برنامه یاد بعضی نفرات
 
حامی
حمید حامی:
سال‌هاست که خودم را سانسور می‌کنم
سهیلا صدیقی: او دوست دارد، هنرمند تاریخ باشد؛ این را از میان صحبت‌هایش می‌توان به راحتی فهمید.برای سلیقه موسیقایی این روزهای مردم نگران و دلش از بعضی بی‌مهری‌ها پر است اما هنوز از فعالیت دست نکشیده و با موانع پیش رویش می‌جنگد.«یک لحظه عاشق شو» نتیجه آخرین فعالیت‌ هنری اوست که به زودی منتشر خواهد شد اما آلبوم جدیدش تنها بهانه‌ای است که پای صحبت‌های او بنشینیم و راجع به این روزهای موسیقی پاپ ایران گپی بزنیم.
***
  • *آلبوم جدید شما «یک لحظه عاشق‌شو» قرار است با سبکی تقریبا متفاوت از آنچه تا کنون از شما شنیدیم منتشر شود، دلیل این تغییر سبک چیست؟
آلبوم جدیدم پس از حدود سه سال مجوز گرفت و طبق معمول روند انتشار همه آلبوم‌هایم مدتی در ارشاد ماند که نمی‌دانم دلیلش چیست اما خدا را شکر که هم‌اکنون مجوز داریم و برای انتشار اثر دنبال زمان مناسبی می‌گردیم و به زودی شاهد عرضه آلبوم خواهید بود.اما دلیل تغییر در سبک آلبوم جدیدم سلیقه شخصی‌ است و نمی‌توانم بگویم که دنبال سلیقه مردم رفتم. البته هر هنرمندی دوست دارد، بازتاب آثارش را میان مردم ببیند اما علت تغییر در سبک این موضوع نبود و در راستای مدرن شدن این تغییر را انجام ندادم؛ در واقع این تغییر به معنای به روز شدن نیست.در این آلبوم به فضای موسیقی راک نزدیک شده‌ام. یک اثر لاتین هم در آلبوم گنجانده شده که دو سال پیش آن را ضبط کرده بودم. البته باید بگویم، وقتی خودم آلبوم را می‌شنوم، تغییرات آنقدر برایم محسوس نیست و فکر نمی‌کنم که مخاطب هم از شنیدن آن خیلی متعجب شود چرا که بیشتر تغییرها تنها در سازبندی‌هایم دیده می‌شود. اشعار آلبوم «هم» امیدوار و روشن است و سیاهی در آن دیده نمی‌شود مگر در دو قطعه آن.
 
  • *منظور از تغییر سازبندی روی آوردن به سازهای الکترونیک است؟
خیر، این آلبوم به نسبت آلبوم‌های قبلی من از سازبندی کلاسیک و آکوستیک کمی فاصله گرفته اما این به این معنی نیست که کاملا الکترونیک باشد بلکه ترکیبی از هر دوی آنهاست ولی در نهایت در ترکیب با سبک من و خط ملودی هایی که هنوز پایبند آنها هستم، صدای عجیب و جدید به معنای واقعی از این آلبوم به گوش نمی‌رسد و هنوز عاشقانه‌های من همان عاشقانه های خودم است با کمی تغییر در صدادهی ارکستر.
 
  • *«ترانه» چیزی است که این روزها در موسیقی پاپ کمتر به آنها توجه می‌شود اما حامی برای انتخاب شعر و ترانه فکر می‌کند، این توجه در آلبوم «یک لحظه عاشق‌ شو» هم مشهود است؟
از همان ابتدا که کارم را شروع کردم، کارهای عاشقانه ساده را از اشعار کلاسیک بیشتر دوست داشتم. در واقع از این حربه استفاده می‌کردم و با خودم می‌گفتم حالا که موسیقی‌ام برای مخاطب غیر قابل هضم است، حداقل ترانه ساده‌تر باشد.حدود سی درصد از کارهایم دارای شعرهایی است که قالبا ساده‌اند. از واژه‌هایی استفاده کردیم که سرزبان‌ها افتاد اما از مسیر اصلی خودم و آرزوی خواندن شعرهای کلاسیک آنقدر فاصله نگرفتم و این موضوع را در کارهای تلویزیونی که قالبا کلاسیک بود، جبران کردم؛ به اینگونه که بیشتر سراغ کلام شاعرها رفتم نه آنهایی که صرفا ترانه‌سرا هستند.من حدود 170 تک آهنگ دارم که تعدادی را مردم شنیده‌اند از عطار و مولانا گرفته تا شعرای معاصر مثل علی معلم و ساعد باقری و جبار کاکایی و قیصر امین پور، اما در آلبوم‌هایم سعی کرده‌ام، اشعار ساده‌تر استفاده کنم.در زمینه ترانه‌های آلبوم جدیدم بیشتر با بابک صحرایی همکاری کرده‌ام البته کارهای دیگری هم در این آلبوم وجود داشت که مجوز نگرفت از جمله کارهای اهورا ایمان و پدرام کشتکار و هم یک قطعه از علی بیرنگ که با وجود یک سال انتظار مجوز نگرفت و من هم آنقدر سرخورده شده بودم که پیگیری نکردم.
 
