برنامه یاد بعضی نفرات
 
سینا سرلک
گفت و گوی سایت موسیقی ما با سينا سرلك:
آموزش آنلاین آواز اولین بار است اتفاق می‌افتد
موسیقی ما - لی لا رضایی: سینا سرلک موسیقی را از دوران کودکی زیر نظر پدر و با ملودی‌های محلی بختیاری آغاز کرد. ۷ سال بیشتر نداشت که در سریال تلویزیونی شاخه طوبی که از شبکه یک سیما پخش می‌شد، ترانه‌ای محلی خواند. پس از آن به صورت جدی به موسیقی پرداخت. در رشته آوازاز سوی حاج قربان سلیمانی (استاد دوتار) به استاد شجریان معرفی شد و به مدت هشت سال ردیف‌های آوازی و تکنیک‌های صداسازی را در محضر استاد شجریان کار کرد. شاید به همین دلیل است که خود را در برابر مردم و به خصوص جوانان سرزمینش مدیون مسول می‌داند آنقدر که این احساس مسولیت به گفته خودش موجب شده تا از آنسوی مرزها داشته های خودش را با همنسلان خود به اشتراک بگذارد و از راههای جدیدی این داشته‌ها و آموزه های را به همه بیاموزد.سرلک که هم اکنون در آمریکا زندکی می‌کند، آواز را به صورت آنلاین از طریق اسکایپ و اوو تدریس می‌کند و ثبت نام در کلاسهای آنلاین او اخیرا آغاز شده است. با این خواننده جوان درخصوص کلاسهای اینترنتی و اینکه علاقه مندان باید دارای چه شرایطی باشند و کلاسها به چه صورت برگزار می‌شوند، گفت و گو کرده‌ایم که در زیر می‌خوانید:
 
  • *طی فراخوانی از دوستان علاقه مند به آواز سنتی دعوت به آموزش کرده‌اید. این کلاس‌ها برای چه کسانی و چگونه برگزار می‌شود؟
بله همانطور که می‌دانید و در فراخوان دیده‌اید این کلاس‌ها برای خانم‌ها و آقایان به صورت آنلاین از طریق oovoo و skip در هر جای دنیا برگزار می‌شود. هر کس در هر کشوری که باشد می‌تواند از طریق اینترنت با من در تماس بوده و ثبت نام کند تا جهت شرکت در کلاس با مشخص کردن ساعت و روز مورد نظر و تاریخ در نظر گرفته شده دو طرفه، آموزش شروع شود.کسی تا به حال این کار را انجام نداده است و در زمینه آواز من اولین کسی هستم که این کلاس را برگزار می‌کنم، از این بابت خوشحالم. چون این کار برای اولین بار است که در ایران و آن هم در موسیقی سنتی اتفاق می‌افتد.
 
  • *ایده این کار از کجا به وجود آمد؟
ایده اینکار مدت‌ها در ذهنم بود امّا به دلایل مشکلات زمانی و مکانی امکانش کم بود ولی از زمانی که درامریکا هستم و وقتهای کاریم را تنظیم نموده‌ام و به علت استفاده راحت‌تر از اینترنت قصد به آغاز این کلاس نمودم.
 
  • *موسیقی سنتی سختی‌های خود را نظام آموزشی دارد. آموزش اینترنتی نیز قطعا سختی‌های خود را خواهد داشت. چگونه با این مشکلات کنار خواهید آمد؟
به هر حال هر کاری سختی‌های خاص خود را دارد و قطعا این کار نیز سختی‌های خودرا خواهد داشت. از آنجایی که این روزها جوان‌ها با تکنولوژی آشنایی بیشتری دارند، مطمئنا این مشکلات مانند قبل نخواهد بود اما اگ مشکلی پیش بیاید به کمک هم آن‌ها را برطرف خواهیم کرد. باید این مشکلات را پشت سر گذاشت تا اینکه علاقمندانی که دسترسی نزدیک ندارند بتوانند استعداد و علاقه خود را بارور کنند.
 
  • *امکان برگزاری این کلاس آموزشی به صوت گروهی نیز برای شما به صورت آنلاین نیز هست یا خیر؟
هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی و با توجه به محدودیت تعداد افراد به صورت آنلاین زمان تقسیم بندی خواهد شد و به دلیل حجم بالای هنرجویان چند روز در ماه را به اینکار اختصاص خواهم داد.
 
  • *چه تضمینی برای خواننده شدن این دوستان در آینده هست؟
تضمین، بستگی به استعداد و شرایط هنرجویان دارد؛ لذا درس و مطلب برای همه یکسان است. هرکس از این درس‌ها استفاده بهتری کند نتیجه بهتری خواهد دید.
 
