برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی دان جریان ساز
موسیقی دان جریان ساز
هر بار كه محمد رضا لطفي لب به سخن مي‌گشايد و يا نوشته و يادداشتي مي‌نويسد،اطلاعات و اخباري را در حوزه عمومي مي‌پراكند كه اسباب واكنش‌هاي متفاوت مي‌شود. به ياد دارم در سال 85 ايشان در بروشور آلبوم خودش«خموشانه» درباره كمانچه‌نوازي و برخي كمانچه نوازان نكاتي را بيان كردند كه تا چند ماه هنرمندان شاخص كمانچه نواز و ديگر هنرمندان به سخنانشان واكنش نشان دادند. اين بار هم سخناني را قلمي كرده است كه مي‌تواند بازتاب‌هايي داشته باشد.

نگارنده به درستي و نادرستي نوشته جناب لطفي كاري ندارد، بلكه به شجاعتي كه وي صرف كرده و ديدگاه هاي خود درباره برخي افراد و موضوعات را بر كاغذ نشانده و انتشار داده است تأكيد مي‌كند.

نگارنده به درستي و نادرستي نوشته جناب لطفي كاري ندارد، بلكه به شجاعتي كه وي صرف كرده و ديدگاه هاي خود درباره برخي افراد و موضوعات را بر كاغذ نشانده و انتشار داده است تأكيد مي‌كند. سخنان وی درباره غیرسیاسی بودن آقای شجریانُ کانون چاووش و چگونگی جدا شدن برخی از آن و یا رابطه آقای شجریان با افراد و از جمله مرحوم مشکاتیان و ... در این نوشته آمده است و البته برخی تعریض هایی هم به این افراد شده است. البته ای کاش آقای لطفی این سخنان را پیش از درگذشت مرحوم مشکاتیان قلمی می کردند تا آن زنده یادهم از در پاسخ بر می امد. اما در هر حال اكنون سخنان محمدرضا لطفي درباره برخي افراد شاخص و جريان ساز موسيقي ، اعتقادات و يافته هايش در اين باره و نيز ديدگاه هايش درباره چند نوازنده و آهنگساز نامي وبرخي جريانات فعال در قبل و سال‌هاي اوليه انقلاب انتشار عمومي يافته و فضايي را به وجود آورده است كه در صورت به ميدان آمدن ديگران، مي‌تواند بحثي را در فضاي يخ زده موسيقي ايران سبب شود.

حوزه عمومي به اعتقاد يورگن هابرماس- كه وي را واضع اين نظريه مي دانند- حوزه اي است كه سخنان و اظهار نظرات در آن ايراد و مورد انتقاد قرار مي‌گيرد و از دل اين انتقادات، چيزي متولد مي‌شود كه مهمترين ويژگي آن ارتقاء فهم عمومي جامعه از آن موضوع است. به تعبير دقيق‌تر، در حوزه عمومي بحث بر سر درستي يا نادرستي يك سخن نيست، بلكه بحث اصلي درباره طرح شدن آن موضوع در فضايي عمومي است كه به دليل كنش و واكنش‌هاي منتج از آن، فهم عمومي از آن موضوع را برمي‌كشاند و در نهايت، باورداشت جامعه را به سمتي هدايت مي‌كند كه خود دريابد چه سخني درست و صواب و چه سخني نادرست و ناصواب است و كدام پاره از سخنان و گفته ها صحيح و كدام يك ناصحيح‌اند. اميد كه اين فضاي بركت خيز در سايه ادب و تواضع و البته صراحت گفتار و بدون تعارفات معمول تداوم يابد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

به نظر من که این کار جریان سازی نبود. بلکه عقده گشایی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

من واقعا برای آقای لطفی متاسفم
ایشون هم خودش رو درگیر مسائلی کرد که اصلا به مربوط نبود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی دان جریان ساز | موسیقی ما