  • *فکر می‌کنید، استفاده از ترانه‌های سبک در موسیقی پاپ چقدر به این ژانر موسیقی ضربه زده است؟
معمولا آثار خواننده های داخلی را نمی‌شنوم مگراتفاقی یا از سر تحقیق، اما آنچه از گوشه و کنار دستگیرم میشود و در بعضی محافل و هم در شبکه‌های ماهواره می‌بینم و از موسیقی که جوان‌های دهه 60 و 70 می‌شنوند، چیزهایی دستگیرم شده است و واقعا برای خودم متاسفم که بگویم خواننده پاپ هستم. بله واقعا متاسفم! همه می‌گویند موسیقی سلیقه است در صورتی که موسیقی ریاضی است. اصلا موسیقی به کنار؛ برای ترانه هم متاسفم که اینقدر ضعیف شده و در چند سال اخیر کسانی که هدفشان فقط جذب مخاطب، شهرت و پول است و به تجاری شدن موسیقی پاپ می‌اندیشند، باعث این امر شدند.
 
  • *در بخشی از صحبت‌هایتان به سرخوردگی اشاره کردید؛ چرا؟
سال‌ها است که خودم را سانسور می‌کنم. آلبوم اولم هم با مصیبت مجوز گرفت. نمی‌توانم از ترانه‌های اجتماعی استفاده کنم و دچار خودسانسوری شدم. اکنون قالب ترانه‌هایم یا نباتی است که از خورشید و درخت می‌گوید و یا یک عاشقانه ساده‌ است. مجوز اشعار اجتماعی و سیاسی هم همانطور که میبینید و میشنوید در اختیار از ما بهتران است.
 
  • * «حامی» مدت‌هاست که کمرنگ شده و کمتر فعالیت موسیقی می‌کند، دلیلش در همین امر خلاصه می‌شود؟
تا 15 سال پیش فکر می‌کردم به خاطر خلق و خویم، گوشه‌گیری‌ام و اینکه به کسی باج نمی‌دهم، سخت پیشرفت می‌کنم اما به مرور زمان فهمیدم اوضاع فرق دارد و تربیتم مشکل دارد چرا که جلوی کسی سر خم نمی‌کنم! اما برای اینکه در هنر ایران بتوان پیشرفت داشت باید این اخلاق‌ها را کنار گذاشت و کسانی که مثل من غرور هنری دارند، گرفتار این معضل هستند البته با تمام این اوصاف با افتخار می‌گویم که تا امروز فقط و فقط به توانایی‌ها استعداد و از همه مهمتر لطف خداوند تکیه زده‌ام و نه آلودگی‌های کثیف و روابط آنچنانی که سوپراستارهای سینما و موسیقی به آن تن داده اند. من یک انسان آزادام، آزاد به دنیا آمده و اینچنین خاموش می‌شوم و دلیلی نمیبنم که اعتقادات و ایمان و خانواده و هنر و احساس و مردم و سرزمینم را به پول و شهرت بفروشم.آلبوم «دو نیمه رویا» پس از پافشاری زیاد سال 82 منتشر شد اما شنیده نشد تا سال 84 که بر سر زبان افتادم و از طرفی «فقط نگاه می‌کنم» هم انتشار پیدا کرد که در آن زمان کاملا جا افتاده بودم و فکر می‌کنم، انتظار کسانی که جای خالی موسیقی‌ای شبیه به موسیقی من را در ایران خالی می‌دیدند برآورده کردم.«آخدا» که در سال 89 منتشر شد، اوج شناخته شدن من بود.

اما از خوانندگان نسل اول که همزمان با بنده کار می‌کردند دیگر نامی باقی نمانده است. خیلی‌هایشان دیگر وجود ندارند. بعدها خوانندگان و گروههای زیادی آمدند و رفتند و من دلم خوش است که کسانی که بازاری کار می‌کنند، عمرشان کوتاه است اما تغییری که این روزها با آن دوره کرده این است که نفوذ مالی و روابط سیاسی بیشتر در پیشرفت هنرمندان تاثیر می‌گذارد، البته هنرمند که چه عرض کنم! تعریف هنرمند با این چیزی که امروز میبینم خیلی تفاوت دارد، هنرمند کسی نیست که تکیه به سیاست و لابی و مافیا بازی بزند بدون آنکه استعداد هنری خاصی داشته باشد، هنرمند کسی نیست که برای پول و شهرت خانواده و همکاران خود را از دست بدهد، هنر یک هدیه‌ی الهی است و هنرمند واقعی یک پیام آوراست از طرف صاحب کائنات.
 
  • *یعنی معتقد هستید، که داشتن روابط سیاسی با خواندن تیتراژهای تلویزیونی هم ارتباط دارد؟
تا چند ‌سال پیش آهنگساز آنقدر قدرت داشت که بگوید می‌خواهم تیتراژ فیلم را حتما فلان خواننده بخواند. مثلا «سام و نرگس» یا سریال «سلام» که در این دو بابک بیات و سعید شبانی علاوه بر اعمال نفوذ تهیه کننده و کارگردان و بدون توجه به فشارهای دیگر خواننده ها برای خرید تیتراژ، اثر خود را به خواننده ای سپردند که کیفیت بالاتری داشت. این در حالی است که امروز تهیه‌کننده است که در این باره تصمیم می‌گیرد.پنج خواننده ای که با لابی و مافیا بازی هر ساله تیتراژهای زیادی را می‌خواندند گاهی دست به اعمال نفوذ از طریق مدیران یا ستون‌های سیاسی خود می‌زدند و گاهی که این حربه کارساز نبود، اقدام به خرید تیتراژ می‌کردند چرا که اگر نمی‌خوانند کمتر دیده می‌شدند و فراموش می‌شوند و این در حالیست که مردم تنها آنها را با تیتراژ تلویزیون می‌شنوند و می‌شناسند. نمونه های زیادی ازاین اتفاق در سال‌های اخیر رخ داده که منجر به ایجاد بازار مناسب و مشتری فراوان برای اجرای برنامه های ارگانی و کنسرت‌های سفارشی و در نتیجه منجر به پیشرفت مالی فضایی این خواننده ها شده است.
 
