برنامه یاد بعضی نفرات
 
نظرات عوامل آلبوم جدید امیر یگانه درباره ی او و آلبومش؛
شهاب رمضان، امید حاجیلی و سیاوش صدری از «بی تابی» می گویند
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: «امیر یگانه» بالاخره پس از چهار سال و نیم، توانست آلبوم جدیدش را روانه ی بازار کند. به بهانه ی انتشار این اثر، سراغ سه نفر از همکاران یگانه که هر سه از دوستان او هم هستند رفتیم و از آنها درباره ی آلبوم و خود امیر یگانه پرسیدیم.
 
*****
 
«شهاب رمضان» در این آلبوم در قطعه ی «باور کن» با امیر یگانه همخوانی کرده است. این قطعه، از جمله قطعات آلبوم «بی تابی» است که با استقبال مخاطبین روبرو شده است. ترانه و ملودی این قطعه اثر امیر یگانه است و تنظیم، میکس و مسترینگ آن را سیاوش صدری انجام داده است. شهاب درباره ی همکاری اش در این اثر به موسیقی ما گفت:
 
«در آلبوم جدید امیر، قطعه ای که به صورت دو صدائه خواندیم (باور کن) را خیلی دوست دارم. امیر ابتدای یک ملودی را ساخته بود، آن را برای من گذاشت، با هم روی آن کار کردیم و تصمیم گرفتیم به صورت دو صدائه بخوانیم. من پیشنهاد امیر را پذیرفتم و از نتیجه هم راضی هستم و این قطعه را دوست دارم. ابتدا قرار بود کار به صورت تک آهنگ منتشر شود اما در نهایت در آلبوم «بی تابی» قرار گرفت».
 
شهاب رمضان که رابطه ی صمیمانه ای با امیر یگانه دارد درباره ی دوستش گفت:
 
«امیر یگانه را از سال 1386می شناسم. او خیلی خوش اخلاق و مهربان است و همیشه یک دوست خوب برای من بوده است. امیر در آلبوم جدید من ترانه و ملودی دو قطعه را ساخته که من خیلی دوستشان دارم».

 
*****
 
«امید حاجیلی» که خود خواننده و موزیسین محبوبی است، در سرآلبومی این قطعه به نوازندگی پرداخته است. او با ساز تخصصی اش (ترومپت)، فضای زیبایی به قطعه ی «این روزا» بخشیده است. امید درباره این همکاری می گوید:
 
«آهنگ «این روزا» را در استودیوی شخصی من ضبط کردیم. امیر و سیاوش صدری آمدند و از من نظر خواستند. وقتی کار را گوش دادم، ملودی ترومپت را ساختم و گفتم اگر این طور باشد قشنگ تر می شود. البته نظر سیاوش صدری هم دخیل بود، اما چون ساز تخصصی من ترومپت است و می دانم چطور باید نواخته شود، نظر دادم. خدا را شکر نتیجه ی کار هم خیلی خوب بود و آن قطعه را به عنوان سرآلبومی انتخاب کردند. امیر بعد از سالها آلبومش را منتشر کرد. آلبوم خوبی بود. امیدوارم هرچه زودتر بتواند به کنسرتهایش برسد و نتیجه ی مطلوبی از کارش بگیرد، چون خیلی زحمت کشیده است».
 
حاجیلی می افزاید: «امیر اصولاً پسر مأخوذ به حیا و مظلومی است. ما سالهاست که با هم رفیقیم. انرژی ای که برای قطعه «این روزا» گذاشتم هم به دلیل رفاقتمان بود. شاید اگر شخص دیگری بود می گفتم هر چه تنظیم کننده گفت را می زنم، اما برای کار امیر چون احساس کردم بهتر است، نظر دادم».

 
 *****
 
«سیاوش صدری» همه ی قطعات این آلبوم را تنظیم کرده است؛ البته به جز قطعه ی معروف «حس» که توسط زانیار خسروی تنظیم شده است. سیاوش که بعد از امیر، بیشترین نقش را تولید این آلبوم داشته چنین می گوید:
 
«من شعر و ملودی های امیر را خیلی دوست دارم. البته فضای کارها در طول روابط دوستانه ی ما تغییر پیدا کرد و به تدریج با هم به یک نقطه نظر مشترک رسیدیم و طوری شد که سلیقه ی هر دویمان در شعر و ملودی ها دخیل بود. همین اتفاق در تنظیم هم افتاد. یعنی من از نظرات امیر در تنظیم ها استفاده کردم و در واقع کارها با هم فکری پیش رفت. بارها تنظیم قطعات عوض شد و این طور نبود که هر تنظیمی که زدیم، بلافاصله در آلبوم قرار بگیرد. مثلاً اورتور قطعه ی «بی تابی» چهار-پنج بار تغییر کرد تا هر دو راضی باشیم.
 
