برنامه یاد بعضی نفرات
 
vertigo
گفته‌های کیم نواک دربارهٔ فیلم آرتیست؛
کیم نواک: موسیقی آرتیست سرقت هنری است

موسیقی ما - کیم نواک، بازیگر فیلم کلاسیک سرگیجه با انتقاد از عوامل فیلم آرتیست، ساخت موسیقی این فیلم را یک سرقت هنری از شاهکار آلفرد هیچکاک دانست.

نواکِ 78 ساله گفت که استفاده از موسیقی فیلم سرگیجه در فیلم صامت آرتیست یک سرقت هنری است که با هدف درخشش در جوایز اسکار انجام شده است. وی اظهار کرد: «سازندگان فرانسوی این فیلم تنها با کمی تغییر در موسیقی فیلم سرگیجه می‌خواهند در فصل جوایز سینمایی بدرخشند، اما این یک تقلب آشکار است.»

به گزارش فرانس پرس، بازیگر فیلم هیچکاک افزود: «این اقدام در صنعت سینمای مدرن جای تاسف دارد که با کپی‌برداری از قسمت‌های معروف یک اثر بزرگ بخواهیم جلب توجه کنیم. موسیقی فیلم آرتیست دقیقا براساس فیلم سرگیجه ساخته شده که برنارد هرمن موسیقی آن را ساخته بود.»

فیلم آرتیست در جشنواره کن نامزد نخل طلا بود و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را دریافت کرد و در جشنواره سن‌سباستین هم جایزه منتخب تماشاگران را گرفت. این فیلم یک درام عاشقانه فرانسوی است که داستان آن به کار و زندگی در سال‌های ‌1927 تا ‌1932 در هالیوود مربوط می‌شود که سینمای صامت در حال افول بوده و بازیگران آن دچار مشکل شده‌اند.

سرگیجه (1958) با نقش‌آفرینی جیمز استوارت و کیم نواک اگرچه در گیشه چندان موفقیتی به‌ دست نیاورد، اما بسیاری آن را یکی از شاهکارهای هیچکاک می‌دانند که در جشنواره‌ فیلم سن‌سباستین اسپانیا، جایزه‌ صدف نقره‌ای را به‌ دست آورد. این فیلم نامزد دو جایزه اسکار بود. به عقیده برخی منتقدین سینما، سرگیجه بهترین ساخته‌ سینمایی این کارگردان نامدار است.

منبع: ایسنا

عکس: روی جلد ساندترک سرگیجه

تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیم نواک: موسیقی آرتیست سرقت هنری است | موسیقی ما