  • *از این بحث که بگذریم، شما در زمینه اجرای صحنه‌ای هم بسیار کم‌کار شده‌اید؛ این در حالی است که یک خواننده به اجرای صحنه‌ای زنده است.
به دلیل یکسری مشکلات شخصی از جمله یک پرونده‌ی کلاهبرادی و بی قانونی و مافیابازی و لابی‌های فضایی و هم سرخوردگی‌هایم از موسیقی، حدود 2 سال است که کنسرت نداشته‌ام و بدون تمرین قدرت لازم برای اجرای استاندارد صحنه‌ای را از دست داده‌ام، ولی به زودی و قبل از خداحافظی با دنیای موسیقی برای آخرین بار در تابستان امسال روی صحنه می‌روم.
 
  • *کدام پرونده‌ی کلاهبرداری را می‌گویید؟
یک سال پیش برای تفریح و کار قرار بود یک سفر 2 ماهه به اروپا داشته باشم و برای این امر مبلغی چندصد میلیونی را برای خرید ارز به فردی که به ظاهر خبرنگار مد و طراح لباس و در واقع یک راننده‌ی تاکسی بود پرداخت کردم که به کلاهبرداری وی دچار شدم و متوجه شدم که چندین نفر دیگر نیز به این دردسر گرفتار آمده‌اند که با پیگیری و شکایت به اتهام کلاهبرداری 15 میلیاردی دستگیر شد اما با کمک دست‌های پنهان که به زودی در مورد آنها نیز افشاگری می‌کنم، پس از 2 ماه از زندان آزاد و اکنون با فراغ بال روزگار می‌گذراند و این درحالیست که اقدام او به انجام بزه کلاهبرداری روشن و مسجل است اما پس از گذشت یک سال هنوز حتی تحقیقات اولیه این پرونده تکمیل نشده است.

به راستی که کشور من کشوری‌ست با قوانینی که بعضا در کتاب‌ها نوشته شده و اجرا نمی‌شوند مخصوصا برای کلاهبرداران این‌چنینی که با برنامه‌ریزی قبلی و به پشتوانه وکلای قدرتمند دارای روابط خاص باعث و عامل ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در جامعه هستند.این مسأله مرا از بی قانونی در کشورم بسیار دلگیر کرده است تا جایی که دلیل عمده من برای خداحافظی از موسیقی به شمار می‌رود.البته در صورتی که پیگیری‌هایم در خصوص این پرونده به نتیجه لازم نرسد در زمان خداحافظی، در این خصوص و نیز درباره مافیای موسیقی بصورت مستند اقدام به افشاگریهای بزرگ خواهم کرد، هرچند که می‌دانم برایم عواقب بسیاری به دنبال خواهد داشت اما مثل همیشه هیچ هراسی از گفتن حقیقت ندارم.
 
  • *یعنی خداحافظی شما جدی است؟
به دلیل مافیایی که بر موسیقی حاکم است تصمیم‌ام برای خداحافظی جدی است اما اکنون که آلبوم جدیدم در راه انتشار است ماندن و یا رفتنم به 2 عامل بستگی دارد یکی اوضاع حاکم بر هنر آلوده به سیاست ایران از جمله وضعیت مافیای موسیقی بعد از انتخابات و نیز روشن شدن وضعیت کنسرت‌های عجیب و غریب خواننده‌های مجاز در خارج از ایران در روزهای حرام و نیز فروش آلبوم ام که تصور می‌کنم مانند همیشه خوب باشد و دیگری به نتیجه رسیدن پرونده کلاهبرداری که همانطور که گفتم از طریق مراجع قضایی مورد اهمال واقع شده است.
 
  • *شما چند بار هم با موسیقی قهر کرده‌اید؛ درست است؟
بله. آلبوم بعدی آماده است و اگر باز هم به نتیجه نرسم دیگر کار را کنار می‌گذارم البته در این چند سال چند باری با خودم و با در و دیوار و با موسیقی قهر کرده‌ام و هیچ کس از من نپرسید، مرده‌ای یا زنده؟ کار کردن یا کار نکردنت در موسیقی تاثیر می‌گذارد یا نه؟ مردم هم آنقدر آدم را زود فراموش می‌کنند که حد ندارد.یک هنرمند، یک بازیگر اگر یکی دو سال نباشد، مردم زود فراموشش می‌کنند. در مورد موسیقی هم همین است. مخصوصا کسانی که دغدغه‌شان هنر برای هنر است و به فرهنگ مردم فکر می‌کنند، اما دلخوشی من این است که تجربه ی اسطورهایی مثل مازیار و فرهاد و نوری و بیات و آرزومانیان را دیده ام و از نزدیک لمس کرده ام چرا که امیدوارم این فراموشی برای هنرمند راستین، مقطعی است و در صورت خاموشی همیشگی یک هنرمند و یا دوری طولانی مدتش از مردم و یا تغییر یک نسل، هنر واقعی صاحب هنر او را زنده نگه می‌دارد.
 