با چند نوازنده در این آلبوم همکاری کردیم که من از نتیجه خیلی راضی هستم. در همکاری های بعدی با امیر هم احتمالاً از حضور این نوازنده ها استفاده خواهیم کرد.
 
من کل آلبوم را دوست داشتم. اما قطعه ی «عاشقم» را بیشتر می پسندم. فکر می کردم مردم قطعه ی اول (این روزا) را بیشتر دوست داشته باشند، اما طبق نظرسنجی ها قطعات 1، 3، 4 و 7 بیشتر مورد توجه واقع شده است. قطعات را طوری چیدم که آلبوم یکنواخت نباشد. این اثر طوری است که احتمالاً هر کسی حداقل یک قطعه سازگار با سلیقه ی خودش پیدا می کند».
 
او همچنین درباره ی رفاقتش با امیر یگانه به موسیقی ما گفت: «من و امیر از سال 89 رفیق هستیم. رابطه مان طوری است که اگر هر روز یکدیگر را نبینیم، حداقل چند بار تلفنی در تماس هستیم؛ چون با هم همکاری داریم و برای خیلی خوانندگان دیگر اثر مشترک ساخته ایم. اخلاق امیر خیلی خوب است. خیلی خنده رو، شوخ طبع و بامزه است!».
 
سیاوش صدری اظهار کرده است: «از نظر من سیروان بهترین تنظیم کننده ی حال حاضر ایران است و من در نظرسنجی «موسیقی ما» هم این نظر را گفتم. من هیچ گاه بدِ سیرون را نگفته ام و هیچ مشکلی با او ندارم. خیلی هم دوستش دارم و همیشه کارهایش را گوش می دهم. اما بعضی ها از روی تعصب حرفهایی می زنند و نظراتی می دهند که واقعاً بی انصافی است».
 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 09:17

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 13:03

فقط شهاب جونم عشقی
اقای یگانه تبریک میگم سربسته البوم خیلی خوبی بود

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 13:53

آلبوم قوی ای بود به امیریگانه عزیز تبریک میگم فقط تنها مشکلم 3 قطعه قدیمی بود که چون قبلا گوش کردم و خیلی هم دوسشون دارم دوست داشتم توی آلبوم باشن بهتربود قطعات جدیدی ساخته میشد
قطعات 1و2و3و4رو خیلی دوست دارم از همه بیشتر7 خیلی آرامش بخش بود 6و9 هم خیلی قشنگ بودن بازم تبریک میگم خسته نباشید ممنونم از آلبوم خوبتون به امید موفقیت روز افزون شما

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 15:35

سلام از اینکه بعد از مدتها تونستین آلبومتون رو روانه بازار کنین خوشحالم وبهتون تبریک میگم موفق باشین

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 15:42

جای سیروان خسروی واقعاخالی بود.

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 18:06

خوب اگه بده سیروان رو نگفتین چرا میگین دیگه؟!نکنه پنهونی میترسین!برام سوال شده درباره این اخوان خسروی چرا همه اینقدر با احتیاط دربارشون حرف میزنن؟!نکنه فلکی چیزی اون پشت دارن ما بیخبریم؟!!

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 23:12
مهدیه ش

اره دارن نمیدونستی بدون ...

2.176.182.200
جمعه 8 شهریور 1392 - 04:36
amir.k

حتما دارن نداشتن تا اینجا نمیمدن حالا شما بدون...

188.159.217.147
جمعه 8 شهریور 1392 - 20:20
nava m

طرز حرف زدن شما،آقا امیر،واقعا باعث تعجبه،نه فقط اینجا،توی هر پستی که اسمی از سیروان عزیز باشه؟؟؟؟؟؟؟....
واستون آرزو دارم بهترینا رو...

2.181.94.95
پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 19:59

ایول به مرام و منش سیاوش صدری

جمعه 8 شهریور 1392 - 12:40

یه لطفی کنید لیستی از آلبوم هایی که قراره تا پایان سال جاری منتشر بشه تهیه کنید. اون موقع هم اطلاع رسانی دقیق تره هم مخاطبین بیشتری در صف خرید آلبوم ها قرار می گیرند. با تشکر.

جمعه 8 شهریور 1392 - 20:15

سلام از این آلبوم خوشم اومد.بخصوص ملودی ها و شعرش اگه بخوام تخصصی تر بگم تنظیم کارهای سیاوش صدری اصلا تفاوتی با تنظیم ای دیگش نکرده و میکس هم بیش از حد خلوته اینو گفتم چون دوست دارم پیشرفت بچه های موزیک و ببینم

شنبه 9 شهریور 1392 - 21:48

خیلی آلبوم خوبی بود و من بیشتر قطعاتش را دوست داشتم بهتون تبریک میگم آقای یگانه موفق باشید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهاب رمضان، امید حاجیلی و سیاوش صدری از «بی تابی» می گویند | موسیقی ما