برنامه یاد بعضی نفرات
 
چندی پیش چند تن از چهره های قدیمی موسیقی، با انتشار آثار جدیدشان، بازگشت خود را به بازار موسیقی جشن گرفتند. اما کسی خبری از ستاره های نسل های قدیمی موسیقی کشور دارد؟ آنها مشغول چه کاری اند و چرا خبری از آنها نیست؟
کجایند مردان بی ادعا؟!
موسیقی ما – بهمن بابازاده: کسی خبری از آن‌ها ندارد. حتی آرام آرام جستجوی اینترنتی در گوگل هم درباره آخرین فعالیت هنری آن‌ها جواب نمی‌دهد و در فضای مجازی هم خبری از آن‌ها نیست. «آن‌ها» ستاره‌های نسل‌های گذشته موسیقی ایران بودند که رفته رفته و با ورود سبک‌های روز موسیقی جهان به کشور، آرام آرام بار و بندیل را بستند و بی‌خیال ادامه فعالیت‌های هنریشان شدند. چهره‌هایی که در دورانی نه چندان دور، هر کدام برای خودشان آوازه و اسم و رسمی داشتند و حالا هیچکس نمی‌داند کجا مشغولند و چرا خبری از آن‌ها نیست.

ترس از رقابت با نسل جدید موزیسین‌ها و هراس شکست خوردن باعث کنار رفتنشان شده یا شرایط و حس و حال ادامه دادن ندارند؟ موفقیت‌های مالی کلان در زمان فعالیت هنریشان باعث شده دیگر انگیزه‌ای برای ادامه دادن نداشته باشند یا با آن روش‌های سنتی و قدیمی ملودی سازی، دیگر نمی‌توانند به جنگ موسیقی الکترونیک این روزهای بازار بروند؟

این‌ها همه و همه سوالاتی هستند که در این پرونده سراغشان رفته‌ایم تا بعد از مدت‌ها، خبری از چهره‌های سر‌شناس نسل‌های قدیمی موسیقی کشور بگیریم. چهره‌هایی که در زمان خودشان، برو و بیایی داشتند و بسیاری از تهیه کننده برایشان سر و دست می‌شکاندند. چهره‌هایی که شاید ورود تکنولوژی روز موسیقی جهان و تولد ستاره‌های زیر زمینی موسیقی، بزرگ‌ترین ضربه را به آن‌ها زد و حالا معلوم نیست در کدام شرکت یا موسسه‌ای مشغول به فعالیت‌اند. این پرونده را تا انتها بخوانید.
 
  •  * «سعید شهروز» و ماجرای یک لوستر فروشی!
انتشار یک قطعه جدید در ماه‌های گذشته از این خواننده، سوژه اصلی این گزارش شد. خواننده‌ای که خیلی‌ها از او به عنوان یکی از با استعداد‌ترین چهره‌های بعد از انقلاب یاد می‌کردند و انتشار آلبوم‌های متعدد و استقبال قابل توجهی که از آثار او از سوی مخاطبان نسل اول موسیقی پاپ کشور شد، نوید تولد ستاره‌ای بزرگ و دست نیافتنی را به اهالی موسیقی داد. ستاره‌ای که آلبوم‌هایش یکی پس از دیگری روانه بازار موسیقی کشور می‌شد و حتی اسقبال به حدی بود که گهگدار او به سالی یک آلبوم هم اکتفا نمی‌کرد و دورخیز عجیبی برای انتشار دو اثر در سال را برداشته بود. همه چیز بر وفق مراد بود و تهیه کننده «لاله زاری»‌اش هم مثل کوه پشت سرش بود و با حمایت‌های همه جانبه‌اش، اجازه نمی‌داد که آب در دل خواننده‌اش تکان بخورد.

 «سعید شهروز» با آلبوم‌های پرطرفدارش به شماره یک بازار تبدیل شده بود و انتشار آلبوم «غزلک» و موفقیت بزرگ آن در بازار باعث شد او دیگر در بین چهره‌های آن زمان، دست نیافتنی شود. کنسرت‌های این خواننده بیشترین مخاطب را داشت و آلبوم‌هایش انتخاب اول بسیاری از اهالی موسیقی بود.

اما بحران از زمانی شروع شد که دیگر لاله زار، آن لاله زار قدیم نبود شرکت‌ها و موسسه‌های فرهنگی هنری، جایگزین شرکت‌های سنتی این راسته بازار شدند. تزریق دانش روز موسیقی هم مزید بر علت شد تا آرام آرام فروشگاه‌های لاله زار جمع و جور کنند و بی‌خیال ادامه فعالیت‌هایشان شوند. خواننده‌های آن دوره یکی یکی از دور خارج شدند و نبود سرمایه گذار و حامی باعث می‌شد شرایط روز به روز بد‌تر و بد‌تر شود. تبدیل شدن دفتر شرکت حامی «سعید شهروز» به لوستر فروشی (!)، شروع نزول پله‌ای این خواننده بود. شهروز به رغم استقبال بسیاری از تهیه کننده‌ها برای همکاری با او، ترجیح داد به صورت انفرادی فعالیت‌هایش را ادامه دهد و حتی در مقاطعی باز هم توانست موفقیت‌های قبلی را تکرار کند.

انتشار آلبوم «بی‌خوابی» با حضور چهره‌هایی چون «بهروز صفاریان» آخرین فعالیت رسمی این خواننده بود که به رغم استقبال اهالی موسیقی، آخرین فعالیت رسمی او به شمار می‌رود و حدود ۵ سالی هست که دیگر شهروز غایب بزرگ بازار موسیقی کشور است.

او سه سال پیش کنسرت بزرگی را هم در تهران به روی صحنه برد و باز هم استقبال دوستدارانش را از این برنامه شاهد بود ولی ظاهرا قصه دوری این خواننده از بازار پشت پرده‌های کشف نشده‌ای دارد. همه هزینه‌های کنسرت آخر این خواننده را خود او تقبل کرده بود و ظاهرا نتایج جالبی را هم بعد از این اجرا از لحاظ مالی به دست نیاورده بود. همین اتفاقات او را دلزده از بازار کرد تا خواننده پر طرفدار نسل اول موسیقی پاپ، این روز‌ها هیچ فعالیت رسمی‌ای در بازار موسیقی نداشته باشد.

حدود یک ماه پیش بود که سعید شهروز بعد از مدت‌ها، قطعه «رفیق روز‌ها تنهایی» را به صورت تک قطعه منتشر کرد تا موجی از شادی در صفحات هواداری این خواننده به وجود بیاید. خبر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی نقل شد تا این خواننده بالاخره به حرف بیاید و از دلایل سکوت طولانی‌اش پرده بردارد: «این روز‌ها با اوضاع و احوالاتی که موسیقی دارد، دل و دماغی برای کار باقی نمی‌ماند. شرایط نامتعادل و نامطلوب عرصهٔ مجاز، موجب دلسردی شده است. مدت‌ها روی کار‌ها زمان و انرژی می‌گذاریم اما فضای مناسبی برای تبلیغ و عرضه وجود ندارد. اما به هر حال مشغولم و در حال تهیه و تدارک آثار جدید هستم. اما دلیل بازگشت‌ام فقط و فقط لطف دوستدارن قدیمی خودم است که به من انرژی دادند. امکان نداشت بدون حضور آن‌ها دلیلی برای بازگشت داشته باشم.»

