برنامه یاد بعضی نفرات
 
رضا رویگری
رضا رویگری با آلبوم «کازابلانکا» شانس خود را در بازار موسیقی امتحان می کند. با او درباره حواشی تولید این اثر گپ زدیم:
رویگری: لطفا در مورد «حمید عسکری» از من نپرسید!
موسیقی ما - بهمن بابازاده: شاید کمتر کسی هست که بداند «رضا رویگری» تا کنون دو آلبوم رسمی در بازار موسیقی کشور دارد و  سومین آلبومش نیز به نام «کازابلانکا» بزودی در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.هنرمندی که بیش از سابقه موسیقیایی اش، او را در سینما و تلویزیون و نقش آفرینی هایش در ذهن داریم و اگر قرار باشد به نقش های برجسته او در وادی تصویر اشاره ای داشته باشیم، بدون شک حضور در فیلم «بوتیک» را باید جزو نقش آفرینی های درخشان او به شمار آورد.

اما حالا و با گذشت سالهای زیادی از انتشار آثار قبلی، «رضا رویگری» تصمیم گرفته که نعمت خدادادی اش در عرصه صدا را بیشتر جدی بگیرد و حتی قبل از انتشار آلبومش، برنامه های کنسرت اش را نیز چیده باشد.با این هنرمند درباره ذائقه مخاطب این روزهای بازار موسقی ، ترانه به یاد ماندنی اش (ایران ایران)، آلبوم جدید و انگیزه هایش برای حضور در بازار موسیقی کشور گپ زدیم. گپی که ناخودآگاه به برخی حاشیه های آلبومش هم رسید.
 
  • * اولین لحظه ای که به فکر خواننده شدن افتادید دقیقا چه فکری در ذهن تان بود؟
من اول از همه با تلاوت كلام خدا بود که متوجه شدم صدا دارم. چون شبها در مسجد و روزها سر صف مدرسه قرآن ميخواندم. از اينجا بود که در نوجواني تصميم گرفتم در آينده با صدایم كاري انجام بدهم. اما نميدانستم  چه كاري. چون خیلی کوچک بودم و نمی شد در آن مقطع تصمیمی پخته و جدی گرفت.  
 
  • * شما با ترانه «ایران ایران» نام و شهرت خوبی در موسیقی کشور داشتید. ولی چرا انقدر دیر وارد گود شدید؟
بخاطر اينكه وارد عرصه بازيگري شدم . سينما و تلويزيون خيلي وقت است من را به سلطه خود گرفت و فرصت اينكه به صدایم بپردازم را نداشتم. ولي در دهه هفتاد، يك آلبوم ( به نام «از عشق گفتن») را منتشر کردم  كه آهنگهایش را خودم ساخته بودم. از آن زمان به بهد دیگر فعالیت های موسیقی ام به دلیل دغدغه های کاری ام دیگر متوقف شد و رفتم سراغ حرفه خودم. اما باز هم اوایل دهه هشتاد بود که آلبوم «غوغا» را با آهنگسازی خودم وارد بازار موسیقی کشور کردم . دوباره بعد از انتشار این آلبوم برخی پروژه های کاری پیش آمدند که من را برای بار چندم از موسیقی جدا کردند و باعث شدند که نتوانم آنرا به صورت جدی ادامه بدهم. برای همین است که مردم هنوز هم من را با قطعه «ایران ایران» که بیشتر از تلویزیون پخش می شود، می شناسند.
 
  • * با گذشت سالها از انتشار قطعه «ایران ایران» هنوز هم خیلی ها آنرا دوست دارند. خود شما هم ظاهرا تعصب خاصی روی آن دارید و همیشه با انرژی تمام در مورد اش صحبت می کنید.
این قطعه چون به صورت دلی ساخته و تولید شد، خیلی ها توانستند با آن ارتباط برقرار نمایند. شما هم اگر جای من بودید و این اتفاقات و ماجراهای جالب در مورد اثرتان رخ می داد، همیشه نسبت به آن تعصب داشتید.
 
