برنامه یاد بعضی نفرات
 
Extended Play
فلیتوود مک
موسیقی ما - جواد رهبر: یکی از موفق‌ترین گروه‌های راک دهه‌های شصت و هفتاد با آلبومی تازه پس از سکوتی ده ساله به صحنهٔ موسیقی بازگشته است. گروه راک انگلیسی/آمریکایی «فلیتوود مک» (Fleetwood Mac)، که در سال 1967 در لندن تشکیل شد، روز 30 آوریل 2013 ئی‌پی چهار ترانه‌ای با عنوان «Extended Play» را به بازار داد که اولین ئی‌پی (EP) گروه به حساب می‌آید. آخرین باری که گروه آلبومی به بازار دادند، سال 2003 بود که آلبوم «Say You Will» از آن‌ها منتشر شد.
 
اولین ترانه‌ٔ این مجموعه که به صورت سینگل منتشر شد ترانهٔ «فرشتهٔ غمگین» (Sad Angel) بود که در انگلستان چندان موفق نبود. ئی‌پی چهارترانه‌ای هم در جدول 200 آلبوم پرفروش بیلبورد، به ردهٔ 48 رسید اما شنیدن این مجموعهٔ جمع‌وجور برای طرفداران موسیقی این گروه و دوستداران موسیقی دهه‌های شصت و هفتاد تجربهٔ لذت‌بخشی خواهد بود.
 
نکتهٔ جالب درباره‌ی ترانهٔ دوم این مجموعه یعنی «بدون تو» (Without You) این است که توسط استیوی نیکز نوشته شده و به صورت دمو در دههٔ هفتاد اجرا شده بود و به دست فراموشی سپرده شده بود تا این‌که اعضای گروه به تازگی آن را در «یوتیوب» پیدا کردند و در آلبوم قرار دادند. بقیهٔ ترانه‌های آلبوم را لیزنی باکینگهام نوشته و تنظیم کرده است.
 
گروه «فلیتوود مک» هر دو ترانهٔ «فرشتهٔ غمگین» و «بدون تو» را در تور 2013 خود اجرا کردند که هر دو با استقبال طرفداران و منتقدان روبه‌رو شد.  
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 تیر 1392 - 10:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فلیتوود مک | موسیقی ما