  • * اما همانطور که مردم تمام دارایی یک هنرمند هستند، مردم هم برای هنرمند مورد علاقه‌شان ارزش قائلند و زود او را فراموش نمی‌کنند.
این خاصیت شهرت است و ربطی به مردم ایران ندارد اما در ایران این سرعت فراموشی بیشتر است. هرچقدر هم هنرمند در هنر سرزمینش موثر باشد، باز هم این اتفاق برایش رخ می‌دهد.اگر کسی هم صدایش درنمی‌آید به خاطر این است که از این راه پول در می‌آورد و در صورت اعتراض منبع درآمد و قله ی طلایی که فتح کرده با یک جمله به باد میرود. اما دیده ام هنرمندانی را که تکیه بر ستونی زده‌اند که هر گز نخواهد ریخت: «خدا» و بدون هراس از تغییرموقعیت خود حرف حق را به زبان آورده‌اند، از جمله کوروش یغمایی که حرف حساب را زد و گفت: «در دکان پاپ را تخته کنید.»
 
  • * فکر می‌کنید، در زمینه تزلزل پایه‌های موسیقی پاپ وزارت ارشاد یا دفتر موسیقی هم نقشی دارند؟
اگر پایه‌های موسیقی پاپ تزلزل پیدا کرده است به دفتر موسیقی هم برمی‌گردد. مجوز اشعار اجتماعی را به برخی می‌دهند و به بعضی نمی‌دهند یا فیلم‌هایی در ارشاد مجوز اکران می‌گیرند که مغز آدم سوت می‌کشد، چطور این فیلم‌ها مجوز ساخت می‌گیرند؟
در موسیقی هم این اتفاق می‌افتد. ترانه‌سرا و آهنگسازی که کارش هم خیلی خوب است، ترانه‌اش از آلبوم من برداشته می‌شود در حالی که هیچ‌یک از خط قرمزها را رد نکرده و عضو شورای شعر هم بوده است اما ترانه‌سرا و آهنگسازآنورآبی که همیشه کار سیاسی می‌کند بدون هیچ مانعی اسمشان روی جلد آلبوم از ما بهترون با فونت درشت درج میشود و به راحتی هم در ایران فعالیت مجاز دارد و هم در موسیقی لس آنجلسی و این برایم قابل هضم نیست.کاش می‌شد در یک برنامه تلویزیونی سوالاتم را مطرح کنم تا کسی به من پاسخ دهد زیرا هرچه به ارشاد رفتم، جواب نگرفتم؛ مثلا اینکه مجوز کنسرت‌های خارج از ایران درروزهای حرام از کجا صادر می‌شود؟عاشورا و تاسوعای سه سال پیش دو خواننده ی داخلی در آمریکا و کانادا کنسرت داشتند در همان سال در ماه صفر من یک برنامه در تالار وحدت داشتم که قرار بود با پیانو یک آهنگ غمگین اجرا کنم اما مجوز ندادند. می‌خواهم بپرسم آیا موقعیت مکانی زمان را تغییر می‌دهد؟ مثلا اگر ما در قطب جنوب باشیم، عاشورا می‌شود عید قربان‌؟ عاشورا، عاشوراست.
این یعنی خواص می‌توانند قوانین را دور بزند و این یعنی قانون برای همه و نه یک عده ی خاص.
 
  • *چه دل پر دردی دارید.
البته من از 15 سال پیش که آغاز به کار کردم تقریبا بی قانونی و اعمال نفوذ بی هنرها در هنر را پیش‌بینی می‌کردم و برای آن آمادگی داشتم ولی نه به این زشتی و گستردگی. البته می‌دانم اعتراض‌هایم سودی برای خود من ندارد و با وجود توصیه اطرافیان نمی‌توانم در برابر ناملایمات سکوت کنم و با جریانات حاکم همسو شوم اما همین بس که زبان و نماینده ی قربانیان این بی قانونی هستم که فریادشان به گوش کسی نمی‌رسد.دوستان مطبوعاتی‌ام، هنرمندان و خود مافیای موسیقی می‌دانند که من پر از اطلاعات مستندی هستم که اگر لب باز کنم، دست خیلی‌ها رو می‌شود به همین دلیل دشمنان زیادی پیدا کرده‌ام و بعد از مطرح کردن قضیه مافیا تعداد دشمنانم چند برابر شده‌ است. آنها به مصاحبه‌های من در این زمینه جواب دادند؛ در صورتی که من در آن مصاحبه‌ها اسم کسی را نیاورده بودم و این خود فاش کننده ی چند اسم از اسامی لابی بازهای موسیقی ایران است. خواننده‌هایی که بدنه اصلی مافیای موسیقی هستند، از اسم من می‌ترسند با اینکه تا امروز اسم هیچ‌کس را نیاوردم اما آنها از این روشنگری خیلی ترسیده‌اند.
 
  • *با این تفاسیر و با شرایطی که پشت سر گذاشتید، چطور تا به حال تصمیم نگرفته‌اید، از ایران بروید؟
چند بار تصمیم گرفتم، از ایران بروم اما انگار خدا نخواست. همه چیز دست به دست هم داد که با همه ی این مشکلات و سختیها، اینجا بمانم و به فرهنگ و هنر و مردم سرزمینم خدمت کنم.
 
  • *به هر حال کارهای ماندگار و قوی همیشه در ذهن مردم باقی می‌ماند.
در چند سال اخیر سلیقه مردم به شدت تنزل پیدا کرده است. آنقدر که موسیقی‌های خوب و تاریخ ساز را گوش نمی‌دهند اما امیدم این است که هنوز هستند کسانی که موسیقی خوب را می‌فهمند، دلخوشی‌ام به همان 20درصد مردمی است که موسیقی خوب گوش می‌دهند و دل بریده‌ام از کسانی که در عروسی‌های مجاز در سالن‌های دو هزار نفره شرکت می‌کنند و تنها برای خوش گذرانی و شادی می‌روند.
 
