برنامه یاد بعضی نفرات
 
نیما مسیحا
نیما مسیحا در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
موسیقی در ایران انحصاری شده است
موسیقی ما- لی لا رضایی: نیما مسیحا با بیان اینکه موسیقی در ایران انحصاری شده و فقط تعداد خاصی از خواننده‌ها که از تعداد انگشتان دست نیز تجاوز نمی‌کند، موفق به برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم و... می‌شوند، در گفت‌و‌گو با موسیقی ما گفت: تنها ۴ الی ۵ نفر از خواننده‌ها هستند که عرصه موسیقی را در دست گرفته و یکه تازی می‌کنند در حالی که بقیه آن‌ها و خوانندگانی مانند من به حواشی موسیقی رانده شده‌ایم و در این حاشیه نیز نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

خواننده «توهم» در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفم که باید این را بگویم اما تاکید می‌کنم که این روزهای موسیقی، روزهای خوبی نیست و ما کم کم داریم به حاشیه کشیده می‌شویم. مافیا و حامیان موسیقی تنها از‌‌ همان تعداد اندک حمایت می‌کنند و به هیچ وجه خواهان رشد موسیقی حرفه‌ای و خوانندگان حرفه‌ای نیستند و گرنه الان جو موسیقی در دست تعداد اندکی نبود تا حضورشان موجب پس راندن حرفه‌ای‌های این عرصه شود.

وی همچنین ادامه داد: نیازی به این نیست که برای اثبات گفته‌هایم به راه دور و دوردست‌ها برویم بلکه کافی است نگاهی به عملکرد همین نشریات و رسانه‌های موسیقی بیاندازیم، یا بر فرض نگاهی به همین سایت موسیقی ما داشته باشیم. خود شما چندین و چند بار با من گفت‌و‌گو داشته‌اید اما متاسفانه تک تک همین گفت‌و‌گو‌ها نه تنها در جای خوبی از سایت قرار نگرفت، بلکه به فاصله اندکی از زمان انتشارش به حاشیه رانده شد و دیگر در راس نبود تا اهمیت خود را نشان دهد. این یعنی که دوستان نیز به ما روی خوش نشان نمی‌دهند.

مسیحا در ادامه تصریح کرد: از یک عده حمایت مافیایی و بیجا می‌شود و از حرفه‌ای‌ها حمایت نمی‌شود، آن وقت هنگامی که به ما برای کارهایی مثل همین نظزسنجی نیازمند هستند سراغمان را می‌گیرند. چنین چیزی منصفانه نیست. واقعا ما به عنوان یک خواننده وقتی که رسانه‌ها به ما نیاز داشتند، حمایت خود را اعلام و تثبیت کردیم و حالا نیازمند حمایت آن‌ها هستیم. ما حتی از دوستان خواننده که تازه قدم به این عرصه گذاشته بودند نیز حمایت کردیم. این در حالی است که امروز که نیازمند حمایت دوستان عرصه رسانه هستیم پشتمان خالی شده است و حمایت آن‌ها فقط به عده‌ای محدود از خواننده‌ها معطوف شده است.

این خواننده در پایان گفت: امیدوارم قشر زحمتکش و حرفه‌ای عرصه هنر و بخصوص موسیقی بیش از این‌ها مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد و همچنین مورد حمایت بیشتری واقع شود. ما برادری خود را به همه ثابت کرده‌ایم و حال نوبت دیگران است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 30 فروردین 1392 - 13:12

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 30 فروردین 1392 - 14:11

درود بر نیما مسیحای عزیز و بزرگوار.

جمعه 30 فروردین 1392 - 20:19
ارسلان ویسی

متاسفانه در کشور ما هرکس که مورد اقبال مردم قرار نمیگیره و در کارش ناموفق هست به جای قبول اشتباهات و برطرف کردن اون ها دائم از دست های پشت پرده و مافیا و... صحبت میکنه.نیما مسیحای عزیز هم حتما میبینه توی کشور ما بعضی اوقات که آثار خوبی از خوانندگان گمنام و اصطلاحا زیرزمینی تولید میشه به شدت مورد استقبال واقع میشه و دیده میشه.پس ایشون و افراد دیگه که فقط از دیگران شکایت میکنن باید به خودشون رجوع کنند و بدونن اگه اون ها کار خوب و حرفه ای تولید کنن حتما مورد توجه مردم قرار میگیره.به هرحال همیشه که مردم و رسانه ها مقصر نیستن!