گفته می‌شود این خواننده در تدارک انتشار آلبوم دیگری ست که در آن باز هم قرار است با «بهروز صفاریان» همکاری کند. او فعلا هیچ فعالیت رسمی و غیررسمی‌ای را در بازار موسیقی کشور ندارد و ظاهرا در‌‌ همان شغل اصلی‌اش در بازار آزاد، در حال فعالیت است.
 
  • * آقای پرسپولیسی!
خیلی از مخاطبان قدیمی موسیقی پاپ هنوز لحظه اولین اجرای زنده «قاسم افشار» را به یاد دارند که وقتی برای اولین بار در تلویزیون ملی بروی آنتن رفت، یاد چه کسی افتادند!

از‌‌ همان روز بود که این خواننده طرفداران زیادی را برای خودش در سراسر کشور به دست آورد و با وجود تقلیدی بودن مشخص و کاملا ملموسی، دوستداران زیادی را به خود دید. «وقف پرنده‌ها» از جمله معروف‌ترین آثار این خواننده است که همچنان از رسانه‌های داخلی پخش می‌شوند و آلبوم «قرمزته» هم از دیگر آثار پرطرفدار این خواننده بود که باعث شد محبوبیت زیادی را در بین دوستداران موسیقی و به خصوص پرسپولیسی‌ها کسب کند.

اما این خواننده هم مثل بسیاری دیگر از هم نسلان‌اش، به محض ورود بازار موسیقی به فضاهای روز و مدرن، در سکوتی عجیب فرو رفت و دیگر خبری از انتشار آثار یا اجراهای زنده‌اش نیست. همین سکوت باعث شده که بسیاری او را از یاد ببرند و حالا کمتر مخاطب موسیقی را می‌شود پیدا کرد که خواننده‌ای به این نام را در نسل جدید، به یاد بیاورد.

بیش از چهار سال است که خبر انتشار آلبوم «سکوت خیس» با صدای این خواننده در حال انتشار در رسانه هاست و این آلبوم با وجود گذشتن این همه سال به دلایل نامعلوم هنوز در بازار موسیقی کشور منتشر نشده است. هیچ دلیل مشخص و معلومی هم عنوان نشده ولی به نظر نبود اسپانسر مالی و تهیه کننده، باعث شده که افشار فعلا دست نگه دارد و آلبومش را همین طور به تعویق بینندازد.

افشار این روز‌ها شغل «مشاوره دادن به جوانان عشق موسیقی» را انتخاب کرده و گه گداری هم در انجمن‌های شعرخوانی و کارگاه‌های ترانه دیده می‌شود. هیچ آینده مشخصی درباره او، آثارش و اینکه اصلا تمایلی به بازگشت به عرصه صدا و خوانندگی دارد، وجود ندارد. او خیلی به ندرت حاضر به گفتگو با رسانه هاست و سالهاست که با هیچ نشریه تخصصی‌ای صحبت نکرده. هر چند او هم مثل شهروز چندی پیش در سکوت کامل خبری و بدون هیچ تبلیغاتی، تک قطعه «خدانگهدار» را بصورت اینترنتی منتشر کرده و از انتشار قریب الوقوع آلبوم «سکوت خیس» خبر داده. اتفاقی که در سالهای گذشته بار‌ها شاهد آن بوده‌ایم ولی انتشار این آلبوم همچنان اتفاق نیفتاده است.
 
  • * «جیغ»‌اش بالاخره در آمد!
 «امیر تاجیک» با ترانه معروف‌اش «زیر آسمان شهر» یک شبه به یکی از ستاره‌های زمان خودش تبدیل شد و با انتشار آلبومی به همین نام و اجراهای فراوان، رسما به یکی از محبوب‌های زمان خودش تبدیل شد. این خواننده در مدت زمان کوتاهی و با تکیه بر محبوبیت بالای «زیر آسمان شهر» توانست در اکثر شهرهای کشور به روی صحنه برود و اجراهای فراوانی را داشته باشد.

با اتمام مجموعه «زیر آسمان شهر» و پایان بندی آبکی این سریال، دوران اوج کاری این خواننده هم به اتمام رسید تا او برای ادامه فعالیت‌های خوانندگی‌اش، تصمیمات جدیدی بگیرد: حضور در ژانری جدید و به قول خودش «تجربه فضاهای جدید».

تاجیک این روز‌ها با حضور در اجراهای ارگانی و جشن‌های سازمان‌ها خوانندگی‌اش را ادامه می‌دهد و بالاخره پس از مدت‌ها آلبومش، که در ابتدا قرار بود به نام «جیغ» و «شیطان» منتشر شود، با عنوان «زندگی» روانه بازار موسیقی کشور شد. آلبومی که در آن برادرش «امید تاجیک» همه کاره است و تاجیک ادعا دارد که مراحل میکس و مستر‌اش را در آلمان انجام داده است.

روی برخی قطعات آلبوم جدید این خواننده خط قرمز ممیزی دفتر موسیقی خورده و قطعاتی چون «جیغ» و «شیطان» (!)، از آلبوم او خارج شده‌اند تا تاجیک با تغییرات گسترده، مراحل نهایی آلبومش را ادامه دهد. نام آلبوم را به «زندگی»، تغییر دهد و درباره آن بگوید: «این روز‌ها مشکلات زیادی برای پخش آثار وجود دارد چرا که حمایت و تبلیغات در این عرصه کمرنگ‌تر از گذشته است. در این آلبوم که شامل ترانه‌هایی ازعلیرضا حسینی، افشین یداللهی و اشکان شب افروز است، امید تاجیک یک قطعه تک‌خوانی داشته و در دو آهنگ دیگر نیز با من به همخوانی پرداخته است. همچنین برای انتشار آن از کلیپهایی که ساخته‌ایم نیز استفاده خواهیم کرد.

۱۰ قطعه موجود در آلبوم را از بین قطعات بسیاری انتخاب شده است. البته بعداز چندین سال به انتشار این آلبوم اقدام کرده‌ام چون قصد داشتم موسیقی خود رابا فرم و ترکیب جدیدی خود به دوستداران موسیقی پاپ عرضه کنم.»
 
  • * باقی ماجرا
چهره‌های دیگر زیادی دیگری هم بودند که در این گزارش می‌شد از آن‌ها نامی به میان آورد.