  • *اما بد نیست در آخر یک آرزو برای موسیقی داشته باشید.
تمدن زمانی شکل می‌گیرد که شکم مردم سیر باشد. اما وقتی شکم مردم گرسنه باشد...!. روزی می‌رسد که مردم هرچقدر از لحاظ اقتصادی ضعیف باشند، قدر هنر واقعی را می‌دانند. این اتفاق در حال رخ دادن است. همانطور که دوره ی چشم‌آبی‌ها و بی هنرهای سینما، که زمانی خیلی مورد توجه قرار می‌گرفتند، سر رسید.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 14:52

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 15:34

بی صبرانه منتظر رونمایی از آلبوم و سایت هستیم حامیِ بزرگ

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 15:47

حامی هیچوقت از یاد ها نمیره. حامی یکی از بهترین خواننده های حال حاضر ایران هستش. حامی جان کار کن که به کارهای تو واقعا نیاز داریم. درود خدا بر تو.

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 15:55

حامی عزیز تا روزی که نفس میکشیم حامی تو هستیم...واقعا با حرفات اشکم در اومد....حرف خداحافظی از موسیقی رو نزن

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 15:59

خیلی شرمنده آقای حامی
اما باید بگم خدا رحمتت کند
اگر
اگر از ایران مهاجرت نکنی به اروپایاامریکا خدا رحمتت کنه

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 16:06

دوستانی که با غرض ورزی و البته کورکورانه به حرف های حامی واکنش نشون میدن یکم روی مواردی که میگه فکر کنن.واقعا چطور میشه دوستانی که ترانه های سیاسی و غیر سیاسی به خواننده های خارج از ایران میدن به اسونی مجوز میگیرن و اسمشون با فونت بزرگ روی البوم ها درج میشه؟چطور البوم هایی که از لحاظ سطح کیفی نمیشه ارزشی براشون قائل شد به سرعت مجوز میگیرن اما البوم خواننده هایی مثل مانی رهنما،حمید حامی یا دوستانی که از بالا بودن سطح کیفی و فنی کارهاشون از لحاظ موزیک و محتوای شعر همه مطلعیم پشت درهای ارشاد می مونه؟چرا ملک جمشید نباید مجوز بگیره؟کی باید جوابگوی این همه صدای ناهنجار توی موسیقی ایران باشه؟

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 22:02
متین عبدالهی

خواننده هایی که دنبال حاشیه و جنجال هستن و خواننده هایی که طرفداری ندارن به درد مجاز شدن نمیخورن...

5.122.252.108
سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - 23:28
atusa

ما به صداهای نا هنجار چیکار داریم اصن؟همه جور خواننده تو همه ی جوامع وجود دارن این مخاطبا ان که میتونن با قبول یا رد کردن کارشون بهشون بها بدن.شکی ام توش نیست اما اینکه این اقا اینجوری کل جامعه ی موسیقی رو برده زیر سوال عین بی انصافیه! کاری به این ندارم که "بخش کوچیکی" از حرفاشون درسته.این درست نیست که ایشون بخاطر اینکه بهش مجوز نمیدن بیاد همه رو اینجوری خراب کنه!همش تو حاشیه س این اقا...بعدشم میگن "دنبال سلیقه ی مردم نرفتم و دلیل تغییر سلیقه ی خودمه" خب شاید سلیقه ی مردم با مال شما نمیخونه! هر روز یه سبک جدید یه کار جدید تو دنیا ارائه میشه این انتظار معقولی نیست که از مردم بخوان سر همون علایق بمونن!وقتی یکی مث سیروان میاد واقعا حرف واسه گفتن داره! اگه مخاطب موسیقی شون ما جووناییم دیگه نمیتونیم با اون کارای 10سال پیش ارتباط برقرار کنیم!حالا اگه اسمش پایین اومدن سطح سلیقه س بذار باشه!
همش داره تهدید می کنه!خو رو کنه ببینیم چی تو چنته داره...!این اقا کلا معلوم نیس با خودش چند چنده! از یه طرف میگه به کارای اجتماعیم مجوز ندادن از اونور میگه مافیاییه موسیقی مون!خب اخه بنده ی خدا به کی مجوز کار اجتماعی دادن که شما دومیش باشی؟معلومه که بقیه منتظر شما نمیمونن!وقتی می بینن محدودیت وجود داره یا خودشونو وقف میدن با شرایط یا دیگه کار نمی کنن اگرم ارزشاشون براشون مهم باشه میذارن میرن و کاراشون از اونور شنیده میشه!این اقا هیچکدوم این کارا رو نکرده و هی داره تیکه میندازه!به چشم ابی های سینما ام رحم نکرده!!!بهتره جای این حرفا یه ذره اون اعتماد به نفس کاذبشونو بیارن پایین و کارشونو بکنن اگه بازم لاقل از همون به قول خودشون 20 درصد واکنشی که باید ببیننو ندیدن اونوقت شروع به اعتراض کنن!

188.159.72.89
پنجشنبه 2 خرداد 1392 - 01:54
متین عبدالهی

بسیار بسیار خوب گفتی آتوسا جان کاملا موافقم...

5.120.138.235
جمعه 3 خرداد 1392 - 23:44
Mahboobeh

آتوسا جان با نظرتون کاملا موافقم...