78.38.83.28
شنبه 31 فروردین 1392 - 02:29
بی سرزمین تر از باد

ابتدا سپاس از موسیقی ما بابت قرار دادن این مصاحبه جالب.
دوست عزیز :"ارسلان ویسی"
من چندتا سوال دارم، چرا بعد از گذشت 2 سال از آلبوم توهم هنوز خیلیا هستن که این اثر رو نشنیدن؟! و وقتی میشنون بلافاصله این سوال رو میپرسن: "این آهنگا چه قشنگن! جدیدن؟!!"
چرا وقتی با گذشت 4 سال از انتشار آلبوم بیخوابی وقتی این آلبوم برای دانلود قرار میگیره به شدت مورد استقبال قرار میگیره؟! و جالبتر اینجاست که خیلیا (حتی از طرفدارای قدیمی سعید شهروز!) از انتشارش خبر ندارن و فکر میکنن جدیده!
چرا وقتی فریدون آسرایی بعد از اینکه تو مصاحبه های تلویزیونی حاضر میشه مردم با تعجب ازش میپرسن مگه شما بعد از "غریبه" بازم آلبوم دادید؟!!!! این چرا ها برات عجیب نیست؟!
اما نکته اینجاست که با وجود اینکه چندین سال از تولید این آثار میگذره خیلیا با اولین بار شنیدن محوشون میشن!
این ها حرفه ای بودن رو برای شما معنی نمیکنه؟! تعریف شما از حرفه ای بودن چیه؟ همون تبلیغی که در اختیار X و Y قرار داده میشه در اختیار "مسیحا" ها و "شهروز" ها و . . . هم قرار داده بشه بعد ببینید کیا مورد اقبال مردم قرار میگیرن و کیا نمیگیرن!!
اگه اشتباه نکنم شما موسیقی زیرزمینی رو با موسیقی مجاز مقایسه کردی!! واقعا تعجب کردم! همه موسیقی مجاز رو با خط قرمزهاش تعریف میکنن اونوقت شما موسیقی زیرزمینی که هیچ حد و مرزی نداره رو با مجاز مقایسه میکنی؟! مصداقش خیلی از هنرمندانی که الان مجازن پیش از این ها زیرزمینی بودن و هر چیزی که باب دلشون بود میخوندن!!! ولی الان که مجاز شدن قبل از هر آلبومشون درگیر مجوزن!!!
و در پایان هم سپاس از نیما مسیحای عزیز که پاسخ همه ی این "چرا" ها رو خیلی مفید و مختصر تو صحبت هاشون دادن.

77.237.165.102
شنبه 31 فروردین 1392 - 14:14
milad afshar

"اما متاسفانه تک تک همین گفت‌و‌گو‌ها نه تنها در جای خوبی از سایت قرار نگرفت، بلکه به فاصله اندکی از زمان انتشارش به حاشیه رانده شد و دیگر در راس نبود تا اهمیت خود را نشان دهد."
مشکل اینجاست که شما فکر میکنید حرف هاتون از اهمیت بالایی برخورداره! حالا این حرف های شما رو خواننده ای مثل رضا صادقی با کلی هوادار و سنگ اندازی هایی که پیش روی آلموبش کردند بزنه یه چیزی، ولی سوال اینجاست که چند نفر الان بی صبرانه منتظر آلبوم شما و کنسرت هاتون هستن؟ اینم مافیاست؟ اگر از کنسرتاتون استقبال نشد چی؟ سر تا پا مصاحبه شما حاشیه ست و قطغا مردم اگر از صدایی خوششون بیاد ولو به این که از لحاظ فنی در سطح اول موسیقی نباشه، پیگیر میشن و بخوایم یا نخوایم مردم دلی تصمیم میگیرن.