  • * مگر چه اتفاقی در مورد این قطعه افتاده؟
زمانی که این قطعه را ساختم، آنرا روی کاست های استخوانی قدیمی و به تعدا 100 نسخه تولید کردیم و در میدان توپخانه آنرا به یکی از دوستان این کاره واگذار کردیم و از او خواستیم که آنرا پخش کند و بفروشد. خوب یادم هست که بابت این کار هیچ پولی از ایشان نگرفتیم و حتی تا اینجا پیش رفتیم که اگر هم توانست چیزی از آن را بفروشد، کلیه در آمد حاصل از آن مال خودش! چند روز بعد بود که با آقای خشنود سری به لاله زار زدیم که ببینیم چه خبر است. دیدیم از بلندگوهای شیپوری لاله زار کار من در حال پخش است و ملت مثل صف نانوایی برای خرید آن کاست صف بسته بودند. خیلی صحنه عجیبی بود.
 
  • * تفکرات موسیقی شما در مقایسه با آن دوره که این قطعه را ساختید چقدر عوض شده؟
سعی کرده ام بیشتر بیاموزم و یاد بگیرم. آن زمان و در آن دوره به هر حال جامعه کار و آثاری در آن فرم را می طلبید. به هر حال حس میهن پرستی در آن دوره بسیار مورد توجه قرار گرفته بود و خیلی ها دوست داشتند با آن قبیل آثار خوش باشند. اما این روزها بیشتر باید حواست به جوانها باشد. بخاطر همین است که سعی کرده ام در آلبوم جدید وارد سبک پاپ شوم. پاپ ای که متفاوت تر از سابقه قبلی من است و طبیعی هم هست که باید با زمان جلو رفت.
 
  • * نام «کازابلانکا» را برای آلبوم تان انتخاب کرده اید. دلیلش چیست؟
دليل خاصي ندارد. نام يكي از قطعات آلبوم ام همین نام است و آنرا برای آلبوم انتخاب کردیم.
 
  • * اما کلا قبول دارید کمی این نام برای بازار موسیقی داخلی نام عجیبی است؟
من نام های عجیب تر زیادی را در همین سالها دیده ام. می خواهیم نام ببرم؟
 
  • * نه ولی کلا ظاهرا همین اسم خاص جزو داستان های جالب آلبوم بوده.
شاید ولی کلا از ابتدا سعی کردم که با محتوای اثر، آنرا در بازار ارائه و معرفی نمایم.
 
  • * علت تاخیرهای فراوان در انتشار این اثر واقعا چیست ؟
شاید وسواس های شخصی من. حدود دو سال برای تولید این اثر وقت گذاشتم تا ده قطعه بسازم و بتوانم در قالب یک البوم آنرا منتشر کنم. من حاضر بودم آلبوم دیر منتشر شود ولی از آن طرف هم دیر از چشم مخاطب بیفتد. خیلی حساس شده بودم و به خاطر همین فکر می کنم نتیجه خوبی هم بگیرم. بارها و بارها آهنگ های این آلبوم دستخوش تغییر شدند و با آمدن کارها و آثار خوب در بازار، سعی کردم از آنها هم الهام بگیرم تا اثری قوی تر را روانه بازار کنم. نکات خوب این آثار را بررسی کردم و چیزهایی که باعث شده بود برخی آثار گل کند را وارد کارم کردم.
 
  • * تصمیم تان برای حضور در این بازار این بار جدی است یا باز هم مثل دفعات قبلی سینما و تلویزیون نسبت به موسیقی بیشتر برای شما اهمیت دارند؟
نه دیگر قرار است این بار تمام بی وفایی هایی را که به صدایم داشته ام را جبران نمایم. دیگر می خواهم به موسیقی و این هنر بیشتر احترام بگذارم.
 
