برنامه یاد بعضی نفرات
 
همایون نصیری: مهمترین تاثیر تندیس طلایی جشن«موسیقی ما» ایجاد انگیزه برای من بود
گفتگو با برنده تندیس بهترین اجرای زنده تلفیقی از اولین جشن سالانه «موسیقی ما»:
همایون نصیری: مهمترین تاثیر تندیس طلایی «موسیقی ما» ایجاد انگیزه بود
موسیقی ما – وحید لشکری: در نخستین جشن سالانه«موسیقی ما» اعضای گروه «دارکوب» به رهبری «همایون نصیری» موفق به کسب تندیس بهترین اجرای زنده موسیقی تلفیقی شدند. او در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان به همراه گروه «همایون شجریان» به روی استیج رفت و پس از این ماه برنامه های خود با گروه «احسان خواجه امیری» را نیز پیگیری می کند.

«همایون نصیری» ضمن رضایت از کلیت این حرکت، پیشنهاداتی را نیز برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه در سالهای آینده مطرح کرد:«برگزاری چنین مراسمی که تا به حال برای موسیقی نداشتیم خیلی مفید بود. این خود به خود باعث پیشرفت و ایجاد انگیزه می شود که این مساله فقط مختص موزیسین های حاضر نمی شود. بلکه گروه های جوان و گروه هایی که در شهرستان هستند متوجه شدند که یک سکوی پرتابی وجود دارد که می توانند خودشان را معرفی کنند. این حرکت ها باید انجام بشود تا آن عیب و نقص هایی که در خود دارد معلوم مشخص شود و برگزارکنندگان بتوانند برای سالهای بعد آنها را اصلاح کنند. نکته انتقادی به ذهن من نمی رسید چون سال اول بود و در کل همه موزیسین ها باید از این حرکت حمایت کنند. نکات ریزی وجود داشت که قطعا برگزارکنندگان متوجه شده اند و نمی توان اسم آنها را انتقاد گذاشت. این ایرادات در دل کار مشخص می شود و جشن «موسیقی ما» نسبت به سال اول برگزاری فراتر از انتظار من بود. برای اینکه شک و شبهه ای نباشد بهتر است نظرات کارشناسان در دسترس تر باشد و یک مکان مشخصی در سایت خودتان برای آن در نظر بگیرید. امسال هم برخی از نظرات منتشر شد ولی باید در دسترس تر باشد و هرکسی هم اگر شک داشته باشد می تواند آرای کارشناسان را بررسی کند. در بخش مردمی به دلیل حضور بیش از یکصد هزار نفر امکان نمایش جزئیات وجود ندارد. من آن چیزی که فکر می کردم حقیقت دارد را بدون تعارف با هیچ شخصی مطرح کردم و امیدوارم دوستان هم حرفه ای تر به این نظرسنجی نگاه کنند. کسی نباید از نظرات دیگران ناراحت شود و اگر شما تمامی آرای کارشناسان را منتشر کنید این حرکت خودتان حرفه ای تر می شود. در بخشهای موجود به نظر من بهتر است نوازنده های سازهای ایرانی و جهانی از هم تفکیک شوند چون بینننده های موسیقی پاپ بیشتر از موسیقی سنتی هستند. ما نوازنده های سنتی خیلی خوبی داریم که به دلیل کمتر دیده شدن موسیقی سنتی و کنسرت های آن مورد توجه قرار نگرفته اند و مردم شاید این افراد نمی شناسند که بخواهند به آنها رای بدهند. این تفکیک اگر صورت بگیرد حس رقابت بین نوازنده ها را نیز بیشتر می کند».

او همچنین درباره تاثیر جوایز این جشن افزود:«امسال آلبوم ما منتشر می شود و طبیعتا اجراهای زنده بیشتری خواهیم داشت و خود این جایزه برای ما انگیزه هایی را ایجاد کرده و باعث می شود که سعی در بهبود کیفیت کارها داشته باشیم. مهمترین تاثیر تندیس طلایی جشن«موسیقی ما» ایجاد انگیزه برای من بود».

این نوازنده پرکاشن نظر خود در مورد تیتراژهای ماه رمضان را نیز بیان کرد:«در تیتراژ سریال«دودکش» که با آهنگسازی «آریا عظیمی نژاد» و صدای «رضا صادقی» پخش شد من ساز زده بودم که خودم هم آن را دوست داشتم. قطعه ای که «احسان خواجه امیری» برای سریال «مادرانه» خوانده بود را هم دوست داشتم».

نصیری در پایان خاطر نشان کرد:«یک سری نظرات پس از برگزاری این جشن مطرح شد که من آنها را به حساب شیطنت یا کم تجربه بودن می گذارم. در برخی نظرات هم متاسفانه جناح بندی شده است که از جمع موزیسین های حرفه ای فاصله دارد. در پایان امیدوارم فعالیتهای و تمامی دوستان هنرمندان موسیقی روز به روز حرفه ای تر و پخته تر شود».
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1392 - 01:12

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 01:07

کاش جشن موسیقی ما جایزه ای با عنوان "پدیده ی سال" هم داشت...
و کسانی که آلبوم اولشون رو منتشر کرده بودن میتونستن تو این بخش شرکت کنن...
مثه میثم مروستی،میلاد ترابی،مرتضی پاشایی یا هرکسی که آلبوم اولشو داده...
اینو خ وقت بود میخواستم بگم.
از همایون نصیری عزیز هم بخاطر مهارت بی نظیرش تشکر میکنم...
انشاالله موفق باشی...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون نصیری: مهمترین تاثیر تندیس طلایی «موسیقی ما» ایجاد انگیزه بود | موسیقی ما