37.98.41.57
جمعه 30 فروردین 1392 - 15:32

وای چقدر قشنگ حرف زده نیمای عزیز
راست میگه همه حرفاش درسته

جمعه 30 فروردین 1392 - 17:53

کاملا موافقم با صحبتای آقای مسیحا . باور کنید من هنوز به کار های این دوستان که گوش می دم خیلی خیلی بیشتر از اکثر آلبوم های فعلی لذت می برم . مثلا چند روز پیش آلبوم « خواب گریه ها » ی آقای افشار رو گوش میدادم و واقعا لذت میبردم در حالیکه خیلی از دوستام یک بار هم آلبوم ایشون رو گوش نمی دن و مطمئنا در اشتباهن . من خودم همیشه سعی کردم از خوانندگانی مثل آقای مسیحا ، آقای افشار ، آقای رهنما و ... حمایت کنم و خیلی ها رو علاقه مند به این عزیزان کردم . امیدوارم شرایطی فراهم بشه که همه ی هنرمندای عزیز و خوبمون تو فضای سالم و به دور از کینه و حسدی به تولید کارهای زیبا بپردازند و ما هم به داشتنشون افتخار کنیم . با تشکر .

m.r
جمعه 30 فروردین 1392 - 19:01

واقعا حرفشون درست هست.لطفا یه خبر از حمید عسکری بزارین.مدتیه ازش هیچ خبری نیست.آلبوم سرنوشت مگه قرار نبود بیاد.‍پس چی شد.چرا هیچ خبری از حمید عسکری نمیزارین.من همیشه به سایتتون میام و خبراتون رو می خونم ولی چند وقته که هیچ خبری از حمید عسکری نمیزارین...جواب کامنت ها رو هم که نمی دین

جمعه 30 فروردین 1392 - 19:51

از یک عده حمایت نابجا و مافیایی میشود
کاملا موافقممممممممممممم
مخصوصا تو محیط مجازی

جمعه 30 فروردین 1392 - 20:42

یادش بخیر یه زمانی موزیکاش خوب و قوی بود ولی الان فاصله گرفته با اون روزا

جمعه 30 فروردین 1392 - 21:20

ایشون منظورشون از حرفه ای فقط خودشونن گویا !!!
من نمیدونم چرا هر کسی که هر دلیلی موفق نمیشه تو عرصه ی موسیقی یا هر زمینه ی دیگه ای به جای این که دنبال علت بگرده فقط سعی در تخریب بقیه داره نه آقای محترم خیلی از هنرمندای خوبی که این روزا اسمی در کردن و موفقن هم حرفه ای ان هم بسیار زحمت کشیدن که به این مرحله رسیدن شمام اگه خودتو حرفا ای میدونی بسم اله !!!

جمعه 30 فروردین 1392 - 21:30

صددرصد درست میگن ایشون ....
واقعا باید تاسف خورد .

شنبه 31 فروردین 1392 - 00:19

اقای مسیحا من اصلا با حرفتون موافق نیستم شما هم یه کار خیلی خوب بده بیرون تا روی شما هم سرمایه گذاری کنن اون 4-5 تا خواننده ای هم که گفتی اولیش محسن چاوشی هستش که پرچمش همیشه بالاست دومیش رضا صادقی سوم احسان خواجه امیری چهارم محسن یگانه پنجم محمد اصفهانی موسیقی ما خواهشا تایید کن

شنبه 31 فروردین 1392 - 01:35
ايمان ناشری

محمد اصفهاني پنجم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ميشه بگيد شما كدوم كارشناس موسيقي هستين ؟؟؟
دليل نميشه يه خواننده طرفدار بيشتري داشته باشه پس بالاتر و سرتراز يه خواننده ديگه باشه ..
محمد اصفهاني هم ميتونست بعد البوم نون و دلقك كار مشترك با خوانندگان بزرذگ دنيا رو رد نكنه ( به خاطر حفظ شئونات اسلامي ) و همون روند رو ادامه بده تا بين المللي تر بشه و هزار راه ديگه واسه جمع كردن بيشتر طرفداراش كه به هيچ وحه برا خاطر اعتقادات خودش و هدف خاصي كه از موسيقي داشت چنين موضوعي براش اهميت نداشت ..