چهره‌هایی چون امیر کریمی، مجتبی کبیری، چنگیز حبیبیان و بسیاری دیگر از چهره‌های قدیمی که هر کدام به نوعی در دوره‌ای خاص توانسته بودند موجی در بازار راه بینندازند و خودی نشان ددهند و این روز‌ها خبری ازشان نیست.

امیر کریمی که سه سال قبل اخرین آلبومش را وارد بازار کرد و در حالی که پیش بینی می‌شد با توجه به صدای تمیز و لحن خاص او، آلبومش مورد توجه قرار بگیرد، «دوباره مهتاب» شکست تجاری سنگینی خورد تا خواننده خوش صدای این اثر، سراغ آموزش تکنیک‌های خوانندگی برود و با‌‌ همان قطعه پرطرفدار «تهران»، رزومه کاری‌اش را همه جا ارائه دهد.

مجتبی کبیری هم سال قبل با انتشار «نیم نگاه» باز هم سعی کرد موفقیت‌های ویژه «معرکه» را تکرار کند ولی مشخصا دیگر نتوانست حتی به نزدیکی آن اتفاق‌های خوب هم برسد تا آلبوم «ساز مخالف» (با همراهی مریم حیدرزاده)، آخرین اثری باشد که از این خواننده در ذهن مخاطبان موسیقی بماند. دعوای زرگری او با «محسن چاوشی» در هنگام انتشار آلبوم آخرش باعث نشد که نگاه‌ها به سمت او برگردد و این خواننده با گذشت بیش از یک سال از انتشار آلبوم آخرش، ظاهرا تمایلی به حضور مجدد در عرصه موسیقی پاپ ندارد.

در این بین چهره‌هایی مثل چنگیز حبیبیان هم هستند که همچنان در پی به دست آوردن موفقیت‌های گذشته، با ایده‌ها و شگردهایی جدید وارد گود شده‌اند. حبیبیان در آخرین مصاحبه‌اش، خبر از انتشار آلبومی «آذری- فارسی» داده که «صدام کن» نام دارد و در آن سعی دارد خاطره موفقیت‌های قطعه «بی‌تانم» (دردانه‌ام) را که در مقاطعی توانست با آن طرفداران زیادی را به خود ببیند، تکرار نماید.
 
  • *می خواهم زنده بمانم...
در طول همه سالهایی که بر موسیقی پاپ بعد از انقلاب گذشته، هنرمندان و چهره‌های زیادی بودند که با وجود سابقه طولانیشان، در معرض خطر و سقوط بوده‌اند ولی با تلاش و تصمیمات درست توانسته‌اند جایگاه خود را حفظ نمایند وهنوز در بازار کنونی فعالیت نمایند.

سردمدار تمام این قبیل چهره‌های، خشایار اعتمادی بوده که در طول همه این سال‌ها، توانسته جایگاهش را در بین مخاطبان حفظ کند و در یک مسیر پر فراز و نشیسب پیش بیاید. یکی از تاثیر گذار‌ترین چهره‌های نخست موسیقی پاپ، با آلبوم «مثل هیچکس» که با دکلمه «مریم حیدرزاده» به رکورد فروش بالایی دست پیدا کرد و به مرور جایگاه و موقعیت‌اش در بازار موسیقی جدی‌تر و رسمی‌تر شد. در مقاطعی از دوران و عمر هنری‌اش، با ویدئو‌های خوش رنگ و لعاب که از شبکه‌های مجاز آن زمان پخش می‌شد، پیش آمد و آلبوم آخرش را هم با حضور افتخاری رضا صادقی وارد بازار کرد تا همچنان حضور محترمانه‌ای را در بازار موسیقی کشور پس از نزدیک به دو دهه فعالیت داشته باشد.

محمد اصفهانی را هم می‌شود در همین دسته طبقه بندی کرد که به رغم بالا و پائین‌های فراوان و آزمون و خطاهایی خطرناک، توانست با نزدیک شدن به فضاهای الکترونیک و استفاده از چهره‌های جوان، به حفظ موقعیتت و جایگاه‌اش در بازار کمک کند.

مانی رهنما و حمید حامی هم از دیگر چهره‌هایی هستند که در کنار نیما مسیحا با رو آوردن به موسیقی روز و همسو شدن با نگاه جهانی موسیقی و سلیقه این روزهای مخاطب موسیقی، توانستند فعالیت‌هایشان را پیش ببرند و با حفظ مولفه‌هایی از قبیل «موسیقی فاخر» و «پاپ – کلاسییک»، جنبه‌های پاپیولار تری را هم به سبک کاریشان اضافه کنند و پیش بیایند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 فروردین 1392 - 12:19

دیدگاه‌ها

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 14:59

واقعا صداهایی مثل شهروز ، افشار و حامی حیفه که ساکت باشن!

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 15:24

...موسیقی ایران مثل مرداب شده و هیچ خلاقیتی توش نیس؟؟؟ خلاقیت یعنی "من خود آن سیزده ام" که هیچکدوم از این خواننده ها جرات دادن همچین آلبومی رو نداشتن و ندارن. میدونیین دلیل اینکه کسایی مثل کبیری و افشار از دور خارج شدن چی بود؟؟؟ خیلی سادس چون داشتن مدام خودشونو تکرار میکردن و میخواستن تا عمر دارن زیر سایه همون خواننده های لس آنجلسی بمونن. اما نمیدونستن که یه روز همین مخاطبان موسیقی یقشونو میگیرن و میگن دیگه از این همه تکرار خسته شدیم. واسه همین عمر هنریشون به 10 سالم نرسید.
لطفا تایید کن

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 19:30
Alias

بسه دیگه تو رو خدا.هر چی ما هیچی نمیگیم!!!! 13 کجاش خلاقیت داشت؟!!
حتما باید یکی بیاد بگه که این آلبوم از لحاظ تنظیم و میکس و مسترینگ حرفی برای گفتن نداشت تا شما بلکه به خودتون بیایید و برید ببینید چه کلاهی سرتون رفته؟!!!
واقعا شماها به ترک بهرام گور می نازید و هنوز که هنوزه نفهمیدید که این کار پر از سمپل های آکوستیکه؟!!!
اینقدر برای آقای چاووشی سخت بوده که پول بده به یک آهنگساز ارکسترال ساز و ساز زنده رکورد کنه؟!!!
کیفیت فنی آلبوم داد میزنه که کار مال الان نیست!!
خلاقیت یعنی آلبوم "جاده رویاها" سیروان خسروی
حالا چون از چهارتا شعر کلاسیک ایرانی به همراه ملودیهای فوق تکراری استفاده شده یعنی خلاقیت؟؟!!
به خدا یه کم تعصب رو کنار بزارید بد نیست!

