برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه شمس
در روزهاي 7 و 8 شهريورماه، در کاخ نیاوران
گروه شمس به خوانندگی سهراب پورناظری كنسرت می‌دهند
موسیقی ما - گروه شمس به سرپرستي كيخسرو پورناظري و با خوانندگي سهراب پورناظري در روزهاي 7 و 8 شهريور در كاخ نياوران كنسرت مي‌دهد. قطعات اين كنسرت از ساخته‌هاي كيخسرو، تهمورس و سهراب پورناظري بر روي اشعار مولانا، هومن ذكايي، حسين منزوي و رهي معيري انتخاب شده است.

تهمورس پورناظري، درباره اين كنسرت گفت:« اين كنسرت در دو بخش موسيقي معاصر ايران و موسيقي تنبور اجرا مي‌شود.»

آهنگساز گروه شمس در ادامه تصريح كرد:« اين اجرا با اجراهاي سابق گروه شمس متفاوت است. به ويژه در فرم آهنگسازي و گروه‌نوازي بخش اول مشهود است كه در اين بخش هر قطعه با تركيب سازهاي متفاوت و براساس فرم‌هاي  مختلف موسيقي آهنگسازي شده‌است.»

مدير هنري گروه شمس درباره بخش تنبور اين كنسرت افزود:«اين بخش كنسرت بر اساس فضاي كنسرت بزرگداشت مولانا در سال 1386 است و در واقع طراحي اين بخش به دليل  پاسخ به نيازي بود كه مخاطبان از گروه شمس داشتند و از سوي ديگر اين حال و هوا، براي گروه شمس هم جذاب است. اما در بخش آهنگسازي  و گروه نوازي تفاوت‌هاي ويژه‌اي در اجرا خواهيم ديد كه با توجه به سابقه تنبور نوازي گروه شمس در سالهاي گذشته  نقطه عطف ديگري در گروه نوازي تنبور محسوب مي‌شود.»

سال 1387 گروه شمس با اجراي كنسرت «برآفتاب خليج فارس» سهراب پورناظري را به عنوان خواننده گروه شمس معرفي كردند. حال بعد از گذشت 5 سال مجددا او به عنوان خواننده گروه شمس در ايران روي صحنه خواهد رفت. آهنگساز گروه شمس درباره اين حضور گفت:« كارهايي كه در كنسرت اجرا خواهد شد، كارهايي است كه براساس صداي سهراب ساخته شده‌است. گروه شمس در طول عمر 32 ساله خود هربار بنا به نياز و ضرورت از حضور خواننده يا همخواني بهره برده‌است.»

در اين كنسرت كيخسرو پورناظري(‌آهنگساز، تنبور)، تهمورس پورناظري(آهنگساز، تنبور، تار، بربت)، سهراب پورناظري(خواننده، كمانچه و تنبور)، حسين رضاي‌نيا(دف و سازهاي كوبه‌اي)، داريوش آذر(باس) و تنبورنوازن گروه شمس كاوه گرايلي، ندا خاكي، خورشيد دادبه، عليرضا جوادي، سپند دادبه حضور خواهند داشت.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1392 - 13:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه شمس به خوانندگی سهراب پورناظری كنسرت می‌دهند | موسیقی ما