37.254.88.69
شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 16:35

دل بریده‌ام از کسانی که در عروسی‌های مجاز در سالن‌های دو هزار نفره شرکت می‌کنند و تنها برای خوش گذرانی و شادی می‌روند.

خوب کاری میکنی حامی جان. گذشت اون زمانی که موسیقی حرمت داشت.
الان نظر و سلیقه مردم تا حدی اومده پایین که به قول معروف "گوبس گوبس" یه آهنگ با هیت شدنش بین مردم رابطه مستقیم داره . . .

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 16:36

مدت هاست سایتتون رو دنبال میکنم اما ایم اولین باره که دارم نظر میزارم.
فقط به افتخار حمید حامی.
مردی که بدون کمترین جنجال و حاشیه و فقط به پشت صدای نازنین و زیبای خودش پیشرفت کرده.
ای وطن. به تن تا جان دارم. پر از شكوه ایثارم بگو ، در این دنیا ، بدون تو ، كجا سر بگذارم؟
حمید جان؛ بمان و بخوان.
نسل من صدای تو را میخواهد.
بمان وبخوان...

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 17:42

پس چرا آلبومت نمیاد حامی جان...اردیبهشت تو هم که تموم شد... :(
چه بده این انتظار، چه شبه این انتظار...
یه امید نا امیده انتظار
انتظار آی انتظار تو چشات عین شبه
رنگ موهات روز من مثل نگات
عین موهات رنگ شبه...

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 18:37

با این که از طرفداران محسن یگانه عزیز هستم - حامی و اون استایل آهنگاشو خیلی دوست دارم. امیدوارم که این آلبومتون با موفقیت زیادی رو به رو بشه

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 18:59

سلام
نمیدونم چقدر از مخاطب امروز ایران حامی رو می شناسند ولی میدونم کسایی که از 77 موسیقی رو دنبال میکنن لااقل حامی رو به خوبی یادشون میاد ما ها خیلی بی مهری به اسطوره های موسیقی داشتیم و داریم این دل سردی رو تو خیلی ها دیدم و دلیلشون هم همشون یکی هست باند کثیف اره فک کنم باند کثیف بهترین عنوان برای این افراد کثیف باشه وجود این افراد کثیف هم فقط تقصیر مخاطب هست و بس چون برای هنر ارزش قائل نیست و هنرمند ....
هیچی بگذریم که این قصه سر دراز دارد شاید یه روزی برای موسیقی ما بنویسم از کسانی که اومدن و رفتن و الان نامی ازشون نیست از 77 هایی که الان هرکاری دارن به جز موسیقی دل خوش من مخاظب هم شده همین موسیقی ما و بس.

حامی عزیز ما هرجایی که باشی دوستت داریم و یادت هم تو خاطرات منو خیلی های دیگه حک شده و برات آرزوی موفقیت میکنیم
منتظز شنیدن البوم جدید هستم به شدت

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 19:44

حامی عزیز، ما طرفدارای تو که همیشه دلمون با تو بوده و همیشه ازت حمایت کردیم چرا باید از شنیدن صدای بی نظیر تو محروم بشیم؟ ما سال هاست که با آلبومهات زندگی کردیم، عاشق شدیم و اشک ریختیم و همچنان کارهات بخشی از زندگی ما خواهند بود. ولی حتی تصور اینکه دیگه آلبوم جدیدی از تو نشنویم سخته.
به خدا ما هم مشکلات و بی عدالتی زیاد دیدیم. ولی چه میشه کرد. باید ادامه داد. من امیدوارم که از این تصمیمت منصرف بشی و با انرژی تر از همیشه به کارت ادامه بدی.

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 21:14

agha yani chi in harfa shoma ke az 6ta kalame 10tasho migi mafia!! behtare shoma masire khodeto tey koni ta inke bekhay digarano takhrib konio beheshun tohmate narava bezanin aghai ke khodetuno honarmand midunin!!!!!!!!!!

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 21:36

به امید موفقیت بیشتر برای حامی و حامی های موسیقی ایران.
پ.ن.:لطفا به طور مستقم پی گیری کنید که آلبوم کی منتشر می شود

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 22:08

ما حامی رو با فراز و نشیب بسیار شنیدیم. دیر بود دور بود اما فریادت همیشه گوشنواز بود، شعرت آرامبخش دلهای عاشق و آهنگت جاری و جاویدان در مسیر زندگی
حامی عزیز بخوان که دلها بیقرار صدای توست ... بمان

یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 00:06

حامی هنرمند خوش صدا و خوش سبکی هست که هنوز که هنوز البوم هاش روی گوشی و ماشینمه و با سبک و صدا و ترانه هاش زندگی میکنم...امیدوارم همینطور که اتفاقات دسنت بدست هم دادن و خدا خواست از ایران نرفت...همین گونه موسیقی و آواز رو کنار نذارن...

یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 01:45

حتما آلبومتونو میخرم تا مجبور نشید از موسیقی خدا حافظی کنید !!!!
منظور شما از یه عده سوپر استار و از ما بهترون کسی جز یگانه و خواجه امیری و چاوشی نمیتونه باشه...
یک هنرمند واقعی هیچ موقع به همکارش چه خوب باشه چه بد توهین نمیکنه !!
با کمال احترام به جناب حامی و سایت موسیقی ما
واقعا متاسفم..........

سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 - 22:29
mahsa -blue

شما چند شب می تونی مثل احسان خواجه امیری سالن برج میلاد رو پر و خالی کنی؟ اگه خارج از ایران کنسرت بذاری کسی میاد؟؟ اصلا جراتشو داری؟؟؟؟؟ احسان خواجه امیری که شما بهش میگی مافیا تو قلب مردمه. لابد اونجا هم با لابی نفوذ کرده اره.؟؟؟؟؟.. خوبه دیگه حسادت و زیراب زنی رو کنار بذاری و به پیشرفت کارت فکر کنی.. مثلااگه میوه ممنوعه و نابرده رنج و .... رو شما می خوندی الان کسی این اهنگا رو یادش می موند(غیر از طرفداراتون).شما انقدر مغروری که کارای خواننده های داخلی رو گوش نمیدی یعنی خودت و خیلی بالاتر می دونی؟؟؟؟؟؟؟؟ اینو مردم باید تایین کنن نه شما.اینایی که گفتم واقعیته .

188.245.31.52
یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 09:49

کاش به جای این همه حاشیه و جنجال کمی رو کار هاش وقت بذاره و اینقد غیر مستقیم به هنرمندان دیگه توهین نکنه...درست نیست به سلیقه مردم توهین شه و هرکی کار ایشون رو گوش نداد بگه سلیقه ش آلوده شده... هرکی میتونه حرفی واسه گفتن داشته باشه برپا ادعاش رو تو کارش ثابت کنه و سلیقه مردم رو به خودش جلب کنه و دیگران رو کوچیک و بی سواد ندونه...
خواهشا این نظر رو تایید کنید خیلی وقته تو دلمه...مرسی

یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 11:44

با جمله ی آخرت خیلی حال کردم : (دوره ی چشم آبی ها گذشت) واقعا هم اینجوری شد و الان بیشتر تئاتری ها و هنرمند های با احساس رو میبینیم.
در کل جمید جان برادرانه بهت پیشنهاد میکنم که یه مقدار هم تقیه پیش بگیری چون تو اقیانوس آتیش یه قطره آب تو یه چشم به هم زدنی آب میشه و کسی حتی تمیبیندش ... شما هم از مواضعتون کمی کوتاه بیاید و توی آثارتون این یاغی گری رو به ما هوادارتون نشون بدین به سود همه هستش . نمونه بارزش هم محسن یگانه هست که تو یه دوره ای خیلی وقته مصاحبه های تند و تیزی میکنه و به خیلی ها برخورد و پسش میزنن حتی اونایی که طرفدار مشترک اون و بعضی از خواننده های دیگه بودن(کاری که مردم ما توش تبحر خاصی دارن!) هنوز هم مصاحبه های یاغیانه میکنه مثالشم همین اتفاقی بود که به دلیل صحبت های بی پردش در مورد جنگ نتونستیم سر هفت سین ببینیمش
در کل خیلی خوبه که هنوز همچین هنرمندای پاک و بی آلایشی داریم ولی خوب باید هر دو طرفو حفظ کنین
موفق باشید

یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 14:50

درود بر حامی
خیلی وقته که منتظر آلبومت هستیم
امیدوارم هر چه زودتر منتشر بشه

یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 20:06

حامی انصافاً خواننده ی خوبیه. یه کشور حتی باید اینطور هنرمندای توانمندی رو مورد حمایت خودش هم قرار بده چون به ارتقا کیفیت آواز تو یه کشور کمک می کنند.

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 01:27

حامی جان امیدوارررررم به روزی برسه که قدر شمارو بیشتر از اینا بدونن...
فقط تورو خدااااا بخاطر طرفداراتونم که شده دیگه حرقی از خداحافظی و رفتن نزنین...معلومه شما هنوز طرفداراتونو خوب نشناختین چون هنوز نمیدونین که ما هیچ وقت شمارو و صدای بی نطیرتونو فراموش نمیکنیم!
بی صبرانه منتطر شنیدن آلبوم فوق العادتووووووووووون هستیم

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 02:24

کشور ما ، هنر ما ، موسیقی و........ اگر تا الان تونسته دوام بیاره به خاطر غم دل آدم هایی که خیلی پاکند....شکست خوردند...رنح کشیدن اما همیشه به خدا امیدوارند...
حیف حیف که بیشتر شعر های موسیقی پاپ فریاد از عشق های ناپاک و جدایی و نا امیدی می زنه...که حتی به شعور شنونده احترام نمی گذاره... با ریتم های ناموزون و بی معنی که صرفا برای به دست آوردن پول و شهرت است.!!!!!!!!!!!!
هنرمندی مثل حمید حامی نباید انقدر نا امید از آینده حرف بزنه ...
برای حمید حامی عزیز آرزوی بهترین هارو دارم.

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 12:54

با سلام
من همیشه طرفدار حامی بوده ام و از کارهایش حمایت کرده، مطمئناً از آلبوم جدید حامی به تعداد بسیار خریداری کرده و به دوستان هدیه می دهم. شاید بتوانم با این کار تأثیری هر چند اندک در پیشبرد فرهنگ موسیقی کشورم داشته باشم.

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 20:30

درود بر حامی و درود بر موسیقی اندیشه . حامی جان بمان و سرافرازانه و مردانه با مافیا و لابی بازهای بی استعداد در موسیقی مبارزه کن شب ما نیز اندکی دیگر سحر خواهد شد

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 23:03

حامی جان نرو.بمون و مبارزه کن.بمون و اعتراض کن.من به حرفهات اعتقاد دارم ، قبول دارم.واسه اعتراض و مبارزه بمون ما طرفدارات پشتتیم.من از این موسیقی فقط موسیقی تو رو میفهمم.مارو از این محروم نکن.