37.254.68.190
دوشنبه 12 فروردین 1392 - 22:25
danesh jamshidi

حرف حساب

2.190.4.201
سه شنبه 13 فروردین 1392 - 20:25
hamed

با alias موافقم

50.117.61.94
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 00:30
mohammad jj

اینو راست میگه
البوم چاوشی خسته کنندس
یه ترک باهال شاد یا غمگین یا ترنس و یا... نداره که چند بار اون ترک رو بزنیم عقب دوباره گوش کنیم
من خودم کلا یه بار همون اولین بار کامل گوش کردم اما الان یه دفعه یادم می افته که برم گوش کنم وقتی اهنگو پلی میکنم به یه دقیقه نمیرسه میزنم یه ترک دیگه یا یه البوم دیگه...

91.99.75.99
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 11:15
علی رضایی

کاملا با alias موافقم.
به زودی تو آلبوم"همین..." رضا صادقی، تفافت رو میبینین.

5.113.203.115
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 15:44
اميرحسين انصاري

علی رضایی عزیز:
مخاطبان چاوشی و صادقی هیچ مشکلی با هم نداشته و ندارند و بهتره بگذاریم این روابط دوستانه همیشه پا بر جا بماند. اگر مشکلی بر کار آلبوم هست و ایرادی وجود داره بفرمایید تا ما هم بدونیم و حرف بی حساب هیچ وقت اثری نداشته. ضمنا جناب صادقی آلبوم سیزده رو خیلی دوست داشتند و تعریف هم کردند از آلبوم سیزده.
پیشاپیش خوش حالی خودم رو از اومدن آلبوم همین... اعلام می کنم و امیدوارم خوشتون بیاد

151.246.164.213
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 15:46
اميرحسين انصاري

ضمنا کامنتی رو به اشتباه نوشتم خطاب به chance p که عذر خواهی می کنم و خطاب من به جناب آقای Alias بود.

151.246.164.213
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 21:29
yoones

کاااااااااملا موافقم
سیزده نهایت خلاقیت بود
هوایی شدی و دوست دارم هم متفاوت بودن
ولی هیچ کدوم از خواننده ها جرات چاوشی رو نداشتن
من به عنوان هوادار خواجه امیری میگم چاوشی بی نظیر بود احسانم کار متفاوت نداشت فقط عالی بود
ولی چاوشی متفاوت بود
بقیه که هیچ

5.118.7.143
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 21:56
نوید جوهری

alias جان . آخه چرا با حرص نظر میدی عزیز . چرا دوست دارید بکوبید یه خواننده رو . نمیدونم چجوری به این آلبوم میگید ضعیف ؟ میشه شما برای ما از میکس و مستر یه نعریف کلی داشته باشی تا ببینیم میکس و مستر چه مشکلی داشته ؟ هنوز که هنوزه خیلی نفهمیدن تنظیم بهرام گور سمپل هستش . این خودش یه نقطه ی مثبت به حساب میاد . بیخیال بابا . ما که داریم لذت میبریم . شک کردن به چاوشی شک کردن ...

2.179.115.98
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 21:57
ایمان

عشق است محسن چاوشی..فقط همین.تا کور شود هر انکه نتواند دید...

176.12.76.162
جمعه 16 فروردین 1392 - 11:55
danesh jamshidi

alias جان همچین میگی سمپل انگار بقیه ی اهنگسازان ارکستراسیون نواخته شده تقدیم تنظیم کننده میکنن!!
دوست عزیز درمورد گروه یانی صحبت نمیکنی که. ایمجا ایرانه و یکی دوتا تک ستاره نظیر چاوشی و یسری که حوصلشون سر میره اهنگ میخونن! اگر بهرام گور سمپله, درست. بنده تو روز روشن از هنر مندان عصر جدید درخواست میکنم یه سمپل اینچنینی بسازند.

2.190.6.226
جمعه 16 فروردین 1392 - 14:26
اميرحسين انصاري

کامنتی رو نوشتم خطاب به آقای Alias که جواب کامل و قاطعی بود در برابر حرف های کاملا بی منطق ایشان که متأسفانه تأیید نشده.
فقط همینو بگم خواننده ای که نام بردید فقط حرف در زمینه ی تنظیم دارند و نه خوانندگی. ضمن این که بهتره یک مطالعه ای در مورد سمپل داشته باشید و این رو هم بدونید که موارد استفاده ی سمپل کی و کجاست و استفاده ی اون چیز رایجی هست و چیز های دیگری که مورد تأیید موسیقی ما قرار نگرفت. ضمن این که بهتره حسادت رو کنار بگذاریم.

151.246.164.213
یکشنبه 18 فروردین 1392 - 12:39
Alias

اولا بنده هیچ چیز خاصی در موسیقی آقای چاووشی نمی بینم که بخوام حسادت کنم!!!
دوما وقتی اسم یک خواننده در AMA میاد به خاطر تنظیم کارهاش نیست فقط!!! به خاطر تکنیک و تفکر نویی هست که در موسیقی داره.به شخصه کنسرت های سیروان رو نرفتم.ولی از فیلم هایی که دیدم سیروان در کنسرت خوب عمل نمی کنه و صداش فالشی داره ولی کارهای استودیوییش فکر کنم در ایران تک هست!!!
این رو هم گفتم که بدونید دلیلی نمی بینم کورکورانه از کسی دفاع کنم!!!
نوید جان کار بهرام گور رو من همون بار اول که گوش کردم فهمیدم سمپل هست.حالا اگه بقیه هنوز نفهمیدن باید مشکل رو چاره کرد!!!!
واقعا نمی تونم درک کنم وقتی امکان رکورد کردن ارکستر هست چرا باید از سمپل استفده بشه.الان دیگه تقریبا پشت هر آلبومی رو نگاه کنید خبری از نوازنده درامز یا بیس نیست.چون با بهترین کیفیت ممکن میشه درامز رو صدابرداری کرد یا از کیت های آماده استفاده کرد و بعد تنظیم کننده خودش می تونه هر بلایی بخواد سرش بیاره با سمپلر.یا وی اس تی Trilogy که یکی از بهترین سیمولاتورهای بیس در دنیاست.
ولی در مورد استرینگ و ترومپت یا ترومبون و . . . خیلی بده که دیگه بیان و سمپلینگ کنن.اگر هم بخوان این کار رو بکنن راه و چاه داره.نه اینقدر سردستی!!!
گذشته از اینها تنظیم بهرام گور کار یک ارکسترال ساز نیست!!!
توضیح بقیه موارد هم از حوصله اینجانب خارجه.کسی که تو موسیقی گوشش کالیبره شده باشه دیگه سر این مسائل پیش و پا افتاده اینقدر چونه نمیزنه!!!

37.254.69.209
یکشنبه 18 فروردین 1392 - 12:57
Alias

راستی موارد استفاده سمپل رو هم توضیح بدید ممنون میشم.