  • * هنرجویان باید چه شرایطی داشته باشند تا بتوانند در این کلاس‌ها حضور داشته باشند؟
شرایط صدایی خوب و استعداد و پشتکار. این شرایط صدایی در ابتدا و همان آغاز که ثبت نام صورت می‌گیرد در نظر گرفته می‌شود.
 
  • *امکان برگزاری کنسرت با آن‌ها هست یا خیر؟
دوستان هنرجویی که در آینده موفق و پیروز باشند می‌توانند در عرصه حرفه ای هم حضور داشته باشند و برای پیشرفت کارشان تلاش نمایند ضمناً من هم در مسیرها تا جایی که بتوانم به آن عده از کسانی که به خوبی پیشرفت نمایند کمک خواهم کرد.
 
  • *در پایان دوره از آن‌ها امتحان گرفته می‌شود؟
در پایان هر آواز این عزیزان کار را از ابتدا تا انتها ضبط می‌کنند و از طریق ایمیل به من می‌رسانند تا نقاط ضعف و قوت کارشان را به آن‌ها توضیح دهم.
 
  • *امکان این هست که برای آن‌ها در پایان دوره جلسه حضوری برگزار شود؟
با توجه به اینکه شرکت کنندگان در این دوره از نقاط مختلف جهان خواهند بود امکان کلاس حضوری نخواهد بود به همین دلیل من خواستم تا از طریق آنلاین برای علاقمندان در سراسر جهان این کلاس برگزار شود. شاید برای دوره های بعد بتوان برای کلاسهای پیشرفته تصمیمات دیگری گرفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1392 - 09:44

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 4 مرداد 1392 - 16:51

واقعا میشه
یعنی شدنی؟؟؟؟؟؟
چرا در مورد ثبت نامش توضیحات کامل نیست ؟؟؟

جمعه 4 مرداد 1392 - 23:31

آقا این ایده عالیه.. الان من خواستار شرکت در این کلاسهام..لطفا کامل اطلاع رسانی کنید..الان باید چه کنم؟؟؟؟؟لطفا موسیقی ما اطلاعات بیشتری بدهد....منتظرم مرسی..........

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 11:38

سایتشو بگید. چه جوری و گجا ثبت نام کنیم.هر کی میدونه بگهههههههههههه

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 14:38

واقعا این کار آقای سر لک قابل ستایشه ....
این خیلی خوبه ...
همین طور که همه می دونن در ایران به غیر از تهران در بقیه ی شهرستان ها امکانات کافی نیست و مثلا اگه یه دختری بخواد توی تبریز دنبال موسیقی بره هنرستان موسیقی واسه اش نیست ....
این مشکل رو خیلی ها دارن اما آموزش به صورت آنلاین خیلی خوبه و هر کس که واقعا علاقه مند باشه و استعدادش رو هم داشته باشه می تونه در هر کجا که هست موسیقی سنتی رو یاد بگیره ....

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 10:33

واقعا عالیه فقط مشکل اینجاست که نحوه ورود به سایت و چگونگی ثبت نامش رو نگفته تاشرکت کنیم اگه میشه روش ثبت نام از طریق سایتهای ذکر شده رو بگین ممنون میشم

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 16:53

قیمت کلاس چقدر؟در هر جلسه چندتا گوشه آموزش داده میشه؟ترتیب آموزش شما از کدام دستگاه و آوازه؟

یکشنبه 5 آبان 1392 - 22:29

آدرس سایت ایشون چیه؟

سه شنبه 14 مرداد 1393 - 02:33

لطفا نحوه تماس بنده با جناب سرلك را جهت آموزش را راهنمايي بفرماييد!!!

پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 15:10

سلام چگونه ثبت نام کنم لطفا راهنمایی کنید .

جمعه 23 آبان 1393 - 18:47

سلام
می خواهم ثبت نام کنم. چطور؟

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 19:04

سلام
جرا استاد به ایران نمیان و همین جا توی
وطن خودشون تدریس نمیکنن؟

جمعه 3 مهر 1394 - 22:05

خیلی خوبه ممنون
اما چطوری باید ارتیاط و بر قرار کنیم؟ثبت نام چطوره؟؟؟؟

یکشنبه 1 آذر 1394 - 10:00

سلام براخوانندخ شدن باهزینه کم چه بایدکرد صدامم عالیه؟ممنون م

شنبه 16 بهمن 1395 - 00:56

خیلی خوبه نحوه ثبت نام رو اگه میشه زودتر اعلام کنید ممنون .

دوشنبه 2 بهمن 1396 - 15:48

نحوه ثبتنام چطوریه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آموزش آنلاین آواز اولین بار است اتفاق می‌افتد | موسیقی ما