برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شب هنرنمایی گروه«آرس نوا»
«میثم مروستی» تندیس طلایی «موسیقی ما» را به مرحوم «امیرحسین ملک» اهدا کرد
موسیقی ما – وحید لشکری: کنسرت ارکستر بادی«آرس نوا» دهم و یازدهم تیرماه در تالار وحدت تهران برگزار شد. برای این برنامه قطعات خاطره انگیزی از موسیقی فیلم ها و انیمشین های مختلف و قطعات فولکوریک خراسانی و اسکاتلندی انتخاب شده بود. هیچکسی نمی توانست گلایه ای از کنداکتور برنامه داشته باشد چرا که از قطعات ریتمیک و پرانرژی تا قطعات اسلو و از طنّازی های اعضای گروه تا لحظات اشک و اندوه در کنسرت وجود داشت. «آرمین قیطاسی» برای تحول در برنامه اش از «میثم مروستی» و «مهدی محمدی» و «عماد آمرکاشی» که هر سه تحصیلکرده های موسیقی هستند به عنوان خواننده مهمان بهره برد. گزارش سایت«موسیقی ما» از این کنسرت را در ادامه می خوانید.


*خوش آمدگویی با گلایه
راس ساعت 21:30 و بدون تاخیر و با  پخش یک کلیپ از تمرینات«آرس نوا» اعضای این گروه با لباسهای یک دست مشکی وارد شدند. «آرمین قیطاسی» رهبر ارکستر در هنگام خوش آمدگویی خطاب به جمعیت گفت:« هیچ حمایت مالی از سوی بخش خصوصی یا دولتی از گروه آرس نوا نمی شود اما با حمایت های شما سرپا مانده است».


*قطعاتی برای تمام نسل ها
موسیقی متن انیمیشن چند صد قسمتی اما جذاب «فوتبالیستها» آغازگر برنامه بود که نوید یک شب خاطره انگیز را می داد. به محض آغاز هر قطعه علاوه بر صدای دست ها یک همهمه جالبی در سالن به وجود می آمد و حاضرین بدون توجه به بروشور کنسرت نام قطعه و جزئیات آن را برای هم بازگو می کردند. در کنداکتور آرس نوا موسیقی متن فیلم ها و انیمیشن ها بیشتر خودنمایی می کردند به خصوص که با تنظیم های آرمین قیطاسی رنگ مدرن به خود گرفته بودند. قطعاتی نظیر«شیرشاه» ، «پینوکیو» ، «دور دنیا در هشتاد روز» ، «زورو» ، «عملیات غیرممکن» ، «007» ، «حنا دختری در مزرعه» ، «اوشین» و «میتی کومان» و...


*تلفیقی از جوان ها و با تجربه ها
نوازندگان گروه آرس نوا تلفیقی از چهره های با تجربه ای نظیر«آرش پژند مقدم» ، «دارا دارایی» ، «حسین شریفی» ، «بهنام ابوالقاسم» ، «آرین قیطاسی» و «محمدرضا پناهی نژاد» و جوانان جویای نامی هستند که در طول اجرا با هماهنگی بالا و اکت های خوب در برخی موارد سه یا چهار قطعه را به صورت ریمیکس و بدون توقف اجرا می کردند.


*تندیس اولین جشن سالانه«موسیقی ما» و یادی از مرحوم«امیرحسین ملک»
با شروع بخش دوم برنامه«مهدی محمدی» برای خواندن قطعه ایتالیایی«pero te extrano »(دلتنگت هستم) وارد استیج شد و این قطعه که به مرحوم«امیرحسین ملک» تقدیم شده بود در یک فضای احساسی با پخش عکسهای این هنرمند زنده یاد اجرا شد. پیش از شروع قطعه آرمین قیطاسی از مادر مرحوم ملک دعوت که به روی استیج بیاید و تمامی حاضرین لحظاتی به صورت ایستاده این مادر بزرگوار را تشویق کردند. همچنین اعلام شد که کلیپ و ترک صوتی این اثر ایتالیایی با تنظیمی متفاوت در قالب یک سی دی در غرفه محصولات فرهنگی تالار وحدت به فروش می رسد و عواید حاصل از آن به موسسه خیریه«محک» اهدا می شود. در بخش آخر برنامه «میثم مروستی» به عنوان سومین خواننده مهمان و سولیست ویلن برای اجرای قطعه خراسانی و فولکوریک اسکاتلندی به حضار معرفی شد. او گفت:« دو شب پیش در این سالن اولین جشن سالانه«موسیقی ما» با حضور اساتید و هنرمندان موسیقی برگزار شد و من موفق شدم تندیس طلایی بهترین نوازنده را کسب کنم. اما با اجازه مادر امیرحسین ملک این تندیس را به امیرحسین عزیز تقدیم میکنم چرا که حقیقتا او لایق این جایزه بود. این هنرمند جوان پس از تشدید بیماری هم ویولن را ترک نکرد و با علاقه ای وصف نشدنی در برنامه ها و ارکسترها حاضر می شد و عاشق موسیقی بود.» و پس از صحبتهای این نوازنده ویولن شدت تشویقهایی که بعضا همراه با اشک بود سالن را تا مرز انفجار پیش برد. مرحوم امیرحسین ملک در سال 1388 و بعد از بازگشت ارکستر سمفونی تهران از سفر اروپا و چندین اجرا در کشورهای مختلف به ناگاه مبتلا به سرطان خون شد و تحت درمان قرار گرفت و سرانجام در 2 آبان 1391 با پشت سر گذاشتن سه سال مبارزه سخت با سرطان و در سن 30 سالگی با دنیا وداع کرد.