37.254.69.209
دوشنبه 12 فروردین 1392 - 15:35

محمد اصفهانی را هم می‌شود در همین دسته طبقه بندی کرد؟؟؟!!!!!!!!
واقعا ؟
چطور به این نتیجه رسیدید؟؟؟؟!!!!!!
به نظرتون محمد اصفهانی یکی از استوار ترین قله های موسیقی پاپ ایران نیست؟
چه بادی تونسته این قله رو بلرزونه؟

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 15:42

خیلی جالب بود نمیدانم چرا چهرهای معروف موسیقی کشور ان قدر کم کار شده اند که به راحتی نمیشه اثری از انها شنید
جای شهروز خیلی خالیه

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 17:39

تحلیل خوبی بود اما مطلب جالبی رو انتخاب نکردید برای تحلیل یا شاید انتخاب گزینه هاتون مشکل داشت. کسایی که آلبومشون چند وقت پیش منتشر شده مثل امیر کریمی، مجتبی کبیری و امیر تاجیک یا قرار بوده منتشر بشه اما به تاخیر افتاده مثل قاسم افشار یا قرار هستش که منتشر بشه گزینه های مناسبی برای این تحلیل نبودن. اینکه آلبوم های این هنرمندا منتشر شده اما موفق نبوده نمیتونه دلیلی برای انتخاب کردنشون برای این تحلیل باشه و باید به دلائل دیگه ای توجه کرد. شاید اگه میخواستید 1 خرده اغراق تحلیل رو بیشتر کنید نیما مسیحا رو هم وارد این گزینه هاتون میکردید. چون هم کم کاره و هم آلبومش با تاخیر منتشر میشه و با بیش از 30 سال سن و داشتن توانایی فوق العاده ی خوانندگی فقط 2 آلبوم منتشر کرده. در مورد خشایار اعتمادی هم خدا رو شکر که واقع بینانه تحلیل کردید و واقعا مطلبی که چند وقت پیش در مورد ایشون گفته شده که کم کارن اونم دقیقا چند وقت بعد از انتشار آلبوم جدیدشون واقعا بحث غیر منطقی و بی پایه ای بود که صدای ایشون رو هم در آورده بود حتی.
در مورد نکته ی پایانی این تحلیل هم واقعا مشخص نیست که نظر قطعی تحلیلگرتون چیه. چون در مورد همه چیز حرف زده. هم انتقاد کرده هم تشویق. هم کوبونده و هم تائید کرده و شاید عقبه ی خوب این خوانندگان و توانایی بالاشون مانع شده تا ایشون بتونن رک و صریح بگن که این هنرمندان هم راهی به جز همرنگ شدن با فضای حاضر موسیقی کشور رو نداشتن و ندارن در صورتی که دلیل اینکه افرادی مثل مانی رهنما، حامی و نیما مسیحا به عنوان خواننده های توانا ازشون نام برده میشه میون اهالی موسیقی همین یک رنگ موندن و ادامه ی سبک قدیمی خودشون هستش و اگر هم توی کارهاشون رنگ و بوی مدرن شدن دیده میشه امری بدیهی هستش چون دلیلی نداره که کار 40 سال پیش رو هنوز هم بدون هیچ تغییری بخوایم بشنویم.

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 19:03

کجایند مردان بی ادعا؟!
این تیتر خیلی فکر نمیکنم که مناسب این بخش باشه
چون همیشه از این تیتر درمورد مردان 8 سال حماسه استفاده شده

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 19:06

واقعا نميدونم چرا موسيقي ما كامنتم رو تايييد نكرد ؟؟

دكتر اصفهاني چه هيزم تري به سايت شما فروخت ؟؟؟

بخدا ا اصفهاني خودش نخواست جهاني و بين اللملي بشه به خاطر حفظ شئونات اسلامي كار مشترك با خوانندگان بزرگ دنيا رو رد كرد اينو خودش چند بار گفته ..

..
دكتر اصفهاني ميخواهم زنده بمانم ؟؟؟؟؟

چرا به يه اسطوره به همين راحتي توهين ميكنيد ؟؟؟
مگه اون كسايي كه تو لس انجلس و ايران ايشون رو به عنوان برترين معرفي كردند پسرخاله ايشون بودند ؟؟
چرا حرمت يه استاد موسيقي رو نگه نميداريد ؟؟؟
چرا از تاييد اين چند خط وحشت داريد ؟؟؟

در بزرگي ايشون همين بس كه ايشون تو ماجراي توهين به امام هادي و حضرت محمد به شدت عكس العمل نشون دادند و هدفش هميشه فراتر از يه خواننده بوده ...

تو سايت شما به هيچ وجه از ازادي بيان خبري نيست ..الان من اينجا كجاي حرفام ناجور بود مطمئنم باز كامنتم رو تاييد نميكنيد..

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 19:37

اول از همه تشکر میکنم از بهمن بابازاده به خاطر این مطلب ...
به نظرم این موضوع خیلی خیلی مهمه و ده ها پست و مطلب رو میشه دربارش توی همین سایت نوشت .
ترانه های سطحی ، ملودی های به شدت دلی! و تنظیم کننده های انگشت شمار و به شدت کامپیوتری! از یک طرف و صداهای به نسبت ضعیف تر نسبت به دهه پیش جریان موسیقی پاپ ما رو وارد یک فضای جدیدی کرده .
با جرات میگم خواننده هایی که یک زمانی زیر زمینی بودن و در حال حاضر جزو سردمداران موزیک پاپ محسوب میشن نسبت به این عزیزانی که نام بردید سطح موسیقایی پایین تری دارند از همه نظر .
شما اگر رزومه کاری این خواننده ها رو ببینید متوجه میشید که اکثر کارهاشون رو خودشون انجام میدن یا با دوستشون توی استودیوی خودشون !
ولی قبلا اینگونه نبود . آهنگسازان و تنظیم کنندگان به شدت با سوادتری خواننده ها رو همراهی میکردن به همین دلیل هم هست که آهنگ های اون زمان خیلی ماندگار تره نسبت به آهنگهای سطحی الان .
ولی .......
همه چیز برعکسه !
از این ها خیلی بیشتر استقبال میشه .
یکی از مهمترین دلایلش به نظر من افت سطح سلیقه و کاهش متوسط سنی مخاطبین موسیقی پاپ هست .
البته دلایل متعددی داره که در مطلب هم اشاره شده .
مطمئن هستم دوره این سردمداران نیز زودتر از خوانندگان دهه پیش به سر میاد چون لااقل اونها همه چیزشون استاندارد بود و سر جاش بود و حتی ممکنه دوباره کارشون بگیره چون ریشه اشون خیلی قوی تره .
انصافا خوانندگان دهه قبل دلنشین تر بودند !
راستی علیرضا عصار پس چی ؟؟؟
با تشکر .

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 20:35

یادش بخیر
سعید شهروز!
نسل ما با این مرد خاطره ها داشت...
کجایی سعید؟

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 20:51

just Shahrouz

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 22:25

من نمیدونم شما مشکلتون با محسن چاوشی چیه؟ تو هر البومش کار جدید رو میکنه باز شما میگید کجایند ان مردان؟!

