برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهم‌ترین اتفاق این روزهای موسیقی ایران؛
یک شبه گرمی ایرانی
  •  بابک ریا‌حی‌پور | نوازنده و منتقد‌موسیقی

    موسیقی ما - مهم‌ترین اتفاقی که در موسیقی ایران در حال رخ دادن است، نظرسنجی سایت موسیقی ما برای انتخاب بهترین‌هاست. این اتفاق در حال تبدیل شدن به یک‌ شبه گرمی است. اینکه چیزی حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم آمده‌اند و در نظر سنجی بهترین‌های موسیقی ایران شرکت کرده‌اند، اتفاق بسیار مهمی است. اینکه این دوستان چنین ایده‌یی داشتند و توانسته‌اند مردم، هنرمندان و کار‌شناسان را متقاعد کنند تا در این نظرسنجی شرکت کنند خودش جای تحسین دارد.البته اگر به لیست انتخاب‌ها دقت کنیم متوجه می‌شویم که رفقا و فامیل‌های فعال در اینترنت تا چه حد می‌توانند تاثیرگذار باشند! در واقع چنین نظرسنجی قاعدتا کاستی‌هایی هم دارد اما نفس اتفاق آنقدر مهم هست که از این مسائل صرف نظر کنیم. این نظرسنجی در دو بخش مردمی و کار‌شناسان موسیقی صورت گرفته است.

چنین حرکتی از جانب یک سایت با این ابعاد برگزاری نشان می‌دهد جای چنین جایزه و انتخابی در موسیقی ایران خالی است. در واقع این کار وظیفه وزارت ارشاد است نه یک سایت. ما معضل چنین جایزه‌یی را در موسیقی به‌شدت احساس می‌کنیم. جشنواره موسیقی به هیچ‌وجه قد و قواره و برد جشنواره فیلم را ندارد. برای سینما سیمرغ بلورین و تندیس خانه سینما اعتبار و جایگاه خوبی دارد ولی ما چیز مشابهی در موسیقی نداریم. وزارت ارشاد نمی‌تواند بگوید چنین چیزی وظیفه من نیست. چون بخش خصوصی چندان اختیاری در موسیقی ندارد و تمام مسائل مربوط به موسیقی در دست وزارت ارشاد است، چنین جایزه‌یی هم وظیفه این نهاد محسوب می‌شود.

البته سایت موسیقی ما یک سایت تجاری هم هست و در بیزنس موسیقی سهم و قدرت خوبی در موسیقی پاپ دارد. چنین اتفاقی همه جای دنیا رخ می‌دهد و چیز بدی هم نیست و در اهمیت برگزاری چنین اتفاقی هیچ تاثیری ندارد. برگزار‌کنندگان این نظرسنجی در تلاش هستند تا مراسمی برای آن برگزار کنند. من امیدوارم دوره اول برگزاری چنین مراسمی موفقیت‌آمیز باشد که نیاز به حمایت دارد.

من خیلی منتظر هستم تا ببینم حمایتی از آن‌ها صورت می‌گیرد یا نه. در واقع کار اصلی را که آن‌ها انجام دادند. فکر می‌کنم حمایت و همراهی برای برگزاری مراسم اهدای جوایز این نظر سنجی مردمی کمترین وظیفه نهادی مثل معاونت موسیقی ارشاد است که مثلا بیاید تالار وحدت را در اختیار این مراسم بگذارد تا گردهمایی هنرمندان به خوبی برگزار شود. بالاخره استقبال مردمی از این نظرسنجی نشان می‌دهد که اتفاق مهمی رخ داده است.
منبع: 
روزنامه اعتماد
تاریخ انتشار : شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 09:24

دیدگاه‌ها

شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 09:51

درسته درسته
راست میگوید دوست عزیز
ولی چرا یه سات بزرگ چند نفرو واسه پاسخ به سوالات در بخش نظرات نداره؟ ها؟ چرا؟

شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 14:52

واااااااااااقعا حرفتون حق و به جاست....گل گفتین....اینم حقیقت تلخیه و واقعا حیفه....ای کاش عزیزان بیشتر به فکر باشن...

شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 14:56

دقیقا.برا بار اول و با نبود تبلیغات تلویزیونی و رادیویی یا سینمایی برا سال های اول اگه بذارن برگذار بشه و 1 جشن خوب با مجری و فیلمبرداری خوب باشه و جشن و فیلمش پخش بشه عالیییی میشه
البته اگه به قول شما مسئولین این جشن رو بدون جهت دهی برگذار میکردن بهتر بود

شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 20:53

بدون ايرج: هرگز!!!

یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 - 09:56

وافعا درسته.مسوولین خیلی کم لطفی می کنن در حق موسیقی.با وجود اینهمه مشکلات موسیقی این جایگاه خوب رو داره.اگه به موسیقی هم مثل سینما پرداخته می شد دیگه فوق العاده می شد.

یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 - 12:13

من هم با اقای ریاحی پور به شدت موافقم...

اگر یک جشنواره بزرگ موسیقی مثل گرمی در تمام ژانرها در ایران برگزار میشد حال و روز موسیقی ایران

با این همه علاقه مند و استعداد خیییییی...یییییییلی بهتر از اینها میشد.

پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - 21:50

سلام واقعل خسته نباشین
اما چراا فروش بلیط در کار نیست؟؟؟؟؟
اگه بخوایم اونجا باشیم باید چه کار کننییم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یک شبه گرمی ایرانی | موسیقی ما