در ضمن حرفهاي اقاي مسيحا كاملا به حق بوده ..صد در صد مافياي موسيقي وجود داره
راحت با ترفنداي خودشون يه نفر رو به عرش ميبرند و يه نفر ديگه رو ميكوبونند از سايت گرفته تا مجله ها و مديران اجرايي كنسرت و......
اميدوارم موسيقي ما كامنتمو تاييد كنند ..

159.20.104.222
یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 01:37
ali sirizi

اقای ایمان من بین این چند تا خواننده فرق نگذاشتم که من شماره گذاشتم که ترتیبی داشته باشه من محمد اصفهانی رو خیلی دوست دارم کاراشو دوست دارم اصلا معلومه که کی بهتر داره تو موسیقی کار میکنه به نظر من محسن چاوشی زحمات بیشتری کشیده اقای مسیحا هم باید کاراشو به روز کنه همون کاری که محمد اصفهانی کرد توی البوم بی واژه موسیقی ما خواهشا تایید کن

85.9.76.64
یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 12:49
ايمان ناشری

سلام..ببخشيد علي اقا اگه منظورتون رو بد برداشت كردم شرمنده ..
چون بعضا ديدم تو همين سايت خيلي راحت به محمد اصفهاني هجمه ميارن فكر كردم شما هم چنين قصدي داريد ..
من محمد اصفهاني رو نه فقط به خاطر صداش به خاطر كرامت اخلاقيش دوست دارم ..در بزرگيش همين بس كه تنها خوانند اي بوده كه تو ماجراي توهين به ساحت مقدس امام هادي توسط خواننده هتاك به شدت عكس العمل نشون داده ..علي رغم اينكه اون خواننده هنوزم توسط بعضي از ترانه سرايان خانم و اقا با كمال تاسف مورد تمجيد قرار ميگيره..

89.144.167.134
شنبه 31 فروردین 1392 - 00:35

حرف هاشون رو باید طلا گرفت بخدااااااااااا

شنبه 31 فروردین 1392 - 00:37

صد در صد موافقم شما خواننده X تمدیدای کنسرتشم گزارش میدید ولی بعضی کنسرت میذارن و تموم میشه و هیچ خبری تو سایت شما نمیشه این رفتار مافیایی است
کامنتای انتقادی نسبت به بعضی خواننده هارو تایید نمی کنید این رفتار مافیایی است
امیدوارم منتشر کنی موسیقی ما!

شنبه 31 فروردین 1392 - 00:48

نیمای عزیز ما منتظر کاراتیم
و متاسفانه کاملا درسته حرفات

شنبه 31 فروردین 1392 - 08:42

یکی از این خوانندگان که با یه آلبوم تاکنون هزار تا کنسرت داشته فراموش نشه، مازیار فلاحی رو میگم.

شنبه 31 فروردین 1392 - 12:31

نیما مسیحا زنده باشی که جان کلام رو گفتی
آلبوم توهم نیما مسیحا بعد از گذشتن دو سال هنوز بی نظیره و از گوش کردنش سیر نمیشیم
حیف که دو سال گذشته و کار جدیدی ازش منتشر نشده