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 22:38

تمام خواننده هایی که نام بردید تو این صفحه از این خواننده های بد جدید بهترن و ان شاالله مافیا بازی حل شه و این خوبان هم برگردند نه اینکه یه عده خواننده مثلا تیپ زن و جیغ و داد زن بیان بشن خواننده که خواننده هم نیستن.سعید شهروز - نمیا مسیحا و همه این افراد که نام بردین ترکهای تاثیر گذاره خیلی قوی دارند

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 23:16

ممنون از اين مطلبتون اما بايد بگم من اين نسل رو بهتر از نسل كنوني مي دونم و هنوز هم بيشتر به كار اونها گوش ميدم. عليرضا عصار، ماني رهنما، محمد اصفهاني، مسعود خادم، حامي، فرمان فتحعليان، امير كريمي، سعيد شهروز، حسين زمان و ... عالي بودند و هستند.

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 23:36

سعیدشهروز ستاره ی بی ادعای موسیقی پاپ ایران

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 00:10

خدایا موندم اگه تو این دوره موسیقی ما یکی مثل محسن چاوشی نبود که آلبوم بی نظیر من خود آن سیزدهم رو منتشر کرد کی میتونست این موسیقی رو از این همه تکرار دربیاره الان هم دوس ندارم نام کسی رو بیارم ولی خدایی اگه بگم خیلی خیلی زیادن.فکر کردن یه دفعه که کارشون گل کرد دیگه فقط با تکرار اون سبک و سیاق خیلی مخاطبای موسیقی دوسشون دارن نه به خدا دیگه اینجوری نیست مردم دیگه همینجوری آهنگهارو گوش نمیکنن علاوه بر این که خوششون میاد ازش لذت ببرن دوس دارن به همون اندازه هم آهنگها قوی باشن مردم تکرار رو میفهمن و مطمئنن کم کم از اینجور خواننده ها هم خسته میشن.این خواننده هایی هم که شما ذکر کردین به همین دلیل از یادها رفتن طوری که کسایی مثل شما از وجود این خواننده ها اطلاع دارین و افراد بسیاری هستن که اولین باری است اسم آنهارو میشنون.

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 02:29

یادش بخیر یه زمانی واقعا با درخشش این عزیزان حال و روز موسیقیمون خوب بود . . .

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 05:11

... قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری ... دکتر جز بهترین خواننده ها بوده که صدا داره و دنبال تیپ قیافه درست کردن بجای خوندن نبوده ... قدرت و اوج صدای ایشون و قابلیت های متفوت در فرم خوندن رو اندک افرادی مثل ایشون دارند ... اینو اساتید آواز کشور می گن نه صرفا بنده ... کمی خدا رو در ارائه نظراتتون به یاد داشته و انصاف رو رعایت کنید .. موفق باشید

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 10:54

اینهایی که اسم بردی اتفاقا کم و بیش فعال هستن!!!! برو سراغ مسعود خادم و مهراج محمدی و مهرزاد اصفهانپور و محسن افلاکی و یاور اقتداری و افشین سپهر و .......

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 12:32

موسیقی ما این نقد مال چند سال پیشه؟ وقتی جناب بابازاده هنوز نمی دونند "مجتبی کبیری" آلبوم شب و روز رو سال 91 منتشر کرده، چطور میشه به نقد ایشون اعتماد کرد؟ به نظر من ایشون باید بیشتر در اخبار موسیقی باشند و اطلاعات خودشون رو به روز کنند.

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 14:48

سلام . جمع بندی خوبی بود . اما یادمه قدیما عبارت " کجایند مردان بی ادعا" رو برای ستاره های جبهه و جنگ مقدس به کار می بردن . مثلی که جدیدا تغییر کاربری داده و برای "ستاره های نیمسوز میدان پاپ کشور" استفاده می شه!
با تشکر

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 19:21

به غیر از چند نفرشون بقیه واقعا کم کار بوده اند
همیشه خواستن که با همون اهنگ های قدیمی در محافل مختلف حضور داشته باشن که اون ها هم این قدر مردم شنیدن که دیگه واقعا از شنیدنشون خسته اند و حس خوبی نسبت به اون کار ها ندارن
سلیقه ی مردم تغییر کرده قشر جوون جامعه ی ما نمیتونه نه این که نخواد نمیتونه
با کسانی که از لحاظ سنی باهم فاصله زیادی دارن رابطه برقرار کنه چون اون ها دیگه کم کم دارن پا به میان سالی میذارن و نیازهاشون و سلایقشون با مخاطب جوان امروز کاملا متفاوت و خیلی نمیتونن که همدیگر رو درک کنن وبه همین دلیل خیلی نمیشه انتظار داشت که اثارشون البته اگه کاری ساخته بشه توسط قشر جوان شنیده بشه

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 20:21

شما عصار رو می شناسید.!!!
نهان مکن عصار رو گوش کنید.با همون ترک تو البوم چاووشی بعد شاید معنی تنظیم و اجرا رو متوجه بشید.
شاید......
مست و دیوانه آلبوم حال من بی تو هم خوبه براتون..

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 20:48

با سپاس از انتخاب موضوع بسیلر مناسب.
عزیزان خوبه که ما بدونیم این مسائل وجود داره اما مهمتر اینه که دلایل اصلیش رو بدونیم.
یه موضوع توی متن عنوات کردید که خیلی واسم عجیبه(ترس از رقابت با نسل جدید)!!!!؟!!!! من قبول دارم الان هم خواننده های خوب داریم. ولی دوستان بیایید منطقی به قضیه نگاه کنیم... اسامی ماندگار نسل اولی ها رو با نام های پر سروصدای امروزی مقایسه کنیم. کار راحتیه چون رزومه همگی مشخصه. منطق شما کدوم رو می پذیره؟ رقابت با ستارگان انگشت شمار موسیقی در اون سالها سخت تر بود یا با خواننده های بیشمار و البته نه چندان ماندگار کنونی؟ آیا قابل قبوله بگیم کسایی که اون زمان از میدان رقابت با اساتیدی چون شادمهر و خدابیامرز ناصر عبدالهی سربلند بیرون آمدن، الان از رقابت با نسل جدید حراس دارن؟؟؟ پس این دلیلش نمیتونه باشه...
شما بحث ملودی قدیم و موزیک الکترونیک رو مطرح کردید. جا داره عرض کنم به عنوان یک نمونه کامل کسی مثل سعید شهروز که تاریخ میگه با ملودی-به قول شما-قدیمی، کارهای خیلی قوی از خودش به جا گذاشته. همینطور با کارهای جدید و الکترونیک هم آثار بکری از خودش جا گذاشته. مثل آلبوم بیخوابی که به انتخاب کارشناس های اهل فن از هر نظر بهترین سال شناخته شد، این یعنی اون ثابت کرده اگه بخواد هنوز هم بی رقیبه. داریم به عینه میبینیم هنوز هم خیلی از خواننده ها دارن توی اون فضا کار میکنن. پس مشکل ملودی و موزیک الکترونیک هم نیست...
بجای اینها به لحاظ ژنتیکی یک آدم بیست ساله رو با با یک آدم چهل ساله مقایسه کنید. خیی فرق دارن! نه؟ آدم بیست ساله کلی انرژی و شور و هیجان داره. دغدغه زیادی هم نداره اما چهل ساله بیشتر به دنبال آرامـــشـــــــه و کلی هم دغدغه روزمره داره. وقتی انرژی داری ظرف 7سال 7 آلبوم میدی. اما وقتی به دنبال آرامشی انگیزت متفاوت میشه. پس یکی از دلایل: انگیزه، هیجان و نگرش میتونه باشه.
یه دلیل دیگه سلیقه مخاطب امروزیه. به عنوان مثال خواننده ای با صدای قوی مثل حمید حامی بزرگترین دلیل کم کاریش رو سلیقه مخاطب عنوان کرده.
شعرهای تکراری و ضعیف هم دلیل مهمیه. به قول استاد یغما گلوریی: فاز اول موسیقی ما شده " تو رفتی و من مردم". کو اون عشق و امید گذشته؟
البته تعدادی از عزیزان نسل اولی هم با داشتن صدای زیبا وقوی، به دلیل انتخاب نامناسب از سطح کاری خودشون دور شدن.
دلایل دیگه ای هم هست اما دوستان یه یه نکته توجه کنیم: اینکه این سال ها هیچ کس ملودی جدید به موسیقی ارائه نداده و ما امروزا ناخواسته از بزرگان چند سال پیش یاد میکنیم.