*حاشیه ها
*از جمله مهمانان حاضر در این کنسرت می توان به«مهدی یغمایی» ، «امیر طبری» ، «امیر بکان» ، «محمد علی لقا» و «عماد اجلال» اشاره کرد. آرمین قیطاسی در آغاز برنامه اعلام کرد برای اینکه در جریان برنامه توقفی نداشته باشیم اکنون مهمانان را معرفی میکنم که برخی از چهره های نام برده شده در سالن حضور نداشتند.
*«عماد آمرکاشی» در بخش اول برنامه به عنوان اولین خواننده مهمان قطعه انگلیسی «تا ابد عاشقت خواهم ماند» را اجرا کرد.
*قطعات شاد این کنسرت نظیر «مامبا سوینگ»طرفداران بیشتری داشت به خصوص قطعه«تایتانیک» که یک تنظیم کاملا ریتمیک داشت و در آن حتی از تمپوی عربی هم استفاده شده بود! در پایان برنامه از سوی اعضای ارکستر یک نظرخواهی جالب از حضار انجام شد و همه متفق القول قطعه تایتانیک را برای اجرای مجدد انتخاب کردند.
*حرکات طنز برخی نوازندگان نیز با استقبال حاضرین همراه می شد. از جمله«آرین قیطاسی» که در پایان یکی از قطعات به اشاره های برادرش توجه نداشت و یک نفس در ساز خود می دمید و در همان حین از جای خود برخاست و چند قدمی هم حرکت کرد. «حسین شریفی» و «محمد علی نصری» قبل از اجرای موسیقی«کارآگاه گجت» با ترومبون و گیتار الکتریک صدای ماشین گجت و آلارم آن را نواختند!
*پیش از شروع برنامه بر روی تمامی صندلی ها برگه های کوچک نظرسنجی قرار گرفته بود که حاضرین می توانستند با درج شماره تلفن و نام قطعه مورد نظر در آن شرکت کنند و این برگه ها را در گوی های شیشه ای خارج از سالن بیندازند. آرمین قیطاسی اعلام کرد قطعه ای که بیشترین رای را بیاورد برای کنسرت شهریور ماه آرس نوا تنظیم مجدد خواهد شد و این برگه ها راه ارتباطی ما با شما است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1392 - 00:27

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 11:58

واقع نوازنده خوبیه

Z M
پنجشنبه 13 تیر 1392 - 13:42

بی صبرانه منتظر فیلم این جشن هستیم...میخوام اجراهای آقای خواجه امیری رو ببینم...

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 13:45

می خواستم بدونم ویدیویی از این جشن رو در سایت نمی ذارید؟

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 14:07

کنسرت خیلی خوبی بود.اجرای گروه عالی بود.بودن قطعات اسکاتلندی و انگلیسی و اسپانیایی هم امتیاز دیگه ای محسوب میشد!کار آقای مروستی هم واقها ستودنی بود.بازم بهشون تبریک میگم..ایشون لایق بهترین ها هستند!

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 15:43

«میثم مروستی» یک هنرمند کاربلد .

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 16:14

وستان وسروران گرامی

درست زمانی که در حال طی کردن پله های ترقی میباشم .متاسفانه عده ای از
افراد سود جو و حقیر با ایجاد پالس ها و انرژی منفی با مطرح کردن موضوعات
بی اساس که نشان از بی سوادی ایشان در مقول ی هنر است .سعی در تخریب وجه ی
هنری من را دارند . که موجب تکدر خاطر عده ای از طرفداران صدای بنده
گردیده.اما از آنجا که لطف خداوند همواره شامل حالم بوده .فرصتی پیش آمده و
در حال ادامه فعالیت های هنری ام در خارج از کشور میباشم.

و اما در پاسخ عده ای از شما عزیزان که پرسیده بودید در حال حاضر در کجا
مشغول انجام فعالیت هستم .باید عرض کنم که به زودی اطلاعات مبسوطی را از
لوکیشن و موقعیت خودم در اختیار علاقمندان و دوستدارانم قرار خواهم داد .
از آنجا که هنر حد و مرز نمیشناسد محمد یاوری هر جا که باشد قلبش برای هوادارانش می تپد و دلش با هموطنانش است .
امیدوارم روزی شاهد برداشته شدن موانع و قوانین دست و پا گیر در زمینه نشر آلبوم های موسیقی باشیم .که موجب اینگونه مهاجرت های
ناخواسته نگردد .
انشالا با همکاری بیشتر مسئولان بتوانم بار دیگر به زودی با افتخار در آب و خاکم و در میان عزیزانم خدمت کنم.

ضمن سپاس و تشکر فراوان از شما عزیزان امیدوارم مانند همیشه در آینده نیز
از حمایت تان بهره مند گردم .باشد که الطاف و تشویق های شما سروران موجب دل
گرمی و پیشرفت بیشتر این حقیر در جهت جهانی شدن موسیقی ایرانی گردد.

ارادتمند شما محمد یاوری

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 20:27

مرسی از موسیقی ما

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 21:17

سلام ببخشید ماه مبارک رمضان نزدیک
نمیشه یه گزارش از حضور خواننده ها و ترانه سریان و همین طور نوازندگانی که قرار امسال در تیتراز ها و برنامه های زنده ی tvحضور پیدا کنن برامون تهیه کنید

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 21:18

راستی از این که این قدر وقت میگذارید و سعی میکنید تمام اتفاقات موسیقی رو تمام و کمال پوشش دهید و در اختیارما بگذارید
سپاس

جمعه 14 تیر 1392 - 10:52

مـیـثـم مـروسـتـی یـه دونـه سـت و هـمـتـا نـداره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «میثم مروستی» تندیس طلایی «موسیقی ما» را به مرحوم «امیرحسین ملک» اهدا کرد | موسیقی ما