برنامه یاد بعضی نفرات
 
به آهنگسازی حمید متبسم و رهبری بردیا کیارس
سالار عقیلی «پردیس» را در تهران می‌خواند
موسیقی ما - ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس در سالن همایش‌های برج میلاد کنسرت می‌دهد. در این کنسرت که قطعاتی به آهنگسازی حمید متبسم اجرا خواهد شد، سالار عقیلی به عنوان خواننده ارکستر را همراهی خواهد کرد. این اجرا 7 و 8 شهریورماه و هر شب در دوسانس به روی صحنه خواهد رفت.

نوازندگان ارکسترمجلسی تهران را بیشتر نوازندگان سابق ارکستر ملی و ارکسترسمفونیک تشکیل می‌دهند که پدرام فریوسفی، تینا جامه‌گرمی، علی جعفری‌پویان، سهراب برهمندی، آتنا اشتیاقی، نگار نوراد، مجید اسماعیلی و...از نوازندگان نام‌آشنای ارکستر محسوب می‌شوند.

به گزارش موسیقی ما در این اجرا قرار است پروژه پردیس که پیش از این حمید متبسم جزییاتی از آن را عنوان کرده بود اجرا شود.

«پردیس» عنوان مجموعه آثاری از حمید متبسم است که به گفته او، طی شش سال گذشته برای ارکستری متشکل از ۳۵ ساز ایرانی، غربی و آواز نوشته شده است. این مجموعه که بخشی از آن سال گذشته با ارکستر کوچک‌تری به حمایت مرکز فرهنگی شونک هلند (SCHUNCK) با صدای سالار عقیلی در لندن اجرا شد، شامل هشت قطعه‌ی مستقل و متفاوت است که قرار است اوایل شهریور ماه امسال در شهر تهران به روی صحنه برود و پس از آن در دو مجموعه مستقل صوتی و تصویری در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

وی در مورد نوازندگان این ارکستر و رپرتوار مجموعه پردیس پیش از این گفته بود: «بر خلاف اجرای شهر لندن، این ارکستر ۳۵ نفری را نوازندگان نسل جوان ایرانی و ساکن ایران تشکیل خواهند داد. همچنین رپرتوار مجموعه پردیس شامل قطعاتی در مایه های نوا، دشتی و ماهور بر اساس اشعاری از، فردوسی، مولانا، سیاوش کسرایی، اخوان ثالث و رضا متبسم است.»
 
منبع: 
ایسنا-موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1392 - 08:58

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سالار عقیلی «پردیس» را در تهران می‌خواند | موسیقی ما