شنبه 31 فروردین 1392 - 13:47

حرفای نیما مسیحا درسته اما کامل نیست!... آیا می دونید کی این مافیا را درست کرد؟این مافیا کی هستند و اصلا کی وضعیت رو به اینجا رسوند؟ مافیا جریان را به طرف سلیقه ی مردم هدایت می کنند که فروش بیشتر و در نتیجه سوددهی بیشتر براشون داشته باشه در غیراین صورت کارشون منطقی نخواهد بود!پس مشکل سلیقه ی مردمه! سلیقه و مذاق موسیقایی انسان تقریبا مثه سلیقه و مذاق چشایی می مونه هر چی بش بدی کم کم به همون عادت می کنه و از همون خوشش میاد!!اما تقصیره کیه که سلیقه ی مردم به همچین جایی رسیده؟کی توی مدت این چند سال انقدر آشغال و چرت و پرت به خورد مردم به اسم موسیقی داده؟!!!!
مطمئنا متهم ردیف اول «پیشکسوتان» و به اصطلاح همون حرفه ای های این عرصه هستد!!! همونایی که الان هرجا میشینند از وضع حاضر می نالند و ابراز نارضایتی می کنند!! اما چطور؟ شخصی مثل استاد...! که پیشکسوت این عرصه است و نفوذ خاص خودشو داره ،وقتی الان حاضر نمیشه از جوونای با استعداد حمایت کنه و اونا رو به به عرصه ی موسیقی معرفی کنه(چون پول ندارند!) و در مقابل پای آلبوم خواننده های ...معلومه که سطح کیفیت موسیقی تولیدی به همین سطح میرسه و حرفه ای هایی مثل نیما مسیحا ,حامی,مانی و... به حاشیه کشیده میشند!!
آقای ... جز پیش کسوت ها و مدعی های عرصه ی آهنگسازی!! خواننده ی جوانی را به فرهنگسرای ارسباران برای معرفی میاره که تو اجرای زندش 3 بار بعد از زدن قطعه وقتی نوبت خواننده میشه زبونش می گیره بخوانه و بعد هم که با التماس و خواهش آقای... می خوانه با اختلاف 2-3 پرده ای فالش می خوانه!!! چرا؟؟ چون این خواننده ی جوان پیش از اونی که به توانایی سواد و تسلطش در موسیقی از طرف استاد ... توجه بشه ،به پول ،مناسبات خانوادگی و یا هر چیز مسخره ی دیگه ایش توجه شده!
پس قسم اعظمی از این مافیایکه همیشه در ذهن ما چهره هایی شبیه دراکولا دارند! همین اساتید نازنین موسیقی هستند که بنده ی پول و ... شدند!!
با احترام به بزرگانی که هستند و خواهند بود و برازنده ی نام استادی هستند.

شنبه 31 فروردین 1392 - 20:21
بی سرزمین تر از باد

دقیقا درسته مهدی جان
دلایل و توجیه هایی هم میتراشن که هرکس بشنوه خندش میگیره!! خنده ناشی از تاسف! مثلا فلان خواننده ها سوختن و محو شدن و از رقابت میترسن و . . . :))
حالا جالب اینجاست که خیلیا فکر میکنن هرکسی تبلیغ و جنجال و جوسازیش بیشتر باشه و اسمش بیشتر تو دهان ها بچرخه پس کارش قوی تره!!!!!!! خیلیا هم از این باورهای غلط سو استفاده میکنن و به سود و منفعت شخصی خودشون فکر میکنن و میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن! که اتفاقا هم میگیرن!!! مصداقش میشه این ک مخاطبان امروزی موسیقی از آهنگ هایی به عنوان هیت اسم میبرن که حتی خود خواننده هم بعد از شنیدن چندبارشون دلزده میشه!!!!!
حتما باید کسانی مثل خشایار اعتمادی و حامی و نیما مسیحا بیان مافیا رو داد بزنن تا یکم فکر مشغولمون(!) رو درگیر کنیم! یا کسی مثل سعید شهروزی که تو 6 سال 7 تا آلبوم داده باید بیاد بگه انگیزه کار کردن نداره! تا بلکه یکم به این فکر کنیم که شاید قسمتی از اشکال کار از سلیقه مخاطب باشه نه از کار هنرمندان! مخاطبی که میانگین سنیش زیر 20 ساله و به راحتی گول جنجال و ظاهر رو میخوره!