  • * چه فکری به حال مخاطب این روزهای بازار موسیقی کشور دارید؟ مخاطب موسیقی و نسل جدید چطور قرار است با این آلبوم ارتباط برقرار کند؟
اين آلبوم براي تمام مردم ايران در تمام سنين خوانده شده است.  همه فکرم هم این بوده که نسل جوان بتوانند با آن ارتباط خوب و نزدیکی برقرار نمایند. اجازه بدهید آلبوم منتشر شود. بعد از چند هفته می شود درباره آن صحبت کرد. سبكي كه من كار كرده ام در واقع تفکرات من در عرصه موسیقی روز کشور است و در آن همه جوانب را در نظر گرفته ام. شایدد صد در صد آن چیزی که می خواستم نباشد ولی همه توانم را در آن به کار گرفته ام که بتوانم پذیرش و نظر مثبت مخاطبان ام را به دست بیاورم.
 
  • * خودتان از بین آثار موجود در بازار کاری بوده که دوستش داشته باشید؟
جوان های این دوره خیلی پر انرژی و فعال شده اند و کارهای خوب زیادی را هم در بازار می بینیم. ولی من از کسی اسم نمی برم تا مبادا دلخوری ای ایجاد شود. اما در کل آلبوم ها و آثار خیلی خوبی را در بازار می بینیم که ایدوارم این روند ادامه دار و به صورت صعودی همچنان ادامه داشته باشد.
 
  • * با خواننده های پاپ ارتباط دوستی یا کاری دارید؟
بله. من جغرافیای دوستان زیادی را دارم که برخی از آنها را در این آلبوم وارد کرده ام و با آنها کار هم کرده ام. خیلی های دیگر هم از هنرمندان خوب بازار هستند که من رابطه خیلی خوبی با آنها دارم.
 
  • * گفته می شود حمید عسکری یکی از قطعاتی که برای شما ساخته بوده را به کس دیگری واگذار کرده و همین باعث دلخوری شما شده. صحت دارد؟
در مورد این آقا از من نپرسید لطفا!
 
  • * پس صحت دارد!
عرض کردم. بهتر است در مورد ایشان صحبتی نکنم که مبادا اتفاق بدی بیفتد و دلخوری ای پیش بیاید.
 
  • * برنامه اجرای زنده را هم در برنامه تان دارید؟
اصلی ترین هدف من از انتشار این آلبوم و حضور در بازار موسیقی، اجرای کنسرت در سراسر ایران است. من خیلی دوست دارم که در مناطق محروم و دور افتاده به اجرای برنامه بپردازم. به زودی برنامه ریزی های من در این باره اعلام خواهد شد و دوست دارم رسانه ها هم اطلاع رسانی نمایند. در تهران هم برنامه ریزی هایی برای اجرای زنده دارم که به زودی اعلام می شوند. منتظر انتشار و برخی واکنش ها و قضاوت ها در مورد آلبومم هستم و پس از آن، برنامه کنسرت هایم را هم اعلام خواهم کرد.  
 
  • * ظاهرا تجربه اجرای زنده را هم در خارج از کشور داشته اید؟
بله من در آمریکا یک بار تجربه برگزاری کنسرت دارم ولی هنوز در ایران موفق به این مهم نشده ام. اجرای زنده، تجربه عجیبی است. تو آن بالایی و همه چشم ها بروی توست و تو باید خودت را کنترل کنی و علاوه بر اینکه حواست به خودت هست، باید تمرکز هم بگیری و اجرایت را به بهترین شکل ممکن ارائه دهی. امیدوارم هر چه زودتر شرایط اجرا در داخل کشور هم فراهم شود تا بتوانم توانایی هایم را به اثبات برسانم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1392 - 00:01

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 7 خرداد 1392 - 14:14

من به جناب رویگری حق میدم،چون حمید عسگری توی این موارد سابقه ی خوبی نداره،اگه بخوام مثال بزنم:

