برنامه یاد بعضی نفرات
 
نظرسنجی عجیب و جنجالی «رولینگ استون»؛
بدترین گروه‌‌های دههٔ نود؛ نام «نیروانا» هم هست
موسیقی ما - جواد رهبر: سایت نشریهٔ «رولینگ استون» نتایج نظرسنجی‌ای دربارهٔ بدترین گروه‌های دههٔ نود میلادی را منتشر کرد. در پایان فرصت این نظرسنجی از خوانندگان و کاربران «رولینگ استون»، ده گروه به عنوان «بدترین گروه‌های دههٔ نود» انتخاب شدند که فهرست آن‌ها به همراه توضیحات کوتاه سایت «رولینگ استون» برای پنج گروه بالای لیست در ادامه می‌آید.
 
غافلگیرکننده‌ترین نکتهٔ این فهرست حضور گروه «نیروانا» است و بسیاری از کاربران سایت «رولینگ استون» از وجود نام این گروه در این فهرست ابراز نارضایتی یا شگفت‌زدگی کرده‌اند چون گروه «نیروانا» یکی از مهمترین گروه‌های موسیقی چند دههٔ گذشته است.
 
10- دیو متیوز بند/ Dave Matthews Band
 
9- ایس آو بیس/ Ace of Base
 
8- اسپین داکترز/ Spin Doctors
 
7- بوش/ Bush
 
6- هوتی اند د بلوفیش/ Hootie and the Blowfish
 
5- نیروانا «Nirvana»
 
این‌جا چه خبره؟ آخه چه کسی پیدا می‌شود که از گروه «نیروانا» بدش بیاید؟ البته جای هیچ شکی نیست که موفقیت آلبوم «بی‌خیال» (Never Mind) باعث شد خوانندگان و گروه‌های دههٔ هشتاد تصنعی به نظر برسند اما «نیروانا» یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های موسیقی چند دههٔ قبل است و سه آلبوم استودیویی آن‌ها عالی است. متاسفیم ولی هر کسی که رای داده تا «نیروانا» در این لیست قرار بگیرد، مرتکب اشتباه شده است.
 
4- هنسن «Hanson»
 
سه برادر نوجوان اولین گروه نوجوان دههٔ نود بودند که موفق شدند میلیون‌ها صفحه بفروشند. به واسطهٔ حضور «هنسن» در صحنهٔ موسیقی بود که تهیه‌کنندگان موسیقی متوجه شدند دوباره می‌توانند به دختران نوجوان هم در تعداد بسیار بالا ترانه‌ و آلبوم بفروشند. کمی بعد گروه‌های «بک استریت بویز» و «اِن‌سینک» و بریتنی اسپیرز از راه رسیدند. البته نباید «هنسن» را برای چنین موضوعی مقصر دانست. گروه «هنسن» هنوز پابرجاست و طرفداران خودش را دارد و بلیط کنسرت‌هایش هم فروش می‌رود.
 
3- لیمپ بیزکیت «Limp Bizkit»
 
اگر تصور می‌کنید طرفداران گروه «لیمپ بیزکیت» عده‌ای قلدر وحشی هستند، شما تنها نیستید. فرد درست، مرد اول گروه، در مصاحبه‌ای با «رولینگ استون» در سال 2009 گفت: «موسیقی ما وسیله‌ای شده برای شکنجهٔ ما. من خودم آدم رمانتیکی هستم و موسیقی جز و غمگین دوست دارم. افرادی هستند که با موسیقی گروه ما دیگران را شکنجه می‌دهند.» وقتی خوانندهٔ گروه چنین نظری دربارهٔ موسیقی و گروه خودش و طرفداران آن دارد، حساب بقیه مثل روز روشن است.
 
2- نیکل‌بک «Nickelback»
 
شاید «نیکل‌بک» بهترین گروه دنیا نباشد اما منتقدان این گروه هم گاهی حرف‌های اغراق‌آمیز می‌زنند. مثلا پاتریک کارنی، درامر گروه «بلک کیز» می‌گوید: «راک اند رول در حال جان سپردن است چون مردم فکر می‌کنند "نیکل‌بک" بهترین گروه روی زمین است.» اعضای گروه «بلک‌بک» آن‌قدر از چنین انتقاداتی شاکی هستند که درخواست مصاحبه‌ها را رد می‌کنند چون می‌دانند بلاخره مجبورند به سوالاتی دربارهٔ این موضوع جواب بدهند.
 
1- کرید «Creed»
 
گروه «کرید» تا آن حد با محبوبیت فاصله دارد که در سال 2003 بعضی از طرفداران این گروه بعد از کنسرت شیکاگو از گروه شکایت کردند. یک‌بار هم در سال 2009 بعد از آن‌که اعضای گروه دوباره دور هم جمع شدند تا تور بگذارند، استقبال آن‌قدر کم بود که بلیط‌ها فروش نرفت و مسئولان برگزاری کنسرت مجبور شدند قیمت بلیط‌ را تا 75 سنت پایین بیاورند. این بلا سر گروهی آمده که در سال 2000 بلیط کنسرت‌هایشان به سرعت فروش می‌رفت.
 
عکس: کرت کوبین، خواننده و مرد اول گروه «نیروانا»
منبع: 
رولینگ استون
تاریخ انتشار : جمعه 20 اردیبهشت 1392 - 23:35

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - 00:24

کسی که چنین چیزی رو نظر سنجی کرده بلا نسبت ملتو خر فرض کرده...

اگه نیکل بک و نیروانا جزو بدترین گروه های دهه 90 هستن!!! پس کی بهترین گروهه...؟؟؟؟؟؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بدترین گروه‌‌های دههٔ نود؛ نام «نیروانا» هم هست | موسیقی ما