77.237.165.106
شنبه 31 فروردین 1392 - 20:12

دوستان چرا راه دور میرن
یک سری به آرشیو برنامه های کنسرت همین سایت بزنن معلوم میشه گلایه های نیما بیراه نیست. همه میدونن توی ایران معمولا خواننده از فروش آلبوم سود مناسبی نداره و عمده عایدی اونها کنسرت هست
امیدوارم مردم هنر این بزرگان موسیقی امثال نیما و حامی و ... کسانی که با بزرگان کار کردن و صاحب سبک و صدا هستن رو دریابند بلکه خود ما موسیقی به موسیقی روح دوباره ای بدیم!

شنبه 31 فروردین 1392 - 20:36

نیما جان شما به فکر کارات باش و سعی کن باز هم با اقتدار برگردی
هیچ وقت درگیر این حرفا نشو
مثل حامی به حاشیه نرو
هرکاری هم که عشق و زحمت پشتش باشه مطمعن باش به دل مردم میشینه و راه خودشو باز میکنه
که متاسفانه حامی بااین حاشیه ها و تعصبات بیجا و برخوردهای غیر حرفه ای عشقی توی کارش نیست مثل قدیم فقط یه سری تحریر و آواز که هیچ حسی توش نیست البته قدیما بهتر بود
اما به شما و مانی رهنمای عزیز تبریک میگم بابت این موفقیت توی کارتون
خیلی خوب شد که با موسیقی روز خودتونو وفق دادید
خواننده خوب تحت هر شرایطی باید بتونه هنرشو و صداشو و کلا موسیقیشو به بهترین شکل ممکن اراءه بکنه
موفق و پیروز باشید

شنبه 31 فروردین 1392 - 21:01

درود بر نیما مسیحا
حقیقت رو گفتی
حقیقت هم متاسفانه تلخه

یادش بخیر زمانی که بابک بیات زنده بود
فقط افرادی مثل بابک بیات بودند که قدر خوانندگانی مثل نیما مسیحا رو میدونستند

یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 00:47

مشکل اینجاست که سطح سلیقه مردم اومده پایین . تا یه سبک موسیقی مد میشه همه دنبال اونن. یعنی موسیقی رو تفریحی گوش میدن نه با عشق و علاقه . ولا چرا اعلام نتایج نامزدها یه قطعه از البوم رضا یزدانی نیست. نیما مسیحا هم همین وضع رو داره . یعنی من قبل از البوم توهم ایشون نمیدونستم چنین خواننده ای وجود داره بعد که کارشونو گوش کردم علاقه مند شدم بارها توهم رو گوش کردم ولی خسته نشدم همین طور که شاه ماهی رو گوش کردم و خسته نشدم. نمیگم خواننده ها ی دیگه بدن . من خودم فرزین و چاووشی رو دوست دارم ولی حرفم اینه که مردم باید کارهای متفاوت گوش کنن.

دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 - 05:10

جناب مسیحا سوای تکنیک آماتوری که شما به عنوان ضعف خواننده های روز از اون یاد میکنید مساله مهم تر که باعث خواهد شد که جریان امروز به سرعت جاش رو به جرییانهای دیگه بده عدم خلاقیت خوانندها و کپی کاری هست که خیلی رایج شده و باعث افت سریع دوستان میشه ولی یادتون نره که شما هم درست به همین دلیل به جایگاه امروز رسیدید!!به امید دمیده شدن هوای پاک خلاقیت در هنر این سرزمین...

دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 - 09:26

با حرف های آقای مسیحا کاملا موافقم.متاسفم واسه سطح سلیقه مردم.صدای قوی و پرحجم آقای مسیحا و آقای رهنما رو کی داره واقعا!بعدشم یه عده میان واسه فروش بیشتر میگن فشاری که فلانی به خودش وارد میکنه فیل رو از پا میندازه.یا اینکه واسه تولید این اثر تیکه پاره شدم.اینم شده موسیقی ما...!منم مثل همه که باید به سایت التماس کنیم تا نظرمونو تایید کنه,التماس میکنم نظر حقیر رو بپذیرید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی در ایران انحصاری شده است | موسیقی ما