرا عاملی (ترانه‌سرا و تهيه‌كننده) با دعوت آرش نصیری به روی صحنه آمد و به معرفی برنامه‌ای برای استعدادیابی و کشف صداهای خوب پرداخت که آغاز این فعالیت از برنامه‌ی نوروزی «باغ ایرانی» بوده است که نمونه‌ای از این آثار را با پخش یک کلیپ برای حضار به نمایش در آورد. پس از آن آرش نصیری به صحنه آمد و امین قباد را برای اجرای اثرش به صحنه دعوت كرد. قباد با نواختن پیانو کار خود را آغاز كرد و اجرای او نیز بار دیگر تشویق حضار و امتیاز بالای مانی رهنما به وی را به همراه داشت. شاهین کزازی و میلاد نصرتی نفرات آخری بودند که با اجرای زنده پرداختند و مورد نقد و بررسی کارشناسان قرارگرفتند.

در انتهای برنامه در حوزه آهنگسازی و تنظیم، اثر «میلاد نصرتی» با تنظیم «هومن آزما»، در حوزه‌ی صدا بهترین خواننده و بهترین ملودی «امین قباد» و در حوزه‌ی ترانه، ترانه‌ای از علیرضا سلیمانی که مربوط به اثر «علیرضا ظریف» بود از سوی کارشناسان به عنوان بهترین‌ها اعلام شد. همچنین با رای‌گیری مردمي «علیرضا ظریف» به عنوان بهترین خواننده به انتخاب مردم از طریق پیامک انتخاب شد.

آرش نصیری حسن ختام اولین برنامه آکادمي‌موسیقی را به «رستاک حلاج» واگذار و بار دیگر او را به روی صحنه دعوت کرد. حلاج نیز با اجرای قطعه «ته‌سیگار» به اولین برنامه آکادمي موسیقی «هزارصدا» خاتمه داد. لازم به ذكر است برنامه هزار صدا، با مديريت آرش نصيري، سومين پنج‌شنبه هر ماه در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي‌شود و برنامه بعدي آن ساعت 15 روز 18 مهرماه خواهد بود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهریور 1392 - 19:05

دیدگاه‌ها

شنبه 23 شهریور 1392 - 19:40

جونمم به رستاک

یکشنبه 24 شهریور 1392 - 00:10

جای وسعت صدای ایران و استاد تحریر علی عبدالمالکی واقعا خالی بود تا با صدای وسعت دارش و تحریر های حرفه ایش سالن رو منفجر کنه.

دوشنبه 25 شهریور 1392 - 18:23
حمید

خیلی عذر میخوام ولی اگر تیتر رو میخوندین نوشته بود آکادمی موسیقی نه فشن !! شما از چیزی حرف میزنید که کوچکتر از اون چیزیه که بشه بهش گفت موسیقی

2.176.128.227
یکشنبه 24 شهریور 1392 - 10:00

man to barname bodam va vaghan samimane begam mohsen farahmandi mosalat va ba ehsas ejra kard va vaghan asheghe hese khobesham merci

یکشنبه 24 شهریور 1392 - 20:43

یه سوال از موزیک ما دارم
ماجوونا چطوری وارد این آکادمی بشیم تا به یه جایی برسیم؟ثبت نام یا راه های دیگری برای ورود وجود داره؟
باتشکر

دوشنبه 25 شهریور 1392 - 15:30

رستاك فوق العاده ست...

یکشنبه 14 مهر 1392 - 18:47

باسلام این برنامه فوق العاده بود ولی متاسفانه یک سری افراد این مکان مقدس هنری را با کنسرت و پارک اشتباه گرفته بودند من به عنوان کسی که به طور مداوم در این جلسات شعرو ترانه و موسیقی شرکت دارم پیشنهاد میدهم افرادی مثل ما مبلغی پرداخت کنند و کارت عضویت دریافت کنند تا هم مشکل جا نباشد هم هرکسی که اهل هنر نیست وجلسه با جملات زشت ورکیک مورد تمسخر قرارندهند بالاخره باید حرمت اساتید را حفظ کردلطفا رسیدگی شودبا تشکر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین برنامه آکادمی موسیقی هزارصدا برگزار شد | موسیقی ما