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 09:02

این حقیقیت که هر خواننده ای با هر جنس صدایی در هر گوشه دنیا بدون برنامه ریزی و بدون در نظر گرفتن عمر جذابیت رنگ صدا و فیگور و توانمندیهای آوازی خیلی زود به دست فراموشی سپره می شه در تاریخ موزیک پاپ همیشه تکرار پذیر هستش و مخاطب با هوش موزیک پاپ ایرونی از این قاعده مستثنی نیست از اسامی خوانندگان موضوع بحث افرادی که به این نکته ساده و نخ نما نکردن همان اندک رنگ جذاب و تکنیک صدا و حفظ استیل موزیک خود دقت نظر بیشتری داشتن کمتر با پاک کن مخاطب ایرانی مواجه شدن.
نکته قابل ذکر این است که تعریف در کور س شهرت ماندن موزیک پاپ ایران به عوامل بسیاری از قبیل سیاستگذاریهای وزارت ارشاد و اوضاع اقتصادی جامعه ایران و .... و نباید فضای بسته آن روزها رو با فضای باز کنسرتها و پخش مویرگی البومها در سراسر ایران مقایسه کرد در هر صورت هر خواننده پاپ د فضای موزیک پاپ ایران تا زمانی که کنسرت بر گزار می کند زنده و پر کار تلقی می شود حا ل آن که اگر آوازه خوانانی باشند که ماهها و سالهل به خلق اثر و خود سانسوری و حتی اموزش بپر دازند مردگانی در تابوت رسانه ها به شار می ایند .
با امید به اینکه این کامنت حذف نشود.

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 11:17

سلام
اقای نویسنده این قسمت چرا اسمی از مرحوم ناصر عبدالهی را نیاوردید من واقعا از این مسله ناراحتم ناصر یکی از ارکان اصلی نسل اول پاپ در کنار محمد اصفهانی -خشایار اعتمادی و شادمهر عقیلی بود خدایی صدای ناصر از صدای امیرکریمی خیلی بهتر است بم وکلف وزیبا شما البوم عشق است -نامهربانی -دوستت دارم -بوی شرجی -هوا وهوا -ناصریا -ضیافت - یک رویا -مثل روزهای بارونی -نازتکه یا فاطمه یا بنت نبی یادیتان رفته است ناصر چه اجراهای زیبایی داشت با ان صدای بم وزیبا متاسفانه اقای نویسنده این قسمت بیماری الزایمر دارد اسم دو مرد بزرگ شادمهر ومرحوم ناصر عبدالهی را نیاورد نسل اول پاپ مدیون این دو هنرمند است بعد در جواب اقای Alias میشه بفرمایید البوم من خود سیزدهم محسن چاووشی چه ضعفی داشت شما از ان دم می زنید یکی از بهترین کارهای چاووشی بوده است

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 17:22
Alias

فکر کنم گوشه ای از این ضعف ها رو گفتم!!!
البته حق میدم متوجه نشید چون شما یک شنونده عادی هستید!!!

37.254.106.177
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 21:57
نوید جوهری

باع . ناصر عبدالهی که به رحمت خدا رفته

2.179.115.98
جمعه 16 فروردین 1392 - 14:29
اميرحسين انصاري

نه عزیزم آقای Alias شما خیلی از موسیقی بلدید که مورد استفاده ی سمپل رو نمی دونید کی و کجاست! بهتره برید مطالعه ای در زمینه ی موسیقی و کسانی که در خارج از کشور و داخل چاوشی رو تأیید کردند بشناسید.

151.246.164.213
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 12:00

برای افرادی مثل من ، که با صدای خوانندگانی مثل حامی ، اصفهانی ، مانی رهنما ، عصار و ... بزرگ شدیم ، سکوت این خواننده ها واقعآ عذاب آورده
امیدوارم که تهیه کنندگان و شرکت های پخش به جای اینکه به فکر فروش باشند ، یه خورده هم به فکر بقای موسیقی فاخر باشند

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 13:27

طعنه نزن به گريه هام اشكاي تازه تر ميخوام...
يادش بخير
با سعيد چه زندگي ها كرديم
آهاي گلابتون
بشم قربونتون
...
راستي حسين زمان چي شد

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 14:24

فکر میکنم تو این لیست جای خیلیای دیگه خالی بود.مثل یاور اقتداری که مردم با کاراش خیلی خاطره دارن و الان تو سکوت کامل به سر میبره و هیچ خبری ازش نیست

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 17:15

آلبوم بیخوابی بهترین آلبوم دهه 80

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 22:19

خدا همشون رو حفظ کنه

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 22:24

یادش بخیر چقد قدیما سعید شهروز گوش میدادیم....خیلی حیف شد که کناره گیری کرد...من که کلی با اهنگاش خاره دارم..امیدوارم بازم برگرده...

پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 01:38

دلم برای موسیقی هایی که مرحوم بابک بیات می ساخت برای مانی رهنما و نیما مسیحا و حمید حامی تنگ شده است ای کاش هم باز بتوان این نوع موسیقی ها را گوش داد

پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 04:33

جناب موسیقی ما نمیدونم چرا در مورد البوم امیر تاجیک اصلا چیزی گفته نشد در این سایت تا قبل از این مقاله. پیشنهاد میکنم یکبار البوم زندگی رو گوش کنید تا متوجه بشید چه البوم خوبیه و چقدر پتانسیل برای بهتر شدن داشته و چقدر صدای امیر تاجیک عالیه. من اصلا فکرش رو هم نمیکردم تاجیک اینجوری بخونه. قطعات دستمو بگیر . زندگی . رویا با صدای امید . شب و بارون . خورشید . تمام میشوم. اینها همه عالی هستن. صدای امید تاجیک هم خیلی دلنشینه. البوم بدون تبلیغات پخش شد و کاملا دفن شد توی هیاهوی دم سال جدید. لطفا به این البوم بیشتر بپردازید. شب و بارون یه قطعه کاملا شنیدنی هست و از همین حالا جزو بهترین های امسال میدونم این اهنگ رو

جمعه 16 فروردین 1392 - 13:56

آقای بهمن بابازاده ...شما فکر نمی کنید یک کمی بی توجهی کرده باشید خوبه همکار محترم شما آقای ...تبلیغ برای آلبوم شب و روز آقای کبیری را کرده اند ! با وجود کنفرانس خبری که در رابطه با آلبوم شب و روز و حضور نماینده سایت موسیقی ما و نماینده های مطبوعات هنوز خواب بودید که از نیم نگاه صحبت کرده اید؟ و نمی دونید که آلبوم شب و روز مجتبی کبیری سال 91 منتشر شده است ؟ شما که بقول خودتان سایت رسمی و مجاز کشور هستید این راهش نیست انتقادات مردم هم وی بینید خودتان هم می دونید حرف اول را مردم می زننند . اگر این خواننده های بقول شما کم کار نبودند آقایانی چون سیروان خسروی و یگانه و خواجه امیری و.... هم نمی توانستند الان اجرا داشته باشند! فکر نمی کنید موسیقی ایران مدیون این افراد باشه لطفا کمتر اغراق آمیز تقد و بررسی کنید حودتان می دونید که الان آلبوم های موسیفی و گذاشتن کنسرت ها مافیا بازی شده بس کنید البته اگر کامنت بنده را حذف نکنید لااقل مانند بازیگران سینما محیط رو طوری درست کنید که همه باهم هستند تفرقه نیندازید یا وقتی که یک هنرمند دارفانی را وداع می گوید اسطوره میشه کلی یه دونه میشه مانند نمرحوم اصر عبدالهی !! یبایید لااقل از این خوانندگان هم یاد بشه یا با این افراد هم مصاحبه کنید و پای درد دل این افراد هم بشینید لا اقل احترام نگهدارید بی حرمتی در میان ما رواچ یافته یکمی از اون ور آبی ها یاد بگیریم به امید روزی که چشم هایمان را باز کنیم و حقایق را ببینیم.

شنبه 17 فروردین 1392 - 21:07
مائده کلانتری

اتفاقا چون همیشه نیم نگاهی به اون ور آب ها داریم زیادی وضع موسیقیمون خوب نیست....
الان شرایط و علایق فرق کرده...

37.98.94.130
شنبه 17 فروردین 1392 - 11:55

من که دلتنگ حمید غلامعلی ام با اون کارای دهه هفتادش زندگی کردیم و دکتر اصفهانی که با اهنگاش بزرگ شدیم یادش بخیر چند وقت پیش بعد دانلود اهنگ وسعت سبز حمید غلامعلی گریه ام گرفت چون اهنگ نوستالزیک کودکیم رو گرفته بودم

یکشنبه 18 فروردین 1392 - 00:32
entez

مردان تو در استقامت مثل دماوند
در پاکی روح و کرامت مانند الوند

2.187.109.186
یکشنبه 18 فروردین 1392 - 15:05

چرا از استاد مجید اخشابی نامی نمی برید؟؟

شنبه 18 خرداد 1392 - 15:36

آقای اخشابی که علاوه بر موسیقی و خوانندگی ، در نوازندگی و درس و تحصیل و... واقعا عالی هستند.اخلاقشونم که بی نظیره.خداییش انسان بی نظیری هستند و بسیار موفق.خدا حفظشون کنه. برید تو سایتشون ببینید چه خبره؟ نزدیک به 19 هزاز عضو داره. خیلی دوست داشتنیه و صدای لطیفی داره. الهی که همیشه سلامت و موفق باشند

دوشنبه 17 آذر 1393 - 12:30

ما دوجور خواننده داریم یه عده سینگر هستند که صدای خوبی دارند و از روی دل و احساس میخونن ولی تخصصی در خوندن ندارن. دسته دوم ووکالر ها هستند که علاوه بر صدای زیبا الفبای موسیقی رو آواز رو بلدن و در این علم متخصص هستند. ما زمانی ووکالرهای خوبی داشتیم حالا که ارزش ها کم کم جاشونو با ضدارزش ها عوض کردن کم کم اونها به تاریخ سپرده شدن. به نظرم بهترین ووکالر ایرانی درتمام دنیا آقای دکتر محمد اصفهانی هستند. اون وقتا بین پاریس و مارسی یه موزیک استور بود که البوم های اقای محمد اصفهانی رو برای من کنار میذاشت و با ده ها برابر قیمت ازش میخریدم تو اوج غربت و بی کسی در کشوری که هیچ سنخیتی بین من و مردمش نبود گوش کردن به این ترانه ها تنها امیدم بود...
من زندگیمو از اقای اصفهانی و حمید غلامعلی دارم.

دوشنبه 17 آذر 1393 - 12:41

تعدادی از کامنت هارو خوندم و متآسف شدم که چرا افراد در سطح سواد و اطلاعاتشون حرف نمیزنن!!
من تخصصم آی تی هستش و تمام عمر و جوونیم در این رشته فعالیت کردم. ولی یک نوازنده اماتور هستم و علاقه زیادی به هنر موسیقی دارم. اینو خوب میدونم وقتی بیس کار داری گیتار نایلون میزنی باید یه بکگراند خلوتی رو داشته باشی... ولی اینو خیلی از میکسر های ما نمیدونن همین میشه که مخاطب نهایتاً دوبار به قطعه گوش میده دیگه ازش زده میشه!!
محسن چاوشی انقلابی شروع کرد ولی حالا دیگه زده جاده خاکی! چرا باید ژست اریک کلاپتون یا کارلوس سانتانا بگیره وقتی مخاطبش از عوام هستن البته ممکنه حرف و حدیث هایی که میگن راست باشه.
موسیقی ایرانی چه پاپ چه رپ چه کلاسیک وقتی ذائقه مردم رو نشناسه هرگز موفق نمیشه.
ضمناً از هم ردیف کردن شخصی مثل آقای اصفهانی با اشخاصی که ذکر کردین خیلی ناجوانمردانه س. موسیقی ایران اسطوره های خودشو داره و تا ابد بهشون پایبند و وفاداره.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کجایند مردان بی ادعا؟! | موسیقی ما