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - 17:02

وای آقای حامی خداحافظی نکن با رفتن شما ما طرفدارانتون چکار کنیم؟

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - 22:45

اقا مخالفی ناراحتی یا هرچی نظرت محترمه برا خودت!چرا به بقیه توهین می کنی؟سلیقه ی مردمو چرا می بری زیر سوال؟ سطح کار اومده پایین؟دم دستی شده؟خب شما یه کار بالا بده بیرون!مجوز نمیدن؟خب خدا رو شکر عهد بوق که نیست!بذار رو شبکه های اجتماعی خود مخاطب مقایسه میکنه...از وقتی من یادمه شما همین حرفا رو میزنی!همیشه شاکی تشریف دارین بدون اینکه خودتون کار خاصی بکنین!اگه به خودتون مطمئنین خب اینجا کار نکنین!برین مث شادمهر که ما ام بهتون افتخار کنیم...نمیگم انتقاد نکنین یا اینکه همه چی خوبه و حرفاتون اصلا درست نیست!ولی لحنتون طعن و تحقیر زیاد داره اقای هنرمند...!!!

جمعه 3 خرداد 1392 - 23:50
Mahboobeh

دقیقااااااا...

37.254.88.69
پنجشنبه 2 خرداد 1392 - 14:51

درود بر حامی عزیز
این حرفتون که سلیقه مردممون یا دقیق تر بگیم گوششون ایراد داره رو کاملا باهاتون موافقم و اینم بنظرم دلیل خوبی نیست که یه هنرمند وقتی این ایرادات رو بازگو میکنه دیگران سریع جبهه بگیرن که به سلیقشون توهین شد چون این یه واقعیت محضه. دوستان اگه تشریف ببرن کشورهایی که به نوعی مهد موسیقی به شمار میرن علنا میبینن که حتی صحبت کردن مردم عادیشون هم موسیقیاییه چون از اول موسیقی صحیح گوش دادن و تفاوت ها رو درک میکنن. ولی متاسفانه تو ایران اصلا اینجوری نیست چون ما یا خواننده ای نداشتیم یا نخواستیم که داشته باشیم و این میشه که اکثر هنرمندان داخلی که گاها یک اکتاو صدا ندارن و تو همین بازه صدایی هم باز فالش, عقب و صداشون تو استودیو دوخته میشه محبوب میشن و اینجاست که کارنامه موسیقی ما هر روز دچار پسرفت میشه. به هر حال من از عزیزانی مثل نیما مسیحای عزیز, مانی عزیز, حامی جان و دیگر دوستانی که با این شرایط اسفناک باز برای موسیقی این مرز و بوم زحمت میکشن قدردانی میکنم و امیدوارم با این علاقه مندان متعصبی که دارن همیشه پایدار باشن.

جمعه 3 خرداد 1392 - 01:23

بعضی از خواننده ها واقعا با جنجال معروف شدن حالا اهنگ خالی هم بدن گوش میدن..حامی از خط خودش دور شد یعنی همون بابک بیات ول شد..مردم اهنگی مثل دلم گرفت ای هم نفس می خوان
در کل اگه آهنگ خوب نباشه اهنگ next میاد حتی اگه بهترین باشه
باید یه خواننده مخاطبش رو بفهمه به روز باشه زیرک باشه چی حالا بیاد تا بگیره...با همون سبک خودش...

جمعه 3 خرداد 1392 - 12:33

خدا رحمت کنه نمیا رو که گفت :
غم این خفته ی چند ، خواب در چشم ترم میشکند...
متاسفم...

جمعه 3 خرداد 1392 - 15:01

حامی جان هرگز نمیشود که تو نباشی....
تمنا میکنم که قلب ما را نشکن
توی این روزگار بی رحم فقط به تو امید داریم و به پایداری تو پایداریم...

شنبه 4 خرداد 1392 - 11:08

حامي يكي از جاودانه هاي موسيقي ايران هست.بوي بزرگان موسيقيمون رو ميده
بي صبرانه منتظر آلبوم جديدش هستم

دوشنبه 6 خرداد 1392 - 16:28

حامی عزیزم
بسیار خرسندم که پس از مدت ها سخنی از شما به میان آمد، آخرین مصاحبه ای که از شما شنیدم در رادیو با علی ضیا بود، شنونده آثار شما بودن برای همگان فرصت است که شاید بتوانند "موسیقی" گوش کنند. صدایی را بشنوند که همانند یک ساز خوش آهنگ روی یک کلام شیوا سوار شده است. نه صدایی که به زور تیونینگ و افکت هم نمی شود آنرا شنید. تیتراژ خوانی هم به لطف دوستان به ترکنستان می رود، هر چقدر دور تر باشی به راه نزدیکتری؛ اگر موسیقی ما هم مثل دیارهای دیگر صاحب داشت، خیلی ها به عرصه وجود نمی رسند که وانگهی محو شوند. سه سال منتظر آلبومی هستم که از اگه فردا برسه به یک لحظه عاشق شو رسید و به انتشار نرسید. دوستت دارم حمید حامی.

پنجشنبه 25 مهر 1392 - 09:43

من به شدت به شما و آثارتون علاقه دارم. خواهشا خداحافظی نکنید. الان که دارم این مطلبو می نویسم دارم آهنگاتونو گوش میدم. اکثر دوستانم هم نظر منو دارن. همین که اسم بابک بیات پشت سر شماست یعنی آدم قوی هستید.
وقتی ستاره می شکفه تو دست سرخ پنجره

وقتی شب از حادثه بارون و بوسه میگذره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سال‌هاست که خودم را سانسور می‌کنم | موسیقی ما