برنامه یاد بعضی نفرات
 
همایون نصیری
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس «اولین جشن سالانه موسیقی ما»:
همایون نصیری: نظرسنجی‌ها و فستیوال‌ها موجب رقابت سالم می‌شود
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: از بدو تاسیس گروه «دارکوب» این گروه همیشه مورد توجه همگان قرار گرفته است. این گروه نه تنها توانسته در می‌ام عامه مردم نظرات بسیاری را به خود جلب کند، بلکه همواره مورد توجه کار‌شناسان موسیقی، نوازندگان و آهنگسازان نیز بوده است.محبوبیتی که این گروه به دست آورده، با وجود موسیقی جدی‌ای که پیش گرفته و استفاده از حضور حرفه‌ای‌های عرصه نوازندگی، خوانندگی و... و نیز بومی‌های نواحی مختلف کسب کرده نه صرفا پرداختن به موسیقی فولکوریکی که مردم آن‌ها را زیر لب زمزمه می‌کنند و جز لاینفک ذهنی اشان شده است.

با سرپرست و آهنگسازاین گروه یکی از کاندیداهای اولین نظر سنجی بزرگ سایت موسیقی ما شده است، در این باره گفت‌و‌گو کرده‌ایم:
 
  • * از اینکه از سوی مردم و کار‌شناسان بیشترین رای را در بخش بهترین گروههای تلفیقی به دست آورده‌اید، چه حسی دارید؟
 نه من، بلکه تمامی دوستانی که با دارکوب همکاری می‌کنند، از این بابت بسیار خوشحال هستند. هم از مردم تشکر می‌کنم و هم از مردم که همیشه با حمایت شنیداری خود پشتیبان ما بوده‌اند و ما را همراهی کرده‌اند. خوشحالم که علاوه بر اینکه مردم را با خود همراه داریم، توانسته‌ایم نظر کار‌شناسان را نیز به خود جلب کنیم. این خیلی خوشحال کننده است که هم به لحاظ تخصصی و هم به لحاظ همسویی با مردم مورد توجه هستیم. چنین چیزی برای ما ایجاد انگیزه می‌کند و از این پس با انگیزه و جدیت بیشتری به کارمان ادامه می‌دهیم.
 
  • به نظر شما چه فرق‌هایی میان نتایج به دست آمده در بخش کار‌شناسی با بخش رای گیری مردمی وجود دارد؟ (درواقع اهمیت و اعتبار کدام بیشتر است؟)
هر دوی این نظرات برای ما بسیار مهم هستند و به یک نسبت ارزش و اهمیت دارند. نمی‌شود گفت حالا چون یک عده کار‌شناس هستند و نظر کار‌شناسی می‌دهند، نظرشان با اهمیت‌تر و پر ارزش‌تر است. هردو به یک اندازه و به یک نسبت اهمیت دارند. وقتی یک کار هنری نوتلد می‌شود باید قبل از هر چیز مردم آن را دوست داشته باشند و کار را دنبال کنند. در غیر این صورت موسیقی بدون توجه مردم جایگاه و ارزش نخواهد داشت. باید خوشحال بود که هم مردم کار را می‌شنوند و هم کار‌شناسان و با اقبال خوبی روبرو می‌شویم. با بدون مردم هیچ هستیم.
 
  • برگزاری همچین نظرسنجی‌ها و جشن‌های چه تاثیراتی در موسیقی ما خواهد داشت؟
همه جای دنیا فستیوالهای مختلفی برگزار می‌شود و به همین دلیل همه تلاش می‌کنند تا رقابت سالم داشته باشند و بتوانند جایگاه خوبی برای خود به دست آورند. با وجود چنین نظر سنجی‌هایی همه سعی می‌کنند موسیقی و سطح موسیقی خود را ارتقا دهند. خوشحالم که در ایران برای اولین بار چنین اتفاقی افتاده است. درجشنواره یک سری موسیقی هست که بیش از هر چیز موسیقی‌های فرمایش هستند. امیدوارم این نظر سنجی شروع اتفاق خوبی برای موسیقی ما باشد و ما هر ساله شاهد بزرگ‌تر و بهتر برگزار شدنش باشیم.
واقعا وجود چنین نظرسنجی‌هایی خیلی مهم است. چرا که در ما موزیسین‌ها و اهالی موسیقی انگیزه ایجاد می‌کنند و رقابت سالم به وجود می‌آید. من نمی‌توانم پیش داوری کنم اما امیدوارم مراسم آن نیز به خوبی برگزار شود. این مراسم و این نظرسنجی تجربه‌ای می‌شود برای سالهای بعد. چرا که نواقص دیده می‌شود و برای سالهای بعد آن نواقص رفع خواهند شد. امیدوارم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
 
  • به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برترشدن در این شاخه می‌دانید؟
اگر رای آورده‌اند، یعنی شایستگی و صلاحیت این را داشته‌اند که توانسته‌اند نظر همه را به موسیقی خود جلب کنند. حتما موسیقی اشان خوب بوده و حرفی برای گفتن دارد. کسی که رای آورده حتما حقش بوده است و توانسته به واسطه موسیقی‌اش با مردم ارتباط برقرار کند. هر کس رای بیاورد رقابت خوب ایجاد خواهد کرد و حتما حقش است. برای آن‌ها نیز خوشحالم.
 
  • مهم‌ترین برنامه‌های شما برای سال ۹۲؟
آلبوم جدید گروه تا چند وقت دیگر منتشر می‌شود، مجوز آن شب عید صادر شد. این آلبوم شامل یک دی وی دی تصویری است که شامل گزیده‌ای از کنسرتهای قبلی ماست و یک موزیک ویدیو نیز همراه خواهد داشت. انشالله تابستان با دست پر به دنیای موسیقی می‌آییم. بعداز ماه مبارک رمضان نیز به برگزاری کنسرت اقدام خواهیم کرد. امسال کنسرتهای بیشتری خواهیم داشت و از سال گذشته فعالتریم. ضمن اینکه ضبط آلبوم جدید نیز آغاز خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 اردیبهشت 1392 - 08:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون نصیری: نظرسنجی‌ها و فستیوال‌ها موجب رقابت سالم می‌شود | موسیقی ما