پرونده با صدای مهدی مقدریان( قبل اینکه مجوز بگیره با صدای خودش پخش کرد و بعد ابراز بی اطلاعی کرد)
اگه که خالیه دستم (با صدای حسام یار یار،که قبل از اینکه این کار میکس و مستر نهایی بشه با صدای خودش پخش کرد!)
آهنگ تو عزیز قصه هامی (اصلا واگذار شده بود به یه خواننده ی دیگه ولی باز هم قبل اینکه طرف مجوز بگیره به نام خودش پخش کرد)
آهنگ به دلم مونده یه بار که همه میدونن متعلق یه امین رستمیه ولی بازم قبل از اینکه آلبومش پخش بشه جناب عسکری کارو به نام خودش پخش کرد!
\ جالبه بعد اینکه تموم این کارا به نام خود آقای عسکری پخش شد،ایشون از پخش این کارا ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: اینکارا همگی به صورت اتود اجرا شده و لو رفته!اما سوالی که من اون زمان پرسیدم و بی جواب موند این بود که چطور این کارا به صورت یه آلبوم لورفته و چرا 6 تا کار در یه زمان لو رفته؟!

سه شنبه 7 خرداد 1392 - 14:18

این بار اولی نیست که حمید عسکری آهنگ هایی که برای هنرمندان ساخته و هزینه آن را دریافت کرده به شخص دیگری واگذار میکنه و یا خودش آن را اجرا میکنه.
این اتفاق برای سامان آراسته و دوستان هنرمند دیگه هم افتاده بود.
امیدوارم ایشان رویه کاری خود را عوض کنند و حرفه ای تر عمل کنند.

سه شنبه 7 خرداد 1392 - 14:32

چه عجب ظاهرا افتخار دادن و بالاخره قصد دارن البوم رو منتشر کنن!!!!!!!!!!!!!!
قبول دارم کار حمید عسکری درست نبوده اما باید به حمید هم حق داد چون تا همین الان هم البوم اقای رویگری 3 سال تاخیر داشته و حمید هم خواننده ی جوان و کم تجربه ای نیست که انقدر سرش خلوت باشه که یک ملودی رو واسه 3 سال نگه داره طبیعی هست که او هم دوست داشته هر چه سریعتر کارش تو بازار موسیقی پخش بشه.ضمنا حدس میزنم احتمالا حمید هم مثل ما از انتشار این البوم ناامید شده بوده.
موسیقی ما لطفا نظرم رو تایید کنید چون تا الان فقط ما از هر کی تعریف کردیم تایید کردید.

سه شنبه 7 خرداد 1392 - 15:28

حتما دلیلی داشته که حمید جان این کارو کرده.
حمید جان خیلی خواننده با شعور و مهربونیه.
معلوم نیست چه اتفاقی افتاده نمیشه زود قضاوت کرد

سه شنبه 7 خرداد 1392 - 22:06
حسین

چه قضیه ای داره
چون حمید عسگری خواننده ی محبوبتون و دارین این حرف و میزنین
یعنی چی آخه مثلا من بیا م به یکی کادو بخرم اون طرف کادو رو وانکنه بعد من برم بگم خب وقتت تموم شد کادومو بده نمیشه که آخه زشته این کار

2.191.214.123
سه شنبه 7 خرداد 1392 - 18:09

حتما حمید عسکری برای این کارش دلیل داشته

سه شنبه 7 خرداد 1392 - 20:05

خیالتون راحت باشه حمید عسکری انقدر محبوبیت داره که اینجوری خودش رو خراب نکنه.
خدا میدونه چی شده وگرنه یک خواننده در سطح حمید عسکری بی دلیل یه همچین کاری نمیکنه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رویگری: لطفا در مورد «حمید عسکری» از من نپرسید! | موسیقی ما